Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-12-2003, 19:19
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 26-12-2003 @ 15:37:
En als meneer de Vries al 18 jaar niet gestemd heeft, dan is hij in mijn ogen een luie flikker die zich er niet mee bezig houd, want er is altijd wel een partij die aan een deel van je standpunten voldoet. Iemand die zijn burger rechten niet gebruikt kan bij mij ook niet op veel waardering rekenen [/B]
Take that, Freezie! Dat zal je leren!
Oud 26-12-2003, 19:29
Verwijderd
Inderdaad, daar heeft ie niet van terug
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 20:57
Franse imbeciel
Franse imbeciel is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 26-12-2003 @ 01:54:
Overdrijf toch niet zo. Petertje en zijn denkbeelden mogen dan wel niet de beste denkbare politicus maken, je kunt in alle eerlijkheid niet zeggen dat het een domme man is. Hij heeft net als veel anderen gestudeerd, levenservaring opgedaan en ongetwijfeld een mening over alles. Het valt me op dat veel Scholieren.com'ers zeer hoog van de toren blazen en denken alles beter te weten dan anderen.
Politiek is een vak. En daar heeft hij nog geen kaas van gegeten. Ik vraag me dan af waarom hij zich niet integreert in een bestaande partij, zoals de LPF (en de VVD zou misschien wat voor hem zijn).

Ik blaas dus niet hoog van de toren, maar ik heb kritiek op mensen die hoog van de toren blazen.

Kijk, de LPF'ers en de LN'ers die denken ook zo van: 'dat doen we even'; maar zo werkt het gewoon niet.
Oud 26-12-2003, 21:40
geen punt.
geen punt. is offline
LN heeft wél een voorgeschiedenis hoor, imbéciel français.
Oud 27-12-2003, 00:03
Verwijderd
Citaat:
meelman schreef op 26-12-2003 @ 22:40:
Ja, maar wat voor een
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 12:55
Franse imbeciel
Citaat:
meelman schreef op 26-12-2003 @ 22:40:
Maar die voorgeschiedenis is toch niet zo lang? Pim Fortuyn heeft nog bij die partij gezeten.
Afijn, je verwarrende stelling heeft mijn attentie gegrepen. Vertel mij meer, meelman.
Oud 27-12-2003, 13:06
geen punt.
geen punt. is offline
Ik bedoel dat die partij wel degelijk met een bepaalde voorbereiding, kennis en inzicht in de problemen in de maatschappij is opgericht. Daar hoeft een partij niet lang voor te hebben bestaan, er zit echter wel een heel concept achter deze partij, in tegenstelling tot de LPF, die opeens ontpopte toen Pim werd weggestuurd door LN. Het was overigens niet 'de partij van Pim'... hij was naar voren geschoven door LN.
Oud 27-12-2003, 13:18
Verwijderd
Citaat:
meelman schreef op 27-12-2003 @ 14:06:
Ik bedoel dat die partij wel degelijk met een bepaalde voorbereiding, kennis en inzicht in de problemen in de maatschappij is opgericht. Daar hoeft een partij niet lang voor te hebben bestaan, er zit echter wel een heel concept achter deze partij, in tegenstelling tot de LPF, die opeens ontpopte toen Pim werd weggestuurd door LN. Het was overigens niet 'de partij van Pim'... hij was naar voren geschoven door LN.
Uhuh, ik had meer fiducie in LN dan in de LPF. Fred Teeven was (en is) officier van justitie, dat word je niet zomaar. Hij was wel iemand die wist wat voor actuele problemen er in de samenleving waren en die wilde aanpakken. LN was ook wat ik noem een 'beschaafde' partij (al moet je dan Henk Westbroek even wegdenken). Op het moment dat Pim het islamdebat ging polariseren door het een achterlijke cultuur te noemen, veegde LN hem de laan uit. Logisch ook, met zo'n figuur wil je niet gezien worden. De LPF daarentegen had er geen enkel probleem mee zichzelf te profileren als partij van de paupers, plebsvertegenwoordiging pur sang.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 17:26
Annemiek!!
Annemiek!! is offline
Peter R de Vries in de 2e kamer... Kom op nou mogen we even lachen... Het besturen van Nederland is op het moment een zooitje maar om zoiets te doen..Van mij hoeft er geen Terminator in Nederland te komen...om t maar ff te vergelijken
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 18:44
geen punt.
geen punt. is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-12-2003 @ 14:18:
Uhuh, ik had meer fiducie in LN dan in de LPF. Fred Teeven was (en is) officier van justitie, dat word je niet zomaar. Hij was wel iemand die wist wat voor actuele problemen er in de samenleving waren en die wilde aanpakken.
Hij had vooral een mening over de boekenprijs

Nee, maar klopt, Teeven was een wijs man en LN een goede pp, niet links, niet rechts.
Oud 27-12-2003, 19:54
Verwijderd
Citaat:
meelman schreef op 27-12-2003 @ 19:44:
Hij had vooral een mening over de boekenprijs

Nee, maar klopt, Teeven was een wijs man en LN een goede pp, niet links, niet rechts.
Blanco zeker
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 21:58
geen punt.
geen punt. is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 27-12-2003 @ 20:54:
Blanco zeker
Jahoor
Oud 27-12-2003, 22:44
Franse imbeciel
Citaat:
meelman schreef op 27-12-2003 @ 14:06:
Van die kant had ik het nog niet bekeken. NU is er echter weinig over van LN. ze haddden onlangs zefls emile ratelband ingehuurd. Dat DOE je gewoon niet.
Oud 28-12-2003, 10:28
geen punt.
geen punt. is offline
Klopt, er is nauwelijks nog iets van ding over...
Oud 29-12-2003, 16:51
Verwijderd
ik wil het wel eens zien,peter r de vries als minister van jusititie.
veel slechter als donner kan hij het niet doen dus.....
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 18:40
NN
NN is offline
Citaat:
japie krekel schreef op 29-12-2003 @ 17:51:
ik wil het wel eens zien,peter r de vries als minister van jusititie.
veel slechter als donner kan hij het niet doen dus.....
Donner stelt inderdaad niet veel voor. Hij zit alleen maar op die plek omdat hij de naam van een beroemde juristenfamilie draagt.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2003, 20:40
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 24-12-2003 @ 01:02:
dan krijgen we van elk Kamerdebat een reconstructie. Leuk toch?
Dan krijgen we weer gezeik met JP Balkenende, dat hij niet goed nagedaan wordt
Oud 30-12-2003, 21:45
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 30-12-2003 @ 21:40:
Dan krijgen we weer gezeik met JP Balkenende, dat hij niet goed nagedaan wordt
Wees blij dat er geen koninklijke pipo in de Kamer zit dan.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2004, 19:18
Dikkie
Dikkie is offline
Peter is de man
Oud 06-01-2004, 09:30
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
Annemiek!! schreef op 27-12-2003 @ 18:26:
Het besturen van Nederland is op het moment een zooitje maar om zoiets te doen..
Hoe kom je daar nou weer bij? Wat is een zooitje? Zeg geen dingen die je niet kunt onderbouwen!

Citaat:
Donner stelt inderdaad niet veel voor. Hij zit alleen maar op die plek omdat hij de naam van een beroemde juristenfamilie draagt.
Dat zeg je alleen maar omdat je niet veel van hem hoort, dat betekent nog niet dat hij slecht werk verricht, hij is gewoon niet zo publiciteits geil.

Citaat:
ik wil het wel eens zien,peter r de vries als minister van jusititie. veel slechter als donner kan hij het niet doen dus.....
Het is nog altijd DAN, maar de kans dat hij minister van justitie wordt is vrijwel nihil. Ten eerste wil hij zelf een partij oprichten, die waarschijnlijk maar een paar zetels zou krijgen, daarmee zou hij nooit in de regering komen, en dus nooit minister van justitie worden.

Citaat:
Politiek is een vak. En daar heeft hij nog geen kaas van gegeten. Ik vraag me dan af waarom hij zich niet integreert in een bestaande partij, zoals de LPF (en de VVD zou misschien wat voor hem zijn).
Helemaal mee eens!
Oud 06-01-2004, 09:50
Sky Jewel
Sky Jewel is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 06-01-2004 @ 10:30:
Hoe kom je daar nou weer bij? Wat is een zooitje? Zeg geen dingen die je niet kunt onderbouwen!
Balkenende is wel degelijk een zooitje. De premier bemoeit zich met de satire in de media, minima geen er tot wel 8 procent op achteruit en het kabinet durft internationaal (buiten Europa) geen standpunt in te nemen.

Citaat:
Dat zeg je alleen maar omdat je niet veel van hem hoort, dat betekent nog niet dat hij slecht werk verricht, hij is gewoon niet zo publiciteits geil.
Recente uitglijders van onze justitieminister Donner: misdadigers moet je aan het schrikken maken (hoezo wereldvreemd?), bij een bekentenis hoeft bewijs voor de rechter niet onderbouwd te worden (niets geleerd over bekentenissen door de Puttense moordzaak, meneer Donner?).

Citaat:
Het is nog altijd DAN, maar de kans dat hij minister van justitie wordt is vrijwel nihil. Ten eerste wil hij zelf een partij oprichten, die waarschijnlijk maar een paar zetels zou krijgen, daarmee zou hij nooit in de regering komen, en dus nooit minister van justitie worden.
God verhoede het dat P.R. de V. minister van justitie wordt.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 13:42
Franse imbeciel
Niks tegen Donner, hé.
Oud 06-01-2004, 14:01
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Franse imbeciel schreef op 06-01-2004 @ 14:42:
Niks tegen Donner, hé.
Alles tegen Donner. De minst capabele Minister van Justitie in tijden.
Oud 06-01-2004, 15:12
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
Happydeath schreef op 06-01-2004 @ 10:50:
Balkenende is wel degelijk een zooitje. De premier bemoeit zich met de satire in de media, minima geen er tot wel 8 procent op achteruit en het kabinet durft internationaal (buiten Europa) geen standpunt in te nemen.

En het is zijn goed recht, hij is de minister president van Nederland. Als hij vindt dat sommige satirische programma's te ver gaan, kan hij daar gerust iets over zeggen. Hij zegt dat men moet op passen niet te ver te gaan met de satire, wat is er op tegen dat hij dat zegt?

Minima 8 procent achteruit? Dat zullen we nog weleens zien, iemand heeft dat gezegd en iedereen neemt dat zomaar voor waar aan. Minima heeft het ook veel te goed gehad onder Paars I + II

Dat het kabinet geen standpunt durft in te nemen vind ik niet waar. Als klein land moet je voorzichtig zijn met de standpunten die je inneemt, zeker als klein export land Nederland. Wij kunnen geen extreme standpunten innemen zoals Duitsland en Frankrijk, we zijn daarvoor te afhankelijk van de grotere landen. Ik vind het buitenland beleid van dit kabinet goed.
Oud 06-01-2004, 15:23
Verwijderd
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 06-01-2004 @ 16:12:
En het is zijn goed recht, hij is de minister president van Nederland. Als hij vindt dat sommige satirische programma's te ver gaan, kan hij daar gerust iets over zeggen. Hij zegt dat men moet op passen niet te ver te gaan met de satire, wat is er op tegen dat hij dat zegt?

Minima 8 procent achteruit? Dat zullen we nog weleens zien, iemand heeft dat gezegd en iedereen neemt dat zomaar voor waar aan. Minima heeft het ook veel te goed gehad onder Paars I + II

Dat het kabinet geen standpunt durft in te nemen vind ik niet waar. Als klein land moet je voorzichtig zijn met de standpunten die je inneemt, zeker als klein export land Nederland. Wij kunnen geen extreme standpunten innemen zoals Duitsland en Frankrijk, we zijn daarvoor te afhankelijk van de grotere landen. Ik vind het buitenland beleid van dit kabinet goed.
ik vind dat het er als minister president zijnde niks mee te maken heeft wat je mening over bepaalde onderwerpen is. je mag best vinden dat die satirische programma's niet goed zijn of weet ik wat maar dat hoef je niet in je rol als minister president naar voren te brengen, daar ben je geen minister president voor, het blijft altijd nog vrijheid van meningsuiting om dit soort programma's te maken

even over dat standpunt: ook als je erg afhankelijk bent kan je best een aardig standpunt innemen, je hoeft toch niet met iedereen mee te lopen omdat het anders misshcien je handelscontacten schaad (ookal is het erg kinderachtig om van een standpunt de handelscontacten af te laten liggen) dat wij geen extreme standpunten in kunnen nemen is inderdaad misshcien wel een beetje waar. we zouden wel een standpunt in kunnen nemen maar die niet zo uitwerken als duitsland en frankrijk. ofzoiets volgens mij kom ik niet helemaal uit m'n woorden vandaag
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 15:29
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
marrrtuuh schreef op 06-01-2004 @ 16:23:
ik vind dat het er als minister president zijnde niks mee te maken heeft wat je mening over bepaalde onderwerpen is. je mag best vinden dat die satirische programma's niet goed zijn of weet ik wat maar dat hoef je niet in je rol als minister president naar voren te brengen, daar ben je geen minister president voor, het blijft altijd nog vrijheid van meningsuiting om dit soort programma's te maken

Niets meet maken? Hij heeft er alles mee te maken, hij is de minister president van Nederland, als iemand er iets over mag en kan zeggen is hij het wel.
Oud 06-01-2004, 16:35
Gimme more beer
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 06-01-2004 @ 16:29:
Niets meet maken? Hij heeft er alles mee te maken, hij is de minister president van Nederland, als iemand er iets over mag en kan zeggen is hij het wel.
Bullshit, het is een mening die je als inwoner van Nederland kunt hebben, maar niet als minister-president. Of je moet de grondwet willen gaan veranderen. Zolang het niet in strijd is met bepaalde zaken is het niet zijn verantwoordelijkheid als premier om er iets aan te doen.

Als veel Nederlanders het een kutprogramma vinden of het niet eens zijn met de manier waarop, kijken meer Nederlanders niet en verdwijnt het programma dus van de prime-time of zelfs gewoon van de TV...

Dat is nou een soort media-vrijheid...
Oud 06-01-2004, 17:09
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 06-01-2004 @ 17:35:
Bullshit, het is een mening die je als inwoner van Nederland kunt hebben, maar niet als minister-president. Of je moet de grondwet willen gaan veranderen. Zolang het niet in strijd is met bepaalde zaken is het niet zijn verantwoordelijkheid als premier om er iets aan te doen.

Als veel Nederlanders het een kutprogramma vinden of het niet eens zijn met de manier waarop, kijken meer Nederlanders niet en verdwijnt het programma dus van de prime-time of zelfs gewoon van de TV...

Dat is nou een soort media-vrijheid...
Wat jij zegt is onzin, alsof dit het enige incident is waar hij zijn eigen mening heeft getoond, en het is niet slecht zijn mening, hier stonden meer personen uit de regering achter.

Als hij als minister president denkt hierover iets te moeten zeggen, dan vind ik dat hij dat mag doen als minister president, en dat jullie het daar niet mee eens zijn, pech gehad, nog meer reden voor jullie om op iemand anders te stemmen de volgende keer.
Oud 06-01-2004, 17:37
Verwijderd
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 06-01-2004 @ 18:09:
Wat jij zegt is onzin, alsof dit het enige incident is waar hij zijn eigen mening heeft getoond, en het is niet slecht zijn mening, hier stonden meer personen uit de regering achter.

Als hij als minister president denkt hierover iets te moeten zeggen, dan vind ik dat hij dat mag doen als minister president, en dat jullie het daar niet mee eens zijn, pech gehad, nog meer reden voor jullie om op iemand anders te stemmen de volgende keer.
De minister president gaat dat helemaal geen fuck aan om eens heel precies te zijn. Zijn taak is het niet om suffe tv programmas van een commentaar te voorzien, dan had hij maar bij de vpro moeten gaan werken
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 17:37
NN
NN is offline
Gaat het nu over Balkenende over De Vries?
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 17:39
Verwijderd
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 06-01-2004 @ 16:12:
Minima heeft het ook veel te goed gehad onder Paars I + II
Minima en het goed hebben
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 18:44
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 06-01-2004 @ 18:39:
Minima en het goed hebben
Minima moet maar eens wat harder gaan werken.
Oud 06-01-2004, 19:12
Gimme more beer
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 06-01-2004 @ 18:09:
Jij hebt je huiswerk niet goed gedaan, schat! Vrijwel het hele kabinet was tegen het optreden van jpb...
Oud 06-01-2004, 19:15
Gimme more beer
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 06-01-2004 @ 19:44:
Minima moet maar eens wat harder gaan werken.
Ik denk dat jij geen idee hebt hoe hard sommige mensen werken en hoe weinig ze daarvoor terugzien.

Hou er wel rekening mee dat de meeste mensen proberen te presteren naar capaciteit en als je presteert naar capaciteit, dan verdien je van mij eenzelfde salaris als ieder ander die presteert naar capaciteit.

"hard werken" is een zeer relatief begrip.

Snappie?
Reageren

Regels voor berichten