Advertentie | |
|
![]() |
|
Ja joh zet tabak in de opiumwet en dan kan niemand meer roken
de horeaca gaat falliet de de staat wordt nog armer de lonen dalen en het btw van alle producten stijgt met zon 5% echt goed idee joh ![]() of je laat mensen gewoon op straat roken waar niemand er last van heeft (mits de mensen op straat iet als een stel koeien samengedrukt staan)
||
Citaat:
![]() Overigens, roken hoeft voor mij niet verboden te worden. Dat je eraan dood gaat is geen argument, want van alles ga je tegenwoordig dood.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar wel lekker, en af en toe moet kunnen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
dan ruik ik toch liever een sigaretje
||
Citaat:
![]() maar als iemand bij een bushokje dan zegt dat je daar niet meer mag roken omdat dat verboden is en ook slecht voor diegene dan lach ik ze uit ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Oh ik ben uiteraard tegen die achterlijke maatregelen. |
![]() |
||
Citaat:
Bovendien, je kiest er ook zelf voor om te gaan roken. Of om naast iemand te gaan zitten die zit te hijsen. Laatst vertelde iemand me dat hij in een rokerscoupé zat toen er een vrouw met kinderen binnen kwam. In plaats van op zoek te gaan naar een 'normale' coupé gebood zij hem op hoge toon zijn sigaret uit te maken om haar kindertjes te sparen. Die niet-rokers van tegenwoordig zijn echt seksueel gefrustreerd. (Nee, ik rook niet ![]()
||
Citaat:
ben je nou alleen tegen die hoge accijnzen en tegen een verbod op roken in de open lucht of ben je ook tegen uberhaubt verboden op roken? Vind je het dus wel redelijk dat er verboden zijn om in winkels, theaters, overdekte stations enz. te roken? en ik kies jou omdat ik jou heel fel zie reageren tegen niet-rokers. Geen aanval dus, puur geïnteresseerd ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Sommige mensen...... ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() althans dat staat op het pakje
||
Citaat:
||
Citaat:
ow roken wat een probleem, niemand zeek ooit, zijn we problemen als gezondheidszorg vergeten en lerarentekort. owja voor de mensen die zeggen, rokers kosten meer door de ziekte kosten, ik betaal acijns daarvoor juist? daarbij ga ik eerder dood, waardoor de staat mijn plaats in het verzorgingstehuis waarschijnlijk niet hoeft te betalen, juist? daarnaast betaal ik ziekenfonds om mij te dekken tegen ziekten, juist niet rokers leven langer en zitten dus later in een door belasting betaald tehuis, wie kost nu meer en oja, er stoppen 80.000 mensen met roken, maar wel het pakkie peuken 50 cent duurder he, ja de staatskas moet wel gespekt blijven gewoon hypocriete achterlijke ideen van kabinet Bakelende
||
Citaat:
maar ik denk dat je zelf ook een beetje overdrijft: dit heeft namelijk wél te maken met de gezondheidszorg. niet alleen die van rokers, maar ook die van niet-rokers. En niemand 'zeek' ooit: er zijn wel degelijk mensen die er ontzettend veel last van hebben en die nooit uit kunnen gaan, nooit naar een openbaar gebouw konden gaan, omdat daar nog altijd werd gerookt. dat dat nu meer zo is vind ik dus wel goed, want je onderschat denk ik wel de klachten van veel astma patienten en andere mensen die er niet tegenkunnen. maar nogmaals: ik denk wel dat je te ver kunt gaan, zoals het roken in de open lucht verbieden.
||
Citaat:
|
![]() |
voor
![]() en van buiten-rook in de openbare lucht kan je zeker wel last hebben. als je bijv. in een bushokje zit, en iemand naast je gaat "fijn" zitten roken. Kan jij weer op gaan staan en in de regen gaan staan ![]() maar dat is al gezegd in dit topic, zie ik net ![]() wat mij betreft mag je voortaan alleen in je eigen huis roken, en dan nog alleen als iedereen het daarmee eens is. Als je kinderen hebt hoor je ook niet te roken, imo ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Tegen, dit gaat me een beetje te ver.. Ik houd niet van roken, vind het ook niet prettig om in andermans rook te zitten maar op straat mag je toch wel roken vind ik.
Anders kan de overheid alles wel gaan verbieden dat slecht voor je is (en voor je medemens).. In openbare ruimtes vind ik het terecht dat het verboden wordt. In de horeca hoeft het van mij ook niet, maar dat zou inderdaad de dood van de horeca betekenen dus laat dat maar even zo.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je wordt overspoeld met gezondheids feitjes. Rook je? Dan leef je zeven jaar minder. Eet je veel vlees dan leef je 4.5 jaar korter. Al die informatie moeten mensen verantwoorde keuzes doen maken om een zo hoog mogelijke vorm van welzijn te bereiken. Zit een groot gedeelte niet tussen de oren? Is een hoog welzijn niet een status in je geest? En als een sigaretje iemand daar nou bij helpt? Voor een niet-roker zijn het weer andere zaken. [edit]Ik ben trouwens tegen en rook zelf niet[/edit] Laatst gewijzigd op 11-01-2004 om 21:04. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
grootste afknapper ooit! cenerentola | 140 | 26-11-2008 08:50 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
" De nachtmerrie van een links Kabinet " Sanctus | 296 | 06-04-2006 10:24 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal} Planet of the Ducks (part IV) weetikveel | 7 | 01-07-2003 15:14 | |
Muziek |
De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!] Verwijderd | 12 | 01-04-2003 08:40 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
discussie nederlands Lil_DarkAngel | 7 | 10-09-2002 16:58 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De beoordeling/het profiel van Jezus Christus Verwijderd | 11 | 05-05-2002 18:28 |