Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-11-2003, 10:16
Lucky Duck
Lucky Duck is offline
Is rode hond eigenlijk zo'n ziekte die je niet meer kunt krijgen als je die eenmaal gehad hebt? Ik geloof namelijk niet dat ik ertegen ben ingeent, maar ik heb 't wel ooit gehad....

edit: en hoe schrijf je het eigenlijk? Ik schrijf het automatisch los van elkaar, maar dat staat wat typisch...
Oud 21-11-2003, 10:24
Aries
Aries is offline
Citaat:
Lucky Duck schreef op 21-11-2003 @ 11:16:
Is rode hond eigenlijk zo'n ziekte die je niet meer kunt krijgen als je die eenmaal gehad hebt? Ik geloof namelijk niet dat ik ertegen ben ingeent, maar ik heb 't wel ooit gehad....

edit: en hoe schrijf je het eigenlijk? Ik schrijf het automatisch los van elkaar, maar dat staat wat typisch...
als je Rodehond ( Rubella ) gehad hebt ben je er imuun voor.

Trouwens .. in BMR zit ie ook ( krijg je met 14 maanden en op 9 jarige leeftijd) dus de meeste mensen van jou leeftijd hebben 'm zoieso gehad
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 10:28
Aries
Aries is offline
Citaat:
Aries schreef op 21-11-2003 @ 11:24:
als je Rodehond ( Rubella ) gehad hebt ben je er imuun voor.

Trouwens .. in BMR zit ie ook ( krijg je met 14 maanden en op 9 jarige leeftijd) dus de meeste mensen van jou leeftijd hebben 'm zoieso gehad

ik heb trouwens ook Rodehond gehad ... en bof ook .

vroeger( nou ja vroeger) kreeg je een spuit tegen Mazelen en later dan jongens een tegen Bof en meisjes tegen Rodehond .. maar 't zit nu allemaal in een prik
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 11:49
Verwijderd
Citaat:
Aries schreef op 21-11-2003 @ 11:24:
Maar als je alleen die van 14 maanden gehad hebt, ben je niet beschermd, toch? iig niet voldoende. Of wel?
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 11:58
Aries
Aries is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 21-11-2003 @ 12:49:
Maar als je alleen die van 14 maanden gehad hebt, ben je niet beschermd, toch? iig niet voldoende. Of wel?
nee .. die die je met 9 jaar krijgt ( boostervaccin) die is om problemen met ongeboren kinderen te voorkomen ..

maar zal ik eens kijken of er vaccins met andere dragers zijn ?
wil ik best doen hoor
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 12:12
Verwijderd
Citaat:
Aries schreef op 21-11-2003 @ 12:58:
nee .. die die je met 9 jaar krijgt ( boostervaccin) die is om problemen met ongeboren kinderen te voorkomen ..

maar zal ik eens kijken of er vaccins met andere dragers zijn ?
wil ik best doen hoor
Je mag het nakijken. Of ik hem ga halen is een tweede.
Voorlopig zijn er toch nog geen plannen om zwanger te worden.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 12:17
Aries
Aries is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 21-11-2003 @ 13:12:
Je mag het nakijken. Of ik hem ga halen is een tweede.
Voorlopig zijn er toch nog geen plannen om zwanger te worden.
hmmja .. Rubella vaccin wordt net onder je velletje gespoten dus van de prik zelf zal je niet veel voelen
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 12:28
Fade of Light
Fade of Light is offline
bloedprikken is kut...grote naald, lang zitten en licht in je kop daarna....moet je voor de grap eens met de lift op en neer gaan, ken je lachen
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 12:50
Verwijderd
Citaat:
Aries schreef op 21-11-2003 @ 13:17:
hmmja .. Rubella vaccin wordt net onder je velletje gespoten dus van de prik zelf zal je niet veel voelen
Het gaat niet om het voelen, het gaat om het idee.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 13:34
LiedekeR
LiedekeR is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 21-11-2003 @ 13:50:
Het gaat niet om het voelen, het gaat om het idee.
Om van die angst af te komen kan je wel alternatieve therapiewijzen proberen, zoals acupunctuur 8=)
Oud 21-11-2003, 14:13
Aries
Aries is offline
Citaat:
LiedekeR schreef op 21-11-2003 @ 14:34:
Om van die angst af te komen kan je wel alternatieve therapiewijzen proberen, zoals acupunctuur 8=)
Ja jaag jij d'r helemaal de stuipen op het lijf

(je raad nooit wat ik nu aan't doen ben .. )
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 14:16
LiedekeR
LiedekeR is offline
Citaat:
Aries schreef op 21-11-2003 @ 15:13:
diepe lumbale punctie?
Oud 21-11-2003, 14:21
Aries
Aries is offline
Citaat:
LiedekeR schreef op 21-11-2003 @ 15:16:
diepe lumbale punctie?
lumbaal punctie ? op 'n vaccinatie centrum ??

nee joh .. ben toevallig net met BMR's bezig
( lagere school jeugd ja )
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 16:33
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Aries schreef op 21-11-2003 @ 15:13:
JE speelt voor cliniclown?
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 17:19
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Aries schreef op 21-11-2003 @ 10:01:
Getskatheters ( ja uit hoe voelen we ons vandaag )
Nee, foutje bij een operatie. Alles (=vocht) schoot ineens los na 2 dagen en vormde een mooi ganzenei op mijn voorhoofd. Die moest leeg gezogen worden.

en pijn = horror, vandaar
Oud 22-11-2003, 13:38
ekki
ekki is offline
Citaat:
PrimRose schreef op 21-11-2003 @ 08:35:
Hmmm, van zwakzinnigheid weet ik het niet precies. Maar autisme krijg je iig niet zomaar van inentingen. Autisme openbaart zich nl. in dezelfde tijd als wanneer je je inentingen als kind zou krijgen. Daarom is er wel eens gedacht dat er verband lag tussen de twee maar dat schijnt dus niet zo te zijn (als ik Strong Medicine mag geloven)
Nee, ik heb het niet over autisme. Ik weet er het fijne verder niet van, maar heb er wel 'ns wat over gelezen en ook een keer iets over op tv gezien. Een jongetje die na inentingen helemaal niets meer kon bijna en een meisje dat daarna ook ziek werd. Ik denk dat dat gewoon in de familie zat, ze konden blijkbaar ergens absoluut niet tegen. Maar dat was iig geen autisme.
Oud 24-11-2003, 08:12
Suzanne_2003
Suzanne_2003 is offline
Citaat:
ekki schreef op 22-11-2003 @ 14:38:
Nee, ik heb het niet over autisme. Ik weet er het fijne verder niet van, maar heb er wel 'ns wat over gelezen en ook een keer iets over op tv gezien. Een jongetje die na inentingen helemaal niets meer kon bijna en een meisje dat daarna ook ziek werd. Ik denk dat dat gewoon in de familie zat, ze konden blijkbaar ergens absoluut niet tegen. Maar dat was iig geen autisme.
Dat lijkt me stug zeg dan zou daar toch wel voor gewaarschuwd worden. hmmja .. en als je polio ofzo krijgt dan kun je misschien ook helemaal nix meer
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 08:17
Verwijderd
Citaat:
Suzanne_2003 schreef op 24-11-2003 @ 09:12:
Dat lijkt me stug zeg dan zou daar toch wel voor gewaarschuwd worden. hmmja .. en als je polio ofzo krijgt dan kun je misschien ook helemaal nix meer
Ik ken ook een verhaal van een meisje dat is overleden aan de gevolgen van de inenting tegen meningokokken, ze werd niet ziek van de vloeistof zelf, maar ze is er zo suf van geworden dat ze niet meer onder haar dekentje uit kon komen en is overleden aan wiegendood/verstikking.

Als je je er in verdiept, dan lees en hoor je veel van dat soort verhalen.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 08:54
Aries
Aries is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-11-2003 @ 09:17:
Ik ken ook een verhaal van een meisje dat is overleden aan de gevolgen van de inenting tegen meningokokken, ze werd niet ziek van de vloeistof zelf, maar ze is er zo suf van geworden dat ze niet meer onder haar dekentje uit kon komen en is overleden aan wiegendood/verstikking.

Als je je er in verdiept, dan lees en hoor je veel van dat soort verhalen.
Ja als 't goed is wordt ook gezegd dat kleine kinderen van die spuit een beetje suf / slaperig kunnen worden .. en dan je ze de 1e 48 uur 'n beetje in de gaten moet houden

trouwens .. vraagje aan jou .. hoe reageer jij op een inenting ?
waar krijg je precies last van ?

By the way ... vanmiddag ben ik zelf de sigaar
Hepatitis-B heeft weer eens niet gepakt... Whaaaa ik durf niet .. , mag ik bij jou op schoot
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 09:09
Verwijderd
Citaat:
Aries schreef op 24-11-2003 @ 09:54:
Ja als 't goed is wordt ook gezegd dat kleine kinderen van die spuit een beetje suf / slaperig kunnen worden .. en dan je ze de 1e 48 uur 'n beetje in de gaten moet houden
Ik weet niet meer precies wanneer dat kindje er last van kreeg...

Citaat:
trouwens .. vraagje aan jou .. hoe reageer jij op een inenting ?
waar krijg je precies last van ?
De laatste keer was met 9 jaar...maar goed, voor zo ver ik het me herinner heb ik een week of twee met een dikke, harde en pijnlijk bovenarm rondgelopen, daarna nam het af, maar 't heeft lang geduurd voordat het volledig weg was.

Citaat:
By the way ... vanmiddag ben ik zelf de sigaar
Hepatitis-B heeft weer eens niet gepakt... Whaaaa ik durf niet .. , mag ik bij jou op schoot
Maak me maar belachelijk.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 09:12
Aries
Aries is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-11-2003 @ 10:09:
Ik weet niet meer precies wanneer dat kindje er last van kreeg...

De laatste keer was met 9 jaar...maar goed, voor zo ver ik het me herinner heb ik een week of twee met een dikke, harde en pijnlijk bovenarm rondgelopen, daarna nam het af, maar 't heeft lang geduurd voordat het volledig weg was.

Maak me maar belachelijk.

was dat toevallig een DKTP spuit ?

ik maak je niet belachelijk hoor .. was meer bedoeld om je een beetje 'n hart onder de riem te steken ..
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 09:18
Verwijderd
Citaat:
Aries schreef op 24-11-2003 @ 10:12:
was dat toevallig een DKTP spuit ?
Zou best kunnen.

Citaat:
ik maak je niet belachelijk hoor .. was meer bedoeld om je een beetje 'n hart onder de riem te steken ..
Dat is dan niet gelukt.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 09:29
Aries
Aries is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-11-2003 @ 10:18:
Zou best kunnen.

Dat is dan niet gelukt.
hmmja .. da's geen allergische reactie hoor ...
die gene die je toen geprikt heeft verdient een schop onder z'n kont. ik denk( weet eigenlijk wel zeker) dat ie 'm of niet recht of niet diep genoeg gezet heeft... om de buitenste bundels ( monnikskap spier) zitten vliezen .. en als 't daar tussen komt dan krijg je dat dus.

kan ook zijn dat jij 'n beetje gespannen was dan trek je je spieren samen met ( bijna) het zelfde resultaat. maar de gene die pikt moet daar maar rekening mee houden

bij BMR kan dat trouwens nooit gebeuren want die wordt ( zoals ik al zei ) onder je velletje gespoten. kan wel bij 't inspuiten een beetje branderig voelen bij sommige mensen. maar da's ook zo weer weg. .. en de meesten voelen er helemaal nix van

Laatst gewijzigd op 24-11-2003 om 09:33.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 09:36
Verwijderd
Citaat:
Aries schreef op 24-11-2003 @ 10:29:
hmmja .. da's geen allergische reactie hoor ...
die gene die je toen geprikt heeft verdient een schop onder z'n kont. ik denk (weet eigenlijk wel zeker) dat ie 'm of niet recht of niet diep genoeg gezet heeft... om de buitenste bundels (monnikskap spier) zitten vliezen .. en als 't daar tussen komt dan krijg je dat dus.

kan ook zijn dat jij 'n beetje gespannen was dan trek je je spieren samen met (bijna) het zelfde resultaat. maar de gene die pikt moet daar maar rekening mee houden

bij BMR kan dat trouwens nooit gebeuren want die wordt ( zoals ik al zei ) onder je velletje gespoten. kan wel bij 't inspuiten een beetje branderig voelen bij sommige mensen. maar da's ook zo weer weg. .. en de meesten voelen er helemaal nix van
Ik weet het niet, dat van die allergische reactie zegt m'n moeder (ook ivm eerdere prikken, maar dat weet ikzelf niet, was te jong toen om me dat nog te herinneren).

Je zei eerder dat BMR in een spier moest, volgens mij, en das niet net over een velletje, lijkt me.

Maar dan nog...ik vind het allemaal maar niks, 'k toch vragen of ze geen pilletjes kunnen maken ofzo. Desnoods slik ik 5 jaar pillen, dat maakt me niet uit.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 09:55
Aries
Aries is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-11-2003 @ 10:36:
Ik weet het niet, dat van die allergische reactie zegt m'n moeder (ook ivm eerdere prikken, maar dat weet ikzelf niet, was te jong toen om me dat nog te herinneren).

Je zei eerder dat BMR in een spier moest, volgens mij, en das niet net over een velletje, lijkt me.

Maar dan nog...ik vind het allemaal maar niks, 'k toch vragen of ze geen pilletjes kunnen maken ofzo. Desnoods slik ik 5 jaar pillen, dat maakt me niet uit.
ik heb nooit gezegt dat BMR in een spier moet.. ik zei DE MEESTE
BMR wordt subcutaan gegeven .. onder je velletje ..
( jij vertrouwt me ook niet he )

en als je ooit weer een in een spier krijgt ..( D(K)TP,Neisvac_C,Hepatitis_B, Tetanus )... goed je arm slap houden
ik laat ze 'm altijd op 'n tafel leggen ( zien ze ook niet wat ik doe )
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 10:01
Verwijderd
Citaat:
Aries schreef op 24-11-2003 @ 10:55:
ik heb nooit gezegt dat BMR in een spier moet.. ik zei DE MEESTE
BMR wordt subcutaan gegeven .. onder je velletje ..
( jij vertrouwt me ook niet he )

en als je ooit weer een in een spier krijgt ..( D(K)TP,Neisvac_C,Hepatitis_B, Tetanus )... goed je arm slap houden
ik laat ze 'm altijd op 'n tafel leggen ( zien ze ook niet wat ik doe )
Nee, ik vertrouw je niet, nee.

Je arm slap houden is nogal lastig als je het niet zo prettig ed vind.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 10:10
Aries
Aries is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-11-2003 @ 11:01:
Nee, ik vertrouw je niet, nee.

Je arm slap houden is nogal lastig als je het niet zo prettig ed vind.
hmmja .. weet ik wel hoor maar als 't goed is moet degene van wie je die injectie krijgt je ook 'n beetje helpen .. niet zo van ik ram 'm er wel ff in .. da's vragen om problemen.

meestal zien we wel met wie we 'n beetje voorzichtig moeten zijn hoor .. maar 't kan geen kwaad om 't gewoon ff te zegen ...
maar zoals ik al zei .. voor 'n BMR spuit hoef je zoieso niet bang te zijn. ( misschien kun je hier langs komen )
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 10:15
Verwijderd
Citaat:
Aries schreef op 24-11-2003 @ 11:10:
meestal zien we wel met wie we 'n beetje voorzichtig moeten zijn hoor .. maar 't kan geen kwaad om 't gewoon ff te zegen ...
maar zoals ik al zei .. voor 'n BMR spuit hoef je zoieso niet bang te zijn. ( misschien kun je hier langs komen )
Die BMR prik blijft een prik en dus blijf ik er bang voor.

Als ik 'daar' langs kom, word ik spontaan nog banger.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 10:30
Aries
Aries is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-11-2003 @ 11:15:
Die BMR prik blijft een prik en dus blijf ik er bang voor.

Als ik 'daar' langs kom, word ik spontaan nog banger.
nou Suzanne was toen ik de spuit zette volgens mij niet zo bang meer ... mensen vertrouwen mij altijd, ik schijn er eerlijk uit te zien

als je die nog laat zetten .. gewoon zeggen dat je er een beetje bang voor bent. is niemand die je uit zal lachen hoor.

en nou ga ik lunchen ( en daarna ben ik zelf aan de beurt, maarja dan weet ik ook weer wat ik die mensen aaandoe )
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 10:47
Suzanne_2003
Suzanne_2003 is offline
Citaat:
Aries schreef op 24-11-2003 @ 11:30:
nou Suzanne was toen ik de spuit zette volgens mij niet zo bang meer ... mensen vertrouwen mij altijd, ik schijn er eerlijk uit te zien
nou toen je ging prikken had ik wel even kriebels in m'n buik.
maar ik vertrouwde je wel ja

Citaat:

als je die nog laat zetten .. gewoon zeggen dat je er een beetje bang voor bent. is niemand die je uit zal lachen hoor.
en nou ga ik lunchen ( en daarna ben ik zelf aan de beurt, maarja dan weet ik ook weer wat ik die mensen aaandoe )
wel leuk om te lezen dat jij er ook niet van verschoont blijft
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 11:18
Verwijderd
Citaat:
Zou ik niet te hard zeggen, toen m'n verstandskiezen verwijderd moesten worden en ik ipv op zo'n verdovingsprik om zo'n kapje vroeg, werd ik belachelijk gemaakt door die arts (eikel).
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 11:19
Verwijderd
Citaat:
Eerlijkheid zegt niks. En vertrouwen maakt ook niet echt veel uit. En sowieso mensen die ik niet ken vertrouwen...mwah, gebeurd niet echt vaak.

Wel fijn dat het bij Suzanne wel hielp.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 12:21
Aries
Aries is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-11-2003 @ 12:18:
Zou ik niet te hard zeggen, toen m'n verstandskiezen verwijderd moesten worden en ik ipv op zo'n verdovingsprik om zo'n kapje vroeg, werd ik belachelijk gemaakt door die arts (eikel).
ow da's niet aardig .. kaakchirurg? hmmja chirurgen staan erom bekend dat ze niet geweldig met mensen om kunnen gaan ...
maar met zo'n kapje ga je echt onder Narcose he .. .
of was die prik niet gewoon een plaatselijke verdoving ?

als dat zo is vind ik 't helemaal geen stijl
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 12:25
Verwijderd
Citaat:
Aries schreef op 24-11-2003 @ 13:21:
ow da's niet aardig .. kaakchirurg? hmmja chirurgen staan erom bekend dat ze niet geweldig met mensen om kunnen gaan ...
maar met zo'n kapje ga je echt onder Narcose he .. .
of was die prik niet gewoon een plaatselijke verdoving ?

als dat zo is vind ik 't helemaal geen stijl
Die prik is in eerste instantie idd plaatselijke verdoving, maar als je ze alle vier tegelijk weg laat halen, willen ze het vaak ook wel onder narcose doen. En dat wilde ik dus. Mocht uiteindelijk. Willen ze op de dag zelf me weer met een spuit onder narcose brengen...weer gezeik, maar goed, uiteindelijk hebben ze het toch met een kapje gedaan.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 12:35
Aries
Aries is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-11-2003 @ 13:25:
Die prik is in eerste instantie idd plaatselijke verdoving, maar als je ze alle vier tegelijk weg laat halen, willen ze het vaak ook wel onder narcose doen. En dat wilde ik dus. Mocht uiteindelijk. Willen ze op de dag zelf me weer met een spuit onder narcose brengen...weer gezeik, maar goed, uiteindelijk hebben ze het toch met een kapje gedaan.
Ja in dat geval gewoon je poot stijf houden hoor.
da's jou keuze ...
die gaat overigens in een ader op je hand met 'n infuusnaald ..
dus .. is ook net onder je velletje maar ziet er wel 'n beetje eng uit ja
maar volgens mij mag je dat gewoon kiezen hoor .. en volgens mijn begeleider ook ( en da's 'n echte dokter )
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 12:44
Verwijderd
Citaat:
Aries schreef op 24-11-2003 @ 13:35:
Ja in dat geval gewoon je poot stijf houden hoor.
da's jou keuze ...
die gaat overigens in een ader op je hand met 'n infuusnaald ..
dus .. is ook net onder je velletje maar ziet er wel 'n beetje eng uit ja
maar volgens mij mag je dat gewoon kiezen hoor .. en volgens mijn begeleider ook ( en da's 'n echte dokter )
Ik weet waar dat ding gaat, toen ik uit de narcose kwam zat ie er ook in (zo snel mogelijk er uit laten halen).

Je mag idd kiezen (mits je verzekering het dekt ed), maar 't is wel een hoop gezeik soms.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 12:45
Suzanne_2003
Suzanne_2003 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-11-2003 @ 12:18:
Gatsie .. ik hoop dat die van mij gewoon mogen blijven zitten
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 12:46
Verwijderd
Citaat:
Suzanne_2003 schreef op 24-11-2003 @ 13:45:
Gatsie .. ik hoop dat die van mij gewoon mogen blijven zitten
Behalve dat gezeik en beetje opgezette wangen + tandvlees, een paar dagen voorzichtig eten ed en nog heel lang hechtingen voelen ed, heb ik er eigenlijk weinig last van gehad. 't viel me erg mee.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 12:53
Aries
Aries is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-11-2003 @ 13:46:
Behalve dat gezeik en beetje opgezette wangen + tandvlees, een paar dagen voorzichtig eten ed en nog heel lang hechtingen voelen ed, heb ik er eigenlijk weinig last van gehad. 't viel me erg mee.
en voor 'n gewone prik in je arm ben je wel bang ....
ik weet wel wat ik liever heb ..
nou laat ik toch 10 keer liever een spuit zetten dan dat ik naar de
tandarts ga, ja ook voor controle.. ik heb wel nooit wat maar ik moet er ook niet aan denken
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 13:03
Suzanne_2003
Suzanne_2003 is offline
Hoe is jou prikje trouwens gegaan ..
als ik goed gelezen heb gaat die niet eeh "Net onder je velletje" toch

( ik ben al blij dat ik die niet hoef )
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 13:15
Verwijderd
Citaat:
Aries schreef op 24-11-2003 @ 13:53:
en voor 'n gewone prik in je arm ben je wel bang ....
ik weet wel wat ik liever heb ..
nou laat ik toch 10 keer liever een spuit zetten dan dat ik naar de
tandarts ga, ja ook voor controle.. ik heb wel nooit wat maar ik moet er ook niet aan denken
Nogmaals: ik ben niet bang voor de pijn (of wat dan ook), die kan ik echt wel aan, ik ben bang voor die naald en het feit dat er iets 'in je gespoten' wordt.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 13:23
Aries
Aries is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-11-2003 @ 14:15:
Nogmaals: ik ben niet bang voor de pijn (of wat dan ook), die kan ik echt wel aan, ik ben bang voor die naald en het feit dat er iets 'in je gespoten' wordt.
doe je toch lekker je ogen dicht
doe ik ook soms ( ik heb hoogtevrees )
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 13:31
Aries
Aries is offline
Citaat:
Suzanne_2003 schreef op 24-11-2003 @ 14:03:
Hoe is jou prikje trouwens gegaan ..
als ik goed gelezen heb gaat die niet eeh "Net onder je velletje" toch

( ik ben al blij dat ik die niet hoef )
Whahahahaha
nee inderdaad die gaat je monnikskapspier in ( boven arm)
prik zelf voel je bijna niet .. en nu is 't 'n beetje stijf
( maar ik kan nog typen hoor , en spuiten zetten )

maar lief dat je 't vraagt hoor

Laatst gewijzigd op 24-11-2003 om 13:36.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 13:31
Verwijderd
Citaat:
Aries schreef op 24-11-2003 @ 14:23:
doe je toch lekker je ogen dicht
doe ik ook soms ( ik heb hoogtevrees )
Dat helpt niet, ik kan er wel tegen om het te zien (ik zie het liever wel dan niet), ik kan niet tegen het idee.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 13:45
Suzanne_2003
Suzanne_2003 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-11-2003 @ 14:31:
Dat helpt niet, ik kan er wel tegen om het te zien (ik zie het liever wel dan niet), ik kan niet tegen het idee.
bij mij is het meer een combinatie van
ik vind 't naar om te zien
ik vind 't idee niet leuk
maar als 't dan ook nog hardstikke zeer doet heb ik er helemaal geen zin meer in.

hmmja en nou ben ik ook nog zo slim geweest om dat stukje over die spuit in un spier te lezen .... en ik ben nog niet helemaal klaar vrees ik
nu ja .. anders vraag ik gewoon of hij 't weer doet.. mag toch ?
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 13:48
Verwijderd
Citaat:
Suzanne_2003 schreef op 24-11-2003 @ 14:45:
hmmja en nou ben ik ook nog zo slim geweest om dat stukje over die spuit in un spier te lezen .... en ik ben nog niet helemaal klaar vrees ik
nu ja .. anders vraag ik gewoon of hij 't weer doet.. mag toch ?
Waarmee ben je nog niet helemaal klaar?

Maar idd, vraag je of hij het mag doen.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 14:02
Suzanne_2003
Suzanne_2003 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-11-2003 @ 14:48:
Waarmee ben je nog niet helemaal klaar?

Maar idd, vraag je of hij het mag doen.
die tegen menongodinges moe'k eigenlijk ook nog
en m'n ma vind 't toch wel n veilig idee
en die moet geloof ik in je spier ..... en ik las zonet dat ie er diep in moest
nu ja van de andere kant .. 'n vriendin van me is toen met die massa inenting geweest en zij vond 't niet zo erg pijnlijk
maar ik krijg er de kriebels van
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 14:05
Verwijderd
Citaat:
Suzanne_2003 schreef op 24-11-2003 @ 15:02:
nu ja van de andere kant .. 'n vriendin van me is toen met die massa inenting geweest en zij vond 't niet zo erg pijnlijk
Mijn oudste zusje wilde ook niet, zag er enorm tegen op, maar is toch gegaan en ze vond het erg mee vallen.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 14:30
Aries
Aries is offline
Citaat:
Suzanne_2003 schreef op 24-11-2003 @ 15:02:
had je even moeten zegen ..
die had je gelijk met die BMR spuit mogen hebben

Meningokokken_C heten die dingen
die moet inderdaad in je monnikskapspier maar dat lijkt veel enger dan het is hoor. 't enige verschil is dat je er een dagje spierpijn aan over kan houden .. maar dat heb ik nu ook.
( en dingen die je eng vind moet je ook niet lezen he )

maarja .. als je voor kerstmis langs komt dan kan ik 'm wel zetten
(daarna is me stage afgelopen)
beloof ik dat je geen week 'n pijnlijke arm zal hebben .. ( ik kan wel fatsoenlijk prikken )
ok
Met citaat reageren
Oud 24-11-2003, 14:37
ekki
ekki is offline
Citaat:
Suzanne_2003 schreef op 24-11-2003 @ 09:12:
Nee, daar word je dus niet voor gewaarschuwd. Het gebeurt namelijk niet zo vaak dat kinderen daar zo ziek of iets dergelijks van worden. Bovendien wil men geen paniekverhalen enzo. Maar je moet maar 'ns lezen op internet enzo, dan vind je er vanzelf vanalles over. Je moet de overheid niet altijd geloven, die houden er erg van om dingen te verzwijgen.

En ik zeg ook niet dat je daardoor die prik niet moet nemen. Ik zou die prik ook aan mijn kinderen geven. Maar misschien wel later dan normaal ofzo. Want het is inderdaad zo dat ik mijn kinderen geen polio toewens. Maar het is maar dat je je er wel ff bewust van wordt.

Maar daarom ga ik dus niet elke prik nemen die er maar is, zoals BMR en Meningokokken. Ik ben blij dat mijn ouders dat hebben besloten. En als ik dan meningokokken toch zou krijgen... nouja, dan is dat het risico geweest, dan moet ik dat (en mijn omgeving) maar dragen. Ik heb daarvoor gekozen. En als ik er dan doorheen zou komen (als ik het zou krijgen), dan ben ik wel immuun voor alle soorten. En dat zijn mensen die zijn ingeënt namelijk niet.

Laatst gewijzigd op 24-11-2003 om 14:41.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten