Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
ik heb het boek ook uit.
Ben er eigenlijk best verdrietig door, je wacht er zo lang op en binnen een paar dagen is het uit ![]() Verlang nu al naar de volgende delen. Als straks alle 7 delen uit zijn, gaat ik een Harry-Potter 7-daagse houden ![]() Alle boeken in een week uitlezen... Ben nu al verheugd |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar je moet ze niet gaan vergelijken, het is iets heel anders. Toch als je kijkt naar bijv. LotR kun je zien dat boeken heel mooi en goed verfilmt kunnen worden. Echt jammer, dit is een kinderfilm van middelmatige kwaliteid.
|
De film kwam véél te snel, puur commercieel en erg slecht gedaan.. Ik ben alleen naar de 1e geweest en daar zat ik eigenlijk de hele tijd met het idee van 'Goh, dat hebben ze er ook al niet bij gedaan', 'Hé, dat klopt niet'.. Ik kan je vertellen dat dat na een half uur érg vervelend wordt..
Ik denk dat ik daarom maar niet naar de 2e ben gegaan, gelukkig maar, want mijn broertjes vonden hem erg slecht. Maar goed.. hij is slecht. Dat is nog niet eens het ergste! Het ergste zijn de mensen die 'het boek' niet gelezen hebben, toch naar de film gaan en dan ontdekken dat het een slechte (kinderachtige) film is. Die mensen hebben gelijk het idee dat het boek dan ook wel kinderachtig en dom is. En dat is zonde, want het zijn érg goede boeken! Als je kijkt naar LOtR, daar kan het kennelijk wel! Ok, ze hebben ook stukken wegelaten, maar niet zo erg (en storend) als bij HP. Het kan dus wel! En dat zou eigenlijk ook moeten.. Als ik Rowling was geweest had ik er voor gezorgd dat de film wat beter was geweest. Oh ja.. en ik had een verbod op alle HP gummetjes, lineaaltje, pennen, tassen, bakjes, puntenslijpertjes, enz gelegd..! |
![]() |
||
Citaat:
Dat met die pennen ect is een verhaal apart. Heb je het intervieuw met Rowling gezien op de BBC toen deel 5 in het engels uitkwam? IIg vertelde ze dat ze het vreselijk vind en om alleen een einde te maken aan de comersie harry te laten vermoorden in het boek. Vond ik wel veelzeggent eigenlijk. Door die films en de commersie wordt het teveel een kinderverhaal gemaakt. Jammer.
||
Citaat:
![]()
Spoiler
Offtopic: *heb ruzie met de spoilertag*
Laatst gewijzigd op 26-11-2003 om 12:26. |
![]() |
|
Ben sinds gister het boek voor de 2e keer aan het lezen (dit keer in het nederlands, heb in de zomer 'm al in 't engels gelezen) en zit nou op blz. 176
En nou moet ik stiekem toch bekennen dat-ie in het nederlands toch wel een beetje makkelijker is!! En idd geweldig hoe
Spoiler
En de engelse namen blijven toch echt een stuk beter. Ik bedoel,
Spoiler
|
![]() |
Ik snap eigelijk niet wat iedereen nou voor 'n problemen heeft met die Nederlandse namen,..okay als je ze vergelijkt met het engels,..dan zijn ze misschien nie helemaal geweldig,...
maar ik bedoel, ik zou het echt niet kunnen hoor, zouden jullie nl op de naam ''dreuzel'', ''zwerkbal'' ofzo gekomen zijn?? ![]() Want het is volgens mij veel gemakkelijker om iets zelf te verzinnen dan dat je het moet gaan vertalen,... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
ja harry potter rulez
ik heb alle boeken in het nederlands gelezen, ben nu in deel 5 bezig. ik vind hem wel leuk, alleen wel erg dik en ik heb erg weinig tijd. ben nu op blz 200. ik begin er niet aan om hem in het engels te lezen. mischien over 10 jaar maar eens aan denken. in het engels is hij nog dikker p.s. hoe komen jullie aan dat blauwe leters enz \/ \/ \/ \/ \/ \/ \/ \/ \/ \/ \/ \/ \/ \/ \/ \/ \/ \/ \/ \/ \/ \/ \/ \/ \/ \/ \/ \/ ???? |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Die blauwe lettertjes is een signature. Zie ook veelgestelde vragen. Kan je zelf ook maken in je profiel: Ga naar Mijn profiel (links helemaal bovenaan) en dan naar wijzig profiel. Dan vul je in het vakje van signature te tekst in die je wil hebben en dan op wijzig profiel klikken. Je krijgt dan onder al je reply's zo'n blauw tekstje met de tekst die je in dat vakje hebt ingevult.
||
Citaat:
Spoiler
![]() Ik begrijp het laatste gedeelte nu wel beter nu ik ook de nederlandse versie heb gelezen...
Spoiler
|
Ik heb m gister uitgelezen. Snif, ik wou dat ik hem nog niet uithad.. of dat Deel6 al klaar was
![]()
Spoiler
En ja, als je de Engelse namen gewend bent, zullen de Nederlandse wel heel raar klinken. Maar ik heb dat precies andersom. Ik vind de Nederlandse echt wel goed bedacht ![]()
|
Spoiler
![]()
Spoiler
Sommige stukjes zijn echt heel goed. Zoals
Spoiler
Maar ik vind wel een paar dingen onduidelijk
Spoiler
En ik ben heel benieuwd of
Spoiler
Ik verheug me nu al op deel 6 ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
![]() Maar gelukkig regisseert Alfonso Cuarón PoA, ik heb meer vertrouwen in hem dan in Christopher Colombus. Verder vind ik het vreemd dat iedereen massaal de Nederlandstalige versie van het boek gaat lezen. Dat is net zoiets als naar nagesynchroniseerde films kijken.
||
Verwijderd
|
Citaat:
En bij films lees ik ook de ondertiteling ja ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Spoiler
|
Ik heb alleen de engelse versie gelezen maar ben niet van plan om de nederlandse te gaan lezen. Ik heb alle delen eerst paar jaar geledenin het nederlands gelezen en een jaar er na allemnaal in het engels. Ik vond de engelse veel leuker. Maar ik vond deel 5 wel een van de leukste delen. Soms was ik nog gewoon aan lezen om 2 uur snachts
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Games |
harry potter en de orde van de feniks annekiejj | 5 | 06-07-2010 07:28 | |
Verhalen & Gedichten |