Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
algemeen:
ik werk een een supermarkt, en het is me vast wel eens overkomen dat ik teveel geld terug heb gegeven. iedereen maakt wel eens een fout, en meestal horen we niet eens van onze cheffin of er kassatekort is. een enkele keer misschien bij fikse bedragen. ik weet niet of dat in alle supermarkten zo is, maar bij ons dus wel. het wordt, zover ik weet, dan ook niet ingehouden op je loon. wat ik bij de klanten merk: opzich is het natuurlijk niet uit te testen wat klanten doen, houden of niet. aangezien je zelf niet door hebt dat je teveel geeft (anders zou je dat niet doen). sommige klanten zeggen het idd wel. andere klanten worden geirriteerd, als ze teveel terugkrijgen, maar al helemaal als ze te weinig terugkrijgen. terwijl er eigenlijk nooit een groot probleem is, ze krijgen, bij te weinig teruggave, altijd de rest ook terug. Sommige mensen worden dus serieus heel kwaad, terwijl het zo, als ze nou eens rustig zijn, opgelost kan worden. het toppunt van eerlijkheid wat ik heb meegemaakt, en ook een beetje zielig vond. er was een vrouwtje smorgens aan mijn kassa. nou, alles afgerekend, spullen in dr tas, en naar huis. (dat vrouwtje gaat altijd met de bus naar huis). komt ze die middag terug. verteld ze me, dat ze per ongeluk een komkommer nog in haar boodschappen tas had zitten, en die niet had afgerekend, dat kwam ze nu even doen. (weer met de bus heen en terug... ze betaald dus meer vervoerskosten dan die hele komkommer kost). maar ze stond er op het te betalen, ze at geen voedsel wat bij wijze van spreken 'gestolen' was. dit is natuurlijk niet de kwestie van teveel geld teruggeven, maar wel heel erg eerlijk. zelf had ik het denk, niet gedaan. misschien later, als ik weer in die winkel kwam, en nog eens een komkommer had, zou ik zeggen van 'sla hem maar twee keer aan, vorige keer was hij per ongeluk niet afgerekend'. wat ik zelf doe: eigenlijk zeg ik altijd eerlijk dat ik teveel geld heb teruggekregen. ik heb het altijd wel door als dat zo is. alleen een keer, teon ik had gezegd dat ik 5 euro teveel terug had gekregen, en die muts beweerde dat ze dat zelf wel zou weten en het heus wel klopte, vond ik het allang best... dan zoekt ze het maar uit. zo, lang verhaal ![]() xxx wendy
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik zou het denk ik zelf houden.
Maar om eerlijk te zijn controleer ik het eigenlijk nooit. Ja ik controleer de briefjes maar meer ook niet. Als ik dan toevallig wat geld teveel krijg is dat mooi meegenomen. Mij zal je er niet over horen. Het is de fout van de cassiere immers. Tja. Dit is ook deels omdat cassieres mij vaak eerder te weinig dan teveel geld teruggeven. Met name de Macdonalds is daar bij mij al berucht om te worden. Op de 1 of andere manier proberen ze me altijd geld af te troggelen. Tja. Ik heb al weinig geld, ik hou het lekker zelf als ze teveel terug geven (behalve als het om echt grote bedragen gaat dan) |
![]() |
|
Nouja ik ben zelf cassiere dus ik weet wel ongeveer hoe het zit..
zelf geef ik wel het geld terug als ik het zie. Als ik zelf de cassiere ben en ik geef te veel dan zie ik dat ook eerder dan de klant en dan zeg ik : ho stop! haha. Veel oudjes en vrouwen komen terug als ze nog iets in hun karretje hadden zitten wat niet afgerekend was. Ik merk wel dat veel van mn collega's gewoon het geld in een keer in de handen van de klant proppen en dan gaat het wel veel vaker fout, dan moet je denk ik ook niet van de klant gaan verwachten dat ie geld teruggeeft. Vind ik. Maar ik zag toen ik deze thread eerder las iemand die begon over de v&d, dat ie daar geen geld teruggaf omdat het toch zoveel winst heeft, waar is dat gebleven? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Dus als ik t kratje onderin t wagentje gestopt heb en de kassier(e) kan dat niet zien en ik niet heb gezegd dat er nog een kratje ligt. ![]()
|
Ja meestal zeg ik het wel.
Geef ik 10 Euro in de kroeg voor een Schmirnoff Ice, krijg ik 45 Euro terug in plaats van 5, omdat die gozer het briefje niet goed had gezien, hij d8 dat het een briefje van 50 was. ![]() Ben eigenlijk veel te eerlijk in die dingen ![]()
||
Citaat:
![]()
|
|