Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-12-2002, 11:12
Maradinus
Maradinus is offline
??
Oud 11-12-2002, 11:51
Verwijderd
De PC loopt niet hopeloos vast als je er een audio cd met kopieerbeveiliging in doet
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 12:16
dystopia
dystopia is offline
http://www.techtv.com/callforhelp/sh...392067,00.html
Oud 11-12-2002, 14:50
scoobysnack
scoobysnack is offline
?????

..het verschil: een mac (macintosh) is een gebruiksvriendelijke computers, dus voor kinderen, gehandicapten, studenten, voor iedereen!

de mac was de eerste computer met een muis,bureaublad,iconen en met een fatsoenlijke grafische kaart en harde schijf. snap ie?

ik vind een mac veel (maar dan ook veel) beter. ik kan alles heel simpel doen.
van dvd's branden tot het hacken van mijn schoolserver.

ik kan zelfs alle playstation1 en pc spellen spelen. ja ja...

en zoals je misschien weet: een mac is gewoon mooi en cool.
ik heb een nieuwe imac check apple.com/imac
is dat niet iets mooier dan zo'n lompe grijze groote kast??

grtz, The Macgeek
Oud 11-12-2002, 15:14
Verwijderd
Citaat:
scoobysnack schreef:
ik kan alles heel simpel doen.
van dvd's branden tot het hacken van mijn schoolserver.
Vette sjit man

Wannabe hacker? Get a Mac.

Euhm nee, ik blijf liever bij mijn PC's .. die ik naar eigen smaak kan ombouwen en upgraden .. die een stuk goedkoper zijn .. en waar er voor bijna elk denkbaar probleem een applicatie bestaat.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 16:15
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Vette sjit man

Wannabe hacker? Get a Mac.

Euhm nee, ik blijf liever bij mijn PC's .. die ik naar eigen smaak kan ombouwen en upgraden .. die een stuk goedkoper zijn .. en waar er voor bijna elk denkbaar probleem een applicatie bestaat.

Een Mac is een PC voor huisvrouwen met twee linkerhanden.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 16:53
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef:

Een Mac is een PC voor huisvrouwen met twee linkerhanden.
Oei die is weer raak en zooooooooooooo waar !

Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 17:19
dystopia
dystopia is offline
Heh. Wat een geflame weer..
Dan stop ik als schaapje ook even een duit in het zakje:
"Linux is voor nerds en communisten, Windows is voor yuppies en fascisten!!!!!111 vul nu de bon in, pas u aan, en maak kans op een van de vele, leuke prijzen!" of lekker allemaal aan de Windows en de Intel jongens.. tot MS daadwerkelijk het Palladium-fascisme gaat toepassen. Dan is het huilen geblazen voor elke x86 gebruiker die ook maar een beetje om zijn/haar privacy geeft, wel 'ns een gedownload mp3tje afspeelt... ook voor de x86 Linux gebruiker.

Compleet bullshit wat hierboven door enkele x86 predikanten verkondigt wordt. De Mac heeft een aantal voor- en nadelen tov. de PC en de PC heeft ook een aantal voor- en nadelen tov. de Mac. De keus verschilt van persoon tot persoon.

Zo zijn studenten die met een grafische opleiding bezig zijn nogal 'ns Mac gebruikers. Daarnaast draait MacOS behoorlijk secure als server zijnde. Zo zijn er nog wel meer redenen om een Mac te prefereren.

(het is een ware droom van me om ooit MacOSX te gebruiken liefst nog hebben )
Oud 11-12-2002, 17:45
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:
Heh. Wat een geflame weer..
Dan stop ik als schaapje ook even een duit in het zakje:
"Linux is voor nerds en communisten, Windows is voor yuppies en fascisten!!!!!111 vul nu de bon in, pas u aan, en maak kans op een van de vele, leuke prijzen!" of lekker allemaal aan de Windows en de Intel jongens.. tot MS daadwerkelijk het Palladium-fascisme gaat toepassen. Dan is het huilen geblazen voor elke x86 gebruiker die ook maar een beetje om zijn/haar privacy geeft, wel 'ns een gedownload mp3tje afspeelt... ook voor de x86 Linux gebruiker.

Compleet bullshit wat hierboven door enkele x86 predikanten verkondigt wordt. De Mac heeft een aantal voor- en nadelen tov. de PC en de PC heeft ook een aantal voor- en nadelen tov. de Mac. De keus verschilt van persoon tot persoon.

Zo zijn studenten die met een grafische opleiding bezig zijn nogal 'ns Mac gebruikers. Daarnaast draait MacOS behoorlijk secure als server zijnde. Zo zijn er nog wel meer redenen om een Mac te prefereren.

Ja okee, ik was te snel met conclusies! Je hebt wel gelijk maar toch ==> Geef mij maar een PC'tje alleen =======> Ik zou een moord doen voor zo'n titanium POWERBOOK! Das namelijk wel geil Enne, bij de studio van een kennis van me misstaat zijn G4 ook niet, maar alleen omdat Logic Audio niet meer op de pc verder gaat, alleen nog maar op mac!
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 19:20
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:

*snip*
Anders ga je even stampvoeten vanwege een flame. *sigh*
Met citaat reageren
Oud 11-12-2002, 20:03
scoobysnack
scoobysnack is offline
je hebt gelijk...maaruh

hebben jullie wel eens op een mac en een pc gewerkt?

want anders kun je 'mening' van deze vraag niet beantwoorden.

wat ik weet van pc's (niet special veel ofzo) :
als ik op school met pc's werk en opeens een melding krijg van error 4567235678236785ehfgrehuifg en dan de hele boel weg is.

1) mac os x is bij mij nog nooit gecrast ( al ie crasht mag je een schadevergoeding vragen van apple)
2) als het bij het oude systeem crasht (wat nog wel af en toe gebeurt)
krijg je een melding.. wat je er aan kan doen.. dus niet allemaal vreemde computer codes.

weer 1 voordeel. 1/0

zo....en nu jullie
Oud 11-12-2002, 21:02
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Anders ga je even stampvoeten vanwege een flame. *sigh*
Voor mooie knikkers heb ik werkelijk alles over!!11 *gaap*
Oud 11-12-2002, 22:09
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:
MacOS/X is wel geil, maar het is hardware van de Mac waar ik het niet op heb. Het is gewoon te duur, er is te weinig native software voor en ik kan de machine niet naar gelieven ombouwen.

Tuurlijk, als voordeel heb je weer dat het OS weet van haast alle mogelijke configuraties en daardoor nauwelijks een fout kan opleveren. Je installeert het, en alles werkt (punt). Dat is wel fijn.

OS/X is gewoon BSDLite met een mooie grafische schil en systeem utilities die alles iets eenvoudiger maken.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 00:18
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
******** schreef:
MacOS/X is wel geil, maar het is hardware van de Mac waar ik het niet op heb. Het is gewoon te duur, er is te weinig native software voor en ik kan de machine niet naar gelieven ombouwen.
Je kunt wel hardware in een Mac upgraden. DAT vind ik belangrijk. Nieuwe Macs hebben standaard bijv. firewire. 2dehands kun je voor een kleine prijs een mooie Mac kopen waar OSX op draait.

Darwin wordt steeds wijder ondersteund. Waar je gelijk in hebt is dat bijv. GNU/Linux (even Debian als voorbeeld genomen) meer software support. Maar dat probleem heb je met OpenBSD en NetBSD ook. OpenBSD en NetBSD zijn nooit bedoeld om zoveel mogelijk software te supporten. NetBSD wel zoveel mogelijk hardware. Bij FreeBSD staat softwaresupport stukken hoger als doel. Alle3 OSen hebben wel emulatiemogelijkheden voor o.a. Linux.

Citaat:
OS/X is gewoon BSDLite met een mooie grafische schil en systeem utilities die alles iets eenvoudiger maken.
Nee niet alleen BSDLite.

"A brand new operating system certainly demands a whole new set of terms to describe it. Mac OS X is a bold departure for Apple. It's based on FreeBSD, 4.2BSDLite, and Mach 3.0, with much of the early work taken from NetBSD. In other words, Apple is blending the power and stability of the Unix world with the beauty and design of its own." Bron
Oud 12-12-2002, 09:14
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:
Je kunt wel hardware in een Mac upgraden. DAT vind ik belangrijk. Nieuwe Macs hebben standaard bijv. firewire. 2dehands kun je voor een kleine prijs een mooie Mac kopen waar OSX op draait.
Alleen zal die niet zo vlot werken..

Citaat:
Darwin wordt steeds wijder ondersteund.
Joh, het gaat mij om de uniformiteit. Apps die voor de OS/X GUI geschreven zijn. Zo'n Mac leent zich prima als voor het standaard kantoor. Mensen die veel grafisch werk doen (hail Adobe) en standaard brieven etc schrijven (Office draait immers erop) kunnen er prima mee uit de voeten.

Problematisch wordt het als je met maatwerk oplossingen te maken krijgt en compatible met je klanten moet zijn. Die draaien nou eenmaal Windows *ouch*

Nu weet ik wel dat je met Virtual PC nogal wat leuke dingen kunt uithalen, zoals Windows 2000 in een venstertje draaien, maar ik denk dat je dan nogal wat aan performance en gemak verliest.

Citaat:
Nee niet alleen BSDLite.
Mjah, wist ik. Ze gebruiken Mach, omdat het een microkernel is die ondersteuning voor hun CPU's heeft. Voor de rest BSDLite voor de basis van het systeem, en dingen van FreeBSD (vooral hardware support, denk maar aan USB code)
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 13:46
scoobysnack
scoobysnack is offline
jongens...blijven jullie maar lekker windows gebruiken..

we spreken elkaar later nog wel eens. ( als je er achter bent gekomen wat beter is)

en even over de spellen van de mac: alle xbox en ps2 spellen komen straks uit op de mac. och ja/ de ipod (mp3 speler`) word nu verkocht bij de bijenkorf....
Oud 12-12-2002, 15:12
Verwijderd
Citaat:
scoobysnack schreef:

we spreken elkaar later nog wel eens. ( als je er achter bent gekomen wat beter is)

en even over de spellen van de mac: alle xbox en ps2 spellen komen straks uit op de mac. och ja/ de ipod (mp3 speler`) word nu verkocht bij de bijenkorf....
Die spellen wil ik niet spelen, ik haal ze lekker goedkoop voor me pc'tje en de I-pod kan ook onder de windhoos!
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 15:12
Verwijderd
Citaat:
scoobysnack schreef:
PC != Windows

Citaat:
En als Apple ook op x86 draait, omdat ze anders de performance niet bij kunnen benen *gaap*

Citaat:
en even over de spellen van de mac: alle xbox en ps2 spellen komen straks uit op de mac.
Zolang ze van OpenGL gebruik maken. Ja.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 17:23
scoobysnack
scoobysnack is offline
humm...

zoals jullie misschien weten...heeft nasa de grootste computerrekenkracht
ter wereld.
misschien wel omdat ze een kleine 1200 g3 processors hebben.

grtz, Macgeek
Oud 12-12-2002, 17:27
scoobysnack
scoobysnack is offline
wie is er een voorstander van windows?

zo, ja....dan moet je apple bedanken voor het origneel.
en..je moet microsoft bedanken..voor het kopieren er van.

grtz, Macgeek
Oud 12-12-2002, 18:27
dystopia
dystopia is offline
Heb je wel 'ns een Mac in je netwerk gehad dan ********?
Oud 12-12-2002, 18:53
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
scoobysnack schreef:
zoals jullie misschien weten...heeft nasa de grootste computerrekenkracht
ter wereld.
misschien wel omdat ze een kleine 1200 g3 processors hebben.
Ik kan dat systeem anders niet terug vinden in de Top 500.
Oud 12-12-2002, 20:46
de postbode
de postbode is offline
Citaat:
Desecrator schreef:
Ik kan dat systeem anders niet terug vinden in de Top 500.
ik ook niet....

misschien kan de heer scoobysnack voortaan links oid bij dat soort stellingen geven. en wat betreft de rest van zijn statements is wat argumentatie ook wel op zijn plaats....
ik heb zelf nooit met een mac gewerkt (naja, toen ik 6 was met zo'n appel ding.). een echte uitspraak kan ik dus ook niet over mac's doen. wel kan je concluderen als je naar bencmarks kijkt dat appels minder snel zijn ( http://www.tweakers.net/nieuws/24619/?highlight=apple ). het enige wat een apple interesant maakt is de software. met name videobewerkings aplicaties en dergelijken zijn in to mac. hoe het percies met games en zo zit weet ik niet. ik d8t dat er voor de mac niet echt veel games op de markt waren maar dat weet ik niet zeker.
dus al met al is het een leuk ding voor mensen die geld over hebben, videobewerkings dingen willeb doen en voor oma's die het er vooral om gaat op hun computer er snel uitziet....

-de postbode-
Oud 12-12-2002, 22:00
NielZ
NielZ is offline
Citaat:
scoobysnack schreef:
1) mac os x is bij mij nog nooit gecrast (al ie crasht mag je een schadevergoeding vragen van apple)
I'm gonna be rich.
Unix opzich is stable, maar zo'n schilletje eromheen maakt de boel toch weer kwetsbaar...

Het verschil zit 'm vooral in de software. Elke Mac wordt standaard geleverd met Mac OS X 10.2, een veelgeprezen OS (een vergelijking met windows/linux kan ik helaas niet trekken, omdat ik windows daarvoor te weinig ken).
Veel mensen vinden OS X makkelijk, overzichtelijk, stabiel (afgezien van bovenstaande is het aantal glijpartijen drastisch onderuit gegaan tov OS 9) en gebruikersvriendelijk. Het word standaard geleverd met goede software (iMovie is gewoon góed als je wilt monteren (ervaring )) en iTunes is een góede MP3 speler/ripper/burner. De overige iApps gebruik ik zelden/nooit, maar zijn ook prima. Daarnaast werkt het gewoon. Een camera die je eraan hangt wordt metéén herkent, en metéén wordt het bijpassende programma opgestart. Mijn printer dóet het gewoon, zonder dat ik ooit een driver CD heb gezien.
Ik ga niet zeggen dat windows deze (meteen-werk) functies niet heeft, maar de ervaring leert dat die onder OS X net wat beter functioneert als bij Windows.

Qua hardware lopen Mac's achter op het moment. Geef ik (bijna ) onmiddelijk toe. Een 1,25 GHz G4 trekt 't niet bij een 2,8 GHz PIV. Het feit dat men PC2100 geheugen gebruikt of zelfs PC133 is ook niet al te best.
Ik verw8 (just IMO) dat dat van tijdelijke aard is; als men de Power4/AMD Mactlon/G5/whatever erin stopt sal het wel weer beter gaan.

Oud 12-12-2002, 23:32
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
NielZ schreef:
Ik verw8 (just IMO) dat dat van tijdelijke aard is; als men de Power4/AMD Mactlon/G5/whatever erin stopt sal het wel weer beter gaan.
Een Power4 is niet bepaald een desktop CPU. Een Power4 bestaat uit een module met 4 dies. Op iedere die liggen 2 cores. Iedere die bestaat uit 174 miljoen transistors. Totale stroomverbruik is 500 Watt. Over de prijs zullen we het maar niet hebben.

Wel een geil ding trouwens

Laatst gewijzigd op 12-12-2002 om 23:36.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-12-2002, 11:37
de postbode
de postbode is offline
Citaat:
Desecrator schreef:
Een Power4 is niet bepaald een desktop CPU. Een Power4 bestaat uit een module met 4 dies. Op iedere die liggen 2 cores. Iedere die bestaat uit 174 miljoen transistors. Totale stroomverbruik is 500 Watt. Over de prijs zullen we het maar niet hebben.

[img][/img]

[img][/img]

Wel een geil ding trouwens
het gaat hier niet om een echte power4 maar om een lite versie.. klik die dus...

-de postbode-
Oud 13-12-2002, 12:26
scoobysnack
scoobysnack is offline
hmmmm....jullie hebben wel gelijk over die nasa computer.
hoewel hij 1,5 jaar geleden de snelste (allersnelste) computer was.

en ik geloof ook wat nielZ zegt waar is. apple ligt ietsjes achter met hardware.
(weer een hoewel) ...hoewel, de multiprocessor G4 1,25GHZ die met dezelfde hoeveelheid pipelines werkt nog steeds de allersnelste verkochte personalcomputer is. en daar, mijn makkers, kunnen jullie niet onderuit komen.

ja, mac os x is unix based. en dat is maar goed ook!

grtz, The Macgeek
Oud 13-12-2002, 12:39
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
scoobysnack schreef:
Dan vind ik dat systeem nog steeds niet

http://www.top500.org/list/2000/06/
Oud 13-12-2002, 12:47
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
scoobysnack schreef:
de multiprocessor G4 1,25GHZ die met dezelfde hoeveelheid pipelines werkt nog steeds de allersnelste verkochte personalcomputer is. en daar, mijn makkers, kunnen jullie niet onderuit komen.

Wedden van wel ?

http://www.aceshardware.com/read.jsp?id=50000333

Oud 13-12-2002, 14:12
scoobysnack
scoobysnack is offline
ik denk niet dat je het begrijpt..

de g4 is een betaalbare personal computer dus voor mensen zoals wij.
die zogenaamde supercomputer waar jij het over hebt. is een compleet netwerk van processoren. DAT is dus geen personal computer. snap ie?

by the weg: heb je enig idee hoeveel die computer uit 1991 heeft gekocht?
nou ik niet. maar het zal wel veel zijn, heel veel.

en voor degene die hier dacht dat mhz veel uitmaakt, qua snelheid.
check dit. www.apple.com/g4/myth/ (filmpje)

grtz, Macgeek
Oud 13-12-2002, 14:14
de postbode
de postbode is offline
Citaat:
scoobysnack schreef:

*zucht* jongen waarneer hou je nou een keer op met zomaar wat blaaten... 1,5 jaar gelden hč ???? als in juni 2001???? mag jij me aanwijzen waar ie boven aan staat...

-de postbode-
Oud 13-12-2002, 14:19
de postbode
de postbode is offline
Citaat:
scoobysnack schreef:
ik denk niet dat je het begrijpt..

de g4 is een betaalbare personal computer dus voor mensen zoals wij.
die zogenaamde supercomputer waar jij het over hebt. is een compleet netwerk van processoren. DAT is dus geen personal computer. snap ie?

by the weg: heb je enig idee hoeveel die computer uit 1991 heeft gekocht?
nou ik niet. maar het zal wel veel zijn, heel veel.

en voor degene die hier dacht dat mhz veel uitmaakt, qua snelheid.
check dit. www.apple.com/g4/myth/ (filmpje)

grtz, Macgeek

netwerk van procesoren? een piv op 3,06 is wel degelijk een gewone computer hoor. en zelfs goedkoper dan een duel g4... verder denk ik niet dat mhz veel voorsteld hoor. maar als uit benchmarks blijkt dat een duel 1,25 g4 even snel is al een xeon op 2,4 en langzamer of gelijk aan een 2,53mhz piv dan weet ik wel waarvoor ik zou kiezen.

-de postbode-
Oud 13-12-2002, 14:21
scoobysnack
scoobysnack is offline
en flipsen...even over de chip.
ibm stond met de powerpc 604e in 2000 op de 2e plaats (en wie heeft die chip gemaakt??? apple/ibm.

en overal waar 601/603/604/7400/7500 bij staat geld hetzelfde.

grtz, Macgeek
Oud 13-12-2002, 14:27
scoobysnack
scoobysnack is offline
mag ik ook nog vragen hoe groot die chip is?

de piv en de xeon. de pentium 4 is 217mm(2)
de g4 is 106 mm(2)
Oud 13-12-2002, 14:56
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
scoobysnack schreef:
en flipsen...even over de chip.
ibm stond met de powerpc 604e in 2000 op de 2e plaats
Ze mogen dan wel dezelfde CPU gebruiken, maar denk je nou werkelijk dat de architectuur van zo'n machine van IBM ook maar enigzins lijkt op die van een Macintosh ?

Citaat:
(en wie heeft die chip gemaakt??? apple/ibm.
Bij mijn weten ontwerpt of maakt Apple helemaal geen CPU's.

Laatst gewijzigd op 13-12-2002 om 14:59.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 14:58
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
scoobysnack schreef:
mag ik ook nog vragen hoe groot die chip is?
Welke chip ?
Oud 13-12-2002, 15:34
de postbode
de postbode is offline
Citaat:
Desecrator schreef:
Welke chip ?
ik denk dat ie de piv bedoelt..

@scoobysnack.... maakt het wat uit welke procesor (of zoals jij ze noemt chip) groter is als ie daardoor duurder word, ja dan boeit het. maar dat is niet het geval denk ik... geen idee wat een g4 los kost. als je die dingen al los kan krijgen, iets wat ik betwijfel....

-de postbode-
Oud 13-12-2002, 16:29
Verwijderd
Okee, scoobysnack of whatever:

Geef is een duidelijke LINK !!!!!

Oh ja, Mac/ibm/apple maken geen CPU's, dat je het eff weet!

En dan nog, wat moet in godsnaam met mac, of ik pc software wil gebruiken! Een of andere emulator gebruiken zodat ik brak win 2000 kan gaan draaien? Oh ja, en wat dacht je dat al die software kost voor een mac!>>??

Apple = voor een paar dingen bedoeld / meest gebruikt:

* Geluidstudios (is kei met geluidsbewerking en ook veel software voor (cker nu logic alleen nog voor apple maakt)

* Grafische wereld, vanwege de programma's

* Mensen die teveel geld hebben en zich scheel willen betalen voor design! Maar jah, Pc kasten van tegenwoordig met een mooi flatpanal misstaat toch ook niet!

Enne, je toon bevalt me niet

Laatst gewijzigd op 13-12-2002 om 16:31.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 16:43
de postbode
de postbode is offline
Citaat:
Ikedea schreef:

Oh ja, Mac/ibm/apple maken geen CPU's, dat je het eff weet!

mac=apple
imb maakt wel degelijk cpu's onder andere die mooie power4's die je hier boven al bent tegen gekomen.

niet zeggen dat een ander links moet geven, en dan zelf iets beweren zonder links oid. da's niet echt prettig.

-de postbode-
Oud 13-12-2002, 23:18
scoobysnack
scoobysnack is offline
relax...ja mijn toon is ook wat irri...i know

maar ik bestudeer het concept 'apple' al een kleine 5 jaar en believe me.. en ik weet wat ik schrijf.

nee, apple maakt geen cpu's maar heeft het project wel opgezet,betaald en uitgewerkt. ibm heeft de chip ontworpen. die chip noemt men de powerpc chip
ja, de architectuur is dus hetzelfde. ibm heeft ook de macht om de g4 in hun computers in te bouwen, maar dan heb je 2 grote problemen...windows doet het niet.en het zou te duur worden.
en sorry dat ik zo '''vaag'' doe, maar zo ben ik nou eenmaal.

ik wil jullie alleen maar duidelijk maken dat er ook nog wat anders/beters is dan windows. probeer ook eens op een ander platform te werken (linux bijv).

