Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-05-2002, 12:19
cybergurlie17
cybergurlie17 is offline
Ook een leuke tekst op de nieuwe pakjes: "ZOEK HULP! .........om te stoppen met roken. bel 09blablabla"

maar die frontjes zijn wel kewl.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-05-2002, 14:01
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
Faery schreef:
"Consumeer en sterf"
"Rook nu en krijg over 9 maanden een mongool"
"Met een beetje geluk sterft u aan longkanker."
"Uw verslaving maakt ons rijk."
"Uw dood verbetert de economie."
"Rook gerust, wij varen er wel bij!"
"De een z'n dood is de ander zn brood."
"Rokers zijn gewoon vuile junkies."
"Als uw vrouw begint te hoesten weet u hoe laat het is."

" DOE DAN! HE! GORE JUNK! MIETJUH! MIETJUH! MIETJUH!"

Oud 24-05-2002, 18:13
Jaspère
Jaspère is offline
Eventjes wat stukjes uit de wettekst zodat jullie weten wat je verder te wachten staat, waaronder het verlagen van nicotinegehalte. Over een paar jaar wordt er weer in het EP en EC gesproken over de waarschuwingen en maximumgehaltes. Voorts worden termen als light en mild verboden. Ook worden wellicht de waarschuwingen verder vergroot (60% is genoemd) en mogen lidstaten foto's op de pakjes zetten. Overigens komen deze niet alleen op Marlboro pakjes, maar op alle pakjes, inclusief die van shag en sigaren. De wereld draait door. Enkele citaten uit de EU-Richtlijn en Aanduidingenbesluit tabaksproducten:

Het teergehalte van een sigaret bedraagt niet meer dan 12 milligram.
2. Met ingang van 1 januari 2004 bedragen de gehaltes aan teer, nicotine en koolmonoxide van een sigaret niet meer dan:
a. 10 mg teer;
b. 1 mg nicotine;
c. 10 mg koolmonoxide.

Op alle verpakkingseenheden van tabaksproducten worden, met uitzondering van tabak voor oraal gebruik en andere niet voor roken bestemde tabaksproducten, de volgende waar-schuwingen aangebracht:
a. één van de volgende algemene waarschuwingen:
1) Roken is dodelijk.
2) Roken brengt u en anderen rondom u ernstige schade toe.
b. één van de volgende bijkomende waarschuwingen:
1) Rokers sterven jonger.
2) Roken veroorzaakt verstopping van de bloedvaten, hartaanvallen en beroertes.
3) Roken veroorzaakt dodelijke longkanker.
4) Roken tijdens de zwangerschap is slecht voor uw baby.
5) Bescherm kinderen: laat hen niet uw rook inademen.
6) Uw arts of uw apotheker kan u helpen te stoppen met roken.
7) Roken werkt zeer verslavend; begin er niet mee.
8) Stoppen met roken vermindert het risico op dodelijke hart- en longziekten.
9) Roken kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood.
10) Zoek hulp om te stoppen met roken: DEFACTO 0900-9390 (0,10 Euro/min) of www.stoppen-met-roken.nl of raadpleeg uw arts of apotheker.
11) Roken kan de bloedsomloop verminderen en veroorzaakt impotentie.
12) Roken veroudert uw huid.
13) Roken kan het sperma beschadigen en vermindert de vruchtbaarheid.
14) Tabaksrook bevat benzeen, nitrosaminen, formaldehyde en waterstofcyanide.

2. Op alle verpakkingseenheden van niet voor roken bestemde tabaksproducten wordt de volgende waarschuwing aangebracht: Dit tabaksproduct kan uw gezondheid schaden en is verslavend.

3. Op alle verpakkingseenheden van sigaretten worden voorts vermeld:
a. het nicotinegehalte, aangeduid met het woord nicotine, in tienden van een milligram per sigaret;
b. het teergehalte, aangeduid met het woord teer, in milligrammen per sigaret.
c. het koolmonoxidegehalte, aangeduid met het woord koolmonoxide, in milligrammen per sigaret.

Laatst gewijzigd op 24-05-2002 om 18:20.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 00:30
Shadow[GPW]
Shadow[GPW] is offline
hehe toen ik die dingen voor het eerst zag moest ik ff hard lachen!
Oud 25-05-2002, 00:39
Verwijderd
van mij mag je roken en alles doen zolang ik er geen last van heb als 1 of andere debiel naast mij zit te roken terwijl ik zit pauze te houden op me werk ofzo zeg ik er wat van hoor.... ik vind dat je moet op letten op je mede mens met je eigen gedrag.....
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 00:43
Shadow[GPW]
Shadow[GPW] is offline
lol pollore ik roep maar geen namen tijdens de pauze
Oud 26-05-2002, 17:23
Verwijderd
Citaat:
leek schreef:
Deze teksten vallen nog mee vergeleken met canada.
Daar staan op de pakjes kleurenfoto's van zwarte longen, verrookte harten en andere organen die kapot zijn gegaan door het roken.
Volgens mij staat er naast dan een foto van een gezond orgaan. Dat is dus echt een coole actie.
Misschien werkt het niet bij mensen die nu al verslaafd zijn, maar het zal er zeker voor zorgen dat mensen minder snel beginnen.
ja, nu krijg je van die pubertjes die roken nog stoerder gaan vinden omdat het volgens het stickertje dodelijk is.. kleurenfoto's zijn waarschijnlijk efficienter ja.

(hoewel het mij niet zou helpen )
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 17:34
Verwijderd
Citaat:
Jaspère schreef:

14) Tabaksrook bevat benzeen, nitrosaminen, formaldehyde en waterstofcyanide.
deze gaat niet zo effectief zijn volgens mij
je krijgt hoogstens mensen die hun sigaret gaan ontleden om te zien of nitrosamidinges en de rest geen enge beestjes zijn oid
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 18:06
Günther
Günther is offline
Oud 26-05-2002, 19:45
framboos
framboos is offline
toen wij ze voor het eerst zagen hadden we meteen zoiets van '' spaar ze allemaal' ik vind het nogal grappig, het helpt echt niet met stoppen hoor... vooral de tekst 'roken is verslavend, begin er niet aan'srry maar als je dit product koopt, koop je het niet om naar te kijken ...
Oud 04-06-2002, 08:15
leek
leek is offline
Het is wel erg zielig dat rokers nu massaal hoesjes voor hun pakje gaan kopen. Ze willen gewoon niet met de waarheid geconfronteerd worden. Dat wilden ze toch al niet, want als je het er over hebt worden ze boos....
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 20:57
the Comebackkid
the Comebackkid is offline
de mensen die dadelijk nog pakken sigaretten hebben zonder die grote teksten zijn elite, die betalen minder!

Het is toch gewoon grappug zo'n tekst, als roker laat je zien dat je gewoon nergens ene zak om geeft zelfs niet om je eigen gezondheid, toch wel een ruige instelling

Zo hetzelfde gepost als in de andere topic. Echt ik vind het gewoon vet cool eruit zien!!! Let's get wasted!!!!!
Oud 04-06-2002, 22:19
leek
leek is offline
Citaat:
the Comebackkid schreef:
Het is toch gewoon grappug zo'n tekst, als roker laat je zien dat je gewoon nergens ene zak om geeft zelfs niet om je eigen gezondheid, toch wel een ruige instelling
Ik vind het een domme instelling! niets ruigs aan.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 22:29
blackfairy
blackfairy is offline
Citaat:
leek schreef:
Het is wel erg zielig dat rokers nu massaal hoesjes voor hun pakje gaan kopen. Ze willen gewoon niet met de waarheid geconfronteerd worden. Dat wilden ze toch al niet, want als je het er over hebt worden ze boos....
ze ze ze praat is een keer niet voor iedereen... niet iedereen is hetzelfde...
Oud 07-06-2002, 09:15
punxnotdead
punxnotdead is offline
Citaat:
blackfairy schreef:

ze ze ze praat is een keer niet voor iedereen... niet iedereen is hetzelfde...
maar het is tog zo mensen die ineens nu hoesjes gaan kopen willen niet met de waarheid geconfronteerd worden
Oud 07-06-2002, 12:33
Verwijderd
Citaat:
punxnotdead schreef:

maar het is tog zo mensen die ineens nu hoesjes gaan kopen willen niet met de waarheid geconfronteerd worden
NIET allemaal! Als je het een x hebt gelezen begrijp je de boodschap wel hoor. De pakjes zijn gewoon vet lelijk met die zwarte letters. En zowieso wordt je er wel mee 'geconfronteerd' als je een nieuw pakje koopt en dat hoesje er weer omheen moet doen. Anyways, er zijn ook genoeg mensen die een hoesje om het pakje gewoon mooi vinden, en nu pas komt er een echt grote markt voor (hoesjes) omdat die lelijke letters erop staan. Dus.... kom niet alles over één lijn trekken.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 17:11
leek
leek is offline
Citaat:
schreef:

NIET allemaal! Als je het een x hebt gelezen begrijp je de boodschap wel hoor. De pakjes zijn gewoon vet lelijk met die zwarte letters. En zowieso wordt je er wel mee 'geconfronteerd' als je een nieuw pakje koopt en dat hoesje er weer omheen moet doen. Anyways, er zijn ook genoeg mensen die een hoesje om het pakje gewoon mooi vinden, en nu pas komt er een echt grote markt voor (hoesjes) omdat die lelijke letters erop staan. Dus.... kom niet alles over één lijn trekken.
Zijn de letters van Malboro wel mooi? Ook niet echt. Ze vormen alleen een woord dat veel rokers graag zien. En die zwarte letters vormen woorden die rokers niet graag willen zien...

Laatst gewijzigd op 08-10-2012 om 13:14.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 17:26
Verwijderd
Citaat:
leek schreef:

Zijn de letters van Malboro wel mooi? Ook niet echt. Ze vormen alleen een woord dat veel rokers graag zien. En die zwarte letters vormen woorden die rokers niet graag willen zien...
Het is maar waar je van houd. Marlboro rokers zijn gewend aan de pakjes, en hoe het eruit zag. Ik vond het pakje van marlboro er niet lelijk uitzien maar nu wel. Is toch logisch. Je kan het vergelijken met een winkel waar op het raam staat Advocatuur in blauwdoorzichtige letters, stel je voor een heel sjiek gebouw met status. Als je er met blauwe graffiti het raam gaat volspuiten met vage tags is het toch ook niet mooi, dat stoort toch ook? Al stond er op het pakje van marlboro, roken rulez. of is geweldig. Dan zou ik het nog lelijk vinden staan. Dus het heeft niet met de tekst te maken, maar met de lay-out. Maar dat is natuurlijk mijn mening...
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 19:34
sexywoman16
sexywoman16 is offline
Citaat:
ick schreef:
heb je de nieuwe texten op die marlboro pakjes al gezien? levensgroot met zwarte rand deromheen "ROKEN IS DODELIJK" en aan de andere kant "ROKEN VEROORZAAKT VERSTOPPING VAN BLOEDVATEN, HARTAANVALLEN, EN BEROERTES"

en der staat nu ook bij hoeveel Koolmonoxide derin zit (CO = giftig zegt men) 12 mg teer, 12 mg koolmonoxide, 0.9 mg nicotine

komt veelste agressief over.... Marlboro staat der KLEINER op als de rest van de troep...

tijd om definitief te stoppen....

... met 't roken van Marlboro... Lucky strike aan de macht
LUCKY STRIKE IS GOOR!!! MARLBORO RULEZZZZZZZZZ!! xxxjes Sexywoman.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 12:43
Ali Pizza
Ali Pizza is offline
Tip : ga naar een winkeltje , die ergens achter in een straat zit , die niet zo bekkent is , daar moet je gewoon je peuken halen , of je houd gewoon je ouwe pakjes ! en vul je die gewoon bij !
of je koopt van die stikkertjes daar staan wel grappige dingen op , zoals , "rokers , neuken hard en goed"
of je stopt ermee ! NOTTTTTTTTTTTTT!!!
Oud 20-06-2002, 12:54
Verwijderd
Citaat:
Ali Pizza schreef:
Tip : ga naar een winkeltje , die ergens achter in een straat zit , die niet zo bekkent is , daar moet je gewoon je peuken halen , of je houd gewoon je ouwe pakjes ! en vul je die gewoon bij !
of je koopt van die stikkertjes daar staan wel grappige dingen op , zoals , "rokers , neuken hard en goed"
of je stopt ermee ! NOTTTTTTTTTTTTT!!!
http://www.rooksticker.nl/
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 16:40
Q_GIRLY
Q_GIRLY is offline
Gewoon zo'n frontje erop pleuren.
Of een leeg pakje van iemand anders vragen(van een ander merk)en het daarin doen, bijv camel ofzo, is ook wel handig als bijna niemand dat rookt, komen ze ook niet bij je bietsen
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 17:02
Griller
Griller is offline
weet je he... het maakt mij echt geen ene RUK uit die stickers...
Oud 20-06-2002, 19:06
Q_GIRLY
Q_GIRLY is offline
ben het daar ook wel mee eens zeg maar.. het gaat om de sigaretten.. niet om het pakje.. of wat erop staat
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 23:12
DaTommy
DaTommy is offline
Citaat:
punxnotdead schreef:

Ik weet niet of je ooit een pilsje drinkt, maar stel je besteld ergens een glas bier. En er staat op het glas met grote zwarte letters op dat het drinken van (teveel) bier dodelijk is, zou jij het dan leuk vinden om zo'n glas aan te kijken?
Oud 22-06-2002, 12:43
mario
mario is offline
Reageren

Regels voor berichten