Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Trouwens kom je met duits ook een heel eind in de oostblok landen ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Verder ben ik het er totaal niet mee eens dat een toerist Nederlands zou moeten leren spreken. Ik heb er zelf ook een hekel aan wanneer een buitenlander (dwz, wanneer ik mij in het buitenland bevindt en Engels spreek) net doet alsof hij mij niet kan verstaan en vind het dan ook een onlogisch idee om dat als Nederlander ook te gaan doen. Nederland is van oudsher een handelsland, wanneer jij wilt handelen met andere landen is het handig als je de taal spreekt van het landwaar je mee wilt handelen. Zolang wij niet ineens Duitsland overnemen (ofzo) en weinig kunnen maken met de grootte van ons land lijkt het mij een goed idee om gebruik te maken van een sterke diplomatieke positie en een goede handelspositie.
|
Een vreemde taal spreken is handig in Nederland omdat je dan meer mogelijkheden hebt om je te ontwikkelen. Een internationale positie bij een multinational, buitenlandse literatuur, studiemateriaal in een vreemde taal, spreken met mensen die je anders niet had kunnen verstaan en ga zo maar door. Al wordt je serveerster op Zandvoort, kennis van een andere taal is altijd handig, correcte kennis van het Nederlands trouwens ook.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik ben het overigens volledig met je eens. Beangstigend is in dat opzicht dat de talenkennis van de gemiddelde Nederlander behoorlijk slecht is. M.i. wordt in het onderwijs te weinig aandacht besteed aan andere talen, m.n. de Tweede Fase heeft het taalonderwijs afgebroken. Frans I en Duits I waren zo easy, dat is geen taal leren. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Rechts Radicaal Geweld ( Uden+ VEnray) Angel_123 | 18 | 25-04-2005 11:42 | |
Voor Alle Moslims!!! Mizz-Scatjuh | 49 | 10-05-2004 15:25 | |
De Kantine |
Maroc.nl surena | 84 | 26-01-2004 15:32 | |
Saddams elitetroepen kunnen verrassen Suqeunse | 57 | 28-03-2003 18:16 | |
Pim Fortuyn -> verkiezingen met eigen lijst Verwijderd | 132 | 15-03-2002 22:40 | |
Nederland:broeinest voor moslimterroristen. Fellaci | 85 | 02-02-2002 10:15 |