Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-11-2003, 18:29
Gothic
Gothic is offline
Pff wat kunnen mensen toch altijd overal weer over zeiken. Humor is een manier om met dingen om te gaan, maar je hebt altijd mensen die zich weer op hun zieltje getrapt voelen...
Mijn opa ligt praktisch op sterven, aan kanker, maar dan kan ik toch nog wel om dat soort grappen lachen? Ze waren grof en hard, maar erg goed gevonden, zeker qua hoeveelheid, erg scherp...
Oud 16-11-2003, 18:33
Verwijderd
Ik kan me voorstellen dat mensen (en dan met name Adriaan van Toor) zich hieraan zouden ergeren. Het cabaret was wel grappig, maar sommige dingen waren wat lullig.

Maar om nou te zeggen dat dit dan maar niet meer mag kunnen, nee.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 19:31
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
Citaat:
Gothic schreef op 16-11-2003 @ 19:29:
Pff wat kunnen mensen toch altijd overal weer over zeiken. Humor is een manier om met dingen om te gaan, maar je hebt altijd mensen die zich weer op hun zieltje getrapt voelen...
Mijn opa ligt praktisch op sterven, aan kanker, maar dan kan ik toch nog wel om dat soort grappen lachen?
bij de moeder van mijn beste vriend is een tijdje terug borstkanker ontdekt. sindsdien let ik erg op mijn woorden en zou ik er niet eens aan denken een grap erover te maken. kan de humor er niet echt meer van in zien. jij blijkbaar wel, fijn. ik niet, okay? dat zou ik niet bepaald onder de categorie zeiken scharen. (bovendien was het zelfs al ging het ergens anders over nog te flauw voor woorden, maar daar gaat dit topic niet over.)
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 19:46
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 16-11-2003 @ 17:17:
Ik vond het voor het publiek niet te ver gaan, maar het was wel heel lullig voor Adriaan. De grap van Klukkluk over Bak Ellende vond ik eigenlijk wel goed
Opperhoofd brillemans .

Ik heb heel hard gelachen, maar ik vind grappen over ziektes e.d. niet kunnen.

Verder vind ik kopspijkers wat minder leuk worden. De helft van het programma bestaat uit fragmenten van blunderende presentatoren en ander volk van de tv. Niet zo heel boeiende gesprekken met een liefdesbrievenfanaat en een helderziende. Alleen de laatste 10 minuten cabaret zijn echt leuk.
Oud 16-11-2003, 19:50
Belle
Belle is offline
Citaat:
Flasher schreef op 16-11-2003 @ 13:28:
Ik vond dit geen humor eigenlijk.

Vooral die "bassie" was zeeeeer smakeloos.

Al vond ik die laatste over Rotterdam wel lache
Oud 16-11-2003, 20:04
Verwijderd
Ik vond het dit keer wel te ver gaan.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 20:15
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Screaming Slave schreef op 16-11-2003 @ 20:31:
bij de moeder van mijn beste vriend is een tijdje terug borstkanker ontdekt. sindsdien let ik erg op mijn woorden en zou ik er niet eens aan denken een grap erover te maken.
Dit is heel iets anders. Ik zou er ook geen grap over maken, zeker niet in de buurt van mensen die het hiermee moeilijk hebben. Kopspijkers is grof, dat weet je, men vindt dat leuk, vind je het niet leuk, kijk dan niet, zet hem uit na de 1e grap...
Oud 16-11-2003, 21:23
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
bij de moeder van mijn beste vriend is een tijdje terug borstkanker ontdekt. sindsdien let ik erg op mijn woorden en zou ik er niet eens aan denken een grap erover te maken. kan de humor er niet echt meer van in zien. jij blijkbaar wel, fijn. ik niet, okay? dat zou ik niet bepaald onder de categorie zeiken scharen. (bovendien was het zelfs al ging het ergens anders over nog te flauw voor woorden, maar daar gaat dit topic niet over.)
benk het wel mee eens. ik bedoel het feit dat wij het hier nu over hebben, wil dus al zeggen dat het meer dan 1 iemand is opgevallen. normaal gaat kopspijkers niet zover. en bovendien wtf heeft adriaan kopspijkers misdaan dat hij maar even afgezeken moet worden? het lijkt mij een beetje te veel op een soort van "kijk dan Balkenende, eens kijken of je nu nog zo'n grote bek hebt". mij best hoor, maar dat dan niet over de rug van iemand die daar verder totaal buiten staat... beetje sneu
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 22:39
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Acey schreef op 16-11-2003 @ 14:24:
zowiezo denk ik dat kopspijkers over z'n hoogtepunt heen is. Na het vertrek van Viggo, Peter en Hans is de kwaliteit teruggelopen (op een aantal afleveringen na), verder vindt ik de opzet steeds vervelender worden.
Daarvoor was het nog beter. Met Van Muizenwinkel en die andere 2.

Maar, ik vond 't deze week juist wel leuk. Eindelijk was 't weer eens goed. En dat van die kanker grappen. Die waren juist goed. Waarom mag je toch over 'alles' grappen maken en niet over kanker? Onzin vind ik. Waarom is kanker zo bijzonder? En je moet bedenken dat 't grappen zijn. Een beetje zelfspot op z'n tijd is niet erg. Een beetje mensen belachelijk maken ook niet. Dat is humor toch?
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 22:43
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Een moeder van een vriend van me heeft ook kanker en die vind dat grappen over kanker gewoon moeten kunnen. Maarja, ze is ook een slimme vrouw en ze weet wanneer je mensen serieus moet nemen en wanneer niet. En nee, ze houd zich niet groot, ze vind 't echt niet erg. Sterker nog, ze lacht er altijd erg hard om en niet op een kiespijn manier.

De Bassie kanker grappen waren extreem goed.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 22:51
Verwijderd
Kopspijkers is sowieso geen leuk programma, dus dit kon er ook wel bij.
Vooral J. Spijkerman is erg saai.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 22:51
Verwijderd
mijn moeder heeft leverkanker en kon er ook om lachen.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 22:54
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
lunaco schreef op 16-11-2003 @ 23:51:
mijn moeder heeft leverkanker en kon er ook om lachen.

As er grappen worden gemaakt worden over dunne slappe jongens die maagd en kluns zijn lach ik toch ook gewoon. Dat is toch hetzelfde? En kanker is minder erg dan dat. Want ookal word ik bestraald, ik blijf 100% zeker een kluns. En nu niet zeggen dat je van kanker wel dood gaat en van kluns zijn niet want mijn oom is echt gewoon dood hoor.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 23:27
Screaming Slave
Citaat:
Rhinus schreef op 16-11-2003 @ 23:43:
Een moeder van een vriend van me heeft ook kanker en die vind dat grappen over kanker gewoon moeten kunnen.
en ik niet, snap je het een beetje? ik hoop het.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2003, 00:05
Verwijderd
Grappen over kanker tot daar aan toe, maar ik vind het zeer lullig tegenover Adriaan. Die man heeft kanker, heeft daardoor zijn laatste tournee niet af kunnen maken en begon tijdens zijn laatste optreden spontaan te huilen, zijn broer beweert dat Adriaan krokodillentranen huilt omdat Adriaan er gewoon geen zin in zou hebben, enz. Vreselijk sneu voor die man , ik vind het dan ook onsympathiek dat Kopspijkers daar dit soort persoonlijke grappen over maakt.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2003, 10:49
ShadowX
ShadowX is offline
Citaat:
GTST-Beer schreef op 16-11-2003 @ 19:03:
"Zie je bassie gaan, dan ligt adriaan thuis alleen zjin chemokuur te ondergaan" ging ook veel te ver.
Vond het een sterke aflevering.
Na alle kritiek van de afgelopen week, immiteerden ze dit keer geen bestaande personen, maar bestaande typetjes. Hoe geniaal. Je kunt ze alles laten zeggen, het zijn immers maar typetjes.

Ik vind niet snel dat humor te ver gaat.
Oud 17-11-2003, 10:58
Balance
Balance is offline
Citaat:
Rhinus schreef op 16-11-2003 @ 23:54:

As er grappen worden gemaakt worden over dunne slappe jongens die maagd en kluns zijn lach ik toch ook gewoon. Dat is toch hetzelfde? En kanker is minder erg dan dat. Want ookal word ik bestraald, ik blijf 100% zeker een kluns. En nu niet zeggen dat je van kanker wel dood gaat en van kluns zijn niet want mijn oom is echt gewoon dood hoor.

Kijk, dat je nou gewoon zegt dat je vindt dat grappen over kanker moeten kunnen, oke: is jouw mening.
Maar zeggen dat dun zijn (en maagd en kluns en slap en wat je nog meer d'r bij wil) erger is dan kanker is nogal ondoordacht.
Oud 17-11-2003, 11:03
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Ik heb er geen problemen mee.

De Vieze Man was ook goed gedaan overigens
Oud 17-11-2003, 11:32
ShadowX
ShadowX is offline
Citaat:
linda85 schreef op 17-11-2003 @ 11:58:

Kijk, dat je nou gewoon zegt dat je vindt dat grappen over kanker moeten kunnen, oke: is jouw mening.
Maar zeggen dat dun zijn (en maagd en kluns en slap en wat je nog meer d'r bij wil) erger is dan kanker is nogal ondoordacht.
Moet duidelijk nog wennen aan Rhinus' humor.
Oud 17-11-2003, 11:40
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
Rhinus schreef op 16-11-2003 @ 23:39:
Daarvoor was het nog beter. Met Van Muizenwinkel en die andere 2.
Diederik van Vleuten en Jeroen van Merwijk
Met citaat reageren
Oud 17-11-2003, 12:02
Balance
Balance is offline
Citaat:
ShadowX schreef op 17-11-2003 @ 12:32:
Moet duidelijk nog wennen aan Rhinus' humor.
Humor?
Oh, blijkbaar moet ik dan nog wennen idd.
Oud 17-11-2003, 12:21
Signy
Signy is offline
Citaat:
Daangerous schreef op 17-11-2003 @ 12:40:
Diederik van Vleuten en Jeroen van Merwijk
Fout, met Rob Kamphuys, niet jeroen van merwijk
diederik weet ik niet zeker..
Oud 17-11-2003, 13:44
Konijn
Konijn is offline
Cabaret is niet serieus, maar grappig bedoeld, dat is toch het hele idee erachter?
Een goede vriend van mij heeft ongeneeslijke kanker, maar hij kan er net zo om lachen hoor.
Kijk, ik kan me voorstellen dat idd Aad (en Bas) van Toor dit niet kunnen waarderen, voor hen is t niet zo maar een 'kanker-grap' maar gaat het echt over hen. Dat is weer wat anders.
Maar te ver? Nee, niet bepaald.
Oud 17-11-2003, 14:04
Freshh~
Freshh~ is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef op 17-11-2003 @ 12:03:
De Vieze Man was ook goed gedaan overigens
Die was echt gewèldig...
Met citaat reageren
Oud 17-11-2003, 14:40
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Rhinus schreef op 16-11-2003 @ 23:39:
Daarvoor was het nog beter. Met Van Muiswinkel en die andere 2.
Landgenoten!

Ik vond het gisteravond nog niet hard genoeg eigenlijk.
Oud 17-11-2003, 14:54
Verwijderd
Mensen, leer in godsnaam relativeren. Het is humor
Met citaat reageren
Oud 17-11-2003, 15:07
ShadowX
ShadowX is offline
idd
Oud 17-11-2003, 15:37
walter
walter is offline
boeie dat er grappen worden gemaakt over kanker... je kan wel de moraalridder spelen en het allemaal afdoen als smakeloos
voel je je beledigd ofzo? als er grappen worden gemaakt over ebola hoor je niemand klagen, want dat komt toch alleen in afrika voor
en als ie nou mensen met kanker zou beledigen kan ik nog wel begrijpen dat je beledigd bent, maar de enige die werd beledigd was adriaan volgens mij
en dat kan je je alleen aantrekken bij wijze van jeugdsentiment
en dan nog...
Oud 17-11-2003, 15:48
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
Signy schreef op 17-11-2003 @ 13:21:
Fout, met Rob Kamphuys, niet jeroen van merwijk
diederik weet ik niet zeker..
jeroen van merwijk heeft het ook een tijd gedaan gast
Met citaat reageren
Oud 17-11-2003, 21:37
chris9 tje
chris9 tje is offline
Kopspijkers heeft een best wel groot publiek en ik vind dat je daarom met dit soort gevoelig liggende dingen erg moet oppassen. Jij kunt dan misschien geen probleem hebben met kankergrappen, maar anderen wel. Kanker komt veel voor in nederland en er zijn veel mensen die daar iemand aan verloren hebben. Zo is er bij ons in de buurt een jongetje van 8 overleden aan kanker... jah.. laten we daar leuk grappen over maken.....

leuk hoor satire, maar denk gewoon eens na over wat je zegt..... helemaal bij zo'n groot publiek

Daarnaast vond ik de afgelopen aflevering ontzettend zielig.... "balkenende is niet aardig voor ons.... owwww... probleem probleem.... laten we lekker kinderachtig gaan doen en alles daar op betrekken...."

heel zielig... k denk dat ze beter hadden kunnen laten zien dat het beter kan dan flauwe kwetsende grappen
Oud 17-11-2003, 21:50
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
chris9 tje schreef op 17-11-2003 @ 22:37:
Kopspijkers heeft een best wel groot publiek en ik vind dat je daarom met dit soort gevoelig liggende dingen erg moet oppassen. Jij kunt dan misschien geen probleem hebben met kankergrappen, maar anderen wel. Kanker komt veel voor in nederland en er zijn veel mensen die daar iemand aan verloren hebben. Zo is er bij ons in de buurt een jongetje van 8 overleden aan kanker... jah.. laten we daar leuk grappen over maken.....

leuk hoor satire, maar denk gewoon eens na over wat je zegt..... helemaal bij zo'n groot publiek

Daarnaast vond ik de afgelopen aflevering ontzettend zielig.... "balkenende is niet aardig voor ons.... owwww... probleem probleem.... laten we lekker kinderachtig gaan doen en alles daar op betrekken...."

heel zielig... k denk dat ze beter hadden kunnen laten zien dat het beter kan dan flauwe kwetsende grappen
Je hebt een verschil tussen grappen maken en dingen menen
Oud 17-11-2003, 21:50
Balance
Balance is offline
Citaat:

idd. je kan nou wel gaan roepen 'die-en-die heeft kanker en die vond het grappig', maar er zijn net zo veel mensen met kanker (en mensen met personen in de omgeving die kanker hebben) die het niet grappig vonden.
Kopspijkers kan met zijn grote publiek nou dus kiezen tussen óf een deel van de kijkers te kwetsen en een ander deel van de kijkers te vermaken met hun grappen óf gewoon iedereen vermaken en niemand te kwetsen.
Ik snap dan eigenlijk niet waarom ze voor de eerste optie hebben gekozen.
Oud 18-11-2003, 00:05
actionhank
actionhank is offline
Omdat het hun programma is. Als ze grappen gaan maken om een zo groot mogelijk publiek tevreden te stellen zijn ze niet goed bezig imho.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 01:02
Screaming Slave
Citaat:
actionhank schreef op 18-11-2003 @ 01:05:
Als ze grappen gaan maken om een zo groot mogelijk publiek tevreden te stellen zijn ze niet goed bezig imho.
zozo, andy kaufman.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 01:34
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Zo is er bij ons in de buurt een jongetje van 8 overleden aan kanker... jah.. laten we daar leuk grappen over maken.....
Ok goed, zal ik beginnen?
Komt een jongetje van 8 bij z'n oma, zegt oma 'goh, kind, wat ben jij groot geworden'.
'ja oma', zegt de kleine 'de dokter zegt dat ik iets heb waar ik héél groot van wordt. En daarna spetter ik uit elkaar als een uitgeknepen puist of ze plegen euthanasie op me, net zoals bij jou, over twee weken, oma.'

(big fucking deal dus)

Laatst gewijzigd op 18-11-2003 om 01:41.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 08:42
Uice
Uice is offline
Citaat:
leuk hoor satire
Grappen over kanker zijn geen satire.

Ik vond het niet echt grappig, maar ook niet te ver gaan. Misschien waren er een paar mensen gekwets maar ik denk niet dat hun leven daardoor nu verpest is en dat ze nooit meer zullen lachen. Sterker nog, ik denk dat ze er al weer overheen zijn en momenteel vrolijk naar een niet offensieve show van André van Duijn aan het kijken zijn. Hahaha, een liedje over pizza's.
Oud 18-11-2003, 11:45
actionhank
actionhank is offline
Citaat:
Screaming Slave schreef op 18-11-2003 @ 02:02:
zozo, andy kaufman.
Hmm.. leg uit?
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 13:10
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
Tsu schreef op 17-11-2003 @ 22:50:
Je hebt een verschil tussen grappen maken en dingen menen
je hebt ook een verschil tussen grappen maken over dingen die grappig zijn, en grappen maken over dingen die niet grappig zijn.

En overigens vind ik wel dat als het om lompe grappen gaat, Kopspijkers wel op mag letten dat het veel kijkers heeft.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 13:50
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
Daangerous schreef op 18-11-2003 @ 14:10:
je hebt ook een verschil tussen grappen maken over dingen die grappig zijn, en grappen maken over dingen die niet grappig zijn.

En overigens vind ik wel dat als het om lompe grappen gaat, Kopspijkers wel op mag letten dat het veel kijkers heeft.
Voor iedereen is humor anders en zoals ik het hier allemaal lees word het naar mijn mening veel te serieus opgevat...... als zij daar grappen over maken, ik sta ze niet in de weg.

En waar gaat het nou over.... een kleine 15 minuten caberet en de geintjes van Bassie misschien nog niet eens 3 minuten

Het lijkt net alsof er hier gesproken wordt van een uur durend waar-het-alleen-maar-over-grappen-gaat-van-Bassie
Oud 18-11-2003, 14:01
ShadowX
ShadowX is offline
Je kunt toch zeker OVERAL grappen over maken?!
Ook over niet leuke dingen?!
Humor heeft mensen door de meest moeilijke situaties gesleept. Iets kunnen relativeren, al is het maar voor heel even, kan heel nuttig zijn.

Kopspijkers maakte een mooi statement. Even dat filmpje over het wassen van verpleeghuisbewoners, (om aan te geven dat er belangrijker dingen zijn waar het kabinet zich mee bezig zou moeten houden ipv debateren over satire) en aan het eind legde Jack nog even uit waarom hij vond dat het koningshuis zich prima kon verdedigen en dat ze JP daar niet voor nodig hebben.

Oud 18-11-2003, 14:08
blacky
blacky is offline
tja, kopspijkers ging ver, maar ik kon er wel om lachen. Ze maken standaard alles belachelijk en waarom zouden er over erge dingen geen grappen gemaakt kunnen worden.
Oud 18-11-2003, 15:06
Master of Puppets
Master of Puppets is offline
Citaat:
sindsdien let ik erg op mijn woorden en zou ik er niet eens aan denken een grap erover te maken.
beetje hypocriet
Oud 18-11-2003, 15:08
Escapism
Escapism is offline
waarom richt iedereen zich zoveel op die kankergrappen?

kijk, die bassie is gewoon een smerig ventje en maakt af en toe gewoon echt grappen die behoorlijk vies zijn. en dat werd nou juist geprobeert na te doen, daar heb je dus harde grappen vor nodig. het gaat niet om adriaan die kanker heeft, het gaat om bassie die een mongool is.
Oud 18-11-2003, 15:20
fractuur
fractuur is offline
Klukkluk was wel goed hoor, met die belspelletjes. En Bassie ging hier en daar een btje ver. Maar das natuurlijk voor iedereen persoonlijk. Die chemokuur ging ver, maar ik heb er wel over moeten lachen. En ze maken het er zelf ook wel naar...
Oud 18-11-2003, 15:40
Alexanchez
Alexanchez is offline
Het kan vrij smakeloos overkomen, ja. Maar ik moet zeggen dat ik om die grap van Bassie (''Adriaan wil dat ik hem kom op zoeken, maar daar hebben ze de clini-clowns voor!'') wel erg grappig vond. Maar het ging wel vrij ver ja.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 16:07
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
Escapism schreef op 18-11-2003 @ 16:08:
waarom richt iedereen zich zoveel op die kankergrappen?

kijk, die bassie is gewoon een smerig ventje en maakt af en toe gewoon echt grappen die behoorlijk vies zijn. en dat werd nou juist geprobeert na te doen, daar heb je dus harde grappen vor nodig. het gaat niet om adriaan die kanker heeft, het gaat om bassie die een mongool is.
Ik kon het niet beter zeggen
Oud 18-11-2003, 16:14
Verwijderd
Citaat:
MissBi@tch schreef op 16-11-2003 @ 16:55:
kept niet gezien maar grappen over kanker stel ik sowieso niet op prijs maakt niet uit door wie
daar sluit ik me helemaal bij aan.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 16:55
Uice
Uice is offline
Citaat:
actionhank schreef op 18-11-2003 @ 12:45:
Hmm.. leg uit?
Andy Kaufman was een voor zijn tijd vrij rebelse komiek die vond dat grappen maken om een zo groot mogelijk publiek te bereiken fout was. Zie anders de biopic Man on the Moon.
Oud 18-11-2003, 19:40
actionhank
actionhank is offline
Aha
Met citaat reageren
Oud 18-11-2003, 19:41
AJMouse
AJMouse is offline
heeft iemand et al eens van deze hoek bekeken?

misschien was dit een grote stille actie tegen balkenende's gezeur. Even opschudden dat het ook anders kan, met kankergrappen, kijken hoe meneer jp dán praat.

Niet dat ik dit zozeer geloof ofzo, maar toen ik et topic las schoot et me zo te binnen.
Reageren

Regels voor berichten