Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Als ik deze situatie puur democratisch bekijk dan zou ik voor het instellen van een dergelijke ledenraad zijn, echter, er is in een van de eerste reacties al gezegd dat s.com geen democratie is, het bestaat slechts bij de gratie van de eigenaren.
Naast dit punt heb ik ook nog een meer inhoudelijk punt waarom ik tegen het instellen van een dergelijke raad ben. Door een ledenraad ontstaat er weer een extra schijf/ niveau in de beleidsuitvoering, dit komt over het algemeen de transparantie niet ten goede. Er zou gestreefd moeten worden naar een zo plat mogelijke organisatiestructuur, dat wil zeggen, tussen de absolute baas van s.com en de gebruikers dienen zo min mogelijk niveau's te zitten. Een platte structuur heeft als voordeel dat de beleidslijnen vrij direct kunnen worden uitgevoerd, er dient bij een dergelijke platte organisatie wel een duidelijke bevoegdheidsverdeling te zijn. Zoals ik s.com heb ervaren sinds ik nu ruim een maand een beetje actief aan het forumen ben komt de organisatie zoals die er nu is goed bemeten op de vragen die er liggen, de verdeling Beheerder, Forumbaas+, Forumbaas is m.i. een goede verdeling van taken. Voor iedereen is duidelijk bij wie hij/zij moet zijn met problemen, en door een extra orgaan toe te voegen aan deze keten zal het er voor veel gebruikers niet duidelijker op worden. Mocht er worden besloten toch een dergelijke raad in het leven te roepen zullen duidelijke bevoegdheden moeten worden geformuleerd. Implementatie van deze raad zal daarna m.i. niet direct in alle fora tegelijk moeten plaatsvinden, voer het eerst in in een bepaald forum, kijk hoe het geheel functioneert, en als het niet aan de geformuleerde doelstellingen voldoet zal er een keuze moeten worden gemaakt of er bijstelling van de doelen zal plaatsvinden of dat de resultaten dermate minimaal zijn dat de raad meteen weer kan worden opgeheven. Als laatste punt wil ik meegeven dat de leden die gekozen worden en dus gaan paatsnemen in de raad niet oneindig kunnen blijven zitten, er zal om de zoveel tijd (1 jaar?) een herverkiezing moeten plaatsvinden waarbij men zich maar een beperkt aantal keer verkiesbaar kan stellen. Mederiacvm |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Meest briljante reply van het jaar El Kim | 190 | 05-11-2004 00:39 | |
De Kantine |
Welke kleur onderbroek heb je aan? # 2 Rabbi Daniel | 498 | 03-01-2004 21:49 |