Advertentie | |
|
![]() |
|
Gedragswetenschappen ofwel Sociale Vaardigheden. Je leert er helemaal nix en iedereen doet het ook puur en alleen maar om de studiepunten voor dat vak te krijgen. Je moet soms verslagen inleveren waarin je zo boeiend mogelijk over de lessen verteld en zegt "dat je er veel van leert", terwijl de lessen juist uiterst vervelend zijn. Maar goed, dat zet je natuurlijk niet in een verslag dat de docent gaat lezen
![]() ![]() ![]()
|
CKV- Heb je in je latere leven geen hol aan
Gym- Is wel leuk, maar heeft gewoon geen zín. Je wordt beoordeeld op (vaak) aangeboren eigenschappen als lenigheid en andere ongein. Ik heb klagenoten die een verliespunt staan voor gym, omdat ze minder goed in ringen kunnen hangen. Ze proberen het altijd, doen netjes hun best. Maar nee, dan staat er een mooie onvoldoende op je rapport. Ze zouden eigenlijk een punten mogen geen voor gym. Het ergste is dat je ook nog werkstukken moet maken, de werking van je hart enz. Dit heb je toch bij biologie al gehad?! Muziek- Áls dit je interesseerd, ga je echt niet wachten tot de 1e en de 2e omdat je dan leert noten lezen ![]() Dit doe je omdat je er plezier in hebt, en niet omdat het een verplicht vak is op school Godsdienst- Ik heb nu voor het 4e jaar godsdienst, en heb zoveel onzin geleerd. Natuurlijk zitten er ook goede dingen aan, zeker. Maar ik denk dat ze al die goede dingen makkelijk in 2 jaar hadden kunnen doen.
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
Tja, ik heb geen ANW, maar geen enkel vak is echt TOTAAL NUTTELOOs. Wel zijn een groot aantal vakken niet nuttig genoeg om op school te krijgen, dat is wat anders.... (het bekende rijtje KCV, CKV, Duits-1 (Frans-1 niet, want dat vind ik leuk
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd op 02-12-2003 om 14:46. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() En ANW natuurlijk, leer dat iedereen maar in de onderbouw...of helemaal niet natuurlijk. En KCV: wij moeten telkens mini-verslagjes maken van 250 of 50 woorden. Google, kopieren en plakken. Leerzaam joh ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
geschiedenis. Gewoon omdat ik niet echt het nut ervan inzie al die dingen uit je kop te leren als je er niks meer aan kunt veranderen.
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Nutteloos vind ik: tekenen, techniek, muziek, handvaardigheid, gym. Vorig jaar bijna niet overgegaan naar atheneum3 omdat ik een onvoldoende voor tekenen stond.... slaat nergens op. En als ik iets met techniek wil doen ga ik wel naar de mavo. En met gym is dat kastspringen enzo zo achtelijk.. Verder vind ik wiskunde ook niet iets waarvan ik zeg dat het zo belangrijk is om het iedere dag te krijgen (wat heb ik eraan als ik drietermen kan ontbinden?)
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Geschiedenis, het is zo een depressief vak. Het lijkt wel of er nooit iets leuks is gebeurd vroeger. Alles ging fout, altijd oorlog, revolutie, overstromingen, beurscrashes, etc.
Wat boeit mij het nou wat er 80 jaar geleden gebeurde?
||
Citaat:
over 3 jaar moet jij stemmen. hoe wil je dat (wel overwogen) doen, wanneer je niet eens weet waar alle partijen voor staan? Je gaat ook ooit werken. Is het niet handig om te weten welke rechten en plichten je hebt als werknemer (of als werkgever)? Ik begrijp echt niet dat je maatschappijleer nutteloos vind.
|
ANW en KCV zijn de meest nutteloze vakken ooit...
PO KCV: maak een lulverhaal met als inspiratiebron Rome. In mijn verhaal is het oude Rome de Matrix, vecht mijn KCV docent tegen Morpheus in een elektronica-zaak (de wereld buiten de matrix is de huidige wereld) en gaat mijn hoofdpersoon dood, doordat hij tegen een demo-wasmachine aanvalt -->deur open-->water over hem heen-->elektrisch apparaat erbij-->dood. Niet zo heel nuttig..... Verder zijn Frans 1, Duits 1 en letterkunde nou ook niet de meest nuttige vakken....al die texten zijn saai en om nou te gaan leren wat Hooft en Vondel allemaal uitgespookt hebben in hun leven....
|
![]() |
hmmz... jah.. dat is ANW uiteraard
![]() bij mn studie is dat 'Maple'( Dat is een wiskunde programma wat je bij alle technische studies aan de UT krijgt, bij BMT maken we echter bijna alleen gebruik van Matlab (een ander programma)
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Medicatie.... Verwijderd | 51 | 16-07-2009 00:41 |