Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Maareh, wat zijn Nederlandse normen en waarden nu precies? Met de voeten op de bank in de trein? Kauwgom kauwen zodat iedereen het hoort? Tijdens een toneelstuk of in de bioscoop gewoon gaan bellen? Ik zie dat (witte) Nederlanders doen, dus dat zal dan wel normaal zijn.
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
Het zou gaan om deze school:
http://www.jsgmaimonides.nl/index.html Maar ik vind niet iets over toelatingseisen op de website.
|
![]() |
http://www.parool.nl/redactie/dossie...aimonides.html
http://www.parool.nl/redactie/dossie...s-cheider.html
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Maar die van t parool had ik al gelezen. Dit stond in een artikel van trouw: "In de jaren tachtig kwam het Maimonides in het nieuws toen zij een jongen weigerde omdat zijn moeder niet joods was; volgens de joodse wet een vereiste om joods te zijn. Het kwam tot een rechtszaak. De Hoge Raad besliste uiteindelijk dat de school de jongen niet hoefde toe te laten." http://www.trouw.nl/opvoedingenonde...7535689664.html Dat was in de jaren 80 vraag me af wat de Hoge Raad nu beslist zou hebben.
||
Citaat:
Ik denk dat dit topic gestart om JUIST aan te halen dat, nou, wil je bijzondere scholen sluiten, doe dat dan ook bij alle bijzondere scholen en niet alleen islamitische.
||
Citaat:
||
Citaat:
ze hebben een joodse moeder. Want dat is de regel, alleen als je volgens de orthodoxe regels joods bent, wordt je toegelaten op Maimonides. Volgens de orthodoxe regels joods zijn: A. Geboren uit een joodse moeder. B. Uitgekomen bij een orthodoxe rabbijn. Dus wanneer je bent uitgekomen bij een orthodoxe rabbijn ben je volgens de orthodoxe regels joods en dus word je daar toe gelaten. Ik denk dat het parool de boel dus een klein beetje verdraaid. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Ik ben het helemaal met ijscoman eens.
Joden wonen al eeuwen in Nederland en hebben nooit voor problemen gezorgd (of kunnen jullie iets aandragen??). Ze hebben veelal zelfs voor verrijking gezorgd omdat het over het algemeen zeer intelligente mensen zijn. Ze spreken vloeiend Nederlands (allemaal), en hun godsdienst is er een van liefde. Wel streng, en idd. dat toelatingsbeleid is streng. Maar dat is vrij logisch als er maar 2 joodse scholen zijn. En dat er eenzijdig les gegeven word snap ik niet helemaal. Natuurlijk staat het Joodse geloof centraal. Maar ze moeten gewoon voldoen aan de eisen van het landelijk examen. Beetje vreemd dat ze dan WEl een slagingspercentage van 90-100 % hebben... |
![]() |
||
Citaat:
Maar laten we weer bij de kern van het verhaal komen: als islamitische scholen gesloten moeten worden (volgens sommigen van de VVD) omdat ze te bijzonder zijn, waarom dan niet joodse/christelije en dergelijke scholen ook?
||
![]() |
Citaat:
![]() Waarom begint iedereen toch over problemen, het spreken van de taal en de gosdienst. Voor welke problemen zorgen die 4% van de moslimkinderen in nl die naar isl. scholen gaan? Hoezo spreken die geen nl als er in het nl les wordt gegeven? Natuurlijk hebben ze eerder een taalachterstand aangezien hun ouders hier niet geboren zijn, Joden zitten hier idd al veel langer. En hoezo is het Jodendom een geloof van liefde en de islam niet? Bij isl. onderwijs staat de islam niet eens centraal. Het is in veel beperktere mate terug te vinden dan bij joodse scholen. ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
En omdat van haat-predikken e.d. niets bewezen kon worden, gooit men het maar op integratie "het is geen weergave van de werkelijkheid want ze zitten allemaal met hun eigen soort" terwijl dat nu juist voor elke vorm van speciaal onderwijs geldt.
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
heb idd nix over gezegd of islam nou wel/niet godsdienst van liefde/haat is.
maar okay. heb wel gezegd het helemaal met ijscoman eens te zijn. ik vind het alleen zo frappant dat je, als de islam dan een gd van liefde is, je er in de maatschappij zo weinig van merkt. Dan kun je wel zeggen dat ze (=turken, marrokanen ed.) minder kansen hebben (armoede ed) maar dan verwijs ik toch weer naar de joden en andere nationaliteiten die zich hier in de loop vd eeuwen hebben gevestigd. die is het toch ook gelukt. het is grotendeels een kwestie van mentaliteit. Schouders eronder en ervoor gaan. Dat had (zeker in ons nuchtere, hardwerkende,prestatiegerichte nederlandje) heel erg veel respect gekregen. De verhalen van problemen met allochtonen komen echt niet uit de lucht vallen. die problemen zijn er, zowel in de maatschappij (wat denk ik niemand zal ontkennen) als op de islamitische scholen (wat yousra heel hard probeert te ontkennen, lijkt het wel). Die problemen zijn er NIET met de joden in de maatschappij (wat denk ik niemand zal ontkennen) en ook niet op de joodse scholen. met het hoge slagingspercentage, lage of geen drugsgebruik, en in ieder geval duidelijke regels over hoe je (in liefde en met respect) met de ander om moet gaan. en dan zeg ik niet dat er nix mis is met de joodse gd, ben het er helemaal niet mee eens. maar dit is toch absoluut niet de probleemgroep.
|
Mm.. Joden hebben door de eeuwen heen veel over zich heen laten lopen. Islamieten verzetten zich meer.
Anyway, het is in beide gevallen onterecht hoe ze behandeld worden en werden op de manier zoals dat vaak het geval is.
Laatst gewijzigd op 10-12-2003 om 11:22. |
![]() |
||
Citaat:
Helaas. En over de moslims wordt nu net zo gepraat als vroeger over de joden. Gives me the creeps.
||
![]() |
Citaat:
Wat die scholen betreft: ik ontken inderdaad die drama's die er geschetst worden over islamitische scholen want de praktijk blijkt gewoon heel anders te zijn. Dat heeft een recentelijk onderzoek ook uitgewezen maar daar schijnt met geen boodschaap aan te (willen) hebben.
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En dat gezeur over terreur begint ook terroriserend te werken onderhand. Het punt is dat deze discussie niet over die problemen gaat, zoals je zelf al zegt zijn die niet op islamitisch onderwijs terug te voeren. Zoals ik in het andere topic al zei: isl. onderwijs zou daar juist een oplossing voor kunnen zijn.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Terreur teistert scholier koelieboelie | 191 | 27-06-2005 01:59 | |
Explosie Eindhoven Verwijderd | 152 | 08-11-2004 16:40 | |
Hoofdoekjes moet af op Franse Openbare scholen; goed of fout? Verwijderd | 173 | 06-03-2004 21:04 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Naar aanleiding van NOVA: Hirschi Ali vs Said Benayad :P | 55 | 12-12-2003 21:37 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Het jodendom Greenpeacegirl | 314 | 10-09-2003 14:22 | |
Belgische moslimkinderen krijgen vakantie op islamitische feestdagen. Mujahideen | 39 | 17-09-2002 20:01 |