Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-01-2004, 12:42
maantje tuurt
maantje tuurt is offline
k'heb ze sinds ongeveer 1,4 jaar, ben dr nog steeds wel blij mee, al is de uitgroei we erg aan het worden de laatste tijd en iik ben te lui om daar iets aan te doen ik had er eerst wel veel (weet nniet hoeveel eigenlijk) maar nu er wat zijkant getondeerd is is het wel wat minder uitbundig geworden. eigenlijk wil ik ze uitkammen en overnieuw laten zetten, maar ik weet niet of dat nog lukt.. sommige zijn namelijk echt heel erg ge-dread namelijk.. iemand nog goede tips voor het uitkammen van heel erg gedreade(?) dreads?
Oud 18-01-2004, 15:05
Verwijderd
Hmm ik probeerde net een stukje uit te kammen, maar de binnenkant van de dread bestaat uit allemaal losse afgebroken stukjes haar. Ik ben bang dat ik geen haar meer overhoud zo.
Of is dat normaal?
Oud 18-01-2004, 17:39
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 18-01-2004 @ 16:05:
Hmm ik probeerde net een stukje uit te kammen, maar de binnenkant van de dread bestaat uit allemaal losse afgebroken stukjes haar. Ik ben bang dat ik geen haar meer overhoud zo.
Of is dat normaal?
Bij mij is dit ook zo als ik één uitkam om hem opnieuw te doen.
Ik houd zowat maar de helft van het haar meer over.
Oud 18-01-2004, 17:54
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
phensicske schreef op 18-01-2004 @ 18:39:
Bij mij is dit ook zo als ik één uitkam om hem opnieuw te doen.
Ik houd zowat maar de helft van het haar meer over.
Ja, net zoals ik nadat ik de eerste keer mn dreads had uitgekamd. Dan zeggen mensen dat het lijkt alsof je veel haar bent verloren, maar dat is bij mij ook echt zo, nu heb ik veeeeel minder dreads en die zijn nou ook weer niet zo ontzettend dik eigenlijk.
Oud 18-01-2004, 18:07
Maija
Maija is offline
iieejj.. das minders.. ik zou ze dr gewoon niet te snel uitkammen..

maar dat bijwerken he.. dat kan je toch ook makkenlijk zelf doen of moet ja dat altijd door een kapper laten doen???
Oud 18-01-2004, 18:18
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
BizZz schreef op 18-01-2004 @ 19:07:

maar dat bijwerken he.. dat kan je toch ook makkenlijk zelf doen of moet ja dat altijd door een kapper laten doen???
Mja, het is wel normaal hoor.

Als je zelfs je dreads nog maar een maand of zo hebt en één uitkamt, zal je heel wat haar verliezen. Normaal gezien ben je dit haar reeds verloren,maar nu blijft het gewoon in je dread hangen.

Het enige wat ik doe is de draaien vanboven of knopen.
En sinds gisteren eens waxen. Maar ja, meer dan de helft is nog niet goed en heb ik al een eindje verwaarloosd, ik moet het dringen wel eens bijwerken, hoor.

De dreads zijn dan ook zelf gelegd en er zitten heel fijne tussen, dan weer dikke....echt niet perfect of zo. Het is ook niet de bedoeling dacht ik dat dreads zo perfect even groot zijn?
Oud 18-01-2004, 18:38
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
phensicske schreef op 18-01-2004 @ 19:18:
Mja, het is wel normaal hoor.

Als je zelfs je dreads nog maar een maand of zo hebt en één uitkamt, zal je heel wat haar verliezen. Normaal gezien ben je dit haar reeds verloren,maar nu blijft het gewoon in je dread hangen.

Het enige wat ik doe is de draaien vanboven of knopen.
En sinds gisteren eens waxen. Maar ja, meer dan de helft is nog niet goed en heb ik al een eindje verwaarloosd, ik moet het dringen wel eens bijwerken, hoor.

De dreads zijn dan ook zelf gelegd en er zitten heel fijne tussen, dan weer dikke....echt niet perfect of zo. Het is ook niet de bedoeling dacht ik dat dreads zo perfect even groot zijn?
Maar toch ben ik denk ik meer haar verloren dan wat ik in die 3 maanden normaal zou verliezen.

"Bijwerken" is niet nodig bij mij omdat ik ze niet verwaarloos. Ik draai ze gewoon 2 keer per week met wax en voor de rest knoop ik ze waar dat nodig is. Uitgroei doe ik met rondjes draaien, maar ben ik vaak te lui voor. Bij twee heb ik ze bij de uitgroei geknoopt, werkt eigenlijk ook wel goed maar is niet altijd mogelijk bij mij.

Niks is eigenlijk de bedoeling bij dreads qua dikte, gewoon doen wat je zelf leuk vindt. Ik houd ook niet van perfecte dreads die allemaal even dik zijn. Ze mogen van mij wel rommelig gezet met verschillende diktes en zelfs een grote pluisbol vind ik soms wel leuk Mijne zijn iig niet perfect qua dikte (verreweg van dat )

p.s hoelang heb jij je dreads?
Oud 18-01-2004, 19:07
Verwijderd
Citaat:
BizZz schreef op 18-01-2004 @ 19:07:

nou ja, van té snel uitkammen is bij mij iniedergeval geen sprake. Ik heb ze al ruim een jaar. Ik kam ze ook niet uit omdat de dreads zelf niet mooi zijn (die zien er wel ok uit) maar omdat ik ze gewoon een beetje zat ben denk ik .

En ik snap ook wel dat het sowieso lijkt alsof je heel veel haar verliest, maar het zijn dus echt gewoon bosjes met stukjes haar die ik gewoon uit het binnenste van m'n dread kan trekken
Oud 18-01-2004, 20:20
Maija
Maija is offline
ik denk gewoon niet teveel aanzitten.. veel wassen met cremespoelingen enz. en mischien gewoon in een staart/ vlecht doen zowdat het haar niet teveel te verduren krijgt!!
Oud 19-01-2004, 00:18
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Nirvanaat schreef op 18-01-2004 @ 19:38:
p.s hoelang heb jij je dreads?
Ehm, rond de helft van september heb ik mijn haar in fakes laten leggen en dan in het begin van december heb ik de fakes eruit gedaan om dan echte erin te maken, want die fakes waren echt wel stom. Ik durfde ze er niet direct uit te doen, want dan zou iedereen er over spreken en zo, dus heb ik gewacht tot ik op stage was. Ik heb nu een stuk of 70 fijne dreads, maar ik denk dat ik er nog een paar ga uitkammen en dikkere ga van maken, kwestie van minder werk eraan te hebben.
Oud 19-01-2004, 19:14
Maija
Maija is offline
bij wie vinden jullie persoonlijk dreads mooier staan?? bij mannen of bij vrouwen?
En hoe dan los of in een staart??
Oud 19-01-2004, 19:40
Verwijderd
nog een keer mn linkje uit vorig topic van mn dreads van dag 1 tot 1jaar+
http://www.xs4all.nl/~liembros/sjit/dreads
Oud 20-01-2004, 07:31
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
BizZz schreef op 19-01-2004 @ 20:14:
bij wie vinden jullie persoonlijk dreads mooier staan?? bij mannen of bij vrouwen?
En hoe dan los of in een staart??
Allebei (hoewel vrouwen beter zijn in het bijhouden en bijwerken, over het algemeen).
Voor vrouwen vind ik Ais d'r lengte mooi of langer. Staart of los maakt niet uit, ligt eraan wat het mooiste is bij je gezicht

Voor jongens vind ik 15 cm de max.

Maar ja, wie ben ik he
Oud 20-01-2004, 08:02
Gadje
Gadje is offline
Citaat:
Qamra schreef op 20-01-2004 @ 08:31:
Allebei (hoewel vrouwen beter zijn in het bijhouden en bijwerken, over het algemeen).
Voor vrouwen vind ik Ais d'r lengte mooi of langer. Staart of los maakt niet uit, ligt eraan wat het mooiste is bij je gezicht

Maar ja, wie ben ik he
ik ben er t ook mee eens
Oud 20-01-2004, 09:02
Verwijderd
Citaat:
Mijn vriendin werkt de mijne altijd bij
Oud 20-01-2004, 09:06
the exploding boy
the exploding boy is offline
Ik vind het bij jongens vaak leuker staan. Idd. wel bijgewerkt .
Maar meisjes hebben zovaak hetzelfde qua dreads. Bijna allemaal tot net over de schouder, blond of bruin en dan een hoge staart in. boooooohring.......
Oud 20-01-2004, 13:18
drezzz
drezzz is offline
Citaat:
ik vind korte dreads echt te lijk voor woorden.

(blanke mannetjes met van die dreads die recht omhoog staan... Brrrrrrrrrrrrrr)
Oud 20-01-2004, 15:23
XzeoN
XzeoN is offline
Citaat:

Maar ja, wie ben ik he
bij mannen mooie strakke lange dreadlocks. los of in staart. los is soms mooier. licht aan de jongen.

bij vrouwen ook mooi en lang goed verzorgde dreads. ik vind het als het zo opgestoken is in een mooie grote knot altijd wel vet
Oud 20-01-2004, 15:25
XzeoN
XzeoN is offline
dreads knopen? hoe gaat dat in z'n werking?

ik heb een jongen bij mij op school die z'n dreads haakt en ze zien er perfect uit. hoe gaat DAT in z'n werking?
Oud 20-01-2004, 15:27
XzeoN
XzeoN is offline
ik heb mijn dreads al sinds november.
Oud 20-01-2004, 16:26
Gadje
Gadje is offline
Citaat:
XzeoN schreef op 20-01-2004 @ 16:25:
dreads knopen? hoe gaat dat in z'n werking?

ik heb een jongen bij mij op school die z'n dreads haakt en ze zien er perfect uit. hoe gaat DAT in z'n werking?
je dread in een paar strengetjes vormen en dan 1 voor 1 aantreken, soort vlechten maar dan anders.

mn dreads pluizen heel erg, en ik werk ze heel vaak bij
Oud 20-01-2004, 17:21
Maija
Maija is offline
Citaat:
Gadje schreef op 20-01-2004 @ 17:26:
je dread in een paar strengetjes vormen en dan 1 voor 1 aantreken, soort vlechten maar dan anders.

mn dreads pluizen heel erg, en ik werk ze heel vaak bij
ik snap dr nog steeds nx van..
Oud 20-01-2004, 17:53
regardless
regardless is offline
een vriendin van mij heeft korter dreads dan mij maar die van haar zijn al zoo mooi ((
Oud 21-01-2004, 16:37
phensicske
phensicske is offline
Hmm, veel kritiek hier op de manier van dreads dragen...

Hoe kan je dan wel je dreads dragen?

- los
- gewone staart
- hoge staart
- haarband
- knot

? meer mogelijkheden ken ik niet?
Oud 21-01-2004, 17:07
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
phensicske schreef op 21-01-2004 @ 17:37:
Hmm, veel kritiek hier op de manier van dreads dragen...
Geen kritiek, meningen.
Oud 21-01-2004, 17:44
Gadje
Gadje is offline
2 staartjes, meer weet ik ook niet

@bizz
je pakt je dread vast, dan pask je 2 stukjes van je dreads en dan trek je ze aan, dan pak je van die dread weer 2 verschillende stukjes en trek je ze aan etcetc.
zo doe ik t de puntjes rol ik over mn handen tot kleine strakke bolletjes-->www.dreadheadhq.com
Oud 21-01-2004, 18:12
cornershop
cornershop is offline
ik zit erover te denken mn dreads eruit te halen.. ben ze een beetje zat denk ik...

weet iemand of ik ze het beste droog of nat kan uitkammen?
Oud 21-01-2004, 18:42
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
Gadje schreef op 21-01-2004 @ 18:44:
2 staartjes, meer weet ik ook niet

@bizz
je pakt je dread vast, dan pask je 2 stukjes van je dreads en dan trek je ze aan, dan pak je van die dread weer 2 verschillende stukjes en trek je ze aan etcetc.
zo doe ik t de puntjes rol ik over mn handen tot kleine strakke bolletjes-->www.dreadheadhq.com
dreads knopen is een gat of lus maken en daar de dread doorheen halen en strak aantrekken. niet wat jij hier beschrijft, dat kan volgens mij alleen als je de dreads zet, anders vallen ze toch uit elkaar
die puntjes kun je maar beter afblijven, ik heb ook gedaan wat jij nu doet en daar zijn dus hele stukjes haar door afgebroken waardoor het groeien ook niet echt opschiet.
Oud 21-01-2004, 20:30
Gadje
Gadje is offline
Citaat:
Nirvanaat schreef op 21-01-2004 @ 19:42:
dreads knopen is een gat of lus maken en daar de dread doorheen halen en strak aantrekken. niet wat jij hier beschrijft, dat kan volgens mij alleen als je de dreads zet, anders vallen ze toch uit elkaar
die puntjes kun je maar beter afblijven, ik heb ook gedaan wat jij nu doet en daar zijn dus hele stukjes haar door afgebroken waardoor het groeien ook niet echt opschiet.
zolang je ze strak genoeg aantrekt blijven ze wel zitten
hmm ok, ik vond ook wel dat mn haar er rotter van werd, maar de puntjes waren zo mooi!
Oud 21-01-2004, 20:44
the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
Gadje schreef op 21-01-2004 @ 21:30:
zolang je ze strak genoeg aantrekt blijven ze wel zitten
hmm ok, ik vond ook wel dat mn haar er rotter van werd, maar de puntjes waren zo mooi!
ik vind knopen nou niet echt de ideale methode. ik draai altijd rondjes ove rmijn hoofdhuid met mn dread en je ziet na nu meer dan een half jaar absoluut geen uitgroei of deuken in mijn dreads, iets wat ik vind dat je met knopen wel krijgt, dan zijn de onderkant van je dreads heel recht en netjes rond en dan ineens wordt het hobbelig en dunner.
Oud 21-01-2004, 20:59
*Special:K*
*Special:K* is offline
hebben jullie btw het zelf gedaan of naar de kapper geweest?
Oud 21-01-2004, 21:23
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
the exploding boy schreef op 21-01-2004 @ 21:44:
ik vind knopen nou niet echt de ideale methode. ik draai altijd rondjes ove rmijn hoofdhuid met mn dread en je ziet na nu meer dan een half jaar absoluut geen uitgroei of deuken in mijn dreads, iets wat ik vind dat je met knopen wel krijgt, dan zijn de onderkant van je dreads heel recht en netjes rond en dan ineens wordt het hobbelig en dunner.
mijn dreads hoeven niet perfect te zijn dus dan is knopen wel erg handig voor stevigheid. mn uitgroei doe ik wel door rondjes draaien over mn hoofdhuid, maar als er een ongedread stukje in het midden van de dread zit dan knoop ik hem.
Oud 21-01-2004, 21:26
*Special:K*
*Special:K* is offline
blije meededeling die jullie geen neuk intereseerd maargoed: ik mag echte dreads zetten !!! nu effe zelf dreads maken en kijken of ze staan *wjiee ik ben blij*
Oud 21-01-2004, 22:50
Verwijderd
Citaat:
*Special:K* schreef op 21-01-2004 @ 22:26:
blije meededeling die jullie geen neuk intereseerd maargoed: ik mag echte dreads zetten !!! nu effe zelf dreads maken en kijken of ze staan *wjiee ik ben blij*
Waarom zou dat niet mogen?
Oud 21-01-2004, 23:29
phensicske
phensicske is offline
Over dat knopen gesproken..dat doe ik dus ook.
Maar ik heb wel nogal fijne dreads, dus ik weet eigenlijk niet of het wel zo slim is om dat te doen. Er is hier (denk ik toch) eens gezegd dat je dread dan in twee dreads zou uitgroeien??

En ook, als je dreads hebt, moet je het dan per se zo bijhouden??
K bedoel, zolang je de uitgroei wat knoopt of rondjes draait en je eens per week waxt, is dat dan goed genoeg?
Het is toch eerder een kwestie van tijd?
Oud 21-01-2004, 23:30
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Qamra schreef op 21-01-2004 @ 18:07:
Geen kritiek, meningen.
Was niet zo bedoeld.

('k hou van mensen met een (eigen) mening )
Oud 22-01-2004, 10:08
marieke_temp
marieke_temp is offline
Citaat:
Replica schreef op 22-01-2004 @ 11:06:
Exploding Boy heeft ze bij mij gezet, en ik vind ze nog steeds mooi Alleen die uitgroei... Ik draai elke dag rondjes over m'n hoofd, alleen het lijkt niet echt te helpen, je ziet nog steeds uitgroei zitten. Aan de andere kant, aan de bovenkant van mijn dreads kun je volgens mij wel 'gedreade' stukjes voelen, die anders voelen dan de rest van mijn dreads. Ik denk dat die uitgroei toch wel een beetje dread dus. Maar je ziet nog steeds eerst een klein stukje haar, en dan pas een dreadje
bij mij net zo.
ik heb ze alleen 1 maandje korter.
Oud 22-01-2004, 10:38
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
marieke schreef op 22-01-2004 @ 11:08:
bij mij net zo.
ik heb ze alleen 1 maandje korter.
Bij mij ook. Je blijft altijd wel een stukje glad haar zien ook al heb ik de uitgroei net bijgewerkt. Mij boeit het niet zo.
Oud 22-01-2004, 11:47
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Exploding Boy heeft ze bij mij gezet, en ik vind ze nog steeds mooi Alleen die uitgroei... Ik draai elke dag rondjes over m'n hoofd, alleen het lijkt niet echt te helpen, je ziet nog steeds uitgroei zitten. Aan de andere kant, aan de bovenkant van mijn dreads kun je volgens mij wel 'gedreade' stukjes voelen, die anders voelen dan de rest van mijn dreads. Ik denk dat die uitgroei toch wel een beetje dread dus. Maar je ziet nog steeds eerst een klein stukje haar, en dan pas een dreadje
Het is praktisch onmogelijk om totaaaaaaaaal geen uitgroei te hebben. Je hebt altijd wel IETS uitgroei. Nieuw haar dread niet zo snel en zolang je dreads niet zo groot zijn als je hokjes moet de haar náár je dread toe en dat is ongedread haar (onduidelijker kon het niet, sorry)
Oud 22-01-2004, 13:01
marieke_temp
marieke_temp is offline
Citaat:
Qamra schreef op 22-01-2004 @ 12:47:
Het is praktisch onmogelijk om totaaaaaaaaal geen uitgroei te hebben. Je hebt altijd wel IETS uitgroei. Nieuw haar dread niet zo snel en zolang je dreads niet zo groot zijn als je hokjes moet de haar náár je dread toe en dat is ongedread haar (onduidelijker kon het niet, sorry)
ik vind het ook niet echt erg. alleen die 'laag pluis' op mijn hoofd is een beetje vreemd. misschien toch wat meer elastiekjes...
en gefeliciteerd
Oud 22-01-2004, 14:29
Maija
Maija is offline
beetje was.. s'ochtents.. 9ipv het gewone waxen??..ik heb geen dreads maar dat die ik wel elke ochtent een beetje.. omdat mn haar erg pluist!! maar niet tevele want dat ziet er meteen weer zo vet uit!!
Oud 22-01-2004, 14:49
marieke_temp
marieke_temp is offline
Citaat:
BizZz schreef op 22-01-2004 @ 15:29:
beetje was.. s'ochtents.. 9ipv het gewone waxen??..ik heb geen dreads maar dat die ik wel elke ochtent een beetje.. omdat mn haar erg pluist!! maar niet tevele want dat ziet er meteen weer zo vet uit!!
ik ben niet zo goed in het decoderen van dit soort geheimtaal, maar bedoel je dat ik elke ochtend mijn dreads moet gaan waxen? dat lijkt me niet zo slim, aangezien ze dan alleen maar vies vet worden en dat 'pluis' ook bij een eens-in-de-twee-weken-waxbeurt gewoon blijft zoals het is
Oud 22-01-2004, 20:21
Gadje
Gadje is offline
Citaat:
bijmij wil t ook niet echt helpen
ik draai me te pleures, zijn er verder dan nog andere methodes?
Oud 23-01-2004, 07:27
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
marieke schreef op 22-01-2004 @ 15:49:
ik ben niet zo goed in het decoderen van dit soort geheimtaal, maar bedoel je dat ik elke ochtend mijn dreads moet gaan waxen? dat lijkt me niet zo slim, aangezien ze dan alleen maar vies vet worden en dat 'pluis' ook bij een eens-in-de-twee-weken-waxbeurt gewoon blijft zoals het is
Ze bedoelt alleen op je pluis.
Oud 23-01-2004, 12:53
XzeoN
XzeoN is offline
Ik heb een vraagje. Het leek mij wel cool om een spierwitte dread te hebben tussen al mijn zwarte dreads, maar ik vraag mij af hoe ik dit doen moet, EN of het wel mogelijk is. Ik heb zwart kroes haar. Ik wil zoiezo nog even wachten tot mijn dreads wat volwassener zijn.

Vertel mij!
Oud 23-01-2004, 14:28
Verwijderd
Citaat:
XzeoN schreef op 23-01-2004 @ 13:53:
Ik heb een vraagje. Het leek mij wel cool om een spierwitte dread te hebben tussen al mijn zwarte dreads, maar ik vraag mij af hoe ik dit doen moet, EN of het wel mogelijk is. Ik heb zwart kroes haar. Ik wil zoiezo nog even wachten tot mijn dreads wat volwassener zijn.

Vertel mij!
Neppe dread?
Oud 23-01-2004, 14:37
Verwijderd
sooooooooooooooooooooooz!
Oud 23-01-2004, 19:25
Maija
Maija is offline
EEN?? denk je uberhaupt dat je dat zal zien??
Oud 23-01-2004, 20:04
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
phensicske schreef op 22-01-2004 @ 00:29:
Over dat knopen gesproken..dat doe ik dus ook.
Maar ik heb wel nogal fijne dreads, dus ik weet eigenlijk niet of het wel zo slim is om dat te doen. Er is hier (denk ik toch) eens gezegd dat je dread dan in twee dreads zou uitgroeien??

En ook, als je dreads hebt, moet je het dan per se zo bijhouden??
K bedoel, zolang je de uitgroei wat knoopt of rondjes draait en je eens per week waxt, is dat dan goed genoeg?
Het is toch eerder een kwestie van tijd?
Om het maar nog eens te vragen....
Oud 23-01-2004, 20:09
Gadje
Gadje is offline
Citaat:
phensicske schreef op 23-01-2004 @ 21:04:
Om het maar nog eens te vragen....
volgens mij wel hoor, dan hou j t netjes bij
wat zou er anders moeten gebeuren?
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten