Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 09-12-2003 om 16:17. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Natuurlijk zitten die ambtenaren zich niet te vervelen, ik bedoelde alleen maar aan te even dat dit ministerie één grote intelligente denktank is die voor dit soort vraagstukken goed gebruikt kan worden. |
![]() |
|
Ik ben niet zo blij met de invoering van de gekozen burgemeester. Waarom niet, zal ik niet weer helemaal uit gaan leggen, want de meeste voors en tegens zijn hier al besproken. Ik had alleen 1 vraag: ehm, Kan de gekozen burgemeester ook ontslagen worden, en zo ja door wie?
Edit: en wat gebeurt er met de huidige burgemeesters in 2006? Worden die dan zomaar ineens op straat gezet ofzo?
Laatst gewijzigd op 09-12-2003 om 20:18. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
(Misschien is het leuk om hem de vraag te stellen, dat kan via zijn site.) |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Er is helemaal niets op de hele wereld dat ik meer haat dan dat.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dit proces is in gang gezet bij de gemeenteraadsverkiezingen van 6-3-2002 en behelst, simpel gezegd, het maken van een bestuurblok (B&W)tegenover een controleblok (gemeenteraad). Dat je stelt dat het systeem nu nog niet goed functioneert heb je gelijk in aangezien de dualisering goed moet worden doorgevoerd, dat duurt even. Gemeenten moeten loskomen van het beleid dat de wethouder bij de vergaderingen van de raadsfractie aanwezig is etc., moet een raadsgriffier aanstellen, enz.. We zijn dus druk met een nieuw systeem bezig. Het lijkt mij verstandig om eerst eens af te wachten hoe de dualisering uitpakt en dan te kijken of er nog weer iets anders nodig is. Verandering op verandering is in elk geval niet goed, kijk bijvoorbeeld maar naar de Tweede Fase waar het departement onderwijs zo ongeveer elke week wijzigingen in wil doorvoeren. Niemand weet dan nog waar hij/zij aan toe is. Wat is er mis met een beetje pragmatisme om te kijken hoe het lokale bestuur en de dualiseringsveranderingen in de praktijk gaan uitpakken? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Vandaag las ik er nog iets over in de krant. De Graaf wil dacht ik de huidige burgemeesters wel ontslaan. De CDA en PvdA-fractie in de Tweede kamer samen (toch wat chemie JP?) zijn tegen dit voorstel. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ik zie dus wat tot nu toe is ingvoerd zeker niet als halfzachte maatregel. Tegen pragmatisme zijn omdat het pragmatisme is lijkt mij een drogredenering. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Deze topic komt van het Jongerenkabinet-wisselforum. Dit wisselforum sluit binnenkort, en daarom heb ik besloten deze topic te verplaatsen. Kunnen jullie hier nog even doorgaan.
N&Aforumbazen: sluit of verplaats hem maar, als jullie hem niet willen hebben.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Gekozen burgemeester MH | 271 | 31-03-2005 13:48 | |
Studeren |
Rechten Studie Right | 212 | 28-11-2004 22:17 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Wat zijn JOUW politieke standpunten? Evito | 150 | 15-05-2003 20:46 | |
De Kantine |
goeie lollen piepkuiken | 21 | 05-02-2003 15:45 | |
De Kantine |
[gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ??? damaetas | 582 | 27-01-2003 18:11 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
hier zijn bijna alle antwoorden van De Stad... | 0 | 22-03-2001 19:57 |