grtz, Macgeek
Oud 14-12-2002, 10:36
de postbode
de postbode is offline
Citaat:
scoobysnack schreef:
relax...ja mijn toon is ook wat irri...i know

maar ik bestudeer het concept 'apple' al een kleine 5 jaar en believe me.. en ik weet wat ik schrijf.

nee, apple maakt geen cpu's maar heeft het project wel opgezet,betaald en uitgewerkt. ibm heeft de chip ontworpen. die chip noemt men de powerpc chip
ja, de architectuur is dus hetzelfde. ibm heeft ook de macht om de g4 in hun computers in te bouwen, maar dan heb je 2 grote problemen...windows doet het niet.en het zou te duur worden.
en sorry dat ik zo '''vaag'' doe, maar zo ben ik nou eenmaal.

ik wil jullie alleen maar duidelijk maken dat er ook nog wat anders/beters is dan windows. probeer ook eens op een ander platform te werken (linux bijv).

grtz, Macgeek
k, dan zijn we weer vriendjes met sn allen
verder werken er hier op het forum al een redelijk aantal mensen met linux oid. windows is misschien niet altijd het beste maar wel het os waar het grootste deel van de rest van de wereld mee werkt. en mocht je met die mensen nog eens software willen uitwisselen en dergelijken dan is windows soms toch wel handig, ookal is het dan misschien niet zo betrouwbaar en handig als velen zouden willen. er is niet een ding het beste, iedereen draait mooi het os dat hij (of zij) fijn vindt. en een mening kan iedereen zelf wel ontwikkelen als ze een beetje van alles proberen. en als ze windows prima vinden werken... waarom dan wat anders ???

-de postbode-
Oud 14-12-2002, 17:15
NielZ
NielZ is offline
Citaat:
de postbode schreef:
mac=apple
Nope.

Apple is een bedrijf wat hardware & software maakt.
Mac is een afkorting van Macintosh, wat in deze context staat voor een productlijn computers die Apple maakt (vroeger had men náást 'de mac' ook de Apple-lijn (Apple ][, Apple II etc) en (eventjes) de Lisa... ).
Oud 14-12-2002, 19:12
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
NielZ schreef:
Nope.
Mac heeft zelfs audioapparatuur gemaakt. En verdomd goeie! Wij hebben er thuis wat van staan. Topkwaliteit.
Oud 14-12-2002, 21:07
NielZ
NielZ is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Mac heeft zelfs audioapparatuur gemaakt. En verdomd goeie! Wij hebben er thuis wat van staan. Topkwaliteit.
Mijn zusje gebruik Mac altijd in de badkamer...
Oud 14-12-2002, 21:35
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
scoobysnack schreef:
ibm heeft de chip ontworpen. die chip noemt men de powerpc chip ja, de architectuur is dus hetzelfde.
Ik had het niet over de CPU maar over de architectuur van de machine zelf. Dus de geheugen bus en dergelijke die er omheen liggen.
Oud 14-12-2002, 21:56
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
NielZ schreef:
Mijn zusje gebruik Mac altijd in de badkamer...
haha
Oud 14-12-2002, 23:10
L@CuTu$
L@CuTu$ is offline
Citaat:
dystopia schreef:
MacIntosh Labs Inc. is niet dezelfde firma als Apple ;-)

Die amp wat jullie thuis hebben staan stamt zelfs voor de tijd dat Apple bestond af :-P

(of was dit Sarcasme ? )
Oud 15-12-2002, 11:01
Verwijderd
Citaat:
de postbode schreef:
mac=apple
imb maakt wel degelijk cpu's onder andere die mooie power4's die je hier boven al bent tegen gekomen.

niet zeggen dat een ander links moet geven, en dan zelf iets beweren zonder links oid. da's niet echt prettig.

-de postbode-
Ja, typte weer is veel te snel, was gehaast! Net de nieuwe van IBM G970 ofzo ergens gespot op I-net

Sorry, voor mijn te snelle en onjuiste reactie
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten