Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Een Mac is een PC voor huisvrouwen met twee linkerhanden. |
![]() |
|
![]() |
Heh. Wat een geflame weer..
Dan stop ik als schaapje ook even een duit in het zakje: "Linux is voor nerds en communisten, Windows is voor yuppies en fascisten!!!!!111 vul nu de bon in, pas u aan, en maak kans op een van de vele, leuke prijzen!" of ![]() Compleet bullshit wat hierboven door enkele x86 predikanten verkondigt wordt. De Mac heeft een aantal voor- en nadelen tov. de PC en de PC heeft ook een aantal voor- en nadelen tov. de Mac. De keus verschilt van persoon tot persoon. Zo zijn studenten die met een grafische opleiding bezig zijn nogal 'ns Mac gebruikers. Daarnaast draait MacOS behoorlijk secure als server zijnde. Zo zijn er nog wel meer redenen om een Mac te prefereren. (het is een ware droom van me om ooit MacOSX te gebruiken ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
je hebt gelijk...maaruh
hebben jullie wel eens op een mac en een pc gewerkt? want anders kun je 'mening' van deze vraag niet beantwoorden. wat ik weet van pc's (niet special veel ofzo) : als ik op school met pc's werk en opeens een melding krijg van error 4567235678236785ehfgrehuifg en dan de hele boel weg is. 1) mac os x is bij mij nog nooit gecrast ( al ie crasht mag je een schadevergoeding vragen van apple) 2) als het bij het oude systeem crasht (wat nog wel af en toe gebeurt) krijg je een melding.. wat je er aan kan doen.. dus niet allemaal vreemde computer codes. weer 1 voordeel. 1/0 zo....en nu jullie
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Tuurlijk, als voordeel heb je weer dat het OS weet van haast alle mogelijke configuraties en daardoor nauwelijks een fout kan opleveren. Je installeert het, en alles werkt (punt). Dat is wel fijn. OS/X is gewoon BSDLite met een mooie grafische schil en systeem utilities die alles iets eenvoudiger maken. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Darwin wordt steeds wijder ondersteund. Waar je gelijk in hebt is dat bijv. GNU/Linux (even Debian als voorbeeld genomen) meer software support. Maar dat probleem heb je met OpenBSD en NetBSD ook. OpenBSD en NetBSD zijn nooit bedoeld om zoveel mogelijk software te supporten. NetBSD wel zoveel mogelijk hardware. Bij FreeBSD staat softwaresupport stukken hoger als doel. Alle3 OSen hebben wel emulatiemogelijkheden voor o.a. Linux. Citaat:
"A brand new operating system certainly demands a whole new set of terms to describe it. Mac OS X is a bold departure for Apple. It's based on FreeBSD, 4.2BSDLite, and Mach 3.0, with much of the early work taken from NetBSD. In other words, Apple is blending the power and stability of the Unix world with the beauty and design of its own." Bron
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Problematisch wordt het als je met maatwerk oplossingen te maken krijgt en compatible met je klanten moet zijn. Die draaien nou eenmaal Windows *ouch* Nu weet ik wel dat je met Virtual PC nogal wat leuke dingen kunt uithalen, zoals Windows 2000 in een venstertje draaien, maar ik denk dat je dan nogal wat aan performance en gemak verliest. Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
jongens...blijven jullie maar lekker windows gebruiken..
we spreken elkaar later nog wel eens. ( als je er achter bent gekomen wat beter is) en even over de spellen van de mac: alle xbox en ps2 spellen komen straks uit op de mac. och ja/ de ipod (mp3 speler`) word nu verkocht bij de bijenkorf....
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
misschien kan de heer scoobysnack voortaan links oid bij dat soort stellingen geven. en wat betreft de rest van zijn statements is wat argumentatie ook wel op zijn plaats.... ik heb zelf nooit met een mac gewerkt (naja, toen ik 6 was met zo'n appel ding.). een echte uitspraak kan ik dus ook niet over mac's doen. wel kan je concluderen als je naar bencmarks kijkt dat appels minder snel zijn ( http://www.tweakers.net/nieuws/24619/?highlight=apple ). het enige wat een apple interesant maakt is de software. met name videobewerkings aplicaties en dergelijken zijn in to mac. hoe het percies met games en zo zit weet ik niet. ik d8t dat er voor de mac niet echt veel games op de markt waren maar dat weet ik niet zeker. dus al met al is het een leuk ding voor mensen die geld over hebben, videobewerkings dingen willeb doen en voor oma's die het er vooral om gaat op hun computer er snel uitziet.... -de postbode-
||
Citaat:
![]() Unix opzich is stable, maar zo'n schilletje eromheen maakt de boel toch weer kwetsbaar... ![]() Het verschil zit 'm vooral in de software. Elke Mac wordt standaard geleverd met Mac OS X 10.2, een veelgeprezen OS (een vergelijking met windows/linux kan ik helaas niet trekken, omdat ik windows daarvoor te weinig ken). Veel mensen vinden OS X makkelijk, overzichtelijk, stabiel (afgezien van bovenstaande is het aantal glijpartijen drastisch onderuit gegaan tov OS 9) en gebruikersvriendelijk. Het word standaard geleverd met goede software (iMovie is gewoon góed als je wilt monteren (ervaring ![]() Ik ga niet zeggen dat windows deze (meteen-werk) functies niet heeft, maar de ervaring leert dat die onder OS X net wat beter functioneert als bij Windows. Qua hardware lopen Mac's achter op het moment. Geef ik (bijna ![]() Ik verw8 (just IMO) dat dat van tijdelijke aard is; als men de Power4/AMD Mactlon/G5/whatever erin stopt sal het wel weer beter gaan. ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() Wel een geil ding trouwens ![]()
Laatst gewijzigd op 12-12-2002 om 23:36. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
-de postbode-
|
![]() |
hmmmm....jullie hebben wel gelijk over die nasa computer.
hoewel hij 1,5 jaar geleden de snelste (allersnelste) computer was. en ik geloof ook wat nielZ zegt waar is. apple ligt ietsjes achter met hardware. (weer een hoewel) ...hoewel, de multiprocessor G4 1,25GHZ die met dezelfde hoeveelheid pipelines werkt nog steeds de allersnelste verkochte personalcomputer is. en daar, mijn makkers, kunnen jullie niet onderuit komen. ja, mac os x is unix based. en dat is maar goed ook! grtz, The Macgeek
||
Citaat:
![]() http://www.top500.org/list/2000/06/
||
Citaat:
Wedden van wel ? http://www.aceshardware.com/read.jsp?id=50000333 ![]()
|
![]() |
ik denk niet dat je het begrijpt..
de g4 is een betaalbare personal computer dus voor mensen zoals wij. die zogenaamde supercomputer waar jij het over hebt. is een compleet netwerk van processoren. DAT is dus geen personal computer. snap ie? by the weg: heb je enig idee hoeveel die computer uit 1991 heeft gekocht? nou ik niet. maar het zal wel veel zijn, heel veel. en voor degene die hier dacht dat mhz veel uitmaakt, qua snelheid. check dit. www.apple.com/g4/myth/ (filmpje) grtz, Macgeek
||
Citaat:
*zucht* jongen waarneer hou je nou een keer op met zomaar wat blaaten... 1,5 jaar gelden hč ???? als in juni 2001???? mag jij me aanwijzen waar ie boven aan staat... -de postbode-
||
Citaat:
![]() -de postbode-
|||
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 13-12-2002 om 14:59. |
![]() |
||
Citaat:
@scoobysnack.... maakt het wat uit welke procesor (of zoals jij ze noemt chip) groter is ![]() -de postbode-
|
Verwijderd
|
Okee, scoobysnack of whatever:
Geef is een duidelijke LINK !!!!! Oh ja, Mac/ibm/apple maken geen CPU's, dat je het eff weet! En dan nog, wat moet in godsnaam met mac, of ik pc software wil gebruiken! Een of andere emulator gebruiken zodat ik brak win 2000 kan gaan draaien? Oh ja, en wat dacht je dat al die software kost voor een mac!>>?? Apple = voor een paar dingen bedoeld / meest gebruikt: * Geluidstudios (is kei met geluidsbewerking en ook veel software voor (cker nu logic alleen nog voor apple maakt) * Grafische wereld, vanwege de programma's * Mensen die teveel geld hebben en zich scheel willen betalen voor design! Maar jah, Pc kasten van tegenwoordig met een mooi flatpanal misstaat toch ook niet! Enne, je toon bevalt me niet ![]() Laatst gewijzigd op 13-12-2002 om 16:31. |
![]() |
||
Citaat:
imb maakt wel degelijk cpu's ![]() ![]() niet zeggen dat een ander links moet geven, en dan zelf iets beweren zonder links oid. da's niet echt prettig. -de postbode-
|
![]() |
relax...ja mijn toon is ook wat irri...i know
maar ik bestudeer het concept 'apple' al een kleine 5 jaar en believe me.. en ik weet wat ik schrijf. nee, apple maakt geen cpu's maar heeft het project wel opgezet,betaald en uitgewerkt. ibm heeft de chip ontworpen. die chip noemt men de powerpc chip ja, de architectuur is dus hetzelfde. ibm heeft ook de macht om de g4 in hun computers in te bouwen, maar dan heb je 2 grote problemen...windows doet het niet.en het zou te duur worden. en sorry dat ik zo '''vaag'' doe, maar zo ben ik nou eenmaal. ik wil jullie alleen maar duidelijk maken dat er ook nog wat anders/beters is dan windows. probeer ook eens op een ander platform te werken (linux bijv). grtz, Macgeek
||
Citaat:
![]() verder werken er hier op het forum al een redelijk aantal mensen met linux oid. windows is misschien niet altijd het beste maar wel het os waar het grootste deel van de rest van de wereld mee werkt. en mocht je met die mensen nog eens software willen uitwisselen en dergelijken dan is windows soms toch wel handig, ookal is het dan misschien niet zo betrouwbaar en handig als velen zouden willen. er is niet een ding het beste, iedereen draait mooi het os dat hij (of zij) fijn vindt. en een mening kan iedereen zelf wel ontwikkelen als ze een beetje van alles proberen. en als ze windows prima vinden werken... waarom dan wat anders ??? -de postbode-
||
Citaat:
![]() Apple is een bedrijf wat hardware & software maakt. Mac is een afkorting van Macintosh, wat in deze context staat voor een productlijn computers die Apple maakt (vroeger had men náást 'de mac' ook de Apple-lijn (Apple ][, Apple II etc) en (eventjes) de Lisa... ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Die amp wat jullie thuis hebben staan stamt zelfs voor de tijd dat Apple bestond af :-P (of was dit Sarcasme ? )
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Sorry, voor mijn te snelle en onjuiste reactie ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Vaak gestelde vragen (lees dit eerst voor je een vraag stelt!) dystopia | 49 | 29-01-2003 22:34 |