Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-01-2004, 22:06
lucy48
lucy48 is offline
Je mag twee keer zonder consequenties te laat komen als je het eerste uur te laat komt, de derde keer moet je de volgende dag om acht uur komen om te vegen. Bij alle andere uren waarbij je te laat komt moet je meteen de de volgende dag om acht uur komen
Oud 28-01-2004, 15:58
kuipie
kuipie is offline
Wij hebben een hele soepele regeling:
Als je te laat komt schrijft de leraar dat op het asente blaadje maar ze doen dat niet altijd. Je mag niet altevaak te laat komen maar ik weet niet hoe vaak te vaak is. Volgens mij ligt dat heel hoog. Maar dan komt de coordinater een keer langs en dsie zegt dat je dan op vrijdag middag een uur moet nakomen. Maar je moet dan echt vaak te laat komen om het zover te krijgen
Oud 28-01-2004, 16:27
Verwijderd
Citaat:
WooF schreef op 23-01-2004 @ 17:17:
3 keer te laat, uur nakomen. daarna weer te laat, strafmiddag, weer te laat: schorsing.

*ofzoiets*

ik denk dat je ze gewoon moet laten nakomen ofzo, of moet laten vegen. of vroeg op school laten komen.
idd.. 3 keer te laat 1 uur vegen zegmaar, daarna nog één keer te laat is 2 uur vegen. volgens mij pas na 6 keer te laat schorsing
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 14:56
mee-eens
mee-eens is offline
eeeeh bij ons is 't zo als je de klas binnenkomt en je bent minder dan 10 minuten te laat wordt je als te laat opgeschreven... ben je meer dan 10 minuten te laat wordt je als absent opgeschreven... al die formulieren gaan de computer in en gaan naar de coordinator. Als je 1x te laat bent ga je je de volgende ochtend melden (1ste uur is om 7.45 - les begint om 8.10 uur.... 2de uur is om 8.30- les begint om 9.00 uur) je mag 5x te laat komen in een periode anders moet je tot half 5 op school blijven
verders voor ieder uur dat je absent bent of gewoon wegblijft moet je een uur nablijven. Bij de tweede keer 2 uur en bij de derde keer 3 uur en daarna volgt schorsing.
snap je''t een beetje?!?? whaha...
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 23:34
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Je mag 2x afwezig zijn per vak (een vak duurt 1-2 blokken. Er gaan 2 blokken in een semester, 4 in een jaar). Dit houdt in:

Te laat komen.
Niet komen.
Stof niet gelezen hebben.
Huiswerk niet gemaakt hebben.

Als je 3x als afwezig bent aangemerkt mag je niet meer deelnemen aan de tentamens van het vak.

"School" = Universiteit Utrecht.
De regel is wat aan de strenge kant omdat er voorheen nogal veel mensen afvielen bij deze studierichting (Rechtsgeleerheid of ook wel gewoon Rechten) en de universiteit krijgt geld per leerling die zijn diploma haalt als ik me niet vergis.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 20:06
Verwijderd
Euh, ffs nadenken.. meestal loop ik gewoon de les in en ga zitten en geen probleem

Briefjes kun je krijgen bij de concierge die je dan doorverwijst naar de les..

Eerste 3 keer zijn gratis, maar bij de 3de keer moet je wel melden, de keren daarna naar de rector die je laat nakomen, en met je gaat praten waarom je te laat bent

Echter voor groot te laat komers zijn er zoveel gaten, als in 10 keer te laat komen, 1 uur inhalen, of geven ze het gewoon op [laatste jaars ].

Na kerstvakantie ga telaat teller weer op 0
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 10:05
Envy
Envy is offline
Als je te laat bent krijg je een 'groene kaart', dat is een papiertje waarop je moet invullen welke dag, tijdstip het is, welk vak je nu hebt van welke docent. Dan moet ej aan de congierge de reden waarom je te laat bent. Die bepaakd dan of dat een goede smoes is of niet, zoniet dan moet je je de volgende dag om 8 uur melden, anders gebeurd er niks.
Oud 04-02-2004, 12:10
Fieneke
Fieneke is offline
bij ons moet je dan eerst je schoolpasje gaan inleveren bij de balie, daar krijg je dan een briefje mee voor je leraar, dan kun je later dat schoolpasje weer gaan ophalen, maar dan kun je dus niet op de computers en nog heel veel meer niet. als je je schoolpasje eerder terug wil moet je een leraar zover krijgen om met je mee te gaan. maar meestal ga ik gewoon t lokaal binnen en kijk de leraar heel lief aan. lukt meestal wel
Oud 04-02-2004, 17:31
Verwijderd
om half negen (begin vd les) blokkeert een conrector de ingang en wordt iedereen doorgestuurd naar de congierge voor een briefje. Na de tweede bel kan je alléén nog met een briefje de les in (in theorie , ik ken er maar 1 die dat doet, en dat is mijn mentrix) Als je een briefje haalt wordt je op een lijst gezet en dat betekent dat je de volgende dag om 8 uur op school moet komen. Als je dat dan doet: niks aan de hand. Kom je niet opdagen de volgende ochtend dan moet je 's middags nablijven tot half 5. én je moet de volgende ochtend om 8 uur komen.

Tja het liep vorig jaar wel de spuigaten uit, net als met het spijbelen. Maar de meesten komen bij de 'strenge' docenten netjes optijd, maar de meeste docenten zijn er zelf nog niet als de les begint...
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 21:17
Alistar
Alistar is offline
Bij ons is het allemaal heel keurig geregistreerd.
De eerste keer te laat krijg je een briefje, de 2e keer moet je je de volgende dag om kwart voor 8 melden, 3e x is geloof ik melden + 1 strafuur ofzo.
En na elke rapport uitreiking begint het weer opnieuw.
Ik kan niet zo heel uitgebreide info geven, want ik kom haast nooit te laat, en als ik te laat kom hoef ik bijna nooit n briefje te halen.
Oud 04-02-2004, 21:24
Verwijderd
sinds dit jaar hebben we een nieuw systeem.
iedereen heeft een pasje met een barcode. als je te laat bent moet je je pasje scannen en dan krijg je een bonnetje. die moet je dan aan de leraar geven en mag je de les in. als je je pasje bent vergeten moet je naar huis hm halen. dat je te laat bent wordt ook doorgewstuurd naar de computer van de profielleider. het staat dan van het hele jaar bij elkaar wanneer je te laat was. de ovlgende dag moet je je om 8.15 uur melden. als je dat heel vaak niet doet moet je vrijdag middag na blijven.
hm tja alleen werkt het niet echt want als je te laat bent staat er heel vaak niemand dus hoef je ook niet te scannen. verder weeet ik het want ik ben 1 keer te laat geweest en toen stond er niemand
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 15:08
Martine1986
Martine1986 is offline
  • 1e keer te laat --> niks
  • 2e keer te laat --> volgende dag om 8 uur melden
  • 3e keer te laat --> 2x om 8 uur melden
  • 4e keer te laat --> 3x om8 uur melden +vrijdagmiddag tot 16.15 uur vegen.
  • 5e keer te laat -->4x om acht uur melden en 4 dagen tot 16.15 uur nablijven
  • 6e keer te laat --> verwijzing naar jaarlaagcoordinator

ben blij dat ik er volgend jaar weg ben
Oud 07-02-2004, 14:02
MeSamantha
MeSamantha is offline
1x te laat= gewoon een briefje
2x te laat= briefje en de volgende dag om 8 uur melden!
3x te laat= nog een keer melden
4x te laat= melden bij deelschoolleider
Reageren

Regels voor berichten