|
|
Bekijk resultaten poll: Een eeuwige vraag!? Wat was er het eerst: de kip of het ei? | |||
De kip |
![]() ![]() ![]() ![]() |
67 | 55.37% |
Het ei |
35 | 28.93% |
Overige |
19 | 15.70% |
Aantal stemmers: 121. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Dit is een vrij leuke casus. Er immers maar één diersoort die gedefinieerd kan worden als "kip" maar niet alleen kippen brengen eieren voort. Er zijn nu verschillende mogelijkheden, biologisch gezien:
A: Een zoogdieren soort muteerde en baarde een kip die eieren voort ging brengen. B: Een vogelsoort muteerde en bracht de eerste kip voort. A is heel erg onwaarschijnlijk. Ok, dus we kiezen voor B. Stel we hebben vogelsoort C. Vogelsoort C brengt C-eieren voort. Na een lange lijst mutaties voldoet opeens een na een mutatie ontstaan embryo aan de definitie "kip". In principe is het niet makkelijk om vast te stellen wanneer dat was. Dat is echter niet belangrijk. Ergens op het traject C=>kip ligt het omslagpunt. Het mannetje van soort C bevrucht het vrouwtje van soort C. In het eitje van het vrouwtje vinden mogelijke chromosoommutaties plaats. Het maken van de kip vindt plaats in het embryo. Vogel C broedt haar eitje uit. Er komt een kip uit. De eigenlijke vraag is nu: Noemen we een C-ei met een kip erin een C-ei omdat het gemaakt is door vogel C, of noemen we het een kippenei omdat het een kip bevat? is de schil (het eigenlijke ei) onderdeel van de kip? Zo ja, is er dan wel een verschil tussen kip en ei? Ik denk dat er geen verschil is tussen kip en ei. Een ei is een kip. |
![]() |
||
Citaat:
Ik geloof hierin, zo moet het gebeurd zijn We zijn dr uit!
||
Citaat:
De meest plausibele theorie uit dit draadje is die van Negro.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als een cel in een kip muteert dan krijgt die kip haaruitval, een moedervlek, kanker, dat soort dingen, maar het blijft een kip! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je kunt kippen geloof ik toch niet echt verwijten dat ze enorme bossen haar hebben, misschien veeruitval..... |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
De kip en het ei er tegelijk waren omdat een ei al een kip is. Dus met het eerste "kip-ei" was er ook de eerste kip. Tenzij je meent dat het ei dat de vogel kreeg niet voldoet aan het ei dat wij zoeken en dat het ei dat wij zoeken een ei is dat door een kip gebaard is. Dan was de kip eerder. ![]() |
![]() |
|
de kip. Want die kwam uit het ei. En dat ei kwam uit een andere kip. Die op zijn beurt dan weer uit een ei kwam. Dat gelegd was door een andere kip. En die kip is dus gemaakt door God (of hoe je dat maar wilt noemen), want die maakte alleen maar dieren en de mens.
||
Citaat:
En er is wel een antwoord; de kip.
|
nou, in het begin was d'r alleen maar kippensoep...
en ommeletten natuurlijk, en roerei, en gebakken ei, en gekookt ei, en gebraden kip, en gegrilde kip, en geroosterde kip, ... totdat er een slimme kip was, en die liep weg van de boze mensen (die de kip deden evolueren tot iets nuttigs, namelijk voedsel), en die kip had medelijden met het ei, dus nam de kip ook een ei mee. --------------------------------------------------------------- nee, alle gekheid op een stokje (of twee) : ER WAS EERST EEN HAAN ! toen zei God, op plechtige en gedragen toon, met zo'n 'ik kom uit de hemel'-galm, "Het is niet goed, dat u alleen bent, beste Ada.. euh.. Haan", en toen schiep God de kip uit een oorlel van de haan, en samen kregen ze een ei. (het was een omelet - geen roerei). wat een onzin...
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Wetenschap in de Bijbel ~> Eilidh <~ | 253 | 28-06-2008 13:25 | |
Flora & Fauna |