Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-12-2003, 20:39
fractuur
fractuur is offline
ANW!!!!!!
De Natuur mensen interesseren zich in het onderwerpen, maar zijn gewens dingen TOE TE PASSEN (ik dacht, ik benadruk het nog eens) en niet het hele boek uit hun hoofd te LEREN!!! GVD, het heeft me echt punten gekost. En de M mensen maar hoge punten halen, die hebben gewoon dat boek goed gellerd, zoals ze gewend zijn bij ak, en woordjes bij de talen.

Trouwens, ik vind duits 1 wel leuk (ja ik heb spijt dat ik geen duits2 heb gekozen). Ze moeten het alleen wel leuk houden. Ik heb gisteren een half register (letter a t/m l) uit mn frans examenbundel moeten leren.. En nog gingen de woordjes slecht. Gooi het dan echt op de teksten, of verdeel die woordjes wat beter.

KCV is ook goed nutteloos trouwens. De mensen die het hebben worden toch wel slapgeluld bij latijn of grieks, en dan moeten ze voor kcv ook weer een paar uur inruimen.
Oud 01-12-2003, 20:48
schietgeweer
schietgeweer is offline
Wat ik rot vind aan KCV is dat het zo verschrikkelijk veel is terwijl de mensen met CKV een lijstje begrippen uit de kop moeten stampen waar ze aan het eind van het jaar een overhorinkje voor krijgen.
Oud 01-12-2003, 20:51
Verwijderd
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 01-12-2003 @ 21:11:
Dat is toch niet zo nutteloos?
Nou ja, wel als je een verkeerde leraar heb. Ik had echt een hele erge die niks uit het boek deed.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 20:53
Verwijderd
Citaat:
fractuur schreef op 01-12-2003 @ 21:39:

Ze moeten het alleen wel leuk houden. Ik heb gisteren een half register (letter a t/m l) uit mn frans examenbundel moeten leren..
Moet je sowieso niet doen.. zonde van je tijd.. echt waar.. bij je tentamen gebruik je toch een woordenboek...
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 20:56
Thomas
Thomas is offline
ANW, CKV/KCV en handenarbeid.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2003, 21:41
Yvat
Yvat is offline
wij kregen in de brugklas techniek,dat sloeg echt nergens op,beetje timmeren en zagen voor een cijfer
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 08:14
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Gedragswetenschappen ofwel Sociale Vaardigheden. Je leert er helemaal nix en iedereen doet het ook puur en alleen maar om de studiepunten voor dat vak te krijgen. Je moet soms verslagen inleveren waarin je zo boeiend mogelijk over de lessen verteld en zegt "dat je er veel van leert", terwijl de lessen juist uiterst vervelend zijn. Maar goed, dat zet je natuurlijk niet in een verslag dat de docent gaat lezen En eerlijk gezegd: al die docenten SOVA zijn echt allemaal van zo'n wazige types bij ons op school
Oud 02-12-2003, 08:18
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
mmmm schreef op 01-12-2003 @ 20:48:
nutteloze vakken voor mij zijn: natuurkunde, scheikunden, gym, handvaardigheid, tekenen, frans, verzorging

zo, volgens mij zijn dat ze wel een beetje
De vraag is welk vak je onzinnig vind, niet welke vakken je niet leuk vind.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 08:28
DeGexxte
DeGexxte is offline
CKV- Heb je in je latere leven geen hol aan

Gym- Is wel leuk, maar heeft gewoon geen zín. Je wordt beoordeeld op (vaak) aangeboren eigenschappen als lenigheid en andere ongein. Ik heb klagenoten die een verliespunt staan voor gym, omdat ze minder goed in ringen kunnen hangen. Ze proberen het altijd, doen netjes hun best. Maar nee, dan staat er een mooie onvoldoende op je rapport. Ze zouden eigenlijk een punten mogen geen voor gym.
Het ergste is dat je ook nog werkstukken moet maken, de werking van je hart enz. Dit heb je toch bij biologie al gehad?!

Muziek- Áls dit je interesseerd, ga je echt niet wachten tot de 1e en de 2e omdat je dan leert noten lezen
Dit doe je omdat je er plezier in hebt, en niet omdat het een verplicht vak is op school

Godsdienst- Ik heb nu voor het 4e jaar godsdienst, en heb zoveel onzin geleerd. Natuurlijk zitten er ook goede dingen aan, zeker. Maar ik denk dat ze al die goede dingen makkelijk in 2 jaar hadden kunnen doen.
Oud 02-12-2003, 09:50
wennus
wennus is offline
Drama vin ik een nutteloos vak ik vin het wel leuk maa rik begrijp niet wat er ik later meej moet Ik doe de opleiding helpende welzijn ( 1 jaartje maar) en daarna spw nivo 4
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 09:51
the exploding boy
the exploding boy is offline
hmzz ik weet nog dat ik ook verzorging had dat sloeg echt nergens op
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 10:09
Boogie
Boogie is offline
---> School & Studie
Oud 02-12-2003, 10:40
MUTS123
MUTS123 is offline
Gym vind ik echt zinloos.
Oud 02-12-2003, 10:59
alpha
alpha is offline
anw en gym en maatschappijleer
Oud 02-12-2003, 11:32
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Cytherea schreef op 01-12-2003 @ 21:53:
Moet je sowieso niet doen.. zonde van je tijd.. echt waar.. bij je tentamen gebruik je toch een woordenboek...
Ja en straks kom je bij je examen tijd tekort omdat je telkens in je woordenboek moet leren. Goed plan
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 11:41
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
DeGexxte schreef op 02-12-2003 @ 09:28:

Gym- Is wel leuk, maar heeft gewoon geen zín. Je wordt beoordeeld op (vaak) aangeboren eigenschappen als lenigheid en andere ongein. Ik heb klagenoten die een verliespunt staan voor gym, omdat ze minder goed in ringen kunnen hangen. Ze proberen het altijd, doen netjes hun best. Maar nee, dan staat er een mooie onvoldoende op je rapport. Ze zouden eigenlijk een punten mogen geen voor gym.
Het ergste is dat je ook nog werkstukken moet maken, de werking van je hart enz. Dit heb je toch bij biologie al gehad?!

Dat weiger ik dus al sinds de eerste. Allemaal enen en tweeën voor turnen, maar voor atletiek en balsport allemaal hoge waarderingen (good, zeergoed) dan kannie niet om me heen. Das zooo grappig.
Oud 02-12-2003, 12:43
Overjoyed
Overjoyed is offline
Citaat:
hasseltboy schreef op 01-12-2003 @ 20:45:
Wiskunde!! In ieder geval als je, zoals mij, Cultuur en Maatschappij doet
Ik heb 't lekker afgesloten in de 4e klas, heerlijk!
Oud 02-12-2003, 13:57
Severus
Severus is offline
Citaat:
hasseltboy schreef op 01-12-2003 @ 20:45:
Wiskunde!! In ieder geval als je, zoals mij, Cultuur en Maatschappij doet
Hetzelfde voor mij.
Oud 02-12-2003, 14:01
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
-ANW, anders had ik wel een natuur profiel gekozen.. dacht k er eindelijk vanaf te zijn...
-CKV, ik haat culturele zooi
-LO, ...
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 14:17
DMC
DMC is offline
Geschiedenis, ckv (1,2,3,...), latijn en grieks.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 14:23
Balance
Balance is offline
Citaat:
mmmm schreef op 01-12-2003 @ 21:34:
biologie en natuurkunde krijg je ook in de onderbouw
ja, dat bedoel ik juist. Je krijgt in de onderbouw al biologie en natuurkunde. Dan hadden ze best die 'algemene ontwikkeling' van anw al in de onderbouw kunnen geven bij biologie en natuurkunde. Daar hoeven ze niet ineens in de 4e en de 5e nog een vak voor te maken.
Oud 02-12-2003, 14:29
silentkid
silentkid is offline
verzorging heb ik ooit gehad. Iets stommers hadden ze niet kunnen bedenken. Leren om fruit in stukken te snijden, een blouse te strijken en de tafel te dekken En toen ik mijn schort vergeten was, kreeg ik meteen een punt minder
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 14:44
Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
Tja, ik heb geen ANW, maar geen enkel vak is echt TOTAAL NUTTELOOs. Wel zijn een groot aantal vakken niet nuttig genoeg om op school te krijgen, dat is wat anders.... (het bekende rijtje KCV, CKV, Duits-1 (Frans-1 niet, want dat vind ik leuk ), Geschiedenis, maatschappijleer, verzorging... muziek, techniek, drama, handvaardigheid, informatie het zijn er nog meer dan ik dacht )

Laatst gewijzigd op 02-12-2003 om 14:46.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 14:45
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
Bloo schreef op 01-12-2003 @ 21:48:
Wat ik rot vind aan KCV is dat het zo verschrikkelijk veel is terwijl de mensen met CKV een lijstje begrippen uit de kop moeten stampen waar ze aan het eind van het jaar een overhorinkje voor krijgen.
Bij jou op school misschien, maar wij hebben voor ckv nooit iets hoeven leren. We moesten alleen vage opdrachten in een ckv-dossier doen, en inleveren.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 14:47
timbastiaansen
timbastiaansen is offline
Frans wa heb je draan , je kan je goed redde mej engels hoor
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 14:48
Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
Citaat:
hug schreef op 01-12-2003 @ 21:02:
ANW, dat vak slaat echt alles.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 14:58
Dory
Dory is offline
Citaat:
silentkid schreef op 02-12-2003 @ 15:29:
verzorging heb ik ooit gehad. Iets stommers hadden ze niet kunnen bedenken. Leren om fruit in stukken te snijden, een blouse te strijken en de tafel te dekken En toen ik mijn schort vergeten was, kreeg ik meteen een punt minder
Haha wij moesten een gezond driegangen diner maken voor je ouders

En ANW natuurlijk, leer dat iedereen maar in de onderbouw...of helemaal niet natuurlijk.

En KCV: wij moeten telkens mini-verslagjes maken van 250 of 50 woorden. Google, kopieren en plakken. Leerzaam joh
Oud 02-12-2003, 15:09
allempie
allempie is offline
Citaat:
Nou, wij moesten kijken hoeveel water een tampon kom opzuigen...
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 15:49
Breg
Breg is offline
Citaat:
verzorging heb ik ooit gehad. Iets stommers hadden ze niet kunnen bedenken ... een blouse te strijken ...
Ik weet nu nog niet hoe ik iets moet strijken . Het enige wat ik me van verzorging kan herinneren is dat we volgens mij altijd gewoon uit een ontzettend saai boek leerden en niks 'echt' deden. Vreselijk vak, heb ook na de 1e nooit het idee gehad dat ik iets aan het vak gehad heb.
Oud 02-12-2003, 15:59
silentkid
silentkid is offline
Citaat:
Breg schreef op 02-12-2003 @ 16:49:
Ik weet nu nog niet hoe ik iets moet strijken .
Nou ja, ik was ook aan het strijken terwijl de stekker er niet in zat
Toch blijft het een nutteloos vak
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 16:12
Silver rain
Silver rain is offline
geschiedenis. Gewoon omdat ik niet echt het nut ervan inzie al die dingen uit je kop te leren als je er niks meer aan kunt veranderen.
Oud 02-12-2003, 16:14
Silver rain
Silver rain is offline
Citaat:
verzorging heb ik ooit gehad. Iets stommers hadden ze niet kunnen bedenken. Leren om fruit in stukken te snijden, een blouse te strijken en de tafel te dekken
ja die ook inderdaad. Jezus gaan we fruit in stukkies hakken en er siroop bij doen. Dan is geschiedenis zelfs nog nuttiger.
Oud 02-12-2003, 16:33
Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
Citaat:
timbastiaansen schreef op 02-12-2003 @ 15:47:
Frans wa heb je draan , je kan je goed redde mej engels hoor
ja, maar t is wel leuk
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 16:34
Tha Gladnekker
Tha Gladnekker is offline
Nutteloos vind ik: tekenen, techniek, muziek, handvaardigheid, gym. Vorig jaar bijna niet overgegaan naar atheneum3 omdat ik een onvoldoende voor tekenen stond.... slaat nergens op. En als ik iets met techniek wil doen ga ik wel naar de mavo. En met gym is dat kastspringen enzo zo achtelijk.. Verder vind ik wiskunde ook niet iets waarvan ik zeg dat het zo belangrijk is om het iedere dag te krijgen (wat heb ik eraan als ik drietermen kan ontbinden?)
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 16:36
Verwijderd
ANW, letterkunde, verzorging, KGL, enz...
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 16:51
Goede Fee
Goede Fee is offline
*zucht* Frans1!
Ik heb zo het gevoel dat ik daar later toch niets meer aan ga hebben... En ik vind het bijzonder saai!
Oud 02-12-2003, 16:53
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Duits uiteraard.
Oud 02-12-2003, 17:06
The0
The0 is offline
ANW is het koningsvak, ik sta er nl een 9 voor op mijn examenlijst

ik ga voor CKV, beetje verslagen overnemen van INET en inleveren, lekker nuttig.
Oud 02-12-2003, 19:38
Isabeau
Isabeau is offline
VRAAGJE---->>>>

WAT IS ANW?????

Wie kan me dat even uitleggen, want ik heb dat nog niet

thnx.

groetjes isabeau
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 19:43
Verwijderd
Citaat:
Isabeau schreef op 02-12-2003 @ 20:38:
VRAAGJE---->>>>

WAT IS ANW?????

Wie kan me dat even uitleggen, want ik heb dat nog niet

thnx.

groetjes isabeau
Een vak dat is ingevoerd om mensen wat algemene kennis over de natuurwetenschappen bij te brengen. Leuk idee, maar het faalt jammerlijk omdat het vrij inhoudsloos is, ik denk dat weinig mensen zich interesseren in de werking van het toilet. Het is een beetje een combi van bio, scheikunde, natuurkunde maar dan als leervak gegeven, het is heleboel feitjes uit je hoofd leren. Iets wat op zich vreemd is voor een natuurvak.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2003, 20:07
Mother Earth
Mother Earth is offline
Geschiedenis, het is zo een depressief vak. Het lijkt wel of er nooit iets leuks is gebeurd vroeger. Alles ging fout, altijd oorlog, revolutie, overstromingen, beurscrashes, etc.
Wat boeit mij het nou wat er 80 jaar geleden gebeurde?
Oud 03-12-2003, 13:03
Nyawa
Maatschappijleer, wat ik daar nu eigenlijk die anderhalve uur per week doe is me niet helemaal duidelijk. Zeker als je A-stroom doet voegt het helemaal niets toe.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 13:09
Balance
Balance is offline
Citaat:
Kabouterin schreef op 03-12-2003 @ 14:03:
Maatschappijleer, wat ik daar nu eigenlijk die anderhalve uur per week doe is me niet helemaal duidelijk. Zeker als je A-stroom doet voegt het helemaal niets toe.
jij vindt het niet belangrijk om te weten hoe de politiek in elkaar zit?
over 3 jaar moet jij stemmen. hoe wil je dat (wel overwogen) doen, wanneer je niet eens weet waar alle partijen voor staan?
Je gaat ook ooit werken. Is het niet handig om te weten welke rechten en plichten je hebt als werknemer (of als werkgever)?

Ik begrijp echt niet dat je maatschappijleer nutteloos vind.
Oud 03-12-2003, 17:36
Nieni
Nieni is offline
Drama. (of CKV2/3 in het algemeen)
Oud 03-12-2003, 17:50
brinta
brinta is offline
Ik sluit me d'r helemaal bij aan : ANW!!! Heb net dagenlang zitten zwoegen op een werkstuk voor dit BIJVAK!!!! We leren nu hoe jam gemaakt wordt?!
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 17:52
brinta
brinta is offline
ANW+ Algemene Natuur Wetenschappen: gaat over waar/door wie/hoe belangrijke uitvindingen zijn gedaan, maar gaat nooit genoeg de diepte in waardoor je blijft zitten met Wist-Je-Dat-feitjes waar je nooit meer wat aan hebt in je C&M profiel.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 17:53
brinta
brinta is offline
+= =
Met citaat reageren
Oud 03-12-2003, 18:49
Guinevere03
Guinevere03 is offline
ANW en KCV zijn de meest nutteloze vakken ooit...
PO KCV: maak een lulverhaal met als inspiratiebron Rome.
In mijn verhaal is het oude Rome de Matrix, vecht mijn KCV docent tegen Morpheus in een elektronica-zaak (de wereld buiten de matrix is de huidige wereld) en gaat mijn hoofdpersoon dood, doordat hij tegen een demo-wasmachine aanvalt -->deur open-->water over hem heen-->elektrisch apparaat erbij-->dood.

Niet zo heel nuttig.....

Verder zijn Frans 1, Duits 1 en letterkunde nou ook niet de meest nuttige vakken....al die texten zijn saai en om nou te gaan leren wat Hooft en Vondel allemaal uitgespookt hebben in hun leven....
Oud 03-12-2003, 21:31
chris9 tje
chris9 tje is offline
hmmz... jah.. dat is ANW uiteraard en ckv is een goede tweede.

bij mn studie is dat 'Maple'( Dat is een wiskunde programma wat je bij alle technische studies aan de UT krijgt, bij BMT maken we echter bijna alleen gebruik van Matlab (een ander programma)
Oud 03-12-2003, 21:43
Nebula
Nebula is offline
Fries.

Ik win.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten