|
|
Bekijk resultaten poll: Welk Engels spreek je? | |||
Amerikaans |
![]() ![]() ![]() ![]() |
22 | 30.56% |
Brits |
39 | 54.17% |
Geen idee |
10 | 13.89% |
Spreek geen Engels |
1 | 1.39% |
Aantal stemmers: 72. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik mis de optie: beide. Ik gebruik uit het rijtje van FA zowel sommige Britse als sommige Amerikaanse woorden.
Ik probeer altijd zo goed mogelijk Brits-Engels te spreken, maar als ik me laat gaan wordt het een Brits-Amerikaans mengelmoesje. Ik kan ook een paar accenten. Zo kan ik een cockney, een Australisch, een Nederlands (uiteraard!), een Frans en een Duits accent opzetten (in het Engels dan he). Ook een Russich accent, maar dat beperkt zich tot woorden die eindigen op -ing laten eindigen op -ink, en af en toe woorden als 'da', 'nyet' en 'comrade' (spreek uit: komret) erdoorheen smijten (Red Alert 2 helpt dan ook wel ![]() Mijn oom, die van oorsprong uit Manchester komt, die wil voor de gein nog wel eens iets zeggen in Manchesters dialect. Nou, daar kun je als je niet van daar bent echt geen touw aan vast knopen. Het zal wel een beetje lijken op dat Sheffieldse dialect van Twinsangel.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Onzin |
Hoe groot is jouw Eng0lse vocabulary? Holland Oates | 67 | 13-03-2018 22:48 | |
Algemene schoolzaken |
Welk Engels uitspraakmodel op de middelbare school? tuttebel | 38 | 05-03-2010 18:28 | |
Studeren |
Engelse taal & cultuur Captured2 | 8 | 19-01-2009 09:10 | |
Games |
World of Warcraft: deel 11 Verwijderd | 500 | 26-07-2006 11:36 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
[EN] sollicitatiebrief Verwijderd | 8 | 10-06-2006 11:17 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
[ENGELS] No offence of no offense??? Verwijderd | 9 | 27-05-2003 08:50 |