Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-12-2003, 07:59
Verwijderd
Citaat:
seeker of ligt schreef op 04-12-2003 @ 17:08:
Mij andwoord ook! nu moet jij nog de verbinding er mee leggen maar dat geeft niet...
Het moet me van het hart, ik ben je belerende en 'ik bedoel het goed maar jij begrijpt me gewoon niet' echt kotsbeu, kap ermee, ga gewoon op het onderwerp in zonder overal God of Jezus bij te slepen en anders ga je maar op levensbeschouwing je geloof verkondigen. Je enige posts zijn op mystiek en t ambeteert me nu echt enorm. Je hebt al een paar waarschuwingen gehad, ga je er nu naar gedragen!
Advertentie
Oud 05-12-2003, 08:02
Verwijderd
Citaat:
MUTS123 schreef op 04-12-2003 @ 17:42:
Ik had me nooit echt verdiept in dat onderwerp........maar heeft zo'n steen echt een helende werking? Heeft iemand misschien de link van een goede informatieve website voor me?
http://www.ganesha.be/min1.htm
maar boeken zijn ook gewoon aan te raden, in de bieb staan er vast wel wat.
Oud 05-12-2003, 18:18
seeker of ligt
seeker of ligt is offline
Citaat:
Het moet me van het hart, ik ben je belerende en 'ik bedoel het goed maar jij begrijpt me gewoon niet' echt kotsbeu, kap ermee, ga gewoon op het onderwerp in zonder overal God of Jezus bij te slepen en anders ga je maar op levensbeschouwing je geloof verkondigen. Je enige posts zijn op mystiek en t ambeteert me nu echt enorm. Je hebt al een paar waarschuwingen gehad, ga je er nu naar gedragen!
Waar het hart vol van is stroomt de mond van over zou ik willen zeggen..,.. maar een tip voor jouw even zo tussen door,, ga even checken bij de geloof discussie over God en lees even de stukken die pe15 en ik geschreven hebben en dan begrijp je misschien al meer van mij ofzo..(of niet..!!)

Heeey maar niet kostbeu worden he..! en tjah ik vind dat er echt mensen mogen zijn die over God mogen schrijven hoor.. sorry ik leg de link er wel mee.. en als jij dat niet doet dan is dat prima.. maar laat gewoon aan de persoon in kwestie zelf toe wat hij met de despetreffende info doet..
oke bedankt voor begrip en gedult(?)
Oud 05-12-2003, 19:44
Verwijderd
en nog erop doorgaan... stop met antwoorden als het niet over de discussie gaat, snap het dan!
Oud 06-12-2003, 11:52
Apomes
Apomes is offline
ik de nieuwe wiccawinkel hier in stad verkopen ze nogal veel stenen en het zijn vriendelijke mensen heb gisteren bergkristal gekocht voor mijn geluksbrenger op te laden, moet alleen de bergkristal nog zuiver maken (thanks mutatant voor de info btw .)

Maar in de wiccawinkel was ook een bokaal vol met kleine klompjes goud, waarom dient dat precies?
Oud 06-12-2003, 13:41
Verwijderd
Ik denk niet dat dat goud was, maar pyriet, het goud van de gekken.

Ik zal er strax meer info over typen, ik moet nu naar de winkel.
Oud 08-12-2003, 11:35
Verwijderd
Nu heb ik tijd om te typen en dan zit ik op school: geen boeken dus. Maar ik maak ff een copy-paste van ganesha:

PYRIET

- Alias : Zwavelkies, IJzerkies
- Samenstelling : ijzersulfide. De steen is ondoorzichtig messinggeel tot grijsgeel
- Naamgeving : de naam pyriet komt van 'vuur' (vanwege zijn vonkvorming)
- Is goed voor : herstel na ziekte, menstruatie. Pyriet is een natuurlijke energiebron, verhoogt de weerstand en regelt de stofwisseling.
- Tegen : bloedarmoede, koorts ten gevolge van zweren of abcessen
- Spiritueel : versterkt de geestelijke vermogens, het denken en het begrijpen. Ondersteunt de geestelijke energieuitwisseling tussen mensen. Voor intense meditatie en opname van kosmische energie. Leg een brok pyriet op de plaats waar je veel verblijft om tot rust te komen.

Bron 2: http://home.planet.nl/~casperma/gemma/epyriet.htm

Pyriet

Pyriet is een zwavel-ijzererts en heeft een prachtige glanzende, goudachtige kleur. Omdat goudzoekers vroeger nogal eens dachten dat ze goud gevonden hadden als het pyriet was, wordt het ook wel 'fools gold' genoemd. Het moet voor hen een heel teleurstelling geweest zijn. Het is ook opvallend dat veel kinderen altijd meteen naar het pyriet toegetrokken worden. Dit komt waarschijnlijk omdat zij ook denken da het echt goud is. Het is leuk dat ze voor een zachte prijsje een 'echt' (bijna net echt) stukje goud kunnen aanschaffen.
Het mooie van pyriet is de duidelijk kubische kristalvorm. Soms lijken het moderne abstracte sculpturen, en bijna iedereen denkt dan ook dat het niet echt kan zijn. Het vreemde is dat elke kristalvorm gewoon geaccepteerd wordt als natuurlijk, maar deze kubus van pyriet vind men toch te mooi om natuurlijk te zijn. De natuur wordt dus toch nog onderschat.
Elke vorm is eigenlijk al door de natuur gemaakt, en wij laten ons bewust of niet daardoor inspireren.
Door de kubusvorm van het pyrietkristal hoort ook deze steen, net zoals de eerder genoemde fluoriet, bij de wereld van de techniek, en is goed voor mensen die daar dagelijks mee te maken hebben en behoefte hebben aan versterking. De pyriet maakt hen sterk en helpt hen hun prestaties nog te verhogen. Pyriet in geslepen vorm gedragen is vooral geschikt om de luchtwegen te versterken. Het enige vervelende van de pyriet is, dat, omdat er zwavel in zit, er soms een uitslag op de huid kan optreden, en dan is het beter om een andere steen, zoals bijvoorbeeld de barnsteen, te gaan dragen, of om de pyriet in een heel dun zakje van katoen te gaan dragen.

Voorbeelden van toepassingen:
Sterkt het zenuwgestel, verhoogt het weerstandsvermogen
Advertentie

Regels voor berichten