Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nu is VM in Linux erop gericht zoveel mogelijk pages in RAM te behouden voor de performance, maar het is altijd verstandig om wat reserve te hebben voor bijzondere situaties. |
![]() |
|
Mensen uit mijn omgeving zitten wel eens te zeuren dat Linux veel stabieler is dan Windows. Maar als 'stabiel' betekent dat de computer niet vastloopt, is Windows geweldig! Vanaf 98SE dan. Tot twee/drie jaar geleden gebruikte ik nog Windows 95 en dat ging meestal perfect. Windows 98 was bagger, die liep inderdaad vaak vast. 98SE ging al een stuk beter, nu heb ik 2000 en het gaat perfect. En als de boel dreigt vast te lopen omdat ik teveel dingen tegelijk aan het doen ben en teveel van m'n processor (250 MHz) vraag, bestaat er nog altijd de Task manager om CPU-vretende applicaties af te sluiten.
Windows rulez! ![]() |
![]() |
|
![]() |
Gefeliciteerd, maar ten eerste denk ik niet dat je Windows98 installatie na een paar maanden intensief gebruik nog zo stabiel is. Ten tweede bedoelt men met de stabiliteit vaak de stabiliteit op servers, die dus altijd aan moeten staan. Op de desktop is het verschil soms niet erg groot meer nee. Bovendien moet je niet Linux gaan draaien alleen maar omdat het stabiel zou zijn/is. Anders had je net zo goed DOS kunnen gaan draaien, die loopt ook nooit vast (ja ik weet dat het een drogreden is, maar dit was maar even ter illustratie).
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
TRON roelt nog veel meer, in dat geval. Je tweede punt bevat een boel ononderbouwde subjeciviteit die het imnsho niet waard is om op in te gaan.
||
Citaat:
misschien als ik dit erbij zet had je het wel gesnapt: Tevens hoef jij bij dit geweldige product nooit te updaten, elke dag nieuwe updates? vergeet het maar! Dit product is een bunker voor professioneel en thuisgebruik. Willen ze jouw windows bak kraken, dan zullen ze je huis in moeten sluipen. edit: die link van jou klopt niet. Ik zei niet "iedereen gebruikt het DUS zal het wel het beste zijn." huge difference |
![]() |
||
Citaat:
En een applicatie moet het je wel HEEL erg moeilijk maken wil je geen CTRL-ALT-DEL meer kunnen doen onder windows, dat wordt op een heel laag niveau afgevangen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() en het helpt alsnog niet. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
// enlight: laat rolleyes maar achterwege
Laatst gewijzigd op 21-11-2003 om 15:06. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ten tweede is het verder totaal niet beargumenteerd, is het te globaal (welke Windows versie(s)), en zo zijn er nog een aantal twijfelachtigheden zoals bijv ''het beste voor wat?'' en ook goed voor non-populaire toepassingen, zoals in kruisraketten of belangrijke NASA systemen?
Laatst gewijzigd op 21-11-2003 om 20:45. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 21-11-2003 om 21:13. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ik zal eerst even antwoorden op je vraag in de titel : waarom draait iedereen windows . Zeer simpel : Microsoft houd alles steven in handen , wat leer je op school : windows, waar draaien de Office pakketten op : windows , wat is bij de mensen bekend : windows ... Microsoft heeft dit indertijd zeer slim gespeelt ( we denken aan de tijd van dos ( geripped trouwens ) . Windows werd toen gratis bij iedere pc geleverd , het was gebruiksvriendelijk, waardoor iedereen het ging gebruiken ![]() Nu even op je andere vraagjes : Linux heb je in twee versies . de console versie en de grafische versie . Grafisch is Linux zeer mooi opgebouwd , maar je zal al snel merken dat wanneer je in linux werkt wel af en toe naar de console zal grijpen , gewoon omdat het makkelijk is Linux werkt perfect samen met een windows netwerk, op voorwaarda dat je op je linux server een samba server installeerd . Deze kan je natuurlijk gratis downloaden . Handleidingen zijn hiervan in overvloed op internet te vinden . Grootste voordeel linux: Het Crasht zelden ![]() Nadeel : Wanneer hij op één of andere manier niet correct wordt afgesloten , kan dit grotere gevolgen hebben dan bij windows ( anuwel dat dit bij ext3 nu wel al een heel deel verbeterd is ) Is linux iets voor jou ... Voor Word moet je het in ieder geval al niet laten . Linux draait Openoffice , wat voor mij vast en zeker even goed is dan Word . Het is trouwens mogelijk om ( mits de nodige instellingen ) word en excell op je linux bak te draaien . Veder is Internet ook geen probleem ... Dus ik zou zeggen , probleer het eens , je zal de eerste dagen misschien wel wat vloeken en zoeken ... maarja , doen we dat bij windows niet ? ![]() Zelf werk ik ongeveer altijd op LINUX . Jammer genoeg wordt me soms verplicht om naar Windows over te schakelen, daar ik voorbeeld een applicatie in VB moet schrijven , wat LINUX dan weer niet ondersteund Succes ermee Samuel |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Kan de discussie weer on-topic? Dit is geen afzeiktopic.
Over dat /usr enzo. Die scheiding is bedoeld zodat als je filesystem volloopt je je log files nog wel kwijt kan. Zo heeft FreeBSD ook een aparte slice/partitie voor /var. Hier worden alle logfiles bijgehouden. De normale files staan in /usr, waar ook de homedirectories van alle users in staan. Zo blijven systeemtaken gewoon doorgaan indien het filesystem vol is. Oh, en iedereen die beweert dat Win98 een beter OS is dan WinXP, is niet goed wijs.
||||
Citaat:
En ook Linux (Slackware) is bij mij helemaal gecrasht. Een vriend zei nog wel dat ik verder zou kunnen als ik remote zou inloggen, maargoed m'n ungesavede dingen ben ik dan gewoon kwijt, zo goed als een BSOD dus. Citaat:
Qua FS is het belangrijk dat je een journaling filesystem hebt voor dit soort dingen. NTFS is er daar één van, en heeft naast deze nog vele andere veiligheidsvoorzieningen. Net als ext3, UFS en nog een aantal andere. Het wordt pas een ramp als je FAT gaat draaien. Maar een stroomstoring zal voor ieder FS nog steeds vervelende gevolgen zoals dataverlies kunnen hebben. Citaat:
|
Ik heb thuis geen windows draaien, ik werk er alleen nog mee op school en op mijn werk (helaas).
Eigenlijk vind ik m'n gnome GUI mooier dan welke windows versie dan ook die ik ooit gehad heb. En KDE (although not my favourite) is ook wel relaxt. @Enlightment Kwa stabiliteit bijna geen verschil? Ik had op mijn workstation een uptime van meer dan 90 dagen terwijl hij ook nog belast werd met andere zut. (toen viel de stroom uit). Heb z'n _vermoeden_ dat dat met winXP erg moeilijk is. Ik heb verder de nare invloed op windows pc's dat de meeste na 3 min dat ik erop werk crashen/hangen/freezen/flippe en hoe je nog meer kan errorren :p Maar het belangrijkste is dat je op je linux desktop Vrij voelt. Op windows desktop heb je toch steeds dat je het gevoel hebt dat er duistere machten je de heletijd tegen werken en dat er tig dingen gebeuren waar jij geen weet van hebt. Not the way i like it :) Verder zal ik even wat screenies posten zodat je een idee kan hebben hoe het er ongeveer uitziet (bij mij). Ik gebruik trouwens Slackware op m'n desktop met (dropline) gnome. Browsing door de film dir. http://users.lichtsnel.nl/~spacey/dump/film.png Nog wat getweakte panels, waardoor er 1 transparant is. http://users.lichtsnel.nl/~spacey/dump/overload.png
Laatst gewijzigd op 24-11-2003 om 08:31. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
(Hij heeft trouwens de verhuizing niet overleeft.) |
![]() |
||
Citaat:
|
Ik heb nu OpenOffice versie geinstalleerd die in gnome is verwerkt.
http://users.lichtsnel.nl/~spacey/du...Openoffice.png hurray voor dat ![]() thanks to Ximian
||
Citaat:
En als een systeem instabiel raakt door crappy drivers maakt het ook niet uit of dat nu XP of een unix is, drivers draaien sowieso in de kernel. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
EULA Microsoft balkey | 52 | 20-09-2007 20:57 | |
Films, TV & Radio |
Welke film heb je het laatst gezien en wat vond je etc etc. deel 17 Dinalfos | 500 | 09-11-2005 11:53 | |
Software & Hardware |
[Alg] Forum als desktopapplicatie Verwijderd | 38 | 21-09-2005 12:30 | |
De Kantine |
goeie lollen piepkuiken | 21 | 05-02-2003 15:45 | |
De Kantine |
[gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ??? damaetas | 582 | 27-01-2003 18:11 | |
Software & Hardware |
Wat is het verschil tussen een PC en een Macintosh??? Maradinus | 47 | 15-12-2002 11:01 |