Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() On-topic: Niet met een geestelijk gehandicapt persoon Lichamelijk zou wel kunnen, maar is wel moeilijk, ligt ook aan het soort en hoe erg. En ja, wie heeft er nou geen lichte lichamelijke handicap? (zoals slechte ogen, zwakke botten, etc..) |
![]() |
|
![]() |
mijn neef is geestelijk gehandicapt en hij heeft wel besef van verliefdheid dat is het probleem niet, alleen zorgt het voor een soort van "remming", hij gaat er geheel anders mee om en kent de echte waarden niet... ik zeg niet dat ik ze ken maar daar ging het niet over he
![]() lichamelijk normaal toch wel het maakt niet uit hoe hij (of zij) eruit ziet, met of zonder een zichtbare handicap, verliefd ben je toch
|
Verwijderd
|
Ligt eraan hoe onafhankelijk de persoon is. Ik heb absoluut geen zin in een relatie met iemand die constant afhankelijk is van mij. Of het nu om dingen als naar de wc gaan of vriendschappen onderhouden gaat, dat moet hij allemaal zelf kunnen. Ik wil een gelijkwaardige relatie, niet een waar ik constant moeder/ verpleegster ben.
|
![]() |
|
![]() |
Pff.. Dat zou ik nu echt niet weten. Het ligt puur aan de mate van de handicap, wat voor soort handicap (brandwonden is weer iets heel anders dan dwarslaesie) en of je op dat moment een gelijkwaardige relatie hebt, of laat ik het zo zeggen: op het moment dat je denkt dat (g)een gelijkwaardige relatie hebt.
Hard, maar ik denk toch dat het daar op neerkomt.
|
Verwijderd
|
Ik denk niet dat ik dat zou kunnen/willen. Het feit dat liefde blind maakt heeft daar verder niet zoveel mee te maken, omdat naar mijn mening de fase van beoordeling vóoraf gaat aan de verliefdheid en je dan dus eenvoudigweg niet verliefd wordt.
Ik zoek eigenlijk iemand die mij evenbeeld is, dus het ligt in de rede dat dat iemand is zonder lichamelijke of geestelijke gebreken. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Bij een geestelijke handicap hangt het er maar net vanaf hoezeer ik contact kan maken met iemand, in welke mate.
Bij een lichamelijke handicap weet ik het niet. Ik zou me wel meer ergens overheen moeten zetten denk ik. Niet speciaal dat ik er een afkeer voor heb of iets dergelijks, maar gewoon dat ik minder snel op die manier naar iemand zou kijken. Maar als ik eenmaal van iemand zou gaan houden (iemand op die manier leren kennen) zo het echt niets uitmaken. Als mn vriend bijvoorbeeld in een rolstoel terecht zou komen of ernstig verbrand zou raken of zelfs de helft van zn hoofd eraf geschoten zou worden zou dat niets uitmaken. Ik zou hem dan nog even mooi vinden en evenveel van hem houden en evengraag bij hem willen zijn. |
![]() |
|
geestlijk in geen geval..
sorry maar ik denk dat ik daar gewoon echt niet mee kan leven.. je leven is dan heeel anders.. naja.. om het maar ff keihard te zegge.. je sexleven gaat er denk ik niet door op vooruit.. lichamelijk.. mjah dat ligt eraan hoe erg het is.. maar ik denk ook niet da als het te zichbaar is da ik er een relatie mee zou beginnen het ligt wel allemaal anders als ze gehandicapt raakt als het al mn vriendin is.. dan zou ik dr wel bij blijven.. voor zover het dan mogelijk is natuurlijk
|
![]() |
Een geestelijke handicap zou denk ik niet kunnen, ligt er een beetje aan wat daar onder verstaan wordt. Als dat zwakbegaafd is dan zou me dat niet lukken, als dat iets van autisme of zo is dan zou ik dat niet uitsluiten.
En een lichamelijke handicap? Tja, ik kan nu wel heel stoer zeggen dat dat me niet uit zou maken, maar in werkelijkheid... Ligt eraan wat dat is. Maar als ik het zoontje van de broer van een vriend van mij zie, dat geen benen heeft, dan denk ik toch dat hij vermoedelijk nooit een relatie zal krijgen. En ik wil ook heel eerlijk toegeven dat ik waarschijnlijk geen relatie met zo'n meisje zou kunnen hebben. Niet aardig van me, maar ik vrees dat het niet anders is. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik heb even over de vraag na zitten denken, want het is niet makkelijk om gewoon 'ja' of 'nee' te zeggen hierop...
Voorop gesteld: ik kan een relatie beginnen met iemand als ik er verliefd op ben, maakt niet uit hoe die persoon is of hoe hij eruit ziet enzo. Dus: kan ik verliefd worden op iemand met een handicap? Het ligt eraan, denk ik... Iemand met een verstandelijke handicap zal al snel afvallen, want ik hou van discussieren over allerlei onderwerpen, kan van de hak op de tak springen en af en toe behoorlijk bot uit de hoek komen. Ik denk dat de meeste mensen met een verstandelijke handicap dat al snel niet meer kunnen volgen, en ik vind praten in een relatie wel belangrijk (buiten een relatie ook trouwens). Iemand met een lichamelijke handicap zou best kunnen, denk ik, zolang ik maar niet het idee heb dat ik het zustertje moet zijn. Ik wil graag rekening houden met iemand, als die ook rekening houdt met mij. Ik zou het bijvoorbeeld niet erg vinden als ik een vriend zou hebben die in een rolstoel zit of een kunstbeen heeft. Het uiterlijk is maar een deel van een persoon, het innerlijk is minstens zo belangrijk... |
![]() |
||
Citaat:
(m'n vriendin heeft half-zijdige verlamming. loopt dus niet helemaal 'normaal.')
||
Citaat:
Geestelijk, nee absoluut niet. Ik zag laatst een vrouw die geestlijk helemaal in orde was, met een geestelijk gehandicapte trouwen, dat zou ik niet kunnen. Kan ik me niet voorstellen. Tenzij je een vriend hebt die iets overkomt waar hij dat aan overhoudt...
||
Citaat:
Ik zou niet weten, ik zou niet een relatie beginnen met een verstandelijk gehandicapt persoon in ieder geval. Misschien wel met een lichamelijk gehandicapt iemand, maar dat hangt er natuurlijk helemaal vanaf hoe ernstig het is en in hoeverre het dan mijn leven zou bepalen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik bedoelde eigenlijk dat het mijn liefde voor hem niet zou veranderen, dat ik hem nog even mooi zou vinden. Maar het is waar dat hij op een bepaalde manier zou kunnen veranderen, ook in zijn karakter, waardoor we uit elkaar zouden groeien en meer van dat soort dingen. Er zijn natuurlijk bepaalde dingen die veranderen. Als er iets gebeurt wat een grote impact heeft op een relatie kan het twee kanten op gaan. Hetgeen gebeurt is kan tussen jullie in komen staan, maar het kan jullie juist ook dichterbij elkaar brengen. (Jullie als in een willekeurig stelletje). Goed, ik stel mijn mening wat dat betreft bij. Het zou mijn liefde voor hem niet veranderen, ik zou hem niet direct de rug toekeren. Maar ik zou eerst in de situatie terecht moeten komen om te voelen wat het doet met de gehele relatie en dan pas kan weten of de relatie ook daadwerkelijk stand zou houden. Mijn wil om het te laten werken zou echter niet veranderen. Laatst gewijzigd op 01-09-2007 om 13:18. |
![]() |
||
Citaat:
maar al zou het eerst gewoon zijn, en hij/zij krijgt een ongeluk.. je kan die gene dan niet laten vallen als het de rest van zijn/haar leven niet meer kan lopen... ik denk dat je er eerst mee geconfronteerd moet zijn en dan kan je er poas goed over oordelen denk ik wat vinden jullie?? liefs, Snoopy |
![]() |
|
Niet met iemand met een geestelijke handicap, je moet wel gewoon met die persoon kunnen praten, en dan niet als een kind. Hoewel het misschien moeilijk zal zijn zou ik wel een relatie kunnen beginnen met iemand die bijvoorbeeld in een rolstoel zit. Met zo'n persoon kan je in ieder geval gewoon praten en dan niet op het niveau van een kind.
|
![]() |
|
![]() |
Ik ben eigelijk blij dat iemand deze topic heeft aangemaakt.
Ik zat enkele maanden geleden namelijk wel met zo een probleem. Ik wou hier iets zoals deze vraag posten, maar ik had het lef niet echt en ik heb het maar laten varen. Dat meisje was lichamelijk gehandicapt en mja... Het klikte die ene dag dat ik haar zag en contact had met haar... ![]() Maar ik kan dus best verliefd worden (of verliefdheid in ieder geval) op een lichamelijk gehandicapt meisje. Geestelijk gehandicapt is totaal anders en valt hier niet mee te vergelijken vind ik. Groetjes, Tom |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En bovendien behoorlijk stom. |
![]() |
|
Ik ben dit helemaal met je eens!!!!
Ik denk ook dat je gelijk hebt dat je eerst zelf in zo'n situatie moet zitten om te kunnen oordelen of je met iemand iets zou beginnen of er mee verder zou gaan... Liefs, Margriet
Laatst gewijzigd op 01-09-2007 om 13:19. |
![]() |
|
geestelijke handicap: zeker niet.
lichamelijke handicap: zolang het iets kleins is, bijv het hebben van negen vingers ipv 10 ( ik geloof dat iemand dat net postte kan even niet meer terugvinden wie ) dat kan wel grote handicaps zou ik niet kunnen. ik ben in ieder geval eerlijk.
||
![]() |
Citaat:
Maat goed, ik heb je al eens eerder betrapt op gebreken in je denkvermogen. Is jouw vriend soms een relatie begonnen met een gehandicapte? |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Zwanger worden #4 Thee Muts | 499 | 05-09-2008 17:34 | |
Verhalen & Gedichten |
Een plekje van vertrouwen in mijn hart... tropical_breeze | 15 | 24-08-2006 12:21 | |
Liefde & Relatie |
zou je een relatie beginnen met... Shitonya | 360 | 06-10-2005 21:42 | |
Verhalen & Gedichten |
Nina & Sara Giles | 18 | 24-07-2003 22:37 | |
Liefde & Relatie |
handicap en relatie magicflower | 22 | 13-07-2003 20:38 | |
Psychologie |
MIJN SPREEKBEURT WILLEN JULLIE PLEASE ChEcKEN kleinedraak | 13 | 25-08-2002 20:43 |