Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Welke wetenschappelijke bewijzen zijn er dat er geen hogere macht is? Jezus Christus is een historische figuur, waarvan o.a. de Romeinse historici Suetonius en Tacitus (dacht ik) melding hebben gemaakt. |
![]() |
||
Citaat:
als jij zoveel waarde aan die wetenschap hecht, dat je er niet meer aan twijfelt, ben je niet wetenschappelijk bezig ![]() En jezus heeft voor zover we kunnen nagaan gewoon betsaan. hoe stel jij je het voor als hij niet betsaan heeft, waar komt die naam dan vandaan?
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik weet dat er hele encyclopedieen bestaan met alle misdaden van het Christendom; Christenen hebben door de jaren heen zelfs elkaar afgemaakt (!) en elkaar uitgemaakt voor ketters. Christenen zijn in feite geen haar beter dan andere mensen. Gelukkig komt men nu steeds meer tot het besef dat alle roeren om moeten (en dat begon al in 1517, toen de reformatie begon). Mensen zijn hardleers, en doen slechte dingen. Maar laten we alsjeblieft niet het Christendom daarvan beschuldigen; God is er immers niet schuldig aan; het is de schuldige mens. Neen, goede Christenen kijken omhoog, niet naar beneden, omdat ze weten, dat als God écht in hen woont, dat er dan niet meer sprake kan zijn van een slecht geloof en een hypocriete houding. Christenen zijn pas échte christenen als hun oude lichaam gestorven is aan het kruis en herboren worden in Jezus. Ik moet zelf toegeven, ik houd me lang niet aan de regels van het Christendom, en alle andere christenen met mij. we kunnen wél oefenen, om de juiste weg te volgen; en dan hopen we dat we uiteindelijk steeds meer op Jezus Christus, de Zoon van God, gaan lijken.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
( sorry als dit wat cru overkomt, dat is zeker mijn bedoeling niet, ik wist het even niet anders te verwoorden ) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
het leek een beetje op Jesus Christ Superstar.... Maar Genesis is idd erg goed ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat soort noblesse hoef ik niet zo |
![]() |
||
Citaat:
een geloof streeft zelden, zoniet nooit welke vorm van negativiteit na (normen en waarden afhankelijk, maar toch redelijk universeel) belevers van dat geloof echter, kunnen corrupt, pedofiel, machtwellustig of wildplasser zijn. dit heeft echter niets met de geloofsleer te maken.
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
misschien dat bidden wel helpt, maar het tolereren van condooms werkt zekerder en vooral sneller, wat een hoop leed bespaard. heeeey, jullie bidden al eeuwen voor de derde wereld, dus wat doet god voor hen? hij ontwerpt de condoom. en dan weigeren jullie dat weer te zien. het hoeft toch niet altijd met cirkels van licht en dergelijke wonderen? (ik heb drie keer een boot langsgestuurd, maar jij bleef maar bidden tot ik je kwam redden, en weigerde aan boord te komen, zei god tegen de man die omkwam in zijn overstroomde huis)
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ons rechtssysteem komt toch van de grieken? geld, goed gevonden ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() Weet je wat eens zou helpen? als al die AIDS patienten niet seks voor het huwelijk zouden hebben, zoals de kerk zegt. Ik ben er van overtuigd dat dat nu al miljoenen levens spaart! Nee, het kan ook anders. Mijn vader heeft drie jaar in de tropen doorgebracht als arts, dikwijls met gevaar voor eigen leven, bezig met het evangeliseren en genezen van zieken in Kenya en Nigeria. Mijn oom heeft jarenlang in Sierra Leone als arts gewerkt en is vorig jaar nog teruggekomen uit Myanmar na een ontwikkelingsreis. Mijn tante heeft in Tsjaad als arts gewerkt en haar man is nu in functie als een gezant van de overheid bij het controleren in hoeverre goede doelen als memisa en artsen zonder grenzen goed met het geld omgaan dat zij krijgen van hun storters. En ze zijn allemaal Christen. Wat ik met dit verhaaltje heb willen aantonen, is dat sommige Christenen toch wél om hun minder bedeelde medewereldbewoners geven. Sorry maar dit moest ik even kwijt.
||
Citaat:
![]() net als bidden is huwelijk afdwingen misschien ook een oplossing, maar de noodzaak van kinderen of het verbod van condooms opheffen is vele malen efficienter.
||
Citaat:
Kijk, als je seks voor het huwelijk afkeurt, moet je ook principieel tegen het gebruik van condooms zijn. Dat is gewoon logisch. Ik moet je trouwens ook nog herinneren aan het feit dat het CDA zich heeft in gespannen voor de minister van ontwikkelingssamenwerking (de VVD wilde een staatssecretaris) en het CDA heeft voorkomen dat er bezuinigd werd op de ontwikkelingshulp; dus je kunt Christenen geen laksheid verwijten.
||
Citaat:
Ik ben tegen seks voor het huwelijk, dat weet je. Desalniettemin ben ik niet tegen het gebruik van condooms. Ik ga dat nu niet uitleggen, komt op school wel een keertje, maar je moet niet zo generaliseren (dat doen sommige niet-christenen hier al en daar word je ook niet goed van). Verder moet je respect tonen voor de katholieke kerk en die kerk niet, generaliserend, horkerig noemen. Ook de katholieke kerk brengt veel goeds. Bovendien zijn wij allen een deel in het lichaam van christelijk, protestant en katholiek samen. Knoop dat maar eens in je oren!
||
Citaat:
Ik heb trouwesn weer wel gehoord dat de kath kerk in Son en Breugel goed is en Anne was ook enthousiast over haar kathkerk.
Laatst gewijzigd op 20-12-2003 om 14:47. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
![]() met alle respect, en zijn evenveel katholieken als protestanten die zoals jou vader zich inzetten voor de derde wereld. en gues what? ze evangeliseren er ook bij. ah, die is mooi. je weet dat het die ene bisschop is, en toch trap je er in, in die zin dat je nog steeds weinig goed van het kath. hoort. ik sluit me, net als jij, aan bij PB: "Christenen: een pot geestverrijkend vocht" (in de goede zin van het woord deze maal)
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Het bewijs (over het bestaan van god) Lord Dolphin | 144 | 09-12-2007 18:22 | |
Wat vind jij van Jezus? see it | 156 | 05-04-2005 10:19 | |