Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-12-2003, 09:30
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 09-12-2003 @ 21:52:

Er leven al eeuwen joden in nederland en dat gaat al eeuwen op de zelfde manier. Als er 1 bevolkings groep is geintergreerd hier in nederland dan zijn dat de joden wel.
Erm. De orthodoxen anders niet, hoor Die leven imo toch echt in een eigen wereldje. Maarja, dat doen die mensen in Staphorst ook
Oud 10-12-2003, 09:37
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Gatara schreef op 10-12-2003 @ 10:29:
Als je je bekeert tot het jodendom (wat overigens erg lang schijnt te duren - dus) zou je dan ook op zo'n school terecht mogen? Dus wanneer je moeder niet joods is?
Ja dan kun je gewoon op zo'n school terecht is geen enkel probleem. Wanneer je uitkomt (jezelf bekeert) ben je volledig joods en dus mag je ook naar zo een school gaan.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 09:39
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Gatara schreef op 10-12-2003 @ 10:30:
Erm. De orthodoxen anders niet, hoor Die leven imo toch echt in een eigen wereldje. Maarja, dat doen die mensen in Staphorst ook
Valt op zich wel mee je zou het zeg maar kunnen vergelijken met streng christelijk. Meestal hebben ze geen tv etc.. en houden ze zich niet echt met de dingen om zich heen bezig maar dat wil niet zeggen dat ze niet naar de nederlandse normen en waarden leven. Er zijn zelfs orthodoxe joden op dit forum!
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 09:41
Yousra
Yousra is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 10-12-2003 @ 10:37:
Ja dan kun je gewoon op zo'n school terecht is geen enkel probleem. Wanneer je uitkomt (jezelf bekeert) ben je volledig joods en dus mag je ook naar zo een school gaan.
Dan vergis jij je.
Oud 10-12-2003, 09:41
Yousra
Yousra is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 10-12-2003 @ 10:39:
Valt op zich wel mee je zou het zeg maar kunnen vergelijken met streng christelijk. Meestal hebben ze geen tv etc.. en houden ze zich niet echt met de dingen om zich heen bezig maar dat wil niet zeggen dat ze niet naar de nederlandse normen en waarden leven. Er zijn zelfs orthodoxe joden op dit forum!
Waarom zouden moslims dat niet kunnen?
Oud 10-12-2003, 09:46
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 10-12-2003 @ 10:37:
Dat bleek anders niet uit de tekst van die school. Enneh, t duurt toch zo'n 15 jaar eer je eindelijk joods bent? Dan ben je al school-af.
Oud 10-12-2003, 09:47
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Yousra schreef op 10-12-2003 @ 10:41:
Dan vergis jij je.
Goh ik dacht toch echt dat als je uitkomt bij een orthodoxe rabbijn dat je dan gewoon joods bent hoor.... Lijkt me ook vrij sterk dat dat ineens veranderd is anders ken ik wel een aantal mensen die nu onterecht op een joodse school zouden zitten.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 09:47
Yousra
Yousra is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 10-12-2003 @ 10:47:
Goh ik dacht toch echt dat als je uitkomt bij een orthodoxe rabbijn dat je dan gewoon joods bent hoor.... Lijkt me ook vrij sterk dat dat ineens veranderd is anders ken ik wel een aantal mensen die nu onterecht op een joodse school zouden zitten.
Het gaat niet om alle joodse scholen.
Oud 10-12-2003, 09:48
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Gatara schreef op 10-12-2003 @ 10:46:
Dat bleek anders niet uit de tekst van die school. Enneh, t duurt toch zo'n 15 jaar eer je eindelijk joods bent? Dan ben je al school-af.
Op het cheider zit gewoon een jongen die samen met zijn ouders orthodox joods is geworden. Ik denk dus niet dat hij daar daadwerkelijk 15 jaar over heeft gedaan.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 09:48
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 10-12-2003 @ 10:39:
Ja, waarschijnlijk ook orthodox-protestanten zijn op dit forum aanwezig

Maareh, wat zijn Nederlandse normen en waarden nu precies? Met de voeten op de bank in de trein? Kauwgom kauwen zodat iedereen het hoort? Tijdens een toneelstuk of in de bioscoop gewoon gaan bellen?

Ik zie dat (witte) Nederlanders doen, dus dat zal dan wel normaal zijn.
Oud 10-12-2003, 09:49
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 10-12-2003 @ 10:48:
Op het cheider zit gewoon een jongen die samen met zijn ouders orthodox joods is geworden. Ik denk dus niet dat hij daar daadwerkelijk 15 jaar over heeft gedaan.
Hoe oud is ie?
Oud 10-12-2003, 09:49
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Yousra schreef op 10-12-2003 @ 10:47:
Het gaat niet om alle joodse scholen.
Vreemd, ik ken anders geen joodse scholen waar je niet toegelaten zou worden als je uitgekomen bent.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 09:50
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Gatara schreef op 10-12-2003 @ 10:49:
Hoe oud is ie?
15 of 16 geloof ik. Is nu iets van 4 jaar joods.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 09:50
Yousra
Yousra is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 10-12-2003 @ 10:48:
Ja en ik ken een jongen en nog één en nog één en nog één die op een islamitische school hebben gezeten en keurige jonemannen zijn geworden. Ze gooien niet met bommen dus moeten isl. scholen blijven?

Oud 10-12-2003, 09:51
Yousra
Yousra is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 10-12-2003 @ 10:49:
Vreemd, ik ken anders geen joodse scholen waar je niet toegelaten zou worden als je uitgekomen bent.
Blijkbaar ken jij niet alle joodse scholen.
Oud 10-12-2003, 09:53
Gatara
Gatara is offline
Het zou gaan om deze school:
http://www.jsgmaimonides.nl/index.html

Maar ik vind niet iets over toelatingseisen op de website.
Oud 10-12-2003, 09:55
Yousra
Yousra is offline
http://www.parool.nl/redactie/dossie...aimonides.html

http://www.parool.nl/redactie/dossie...s-cheider.html
Oud 10-12-2003, 09:56
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Yousra schreef op 10-12-2003 @ 10:51:
Blijkbaar ken jij niet alle joodse scholen.
Mischien niet nee, vind het in iedergeval een erg fout idee van die scholen. Of islamitische scholen wel of niet moeten blijven intereseerd me eerlijk gezegt niet zo heel erg. Waar het mij om gaat is dat men nu ineens begint over joodse scholen sluiten terwijl men hier helemaal geen last van heeft. Ook al mochten er op joodse scholen ook andere leerlingen komen dan nog lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat dat daadwerkelijk zal gebeuren, net zo onwaarschijnlijk als dat er een niet moslim op een islamitische school zal komen.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 09:57
Yousra
Yousra is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 10-12-2003 @ 10:56:
Mischien niet nee, vind het in iedergeval een erg fout idee van die scholen. Of islamitische scholen wel of niet moeten blijven intereseerd me eerlijk gezegt niet zo heel erg. Waar het mij om gaat is dat men nu ineens begint over joodse scholen sluiten terwijl men hier helemaal geen last van heeft. Ook al mochten er op joodse scholen ook andere leerlingen komen dan nog lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat dat daadwerkelijk zal gebeuren, net zo onwaarschijnlijk als dat er een niet moslim op een islamitische school zal komen.
Nee hoor. Waarom mag men dan wel ineens over isl. scholen vallen? Het is helemaal niet vreemd dat er over joden nooit gepiept wordt. Van islamitische scholen heeft men ook geen last. Dat er 1 rotte appel tussen zat is geen reden om het onderwijs af te schaffen, en zeker niet op de punten die nu genoemd worden door Zalm en co.
Oud 10-12-2003, 09:58
Gatara
Gatara is offline
Ja, de cheider is een andere school.
Maar die van t parool had ik al gelezen.

Dit stond in een artikel van trouw:

"In de jaren tachtig kwam het Maimonides in het nieuws toen zij een jongen weigerde omdat zijn moeder niet joods was; volgens de joodse wet een vereiste om joods te zijn. Het kwam tot een rechtszaak. De Hoge Raad besliste uiteindelijk dat de school de jongen niet hoefde toe te laten."
http://www.trouw.nl/opvoedingenonde...7535689664.html

Dat was in de jaren 80 vraag me af wat de Hoge Raad nu beslist zou hebben.
Oud 10-12-2003, 09:59
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 10-12-2003 @ 10:56:
Mischien niet nee, vind het in iedergeval een erg fout idee van die scholen. Of islamitische scholen wel of niet moeten blijven intereseerd me eerlijk gezegt niet zo heel erg. Waar het mij om gaat is dat men nu ineens begint over joodse scholen sluiten terwijl men hier helemaal geen last van heeft.
Hebben we eigenlijk last van islamitische scholen?

Ik denk dat dit topic gestart om JUIST aan te halen dat, nou, wil je bijzondere scholen sluiten, doe dat dan ook bij alle bijzondere scholen en niet alleen islamitische.
Oud 10-12-2003, 10:00
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Yousra schreef op 10-12-2003 @ 10:57:
Nee hoor. Waarom mag men dan wel ineens over isl. scholen vallen? Het is helemaal niet vreemd dat er over joden nooit gepiept wordt. Van islamitische scholen heeft men ook geen last. Dat er 1 rotte appel tussen zat is geen reden om het onderwijs af te schaffen, en zeker niet op de punten die nu genoemd worden door Zalm en co.
Inderdaad. Want er zit vast een rotte appel tussen de joodse scholen en de christelijke scholen etc.
Oud 10-12-2003, 10:02
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Gatara schreef op 10-12-2003 @ 10:53:
Het zou gaan om deze school:
http://www.jsgmaimonides.nl/index.html

Maar ik vind niet iets over toelatingseisen op de website.
Het lijkt me ook vrij sterk dat mensen die joods geworden zijn niet toegelaten worden op die school. Mischien dat het gaat om mensen die liberaal uiitgekomen zijn. Orthodox en Liberaal gaan namelijk niet altijd even lekker samen. Het parool is zichzelf ook aan het tegen spreken:
ze hebben een joodse moeder. Want dat is de regel, alleen als je volgens de orthodoxe regels joods bent, wordt je toegelaten op Maimonides.
Volgens de orthodoxe regels joods zijn:
A. Geboren uit een joodse moeder.
B. Uitgekomen bij een orthodoxe rabbijn.

Dus wanneer je bent uitgekomen bij een orthodoxe rabbijn ben je volgens de orthodoxe regels joods en dus word je daar toe gelaten. Ik denk dat het parool de boel dus een klein beetje verdraaid.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 10:05
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Gatara schreef op 10-12-2003 @ 10:58:
Ja, de cheider is een andere school.
Maar die van t parool had ik al gelezen.

Dit stond in een artikel van trouw:

"In de jaren tachtig kwam het Maimonides in het nieuws toen zij een jongen weigerde omdat zijn moeder niet joods was; volgens de joodse wet een vereiste om joods te zijn. Het kwam tot een rechtszaak. De Hoge Raad besliste uiteindelijk dat de school de jongen niet hoefde toe te laten."
http://www.trouw.nl/opvoedingenonde...7535689664.html

Dat was in de jaren 80 vraag me af wat de Hoge Raad nu beslist zou hebben.
Ik denk dus dat het hier gaat om een jongen die dus ook niet is uitgekomen.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 10:06
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 10-12-2003 @ 11:02:

Dus wanneer je bent uitgekomen bij een orthodoxe rabbijn ben je volgens de orthodoxe regels joods en dus word je daar toe gelaten. Ik denk dat het parool de boel dus een klein beetje verdraaid.
Of ze baseren zich gedeeltelijk op dat geval uit de jaren 80.
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 10-12-2003 @ 11:05:
Ik denk dus dat het hier gaat om een jongen die dus ook niet is uitgekomen.
Dat staat er niet bij.
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
ijscoman, misschien spel je zo.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 10:09
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Gatara schreef op 10-12-2003 @ 11:06:
Dat staat er niet bij.
Ik denk dat vooral jij wel zal weten dat de media nog al selectief om kan gaan met het wel en niet vermelden van verschillende feiten.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 10:10
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Screaming Slave schreef op 10-12-2003 @ 11:06:
ijscoman, misschien spel je zo.
Ik heb er nooit om gevraagt om dislectisch te zijn. Beetje onzinnig eigenlijk om over spelfoutjes te gaan zeiken je begrijpt toch wat er staat?
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 10:10
witbrood
witbrood is offline
Ik ben het helemaal met ijscoman eens.
Joden wonen al eeuwen in Nederland en hebben nooit voor problemen gezorgd (of kunnen jullie iets aandragen??).
Ze hebben veelal zelfs voor verrijking gezorgd omdat het over het algemeen zeer intelligente mensen zijn.
Ze spreken vloeiend Nederlands (allemaal), en hun godsdienst is er een van liefde.
Wel streng, en idd. dat toelatingsbeleid is streng.
Maar dat is vrij logisch als er maar 2 joodse scholen zijn.

En dat er eenzijdig les gegeven word snap ik niet helemaal.
Natuurlijk staat het Joodse geloof centraal.
Maar ze moeten gewoon voldoen aan de eisen van het landelijk examen.
Beetje vreemd dat ze dan WEl een slagingspercentage van 90-100 % hebben...
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 10:12
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 10-12-2003 @ 11:09:
Ik denk dat vooral jij wel zal weten dat de media nog al selectief om kan gaan met het wel en niet vermelden van verschillende feiten.
Ja, natuurlijk.

Maar laten we weer bij de kern van het verhaal komen:
als islamitische scholen gesloten moeten worden (volgens sommigen van de VVD) omdat ze te bijzonder zijn, waarom dan niet joodse/christelije en dergelijke scholen ook?
Oud 10-12-2003, 10:17
Yousra
Yousra is offline
Citaat:
witbrood schreef op 10-12-2003 @ 11:10:
Ik ben het helemaal met ijscoman eens.
Joden wonen al eeuwen in Nederland en hebben nooit voor problemen gezorgd (of kunnen jullie iets aandragen??).
Ze hebben veelal zelfs voor verrijking gezorgd omdat het over het algemeen zeer intelligente mensen zijn.
Ze spreken vloeiend Nederlands (allemaal), en hun godsdienst is er een van liefde.
Wel streng, en idd. dat toelatingsbeleid is streng.
Maar dat is vrij logisch als er maar 2 joodse scholen zijn.

En dat er eenzijdig les gegeven word snap ik niet helemaal.
Natuurlijk staat het Joodse geloof centraal.
Maar ze moeten gewoon voldoen aan de eisen van het landelijk examen.
Beetje vreemd dat ze dan WEl een slagingspercentage van 90-100 % hebben...
Wat een generalisatie

Waarom begint iedereen toch over problemen, het spreken van de taal en de gosdienst.

Voor welke problemen zorgen die 4% van de moslimkinderen in nl die naar isl. scholen gaan? Hoezo spreken die geen nl als er in het nl les wordt gegeven? Natuurlijk hebben ze eerder een taalachterstand aangezien hun ouders hier niet geboren zijn, Joden zitten hier idd al veel langer. En hoezo is het Jodendom een geloof van liefde en de islam niet?

Bij isl. onderwijs staat de islam niet eens centraal. Het is in veel beperktere mate terug te vinden dan bij joodse scholen.

Oud 10-12-2003, 10:18
Yousra
Yousra is offline
Citaat:
Gatara schreef op 10-12-2003 @ 11:12:
Ja, natuurlijk.

als islamitische scholen gesloten moeten worden (volgens sommigen van de VVD) omdat ze te bijzonder zijn, waarom dan niet joodse/christelije en dergelijke scholen ook?
Omdat diezelfde media ook zijn rol speelt in de beeldvorming van moslims, maar dan wel 509432095 zo zwaar.

En omdat van haat-predikken e.d. niets bewezen kon worden, gooit men het maar op integratie "het is geen weergave van de werkelijkheid want ze zitten allemaal met hun eigen soort" terwijl dat nu juist voor elke vorm van speciaal onderwijs geldt.
Oud 10-12-2003, 10:19
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Gatara schreef op 10-12-2003 @ 11:12:
Ja, natuurlijk.

Ik zeg ook niet dat ik 100% achter de VVD sta. Ik vind wel dat scholen waar haat gezaaid word en waar niet in het nederlands les gegeven word en anti intergratie zijn dat die maar eens mogen gaan sluiten. En dan doel ik niet eens alleen op islamitische scholen.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 10:20
Yousra
Yousra is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 10-12-2003 @ 11:19:
Ik zeg ook niet dat ik 100% achter de VVD sta. Ik vind wel dat scholen waar haat gezaaid word en waar niet in het nederlands les gegeven word en anti intergratie zijn dat die maar eens mogen gaan sluiten. En dan doel ik niet eens alleen op islamitische scholen.
Nee want islamitische scholen voldoen voor 99% niet aan dat profiel.
Oud 10-12-2003, 10:22
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Yousra schreef op 10-12-2003 @ 11:20:
Nee want islamitische scholen voldoen voor 99% niet aan dat profiel.
Daarom vind ik dat er maar eens een heel uitgebreid onderzoek moet worden gedaan naar alle problemen die we nu in dit land ondervinden en mischien komenw e er dan achter waar de problemen dan mischien wel vandaan komen.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 10:26
Yousra
Yousra is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 10-12-2003 @ 11:22:
Daarom vind ik dat er maar eens een heel uitgebreid onderzoek moet worden gedaan naar alle problemen die we nu in dit land ondervinden en mischien komenw e er dan achter waar de problemen dan mischien wel vandaan komen.
Dat zal best, maar die scholen zijn al grondig onderzocht en daar lag het niet aan, en daar gaat nu deze discussie om. Waarom afschaffen???
Oud 10-12-2003, 10:26
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Yousra schreef op 10-12-2003 @ 11:17:

Waarom begint iedereen toch over problemen, het spreken van de taal en de gosdienst.

Voor welke problemen zorgen die 4% van de moslimkinderen in nl die naar isl. scholen gaan? Hoezo spreken die geen nl als er in het nl les wordt gegeven? Natuurlijk hebben ze eerder een taalachterstand aangezien hun ouders hier niet geboren zijn, Joden zitten hier idd al veel langer. En hoezo is het Jodendom een geloof van liefde en de islam niet?

Bij isl. onderwijs staat de islam niet eens centraal. Het is in veel beperktere mate terug te vinden dan bij joodse scholen.
Erm. Witbrood heeft t nergens over t islamitische geloof of over islamitische scholen.
Oud 10-12-2003, 10:27
Yousra
Yousra is offline
Citaat:
Gatara schreef op 10-12-2003 @ 11:26:
Erm. Witbrood heeft t nergens over t islamitische geloof of over islamitische scholen.
Hij was het helemaal met ijscoman eens toch
Oud 10-12-2003, 10:58
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Yousra schreef op 10-12-2003 @ 11:27:
Hij was het helemaal met ijscoman eens toch
Ja, Ik zeg ook dat het mij gaat om scholen die de intergratie verhinderen, zorgen voor haat etc.. Dat jij dat meteen met islamitische scholen asocieerd vind ik toch wel vreemd.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 11:09
Yousra
Yousra is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 09-12-2003 @ 21:52:
Zo ja snapt men dan ook waarom islamitische scholen worden gehinderd? Omdat het dus hoofdzakelijk islamitische allochtonen zijn die voor overlast zorgen. Verder hebben we ook nog zoiets als islamitisch terrorisme.
Ik zal het me wel verbeeld hebben...
Oud 10-12-2003, 11:11
sexy adriaan
sexy adriaan is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 10-12-2003 @ 11:58:
Ja, Ik zeg ook dat het mij gaat om scholen die de intergratie verhinderen, zorgen voor haat etc.. Dat jij dat meteen met islamitische scholen asocieerd vind ik toch wel vreemd.
Wat is daar vreemd aan??? Welke andere scholen doen dat dan??? Toch alleen Islamistische scholen???
Oud 10-12-2003, 11:13
Yousra
Yousra is offline
Citaat:
sexy adriaan schreef op 10-12-2003 @ 12:11:
Wat is daar vreemd aan??? Welke andere scholen doen dat dan??? Toch alleen Islamistische scholen???
Oud 10-12-2003, 11:15
witbrood
witbrood is offline
heb idd nix over gezegd of islam nou wel/niet godsdienst van liefde/haat is.
maar okay. heb wel gezegd het helemaal met ijscoman eens te zijn.
ik vind het alleen zo frappant dat je, als de islam dan een gd van liefde is, je er in de maatschappij zo weinig van merkt.
Dan kun je wel zeggen dat ze (=turken, marrokanen ed.) minder kansen hebben (armoede ed) maar dan verwijs ik toch weer naar de joden en andere nationaliteiten die zich hier in de loop vd eeuwen hebben gevestigd.
die is het toch ook gelukt.
het is grotendeels een kwestie van mentaliteit. Schouders eronder en ervoor gaan.
Dat had (zeker in ons nuchtere, hardwerkende,prestatiegerichte nederlandje) heel erg veel respect gekregen.

De verhalen van problemen met allochtonen komen echt niet uit de lucht vallen.
die problemen zijn er, zowel in de maatschappij (wat denk ik niemand zal ontkennen) als op de islamitische scholen (wat yousra heel hard probeert te ontkennen, lijkt het wel).

Die problemen zijn er NIET met de joden in de maatschappij (wat denk ik niemand zal ontkennen) en ook niet op de joodse scholen. met het hoge slagingspercentage, lage of geen drugsgebruik, en in ieder geval duidelijke regels over hoe je (in liefde en met respect) met de ander om moet gaan.

en dan zeg ik niet dat er nix mis is met de joodse gd, ben het er helemaal niet mee eens. maar dit is toch absoluut niet de probleemgroep.
Oud 10-12-2003, 11:18
Gatara
Gatara is offline
Mm.. Joden hebben door de eeuwen heen veel over zich heen laten lopen. Islamieten verzetten zich meer.

Anyway, het is in beide gevallen onterecht hoe ze behandeld worden en werden op de manier zoals dat vaak het geval is.

Laatst gewijzigd op 10-12-2003 om 11:22.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 11:19
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
witbrood schreef op 10-12-2003 @ 12:15:

en dan zeg ik niet dat er nix mis is met de joodse gd, ben het er helemaal niet mee eens. maar dit is toch absoluut niet de probleemgroep.
Daar dacht men vroeger wel anders over.

Helaas.

En over de moslims wordt nu net zo gepraat als vroeger over de joden.

Gives me the creeps.
Oud 10-12-2003, 11:20
Yousra
Yousra is offline
Citaat:
witbrood schreef op 10-12-2003 @ 12:15:
ratelratel
Ik kan hier vrij weinig mee. Jij denkt de islamitische waarden af te kunnen lezen aan mislukte turken en marokkanen in deze maatschappij.

Wat die scholen betreft: ik ontken inderdaad die drama's die er geschetst worden over islamitische scholen want de praktijk blijkt gewoon heel anders te zijn. Dat heeft een recentelijk onderzoek ook uitgewezen maar daar schijnt met geen boodschaap aan te (willen) hebben.
Oud 10-12-2003, 11:24
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Yousra schreef op 10-12-2003 @ 12:09:
Ik zal het me wel verbeeld hebben...
Jij hebt me overtuigt dat het probleem niet op islamitische scholen te vinden is... Daarom gaf ik eerder al aan dat er dan maar eens een uitgebreid onderzoek moet gaan komen om maar eens te kijken waar de problemen dan wel vandaan komen. Ik zal het namelijk erg dom van je vinden als je gaat ontkennen dat er toch wel erg veel problemen zijn met islamitische jongeren in dit land. Wat ook moeilijk te ontkennen valt is dat er relatief veel terreur komt van uit islamitische hoek. Bij andere geloven is dit veel minder.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2003, 11:25
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 10-12-2003 @ 12:24:
Wat ook moeilijk te ontkennen valt is dat er relatief veel terreur komt van uit islamitische hoek. Bij andere geloven is dit veel minder.
Christendom kan er ook wat van
Oud 10-12-2003, 11:27
Yousra
Yousra is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 10-12-2003 @ 12:24:
Jij hebt me overtuigt dat het probleem niet op islamitische scholen te vinden is... Daarom gaf ik eerder al aan dat er dan maar eens een uitgebreid onderzoek moet gaan komen om maar eens te kijken waar de problemen dan wel vandaan komen. Ik zal het namelijk erg dom van je vinden als je gaat ontkennen dat er toch wel erg veel problemen zijn met islamitische jongeren in dit land. Wat ook moeilijk te ontkennen valt is dat er relatief veel terreur komt van uit islamitische hoek. Bij andere geloven is dit veel minder.
Die problemen zijn er inderdaad met "islamitische jongeren" maar vooral omdat ze zich niet-islamitisch gedragen want dat gejat en gedeal wordt er echt niet door de islam ingegoten. Ik vind het dan ook misleidend om steeds te spreken over problemen met islamitische jongeren wanneer het om allochtonen gaat, we hebben het toch ook ow zo moeilijk met antillianen?

En dat gezeur over terreur begint ook terroriserend te werken onderhand.

Het punt is dat deze discussie niet over die problemen gaat, zoals je zelf al zegt zijn die niet op islamitisch onderwijs terug te voeren. Zoals ik in het andere topic al zei: isl. onderwijs zou daar juist een oplossing voor kunnen zijn.
Reageren

Regels voor berichten