Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-12-2003, 15:47
Verwijderd
Veel te vaak aan gedacht, ooit met de gedachte het ook daadwerkelijk uit te voeren en met ook voorbereidingen (Afscheidsbrief geschreven, dag gepland) maar uiteindelijk heb ik het nooit écht geprobeerd. Waarschijnlijk had ik het ook niet eens écht gedurfd (Thank God) en wilde ik er alleen maar wat mee duidelijk maken.. maar das weer een ander verhaal
Advertentie
Oud 27-12-2003, 15:51
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Ik heb er wel over na gedacht, maar het is nooit een serieuze overweging geweest.
Oud 27-12-2003, 15:59
Silver rain
Silver rain is offline
Citaat:
Miss Helena schreef op 27-12-2003 @ 09:31:
Ja, gedacht en overwogen. Totdat ik erbij stil stond wat ik hier achterlaat, wat ik de mensen aan zou doen van wie ik zoveel houd...
Oud 27-12-2003, 16:11
vixen
vixen is offline
Een paar jaar geleden veel aan gedacht, nu heel soms nog, omdat ik soms denk dat ik toch niet kan leven in deze wereld. Ik zou het nooit kunnen doen omdat ik nu weet hoeveel pijn je de mensen eromheen mee doet. Zoiets kan je nooit meer goedmaken.
Oud 27-12-2003, 17:40
AlopiA
AlopiA is offline
ja, en ook vaak echt serieus overwogen..
maar dan waren er toch weer andere dingen in het leven die ik gedaan MOEST hebben, en dan zou ik het doen. Heb die dingen nog niet gedaan, en al zou ik ze wel hebben gedaan: op dit moment zie ik geen reden om zelfmoord te plegen
Oud 27-12-2003, 17:54
rijk_v
rijk_v is offline
wat een gezellig topic is dit onderhand geworden hoor! zijn er dan echt geen gelukkige mensen
Oud 27-12-2003, 18:09
Verwijderd
Ik heb er wel eens aan gedacht.. ik ben er van overtuigd dat iedereen dat wel eens doet.. iedereen heeft wel eens een moment dat alles teveel wordt enzo..
Maar zoals anderen al hebben gezegd vind ik het egoïstisch.. als ik denk aan alle mensen die aan mij denken als ik het moeilijk heb.. dan vind ik het verschrikkelijk om al die mensen zoiets moeilijks te laten mee maken...
Oud 27-12-2003, 18:17
Carlie
Carlie is offline
wel vaak aan gedacht.

Maar nooit gedaan. Tis gewoon niet eerlijk tov je familie, die alles voor je doet!
Als je depri bent lijkt het wel of niks meer de moeite waard is. Wat heeft het voor zin om er tegen te vechten? je zal toch nooit beter worden, iedereen zal altijd een hekel aan je blijven hebben en je zult altijd lelijk blijven! Zo dacht ik over mezelf. Elke keer als ik langs het spoor reed of als ik een mes zag liggen dacht ik eraan. Dat is echt heel eng!!!
Maar ik durf het niet, je weet niet wat er met je gebeurd als je dood bent en dat is best wel eng vind ik!

Het klinkt misschien heel stom maar...na regen komt zonneschijn en dat is echt waar!!! Ik ben zwaar depressief geweest maar door te praten kreeg ik anti depressia en therapie. Nu(1jaarl later) ben ik gestopt met antidepressia. Nog wel in therapie maar dat is voor mijn boulimia. Ik ben gelukkig, heb vrienden en weet nu dat ik ook de moeite waard ben!!! Natuurlijk is het nog niet helemaal goed met mij, en ik weet ook niet of dat ook zal gebeuren. Maar ik vind mijn leven prima zo, ik ben normaal en je moet maar zo denken..niemand is perfect
Oud 27-12-2003, 20:12
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Nee, ik heb nooit overwogen om zelfmoord te plegen. Ik ben (natuurlijk) ook wel eens down en wil ik overal vanaf zijn maar ik heb nooit op die manier aan zelfmoord gedacht.
Oud 28-12-2003, 13:00
Verwijderd
Citaat:
rijk_v schreef op 27-12-2003 @ 18:54:
wat een gezellig topic is dit onderhand geworden hoor! zijn er dan echt geen gelukkige mensen
Ik vind mijzelf tegenwoordig een heel gelukkig mens... Maar dat wil niet zeggen dat ik dat altijd ben geweest.

Ik vind deze topic eigenlijk wel *gezellig*. Allemaal mensen die zeggen dat ze het *nooit* zullen doen, omdat ze beseffen wat ze achterlaten... Das toch beslist positiever dan allemaal mensen die zeggen dat ze er constant aan denken en het niet uit sluiten dat ze het ooit zullen doen.

Bekijk het positief
Oud 28-12-2003, 13:08
Verwijderd
Citaat:
Carlie schreef op 27-12-2003 @ 19:17:

Het klinkt misschien heel stom maar...na regen komt zonneschijn en dat is echt waar!!!

(.....)

Ik ben gelukkig, heb vrienden en weet nu dat ik ook de moeite waard ben!!! Natuurlijk is het nog niet helemaal goed met mij, en ik weet ook niet of dat ook zal gebeuren. Maar ik vind mijn leven prima zo, ik ben normaal en je moet maar zo denken..niemand is perfect

Zo is het maar net.
Oud 28-12-2003, 13:12
Eend
Eend is offline
gedacht, geprobeerd en dodelijk in paniek geraakt toen het me bijna lukte...

Nooit meer.
Oud 28-12-2003, 20:49
Fantôme
Fantôme is offline
er aan denken en erover fantaseren, echt dagelijks.
het overwogen, ook heel vaak.
soms als ik snijd, overweeg ik wel eens om dieper te gaan.
één keer, hele tijd geleden wel, een serieuze poging gedaan. mn ouders kwamen net 2 uurtjes te vroeg thuis...
nu wil ik het niet meer.... het tegenovergestelde juist!
jaja... ben hulp aan het zoeken
xxx
Oud 28-12-2003, 21:15
MUTS123
MUTS123 is offline
Ja maar nooit serieus en al helemaal geen poging gewaagd.
Oud 28-12-2003, 23:16
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
ja, ik heb er heel vaak aan gedacht, en nogsteeds wel eigenlijk.. Ook serieuze plannen gemaakt, nog niet in werkelijkheid gebracht.. ik heb pogingen overwogen..

ja, dr komt hulp..
Oud 28-12-2003, 23:27
Verwijderd
Ja, op de middelbare school wel eens toen ik heel erg verliefd was op een onbereikbaar meisje. Maar op het moment dat ik eraan dacht, realiseerde ik me ook dat het onzin was en slap zou zijn...elk mens krijgt wel eens een tegenslag in de liefde te verwerken, en als iedereen daarom zelfmoord zou plegen zou deze aardkloot binnen een paar jaar leeg zijn.
Oud 29-12-2003, 01:44
DutchGirl
DutchGirl is offline
ik denk er elke dag over na, soms schrijf ik afscheidsbrieven en zie ik mezelf al in me kist liggen, ik heb er ook vaak over gedroomd.
kga der verder maar niet op in..
Oud 29-12-2003, 11:06
Verwijderd
Citaat:
Pannekoeketrut schreef op 29-12-2003 @ 02:44:
ik denk er elke dag over na, soms schrijf ik afscheidsbrieven en zie ik mezelf al in me kist liggen, ik heb er ook vaak over gedroomd.
kga der verder maar niet op in..
Maar je doet het niet

Leven is het altijd waard om voor te vechten.
Oud 29-12-2003, 14:44
Charlottetje
Charlottetje is offline
Ik heb nog nooit een daadwerkelijke poging gedaan.
Waarom ik nu nog leef is misschien wel omdat het misschien nog makkelijker is om te blijven leven dan om daadwerkelijk zelfmoord te plegen. (als ik het namlijk zou doen, dan niet in het huis van familie of vrienden, maar ook niet in een te openbare ruimte, er mag niemand anders in de buurt zijn, dat zou te traumatisch voor ze worden, maar voor mij moet het ook pijnloos zijn, dus pillen ofzo, maar ja, dan moet ik ook wel heel erg zeker weten dat het lukt, want voor mij lijkt niets erger dan een poging doen die mislukt, hoe je leven dan moet zijn zeg... pff, daar hoef ik niet aan te denken.)
Een onderwerp dat mij al jaren 's nacht wakker kan houden.
Oud 29-12-2003, 14:48
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 29-12-2003 @ 00:27:
Ja, op de middelbare school wel eens toen ik heel erg verliefd was op een onbereikbaar meisje. Maar op het moment dat ik eraan dacht, realiseerde ik me ook dat het onzin was en slap zou zijn...elk mens krijgt wel eens een tegenslag in de liefde te verwerken, en als iedereen daarom zelfmoord zou plegen zou deze aardkloot binnen een paar jaar leeg zijn.
Als je dood bent krijg je geen liefde meer en daarom is het inderdaad niet de oplossing
Oud 29-12-2003, 15:58
Souris
Souris is offline
ja heb er vaak aan gedacht zelfmoord te plegen.

alleen ik durf het niet
Oud 29-12-2003, 18:30
Deliveran©e
Deliveran©e is offline
Citaat:
crazyellow schreef op 29-12-2003 @ 16:58:
ja heb er vaak aan gedacht zelfmoord te plegen.

alleen ik durf het niet
Sas??
Oud 29-12-2003, 18:51
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ach gedacht wel, maar nooit echt serieus.

Toen een vriend van me het serieus bijna had gedaan, ben ik er ook meteen anders over gaan denken.

Je hoort zooovaak dat mensen het probeerden of bijna hadden geprobeerd die nu zo gelukkig zijn..
Oud 29-12-2003, 19:12
Verwijderd
Owh, jahoor. Zelfmoord. Ik denk dat bijna iedereen wel n moment heeft gehad waarop hij/zij dacht: en nu steek ik er n mes in. Ik ook. Ik heb het gedaan ook nog. De lidtekens staan in mn polsen; ik ben er niet trots op. Godzijdank kwam mn moeder net binnen met thee voor mij: 5 min later en ik had het niet meer na kunnen vertellen.

Nu weet ik wel beter: het leven is n gift van een hoger persoon; het is er niet zomaar. Je moet verzichtig zijn met wat je hebt gekregen en het niet zomaar weggooien! Nu zie ik pas in: het leven is net n feestje, je moest alleen zelf de vlaggetjes ophangen Wat n klote uitspraak
Oud 29-12-2003, 19:13
Koning
Koning is offline
ja heel erg vaak aan gedacht, toen kreeg ik antidepressiva, en nu gaat het heel goed
Oud 29-12-2003, 19:20
rijk_v
rijk_v is offline
jesus christ, zit dan echt het hele forum aan de pillen????
Oud 29-12-2003, 19:25
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
rijk_v schreef op 29-12-2003 @ 20:20:
In zulke topics (over het gehele forum eigenlijk) zoeken mensen elkaar op, en zo krijg je een vertekend beeld van de werkelijkheid, waardoor alles (veel) erger lijkt dan dat het irl is denk ik...

Irl is het iig minder 'geconcentreerd', dat weet ik bijna zeker.
Oud 29-12-2003, 20:41
Verwijderd
ja ik heb er heel vaak aangedacht in de tijd dat ik nogal depri was. achteraf vind ik het ook heel laf en ben nu blij dat ik het niet heb gedaan. af en toe denk ik er nog steeds aan.
Oud 29-12-2003, 21:11
Fledderpoep
Fledderpoep is offline
Citaat:
Quiana schreef op 29-12-2003 @ 20:25:
Irl is het iig minder 'geconcentreerd', dat weet ik bijna zeker.
Heb je gelijk in. Ik heb voor een hele tijd terug ook op fora gepost specifiek over deze zaken, en er zijn toch veel mensen die 'problemen' hebben. Maar het lijkt op zo'n moment dat het idd allemaal op een kluit leeft, terwijl het gewoon 'mooi' gespreid door Nederland leeft.

Ik kan zo'n reactie van Rijk dan ook wel begrijpen, maar ik vind dat het toch wel wat tactischer mag
Oud 29-12-2003, 21:13
Verwijderd
ja wel vaker, omdat ik me óngelófelijk klote voel(de).
Oud 29-12-2003, 21:15
Cinamon
Cinamon is offline
Ja, zo vaak.

Maar dan meer omdat ik het nut van leven niet in zie. Niet omdat ik zo nodig dood wíl, maar gewoon.. Ik vind de reden van ons bestaan zéér nietig en absoluut onnodig.
Tja, toch blijft zelfmoord een egoïstische zaak volgens mij. Mensen die er anders over denken, die jou zo ontzettend zullen missen, sommigen zullen de pijn van het verlies niet eens kunnen doorstaan. Dat doe jij die mensen aan, omdat jij zonodig dood moest. Terwijl je vaak een of andere debiele reden hebt om jezelf in de eerste plaats van kant te maken.
Nee, deze gedachten brengen mij totaal van mijn suicidale neigingen af!
Oud 29-12-2003, 21:25
Verwijderd
Als een kut dag een kut week wordt en een kut week een kut maand en een kut maand een kut jaar....

wil je er wel eens over denken, maar thank god nog nooit iets gepland.
Oud 30-12-2003, 10:09
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Xia schreef op 28-12-2003 @ 14:08:

Zo is het maar net.
Ik vind dat juist een vreemde opmerking, want na zonneschijn komt evenhard weer regen.
Oud 30-12-2003, 10:10
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Niet alleen aan de pillen...

Je moest eens weten..
Oud 30-12-2003, 10:28
Deliveran©e
Deliveran©e is offline
Vroeger heb ik er wel eens aan gedacht, toen ik heel erg gepest werd enz. Gelukkig ben ik daar nu overheen.
Oud 30-12-2003, 15:59
my iron lung
my iron lung is offline
het had niet veel gescheeld of ik had het gedaan
maar..dat was vroeger, 2 jaar geleden ofzo
(kutperiode, niet meer aan denken)
Oud 30-12-2003, 17:19
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 29-12-2003 @ 15:48:
Als je dood bent krijg je geen liefde meer en daarom is het inderdaad niet de oplossing
Yup bovendien zouden er meer mensen zich kut voelen als ik doodga, dan er winst voor míj is door het níet meer kut voelen, dus met die afweging kun je niet in redelijkheid komen tot zelfmoord.
Oud 30-12-2003, 18:06
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Nee, ondanks dat ik me soms behoorlijk rot voel vind ik het leven nog veel te leuk. Gelukkig maar
Oud 30-12-2003, 18:10
DopeBean
DopeBean is offline
jupz wel es g-d8 nooit gedaan
Oud 30-12-2003, 18:26
Medea
Medea is offline
Ik heb zonet getracht een afscheidsbrief op te stellen maar verder heb ik deze verderfelijke gedachten geband .
Oud 30-12-2003, 18:34
Verwijderd
Citaat:
Pientjeuh schreef op 29-12-2003 @ 20:12:
Owh, jahoor. Zelfmoord. Ik denk dat bijna iedereen wel n moment heeft gehad waarop hij/zij dacht: en nu steek ik er n mes in. Ik ook. Ik heb het gedaan ook nog. De lidtekens staan in mn polsen; ik ben er niet trots op. Godzijdank kwam mn moeder net binnen met thee voor mij: 5 min later en ik had het niet meer na kunnen vertellen.

Nu weet ik wel beter: het leven is n gift van een hoger persoon; het is er niet zomaar. Je moet verzichtig zijn met wat je hebt gekregen en het niet zomaar weggooien! Nu zie ik pas in: het leven is net n feestje, je moest alleen zelf de vlaggetjes ophangen Wat n klote uitspraak
Nu ik het overlees, is het best n depressief verhaal.
Oud 30-12-2003, 20:45
Verwijderd
Citaat:
Aragnabite schreef op 30-12-2003 @ 11:09:
Ik vind dat juist een vreemde opmerking, want na zonneschijn komt evenhard weer regen.
...Zo denken de pessimisten onder ons.

Dan kan je alles wel omdraaien. Ik ben nu gelukkig, maar er zullen heus wel minder gelukkige tijden zijn. Als ik daar NU al bij stil sta, dan maak ik mezelf nu al ongelukkig, alleen maar met de gedachte *wat als...*.
Oud 30-12-2003, 21:37
Snellius
Snellius is offline
Citaat:
Medea schreef op 30-12-2003 @ 19:26:
Ik heb zonet getracht een afscheidsbrief op te stellen maar verder heb ik deze verderfelijke gedachten geband .
Een wijs besluit, hoewel, dat moet nog maar blijken

Iedereen zal wel eens aan zelfmoord hebben gedacht, niet?

De laatste tijd heb ik wel vrede met het leven, maar de deur naar de dood blijft altijd op een kiertje staan. Toch zal ik voorlopig niet kijken wat er achter die deur schuilt, opdat het 'altijd' nog kan.
Oud 31-12-2003, 10:22
Merrow
Merrow is offline
jup..
gedacht, geprobeert, net niej gedurft...
Snij me wel in me armen, wil het er liever niej over hebben...
Oud 31-12-2003, 14:34
Verwijderd
Citaat:
Merrow schreef op 31-12-2003 @ 11:22:
jup..
gedacht, geprobeert, net niej gedurft...
Snij me wel in me armen, wil het er liever niej over hebben...
Niemand zegt dat je dat moet, daar begin je zelf over.
Oud 31-12-2003, 14:35
Verwijderd
Citaat:
Ik vind jouw reactie redelijk idioot, aangezien je zelf deze topic hebt geopend. Het is toch logisch dat mensen die hier een of andere binding mee hebben er eerder op reageren dan mensen voor wie dit onderwerp totaal niet speelt.
Oud 31-12-2003, 19:43
Mr_Akkerhuis
Mr_Akkerhuis is offline
Ook vaak aan gedacht.
Het is een mooie uitweg, en als anderen dat laf zouden vinden zou me dat weinig kunnen schelen eigenlijk.
Het is echt de manier om ultieme rust te bereiken. Fantastisch toch?
Oud 01-01-2004, 20:43
blacky
blacky is offline
nee....ik vind het maar raar als mensen zo wanhopig kunnen worden. Bovendien je bereikt er niks mee en laat anderen met de shit zitten...lekker egoistisch.
Sorry voor de botte reactie, maar ik kan het gewoon niet begrijpen. tuurlijk ben ik ook wel eens down, maar zelfmoord...no way.

Laatst gewijzigd op 01-01-2004 om 20:46.
Oud 01-01-2004, 21:04
Verwijderd
Citaat:
ikheetfroukje schreef op 26-12-2003 @ 22:37:
Nee. Het is eigenlijk nooit in me opgekomen.
wees blij
Oud 01-01-2004, 21:07
Verwijderd
Citaat:
Xia schreef op 27-12-2003 @ 16:47:
Veel te vaak aan gedacht, ooit met de gedachte het ook daadwerkelijk uit te voeren en met ook voorbereidingen (Afscheidsbrief geschreven, dag gepland) maar uiteindelijk heb ik het nooit écht geprobeerd. Waarschijnlijk had ik het ook niet eens écht gedurfd (Thank God) en wilde ik er alleen maar wat mee duidelijk maken.. maar das weer een ander verhaal
k heb mn testament al getypt en op desktop staan
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten