Ik vergeet altijd dingen die mensen me uitgelegd hebben. En ook al heb ik iets al 30 keer gedaan dan kan ik het nog vergeten en moeten ze het nog uitleggen: hoe ik de wasmachine ook alweer moet instellen als ik wil wassen, hoe ik ook alweer spaghetti moest maken (de precieze volgorde), of ik nu eerst de handrem naar beneden moet doen of hem eerst in zn 1 moet zetten bij rijles (en nog meer dingen bij rijles), hoelang de kroketten er nu in moeten zitten, wat de weg nu was als ik de weg heb gevraagd aan iemand, hoe ik goed orde moet houden......praktische dingen dus die mensen me theoretisch vertellen....pas als ik ze iets van 50 keer heb gedaan onthou ik ze

Ik moet de handeling er echt inbakken.
Verder vergeet ik ook vaak de naam van mensen op bijv. een feestje als ze zich hebben voorgesteld, maar dat komt omdat ik dan ook niet goed luister en dan bezig ben met tegelijkertijd mn eigen naam te zeggen.
En ik heb een slecht korte-termijn geheugen: ik weet bijv. soms echt neit meer wat ik de dag ervoor heb gegeten, en ik vergeet heeeeeel vaak de bestelling (werk in de horeca)...dan vertellen mensen hun bestelling en dan toets ik dat tegelijkertijd in en dan voeren ze hun kaart in en betalen ze, en dan moet ik de bestelling gaan maken....en vaak als t een lange bestelling was heb ik alleen de de laatste 2 dingen onthouden, of ik haal dingen door elkaar: doe ik 2sinas en 1 cola ipv 2cola en 1 sinas....en ik vergeet vaak het drinken te geven wat ik al klaargemaakt had....
En ik onthou alleen maar onnuttige dingen: rare woorden uit Frans en Duits en andere vakken die ik ooit heb moeten leren (balladeur=walkman in het Frans

) en data en tijdstippen: verjaardagen van mensen en wanneer we wat deden en met wie en waar en hoe oud ik toen was en nog enkele details.
Dit komt omdat ik die data+tijd dan gekoppeld heb (dat er in mn dagboek staat bij een bepaalde datum dat we ergens zijn wezen uit eten, dan onthou ik dus die datum zo goed omdat dat in mn dagboek staat) en dat onthou ik dan.
Verder heb ik een gave voor dingen plaatsen in het juiste jaartal: films, foto's e.d.....gewoon aan de kleuren en de kleren van de mensen...ik kan best goed in hokjes duwen wanneer wat in was blijkbaar......en onthou domme dingen, zo van 'nee, dat hadden ze toen nog niet, de GFT-bak kwam pas in 1993 dus dat kan geen 1989 zijn geweest' en 'dit reclame-filmpje komt uit 1995, dat weet ik heel zeker'.......heel stom want ik ben helemaal geen mode-freakje maar ben ik dit indelen dus heel erg goed.
Wel grappig.
Blablabla vaag maar geen zin om duidelijk te schrijven vandaag.