Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Jouw reactie erop vormt een levend bewijs voor wat ik in mijn reactie beweer: mensen die niet goed kùnnen reageren rechtvaardigen zichzelf heel vaak door te beweren dat ze niet wìllen reageren. En dat doe jij dus ook. Ik baseerde mijn conclusie omtrent jouw gebrek aan denkvermogen overigens niet alleen op de reactie naar aanleiding waarvan ik die conclusie trok, maar ook op eerdere reacties. Mag ik je een gezegend 2004 toewensen, gezegend in die zin dat je mensen niet alleen te vriend probeert te houden door voortdurend te schipperen, maar ook door eens een keer een standpunt te gaan innemen en dat fatsoenlijk te verdedigen. Moge de nodige wijsheid je deel worden. Succes. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Verdedigen wil ik best, maar ja, dat laat mijn denkvermogen immers niet toe volgens jou. Ik bewaar mijn energie liever voor mensen die daar anders over denken. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2) Kijk, dit is nu wat ik bedoel. Jij wilt alleen praten met mensen die het (min of meer) met je eens zijn. De gemakkelijkste weg dus. Jammer. Want zo kun je nooit echt discussiëren. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() 2) Ik wil best met je 'praten' of discussiëren, mits dat op een normale manier gebeurt. En dat schijnt niet te kunnen. En dit is de laatste post die ik hier aan vuil maak. ![]() Gelukkig 2004! |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Je implicatie is dan ook volkomen onterecht. |
![]() |
||
Citaat:
En wat nou als ik jou niet normaal zou vinden? Ben je dan gehandicapt? Ik geloof niet dat het op deze manier in elkaar zit.
||
![]() |
Citaat:
2) Dit heeft er niets mee te maken. Je reactie hier lijkt door boosheid of (gewild) onbegrip ingegeven te zijn. De suggestie die je hier doet, is geheel voor jouw rekening. 3) Dat mag je, maar naar de objectieve maatstaf van de definitie gemeten, is het niet waar. Wat niet wil zeggen dat jij het niet mag vinden, maar dat zou bizar zijn. |
![]() |
|
Verwijderd
|
om eerlijk te zijn denk ik van niet,zeker als het lichamelijk is zal ik sowieso niet op zo iemand afstappen,als het geestelijk is en ik ken haar goed en ik ben van haar gaan houden enz, dan wel maar ik denk niet dat ik ooit een relatie zal krijgen met iemand met een (lichamelijk) handicap
|
![]() |
|
geestelijk zou ik niet kunnen... communicatie is vreselijk belangrijk in een relatie en dat zal wel moeilijk zijn. lichamelijk zou ik in bepaalde mate nog aankunnen. maar ook alleen maar als t om een vinger die mist gaat oid of wanneer het komt wanneer we al langer bij elkaar zijn. (maar dan mag het ook niet om doof of blind worden gaan)
|
![]() |
Neem nu dat iemand een lichamelijke handicap heeft.... ik denk dat ik uiteindelijk wel voor hem zou kunnen kiezen.
Mezelf kennende weet ik dat ik het er in het begin zeer moeilijk mee zou hebben,indien ik gevoelens voor een persoon met een handicap zou hebben! Maar ik weet dat ik uiteindelijk daarop toch met m'n hart zou reageren. Ik gebruik vaak teveel m'n hoofd. Maar van deze zaak ben ik zeker dat ook m'n vrienden me zouden steunen en familieleden. Ik ben zeker dat ze zouden zeggen 'als je dan toch gevoelens hebt voor die persoon, volg dan je hart. Maar je moet je ook van de veranderingen bewust zijn. En dat je het waarschijnlijk ook niet zal kunnen opbrengen op de relatie even snel te onderbreken!!!' Vooral m'n grootmoeder zou me heel hard steunen! Maar indien het zou gaan om een geestelijke handicap, weet ik niet zeker of ik m'n hart zo snel zou kunnen volgen. Je weet daar natuurlijk ook nooit hoe die handicap gaat evolueren!?!?! Maar ik weet dat ik nooit zomaar zou kunnen zeggen... 'Die? Die heeft een handicap NO WAY!!!' Greets Lieve,xxx
||
![]() |
Citaat:
Bedankt voor je zoveelste reactie om de reactie. Ik wens je voor 2004 minder boos(aardig)heid en meer wijsheid toe! Je hebt het nodig. Echt! Laatst gewijzigd op 02-01-2004 om 00:45. |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik zou niet 1,2,3, op een gehandicapte vallen nee.
Niet omdat ik ze "minder" vind, of omdat ik me er te goed voor voel, maar omdat er in mijn omgeving geen gehandicapten rondlopen, en om ze nou te gaan opzoeken, om er een relatie mee te beginnen vind ik ook wat vergezocht. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Een lichamelijk gehandicapt persoon is dan misschien belemmerd op een bepaalde manier, maar dat maakt toch niet dat je meteen niet meer om die persoon kunt gaan geven. Waarom zou het iemand in godesnaam 'goed' maken als diegene een relatie heeft met een gehandicapte, je zult ook tegen allerlei vooroordelen en botte mensen aanlopen denk ik. Ik denk dat de drempel hoger ligt wanneer je iemand ontmoet in bijvoorbeeld een rolstoel om diegene ook als mogelijke partner te gaan zien. Maar wanneer dit eenmaal gebeurd heeft dat echt weinig te maken met arrogantie en hoogmoed lijkt mij. Je bouwt een vriendschap op met iemand en uit die vriendschap kan liefde voortkomen en daarbij maakt het niets uit of diegene nu gehandicapt is of niet. |
![]() |
|
Zoals aantal van jullie al zeggen, als je van iemand houdt maakt het niets uit. Als mijn vriendje dan ook gehandicapt zou worden in de loop van zijn leven zou ik het absoluut niet uitmaken. Maar ik zou niet verliefd kunnen worden op iemand die ik leer kennen met een handicap. KLinkt heel lullig en daar ben ik me ook van bewust, maar zo is het gewoon, ik zou dat niet kunnen.
|
![]() |
tja..dit is toch wel iets om over na te denken..Maar ik denk eignelijk niet dat ik ooit daar over hoef na te denken..want het klinkt misschien wel erg lullig maar ik zou me nooit storten op een gehandicapt iemand..En als je geen aandacht (op die manier) aan iemand besteedt zul je er ook niet zo snel verliefd op worden denk ik..Het is natuurlijk een ander verhaal als je huidige vriend door een ongeluk of iets dergelijks gehandicapt wordt Dan ben je verliefd op iemand maar die functioneerd nu anders dan dat je gewend bent..Maar omdat je van diegene houdt is het moeilijk om dan ineens te stoppen met de relatie..Lijkt mij
|||
![]() |
Citaat:
'niet belemmerd' = ..... ? Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2) Leg eens uit. |
![]() |
||
Citaat:
Bronnen?
||
Citaat:
omgekeerd is 't wel jouw standpunt dat het hebben van 'n relatie met 'n gehandicapte de ultieme vorm van hoogmoed en arrogantie is... dat is jouw kromme mening, die nog steeds doet ogen dat je gehandicapten als minder ziet.
||
![]() |
Citaat:
Mijn idee is dan ook dat je je gehandicapte partner met die realtie geen plezier doet. Je onderhoudt die relatie dan alleen om door de mensen te worden geprezen of om niet door hen te worden nagewezen als iemand die harteloos is. Dat is een strikt logische redenering. Te strikt misschien in jouw ogen, maar in ieder geval zeker niet krom. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
Wat een verhitte discussie.
Ik denk dat je geestelijk en lichamelijk niet met elkaar kunt vergelijken. Een lichamelijk gehandicapte mens staat voor mij gelijk aan een ander mens, je inhoud blijft hetzelfde. Natuurlijk is de mate van beperking van belang, een complete verlamming is niet practisch, maar dat wil niet zeggen dat ik niet verliefd zou kunnen worden op zoiemand, de vraag is of ik in een relatie de verantwoordelijkheid zou aankunnen, die veel lichamelijke handicappen met zich meebrengen. Een geestelijke handicap is weer totaal iets anders, hierbij is je geest (de naam zegt het al), anders, en niet je lichaam. Dit zou een stuk moeilijker zijn, want communicatie zou inderdaad, zoals velen hier zeggen, een probleem kunnen zijn. En ook hier brengen de meeste geestelijke handicappen een grote verantwoordelijkheid met zich mee. Ik werk op een instelling voor geestelijk gehandicapten, en ik moet zeggen dat ik op elk van mijn "clienten" wel een beetje verliefd ben, maar ik voel me niet lichamelijk tot hen aangetrokken. Dit komt ook doordat ik op redelijk laag niveau zit. Op hogere niveaus is de communicatie beter en zal de relatie ook wat gelijkwaardiger zijn en zou wat mij betreft met erg veel moeite een relatie in stand gehouden kunnen worden. Toch denk ik dat het te vermoeiend zou zijn, ik denk dat het toch sneller moederen wordt in plaats van lieve bezorgdheid. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Geestelijk gehandicapt niet.. ik moet wel gewoon met hem kunnen praten over vanalles en we moeten elkaar toch tot op zekere hoogte begrijpen.
Lichamelijk gehandicapt: ja, waarom niet.. Ik val toch op een persoon, als ik wat voor iemand begin te voelen dan gebeurt dat gewoon.. en natuurlijk zou ik ook wat kunnen voelen voor iemand met een handicap. |
![]() |
|
Weet je dat zeker? Kijk, jij zit dan in een rolstoel en hebt een medicijnpomp in je buik, maar wat dacht je van mensen die flink in hun gezicht verbrand zijn (paar dagen terug stukje over Volendam gezien)? Volgens mij is het als je zo verbrand ontzettend moeilijk om een nieuwe vriend(in) te vinden, mensen gaan toch eerst op uiterlijk af.
Laatst gewijzigd op 01-09-2007 om 13:24. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Een geestelijke handicap, nouja, dat loopt heel erg uiteen. Als dat een verstandelijke handicap is, dan absoluut niet. Bij sommige andere soorten geestelijke handicaps kan ik me voorstellen dat ik het wel kan accepteren, maar dat zal een stuk moeilijker zijn dan bij een geestelijk valide persoon.
Een lichamelijke handicap, nouja, dat ligt er ook aan hoe erg het is. Iemand die een teen te veel heeft, dat kan ik wel aan, iemand die vaak of altijd in een rolstoel zit wordt al wat moeilijker maar niet onmogelijk (ligt ook beetje aan de reden), iemand bij wie alle skeletspieren verlamd zijn, nee, dat gaat 't niet worden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2) Je oordeel klaar hebben op het moment dat je iemand ziet, getuigt in mijn ogen niet bepaald van een ruime blik. |
![]() |
||
Citaat:
Het uiterlijk is heel belangrijk, op het moment dat je iemand voor het eerst ziet besluit je onbewust of je daar kindjes mee wil maken. Daar hebben je hogere hersenfuncties niks mee te maken, die zijn dan nog druk met redeneren of iemand z'n sociale positie wel bij de jouwe past. 2) Tja, mensen zijn ook maar beesten. Je kunt je cerebellum niet even op standby zetten helaas. |
![]() |
|
ik ben zo blij om te lezen dat sommigen van jullie een lichamelijke handicap niet als obstakel voor een relatie zien!! ik heb een vriend wiens arm 2 jaar geleden door een ongeluk verlamd is geraakt. het is een ontzettende lieve gast, maar ik maakte me wel een beetje zorgen dat hij daardoor misschien alleen zou blijven. blijkt dat ik me toch geen of iig minder zorgen hoef te maken of hij een vriendin zal krijgen. dat is echt heel geruststellend!
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Zwanger worden #4 Thee Muts | 499 | 05-09-2008 17:34 | |
Verhalen & Gedichten |
Een plekje van vertrouwen in mijn hart... tropical_breeze | 15 | 24-08-2006 12:21 | |
Liefde & Relatie |
zou je een relatie beginnen met... Shitonya | 360 | 06-10-2005 21:42 | |
Verhalen & Gedichten |
Nina & Sara Giles | 18 | 24-07-2003 22:37 | |
Liefde & Relatie |
handicap en relatie magicflower | 22 | 13-07-2003 20:38 | |
Psychologie |
MIJN SPREEKBEURT WILLEN JULLIE PLEASE ChEcKEN kleinedraak | 13 | 25-08-2002 20:43 |