Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-01-2004, 18:00
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Silver rain schreef op 24-01-2004 @ 18:14:
Bij mij op school zijn er kindjes die erg stom erover doen. Echt van die baby's waardoor ik me schaam hun leeftijd te hebben. Hebben ze brood met salami, gaan ze voor m'n neus staan: "Kijk eens, lekker vlees! Mmmm! Fijn voor hun dat ze geslacht worden het boeit me niks!". Dan denk ik echt van grow up. Daar kan ik echt zo kwaad om worden
Dat men eens een grappige opmerking maakt ofzo, daar moet je tegen kunnen, maar als ze iets voor mijn neus houden, dan moeten ze wel een klap verwachten.
Oud 24-01-2004, 18:02
TechXP
TechXP is offline
En dan zeg je 'Een echte maaltijd? Wauw, maar misschien kan je dan beter bij mij eens eten, want dan krijg je ook tenminste je vitamientjes en mineralen binnen!"
Oud 24-01-2004, 18:14
Silver rain
Silver rain is offline
Citaat:
TechXP schreef op 24-01-2004 @ 19:00:
Dat men eens een grappige opmerking maakt ofzo, daar moet je tegen kunnen, maar als ze iets voor mijn neus houden, dan moeten ze wel een klap verwachten.
natuurlijk accepteer ik grapjes enzo en de keus van mensen vlees te eten Maar die kinderen doen vaker stom en als ze dan aan komen zetten met kadavers en zo respectloos erover praten ja dan kan ik kwaad worden. Niet dat ik dan gaan vechten meteen ofzo maar ik zeg er wel wat van
Oud 24-01-2004, 18:20
FireCracker
FireCracker is offline
Citaat:
TechXP schreef op 24-01-2004 @ 19:02:
En dan zeg je 'Een echte maaltijd? Wauw, maar misschien kan je dan beter bij mij eens eten, want dan krijg je ook tenminste je vitamientjes en mineralen binnen!"
precies... sommige mensen denken dat je onder vlees elk moment dood neer kan vallen
Oud 24-01-2004, 18:27
Sirenie
Sirenie is offline
Citaat:
FireCracker schreef op 24-01-2004 @ 19:20:
precies... sommige mensen denken dat je onder vlees elk moment dood neer kan vallen
inderdaad
Bij mij zijn ze altijd verrast dat ik er niet ongezond en wit en lichtgevend uitzie.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 18:37
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Sirenie schreef op 24-01-2004 @ 19:27:
inderdaad
Bij mij zijn ze altijd verrast dat ik er niet ongezond en wit en lichtgevend uitzie.
Ze kunnen bij mij iig niet het te-dun-zijn-vooroordeel gebruiken anders staan ze niet sterk
Oud 24-01-2004, 18:37
Sirenie
Sirenie is offline
Citaat:
TechXP schreef op 24-01-2004 @ 19:37:
Ze kunnen bij mij iig niet het te-dun-zijn-vooroordeel gebruiken anders staan ze niet sterk
Bij mij ook niet
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 19:34
FireCracker
FireCracker is offline
Citaat:
Sirenie schreef op 24-01-2004 @ 19:37:
Bij mij ook niet
mij ook niet ik ben wel heel bleek, maar dat ben ik m'n hele leven al
Oud 24-01-2004, 19:47
A*
A* is offline
Citaat:
FireCracker schreef op 24-01-2004 @ 18:32:
ja ik ben dan ova-lacto-vegetariër, dus dan zitten ze altijd zovan: heb je dan wel een leven? dan mag je niks meer eten!

m'n vriendin pas tegen me: "mijn moeder maakt zich echt heel erg zorgen over je... je eet nooit normaal. Kom maar een keertje bij ons eten, dan krijg je een echte maaltijd."

waar haalt dat mens het lef vandaan
Aaargh, ik snap echt niet waarom mensen niet gewoon dit soort dingen accepteren. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en laat iedereen doen waar ze zin in hebben.

De vader van mn beste vriendin zegt ook wel iets in de geest van dat ik gewoon met de pot mee moet eten als ik bij hun eet.(Ik skip altijd t vlees)
Maar het is mijn keuze en dan heb ik dus geen behoefte aan mensen die me ompraten.

Een kennis van me die is dan ook vegetarisch, en die denkt erover om weer vlees te eten omdat ze bloedarmoede heeft, en er erg slecht uitziet tegenwoordig. Die wilt niet dat ze er medisch slechter van wordt. Maar dat kan ik dan nog wel begrijpen.
Maar om het gewoon op te dringen..
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 21:04
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
TechXP schreef op 24-01-2004 @ 15:32:
Ok, je kan niet al de vegetariers zo beoordelen dat ze allemaal goed bezig zijn met op hun voeding te letten, daarom zeg ik ook de hele tijd dat de bewuste eter altijd bovenin staan. De grootste groepen die bewust eten zijn nou eenmaal de parttime vleeseters, vegetariers en veganisten. En daarom komen die meestal uit de gezondheidstesten bovenaan qua gezondheid. Je hebt natuurlijk ook de vegetariers die gewoon niet letten op wat ze eten, en deze staan natuurlijk niet bovenaan.

Mij maakt het ook niet veel uit of ik gezond ben of niet en of ik dan nou eerder of later sterf, omdat ik het niet een van de eerste redenen vind waarom ik het ben. Ik let echter wel goed op mijn eten, maar dat is meer iets van de laatste tijd.

Per persoon wel verschillend, dat klopt, maar vaak is in die groep in verhouding wel de meeste mensen die er mee bezig zijn.
gaan we het nou weer hebben over vegatrisme ipv dalijkaanhalen dat veganisten vaker illegale activiteiten uithalen omtrent milieu (oid )

En op wat hierboven is gezegd: Eten wat de pot schaft, daarb ne ik het mee eens. Dat je iets (bijvoorbeeld het vlees) laat staan, best, maar als er een keer vrijwel alleen vlees wordt gegeten (fondue bijvoorbeeld) en mijn familie daar bijna geen groente/salade e.d. bij maakt, dan zou ik zeggen: ajuus ga maar thuis vreten.

oftewel: dat jij moeilijk wil doen met je eten, kun je niet een andere familie aandoen, dus apart voor je gaan koken moet er niet in zitten.

en ter preventie: ik beweer nergens dat iemand dat wel beweert voordat er weer zo'n smurf niet goed leest
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 21:15
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 25-01-2004 @ 22:04:
[B]gaan we het nou weer hebben over vegatrisme ipv dalijkaanhalen dat veganisten vaker illegale activiteiten uithalen omtrent milieu (oid )
??? Hoe wil je met mijn tekst hierboven tot dat punt komen?

Citaat:
En op wat hierboven is gezegd: Eten wat de pot schaft, daarb ne ik het mee eens. Dat je iets (bijvoorbeeld het vlees) laat staan, best, maar als er een keer vrijwel alleen vlees wordt gegeten (fondue bijvoorbeeld) en mijn familie daar bijna geen groente/salade e.d. bij maakt, dan zou ik zeggen: ajuus ga maar thuis vreten.
Als mensen alleen vlees gaan eten, dan eet ik natuurlijk niet mee. En voor mij hoeven ze niet apart iets te gaan koken e.d., dat doe ik voor hun ook niet.
En het mag best dat ze rekening gaan houden met, dat iemand vegetarier is, is heel gewoon. En het word ook steeds gewoner. Over veganisten doet men denk nu nog wat moeilijk, omdat men vaak niet goed weet wat het inhoud. En waarom iemand het is.

Citaat:
oftewel: dat jij moeilijk wil doen met je eten, kun je niet een andere familie aandoen, dus apart voor je gaan koken moet er niet in zitten.
Als iemand iets niet lust, dan kook je toch ook wat anders voor diegene? En wat dacht je voor mensen met allergien voor bepaald soort eten? Daar hou je toch ook rekening mee?
Zo kan je nog een hele rij doorgaan etc.

En trouwens waarom noem je het 'moeilijk' doen? Het is vaak alleen een kwestie van iets weglaten. En bij avondeten is dat voornamelijk vlees wat weggelaten moet worden.
Oud 25-01-2004, 22:58
5803
5803 is offline
Ik heb nog nooit van mijn leven een hap vlees gehad
Vis wel, tot mn 6e, ben daar toen ook uit mezelf mee gestopt.

Over mij verbazen mensen zich ook vaak als ze zien dat ik 1.80 ben en bijna nooit ziek ben.
En dan toch blijven zeggen dat het ongezond is....pff...
Oud 25-01-2004, 23:49
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
5803 schreef op 25-01-2004 @ 23:58:
Ik heb nog nooit van mijn leven een hap vlees gehad
Vis wel, tot mn 6e, ben daar toen ook uit mezelf mee gestopt.
Vis is ook vlees

Maar goed, maar waarom wel vis? Kom je uit een pescotarisch gezin ofzo???
Oud 26-01-2004, 15:59
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
TechXP schreef op 25-01-2004 @ 22:15:
??? Hoe wil je met mijn tekst hierboven tot dat punt komen?
Dat tracht ik zo niet te doen. Ik probeer aan te geven, dat je aan zo'n 'feitje' geen reet hebt, omdat het niks met de discussie te maken heeft, ook al heeft het betrekken op veganisten oid.

Citaat:
Als iemand iets niet lust, dan kook je toch ook wat anders voor diegene? En wat dacht je voor mensen met allergien voor bepaald soort eten? Daar hou je toch ook rekening mee?
Zo kan je nog een hele rij doorgaan etc.

En trouwens waarom noem je het 'moeilijk' doen? Het is vaak alleen een kwestie van iets weglaten. En bij avondeten is dat voornamelijk vlees wat weggelaten moet worden.
allergie is geenszins te vergelijken. Daar kies je niet voor. Voor vega~ wel. Enigzins aanpassen best, maar helemaal omgooien en bepaalde zaken die ik al beschreef zoals fondue, dan blijf je maar mooi thuis eten, omdat jij ervoor koos niet te eten,w at "wij" wel eten.

Zoals ik al zei is het geen probleem als het gaat om een kwestie van iets weglaten. Ik heb niks tegen vega~s an sich. Dus kom nou maar hier een groentetaart eten, eet ik jouw stukkie vlees wel op >: P

Ach de reden waarom ik misschien wel enigzins fel tegen vega~s ben is omdat ik een hekel aan groente heb, zo ranzig
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 16:00
Karrde
Karrde is offline
ik zou dus nooit vegetarier worden. ik eet daar veel te graag vlees voor. vlees vind ik het lekkerste op mijn bord.
Oud 28-01-2004, 12:59
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
Karrde schreef op 26-01-2004 @ 17:00:
ik zou dus nooit vegetarier worden. ik eet daar veel te graag vlees voor. vlees vind ik het lekkerste op mijn bord.
das een kwestie van principes hebben of niet. ik lustte ook graag vlees, maar heb uiteindelijk gekozen voor mn principes
Oud 28-01-2004, 13:40
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 26-01-2004 @ 16:59:
allergie is geenszins te vergelijken. Daar kies je niet voor. Voor vega~ wel. Enigzins aanpassen best, maar helemaal omgooien en bepaalde zaken die ik al beschreef zoals fondue, dan blijf je maar mooi thuis eten, omdat jij ervoor koos niet te eten,w at "wij" wel eten.

Allergie is iets wat lichamelijk negatief effect heeft. Ok misschien iets anders dan vegetarier zijn, maar na een tijd vegetarier zijn en dan vlees eten, dat kan niet goed voor je maag/darmen zijn. Dat maakt het dan ook lichamelijk hoewel dat bij ieder anders is.
Maar verder zou je vegetarisme misschien als allergie kunnen omschrijven. Hoewel allergie niet het juiste woord is. Het gaat ermeer om dat je afkeer hebt voor een bepaald iets en dat kan geestelijk ook niet goed zijn als je maar meot eten wat de pot schaft enzo.
Maar goed ik kan wel begrijpen dat men niet anders wil koken enzo. En bij fondue enzo heb je meestal nog wel salade enzo erbij. En barbecue/fondu enzo, dat is wel iets waar bij oorsprong niet alleen vlees hoort, maar ok, als iemand alleen een vleesbarbecue doet, dan zal ik er niet zijn. Daarnaast zou je voor barbecue voor mij een heel apart ding moeten hebben om op te gooien, want op een gezamelijk rooster, dat weiger ik ook

Citaat:
Ach de reden waarom ik misschien wel enigzins fel tegen vega~s ben is omdat ik een hekel aan groente heb, zo ranzig
Wat hebben de vegetariers jou dan misdaan? Die hebben volgens mij niks met jouw groenten te maken...

Ik hou trouwens ook niet van groenten
Hebben we toch wat gemeen
Oud 28-01-2004, 17:48
--anarchy--
--anarchy-- is offline
k ben ook zins erg kort vegetarier (1 week ongeveer) (na het lezen van de forum ) k at nooit echt veel vlees vooral niet in restaurants... omdat k niet van de vet randen van vlees houd

k at eerst wel vlees omdat k er nooit echt over na heb gedacht...
Oud 28-01-2004, 18:33
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
TechXP schreef op 28-01-2004 @ 14:40:
Daarnaast zou je voor barbecue voor mij een heel apart ding moeten hebben om op te gooien, want op een gezamelijk rooster, dat weiger ik ook
we zullen een mooie Deutsche Berlinse Muhr fuer dich machen! Zodat het vegagedoe aan de ene kant van de scheiding mag en aan de andere kant het vlees. Of mag dat ook niet? (volgens mij is de enige (enigzins normale) reden dat het sap van het vlees in jouw eigen gerechten kan komen).

Over het punt dat een vega~ maag geen vlees aankan. Daar heb je zelf voor gekozen

Citaat:
Wat hebben de vegetariers jou dan misdaan? Die hebben volgens mij niks met jouw groenten te maken...

Ik hou trouwens ook niet van groenten
Hebben we toch wat gemeen
Ik bedoel met vega~s in dit ene geval 'vegatarisch/ veganistisch' en niet de personen 'vegetariers/veganisten' ... sorry my fijn, ik gebruikte het door elkaar. Fel omdat vega~s wel vaak vlees afzeiken, maar niet vega~s vrijwel niet groente afzeiken. (wel het alleen eten van groente, maar niet de groente an sich). Ik als fervent vleeseter (en nog gezond ook, hoop ik ) vinddat onzin vanwege <zie discussie boven + pratkijk >.

Het zou pas echt een probleem worden bij een toekomstige partner die vegetarier zou zijn... brr moet er maar niet aan denken, dan is er een dilemma ben ik bang .

Ja hebben we ies gemeen, voor de rest zijn we als god <-> satan, water <-> vuur, een sociaal persoon <-> mijn buurvrouw (wat een tang hehe) j/k
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 18:56
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 28-01-2004 @ 19:33:
we zullen een mooie Deutsche Berlinse Muhr fuer dich machen! Zodat het vegagedoe aan de ene kant van de scheiding mag en aan de andere kant het vlees. Of mag dat ook niet? (volgens mij is de enige (enigzins normale) reden dat het sap van het vlees in jouw eigen gerechten kan komen).

Zelfs de geur hoef ik niet in de buurt te hebben. Al dat vlees, dan word ik beetje misselijk van. Heb ik ook niet meer trek in mijn eigen eten. brrr...

Citaat:
Ik bedoel met vega~s in dit ene geval 'vegatarisch/ veganistisch' en niet de personen 'vegetariers/veganisten' ... sorry my fijn, ik gebruikte het door elkaar. Fel omdat vega~s wel vaak vlees afzeiken, maar niet vega~s vrijwel niet groente afzeiken. (wel het alleen eten van groente, maar niet de groente an sich). Ik als fervent vleeseter (en nog gezond ook, hoop ik ) vinddat onzin vanwege <zie discussie boven + pratkijk >.
Het is wel logisch als de vegetariers/veganisten iets zeggen over vlees. Omdat het dan gaat over de productie methode, welke niet erg vriendelijk is. Jij had het net over smaak. Niet over productiemethoden. Maar goed je mag van mij ook wel groente afzeiken hoor. Ik hou je niet tegen.

Citaat:
Het zou pas echt een probleem worden bij een toekomstige partner die vegetarier zou zijn... brr moet er maar niet aan denken, dan is er een dilemma ben ik bang .
Ik zou iig niet kunnen leven met een vleeseter. Misschien voor een avondje leuk, maar voor het hele leven? Nee toch maar niet.

Citaat:
Ja hebben we ies gemeen, voor de rest zijn we als god <-> satan, water <-> vuur, een sociaal persoon <-> mijn buurvrouw (wat een tang hehe) j/k
Oud 28-01-2004, 19:21
Verwijderd
ik werd 'bekeerd' tijdens mijn aardrijkskunde toets; met vlees verbruik je 5x zoveel grond als met graan oid
en ik vind het ronduit schandalig hoe mensen dieren behandelen. bovendien zitten al die ziekten in vlees me niet heel lekker en een prettige bijkomstigheid is het feit dat je de kans op kanker verkleint.
zo.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 19:52
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
TechXP schreef op 28-01-2004 @ 19:56:
Zelfs de geur hoef ik niet in de buurt te hebben. Al dat vlees, dan word ik beetje misselijk van. Heb ik ook niet meer trek in mijn eigen eten. brrr...
hmm oke... beetje vaag.

Citaat:
Het is wel logisch als de vegetariers/veganisten iets zeggen over vlees. Omdat het dan gaat over de productie methode, welke niet erg vriendelijk is. Jij had het net over smaak. Niet over productiemethoden. Maar goed je mag van mij ook wel groente afzeiken hoor. Ik hou je niet tegen.
Het is idd logisch en het is dus ook zo. ik zeik alleen over groente, dat ik het werkelijk niet te eten vind baah gadverdamme :/ ik snap ook niet hoe het komt. Waarom zou ik alle groente vies vinden? En waarom zou jij alle vleessoorten vies vinden? Er is zo veel verschil....

Citaat:
Ik zou iig niet kunnen leven met een vleeseter. Misschien voor een avondje leuk, maar voor het hele leven? Nee toch maar niet.
ah, mja ik wel (met en vegetarier denk ik), moet er toch wel enigzins wederzijds respect zijn
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 20:23
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 28-01-2004 @ 20:52:
[B]Het is idd logisch en het is dus ook zo. ik zeik alleen over groente, dat ik het werkelijk niet te eten vind baah gadverdamme :/ ik snap ook niet hoe het komt. Waarom zou ik alle groente vies vinden? En waarom zou jij alle vleessoorten vies vinden? Er is zo veel verschil....
Ik heb dan dat ik van jongs af aan nooit echt vlees heb gegeten. Niet zoveel iig en ik vond het niet echt lekker. Het enige wat ik wel at was gekookte worst, leverworst en af en toe een bitterbal ofzo, maar verder is dat meer slachtafval dan vlees.
Maar ik hield er dus iig niet echt van. Maar ik ken ook genoeg mensen die vegetarier/veganist zijn die vlees lekker vonden en er vroeger veel van at. Het is dus meestal niet de smaak die mensen vegetarier laat worden, maar het is een protest tegen hoe het tot stand komt.
Als je gaat indiepen in onze industrie en de effecten, dan moet je op zijn minst toch wel minderen met vlees. Niet alleen voor de dieren, maar ook voor het milieu en voor de mensen (voedselprobleem).

Citaat:
ah, mja ik wel (met en vegetarier denk ik), moet er toch wel enigzins wederzijds respect zijn
Er zijn genoeg koppels, waarvan de ene vegetariers/veganist is en de ander een vleeseter. Het kan wel.
Oud 28-01-2004, 21:24
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
TechXP schreef op 28-01-2004 @ 21:23:
Ik heb dan dat ik van jongs af aan nooit echt vlees heb gegeten. Niet zoveel iig en ik vond het niet echt lekker. Het enige wat ik wel at was gekookte worst, leverworst en af en toe een bitterbal ofzo, maar verder is dat meer slachtafval dan vlees.
Maar ik hield er dus iig niet echt van. Maar ik ken ook genoeg mensen die vegetarier/veganist zijn die vlees lekker vonden en er vroeger veel van at. Het is dus meestal niet de smaak die mensen vegetarier laat worden, maar het is een protest tegen hoe het tot stand komt.
Als je gaat indiepen in onze industrie en de effecten, dan moet je op zijn minst toch wel minderen met vlees. Niet alleen voor de dieren, maar ook voor het milieu en voor de mensen (voedselprobleem).
ik geloof niet in dat het voedselprobleem oplost. Dat kan alleen maar als die oorlogen daarzo stoppen e.d. maar het is gewoon 1 grote chaos in afrika. Maargoed als er echt goede alternatieven zijn die ook daadwerkelijk te eten zouden zijn en niet al te duur en niet al te moeilijk te halen, dan zou ik zelf wel eens een maand vegetarisch proberen te leven. (heb al een keer alleen een maand water gedronken en 1 glas melk per dag...alles proberen uh ). MAar wtf doe je dan op brood? ik neem altijd vlees mee, omdat alleen pasta ook zo kut wordt, jam plakt. Kaas is muf...eh... ? Dus kom maar op, ik probeer het dan wel een maand (als me moeder het ok vind, die moet de meuk halen.

(niet dat je me overtuigd hebt, maar dan heb ik gewoonweg wat meer inzicht in 'groente only zooi' en kan ik voortaan meteen als tegenargument gebruiken dat het echt niet te vreten is en dat ik het geprobeerd heb )

Citaat:
Er zijn genoeg koppels, waarvan de ene vegetariers/veganist is en de ander een vleeseter. Het kan wel.
het lijkt me wel lastig, zeker als de vrouw veg~ is. Aangezien die meestal kookt.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 22:52
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 28-01-2004 @ 22:24:
[B]ik geloof niet in dat het voedselprobleem oplost. Dat kan alleen maar als die oorlogen daarzo stoppen e.d. maar het is gewoon 1 grote chaos in afrika.
Oorzaak van de chaos ligt vooral bij dat de westerse landen willen hebben en te weinig willen geven. Nou ok, ze willen wel 'geld' geven, maar dat helpt niet.
Ze moeten de afrikanen een steuntje in de rug geven en niet alles bepalen voor hun. Medicijnen veels te duur, daar en er word vooral 'foute' medicijnen verkocht of medicijnen waarvan al verbeterde versies zijn etc.
Afrika een chaos, ja, dat kan. Vooral de voedseldistributie is niet goed. Wat in afrika verbouwd word kopen de 'amerikanen' enzo allemaal op voor grotendeels het vee. En dan moet er ook nog monden in afrika gevoed worden.
Ik vraag me af wie nou schuldig moet bevonden worden...

Citaat:
Maargoed als er echt goede alternatieven zijn die ook daadwerkelijk te eten zouden zijn en niet al te duur en niet al te moeilijk te halen, dan zou ik zelf wel eens een maand vegetarisch proberen te leven. (heb al een keer alleen een maand water gedronken en 1 glas melk per dag...alles proberen uh ). MAar wtf doe je dan op brood? ik neem altijd vlees mee, omdat alleen pasta ook zo kut wordt, jam plakt. Kaas is muf...eh... ? Dus kom maar op, ik probeer het dan wel een maand (als me moeder het ok vind, die moet de meuk halen.
Wat je op brood doet, dat kan vanalles zijn. Voor vegetariers dan kaas e.d. nog erbij en bepaalde andere soort smeersels. Voor de vegetariers/veganisten kan dat zijn, hummus, chocopasta of carobella, sojakaas, pindakaas, etc. Er is iig nog genoeg keus.
Alleen moet de vegetariers/veganisten in de gewone supermarkt nog vaak op de enummers letten enzo.

Welke producten wel en niet geschikt zijn, dat ben ik aan het verzamelen. En heb daarvoor een projectje opgezet: *reclame* www.vegantastic.nl *reclame*

Citaat:
het lijkt me wel lastig, zeker als de vrouw veg~ is. Aangezien die meestal kookt.
Wat ben je ouderwets. Tegenwoordig koken de mannen ook wel
Nee, ok, de vrouwen koken nog wel vaker, dat klopt wel.
Er worden iig afspraken onderling gemaakt. En de ene die eet dan thuis gewoon niet vlees en dan alleen buitenshuis of de ander kookt het apart.
Oud 29-01-2004, 16:14
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
TechXP schreef op 28-01-2004 @ 23:52:
Oorzaak van de chaos ligt vooral bij dat de westerse landen willen hebben en te weinig willen geven. Nou ok, ze willen wel 'geld' geven, maar dat helpt niet.
Ze moeten de afrikanen een steuntje in de rug geven en niet alles bepalen voor hun. Medicijnen veels te duur, daar en er word vooral 'foute' medicijnen verkocht of medicijnen waarvan al verbeterde versies zijn etc.
Afrika een chaos, ja, dat kan. Vooral de voedseldistributie is niet goed. Wat in afrika verbouwd word kopen de 'amerikanen' enzo allemaal op voor grotendeels het vee. En dan moet er ook nog monden in afrika gevoed worden.
Ik vraag me af wie nou schuldig moet bevonden worden...
het wordt (nu) geenszins opgelost als we allemaal vegetarier worden.

Citaat:
Wat je op brood doet, dat kan vanalles zijn. Voor vegetariers dan kaas e.d. nog erbij en bepaalde andere soort smeersels. Voor de vegetariers/veganisten kan dat zijn, hummus, chocopasta of carobella, sojakaas, pindakaas, etc. Er is iig nog genoeg keus.
Alleen moet de vegetariers/veganisten in de gewone supermarkt nog vaak op de enummers letten enzo.

Welke producten wel en niet geschikt zijn, dat ben ik aan het verzamelen. En heb daarvoor een projectje opgezet: *reclame* www.vegantastic.nl *reclame*
we zullen eens zien.

Citaat:
Wat ben je ouderwets. Tegenwoordig koken de mannen ook wel
Nee, ok, de vrouwen koken nog wel vaker, dat klopt wel.
Er worden iig afspraken onderling gemaakt. En de ene die eet dan thuis gewoon niet vlees en dan alleen buitenshuis of de ander kookt het apart.
dat heeft niks met ouderwets maar met praktijk te maken Apart koken hmm naja.... enigzins probleemopwekkend is het wel, maarja als je dat niet kan oplossen, dan kun je maar beter niet samen gaan wonen
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 16:20
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 29-01-2004 @ 17:14:
het wordt (nu) geenszins opgelost als we allemaal vegetarier worden.
Niet direct denk ik. Maar het kan wel handig zijn als mensen vegetarier/veganist of weinig-maar-net-genoeg-vleeseters zijn.
Het enige probleem zit dan nog in de mentaliteit van mensen, maar als mensen bewuster worden van alles wat ze doen, dan gaat het straks eenvoudig.

Als men bewuster bezig zijn, dan zal men ook eerder letten op dingen en gaan er verhaal achter zoeken. Zoals vragen stellen over het eten of vragen over waar die mooie schoenen vandaan komen etc.
Oud 29-01-2004, 16:51
Fade of Light
Fade of Light is offline
MAar dan kom je wel bij het dilemma "leven planten niet" of hoe rechtvaardig je dat voor jezelf dan?
Met citaat reageren
Oud 29-01-2004, 17:53
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 29-01-2004 @ 17:51:
MAar dan kom je wel bij het dilemma "leven planten niet" of hoe rechtvaardig je dat voor jezelf dan?
Kan je ook over denken. Is de methoden die we nu gebruiken wel goed etc.

Deze stap komt misschien ooit wel als men heel bewust is geworden.

Maar nu is het denk iets wat bij de meeste al helemaal niet aan de orde is. En misschien een hele grote stap, die niet iedereen zomaar neemt in ene.
Oud 29-01-2004, 21:18
Alistar
Alistar is offline
Ik eet ook vrij weinig vlees, bijna alleen maar kip, rund, en vis. In de eerste plaats omdat ik ander vlees gewoon niet echt lekker vind.
Ik heb een paar keer geprobeerd vegetariër te worden, maar het is me niet gelukt, omdat ik het gewoon te lekker vind. Heel zwak ik weet het, maar ja, ik ben er gewoon gek op.
Oud 31-01-2004, 03:49
Verwijderd
vlees is het lekkerste stukje op mn bordje
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 22:35
Vice
Vice is offline
De reden waarom ik geen vlees eet is omdat ik er gewoon niet goed tegen kan.
Oud 03-02-2004, 00:34
cannonball
cannonball is offline
Ik eet sinds een jaar of twee ook geen vlees meer, van de ene op de andere dag had ik geen excuus meer om vlees/vis te eten. En daar ben ik nog steeds blij om .
Oud 03-02-2004, 00:41
Tiño
Tiño is offline
10jaar geleden omdat ik zag waar dat stukje vlees op mn bord nou eigenlijk vandaan kwam...
Oud 03-02-2004, 00:42
lipglossnblack
lipglossnblack is offline
ja, dat had ik 9,5 jaar geleden ook

vlees is gewoon ontzettend goor, overbodig en ongezond imho
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 13:26
Dan0on;;
Dan0on;; is offline
Ik ben ongeveer 4 jaar vegetarisch geweest. Het kwam eigenlijk opeens dat ik dat wou. Ik vond vlees overbodig, en eigenlijk heb je het ook helemaal niet nodig. Er zijn genoeg andere dingen die je ervoor in de plaats kan eten. Ik at ook geen vis meer. En ik vond het ook slecht hoe al die beesten afgeslacht werden. Dat heb ik dus 4 jaar volgehouden.

En toen ben ik wel weer vlees gaan eten, ik denk dat het ongeveer een half jaar geleden is dat ik daar weer aan begonnen ben.

En nu heb ik zoiets van dat het eigenlijk niet perse meer hoeft, alleen is het best moeilijk om opeens weer vegetarier te worden, want ik vind vlees eigenlijk best lekker hehe..

Maargoed, misschien ga ik het binnenkort wel weer es proberen.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 13:31
Maarten
Maarten is offline
Ik zal nooit een vegetarier worden.

Elk leven is evenveel waard

Ik eet alles wat ik lekker vind klaar
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 10:14
korfballer
korfballer is offline
ik moet der niej aan denken dat ik geen vlees meer zou eten...'s avonds is et egt et lekkerste wat der is ff een stukje vlees...maja daar denkt iedereen wel anders over he...

xx
Oud 12-02-2004, 12:45
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
Nirvanaat schreef op 28-01-2004 @ 13:59:
das een kwestie van principes hebben of niet. ik lustte ook graag vlees, maar heb uiteindelijk gekozen voor mn principes
Dat is ook weer onzin. Dat is niet het hebben van principes in het algemeen, maar principes hebben met het betrekking tot het eten van vlees. Dan kan je niet zeggen dat iemand in het algemeen geen principes heeft.
Oud 12-02-2004, 12:53
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
En vis? Ben je als vis-eter ook een moordenaar?

Ik eet bijna elke dag vlees of vis..... Het is allemaal biologisch en ik krijg geen schuldgevoel ofzo....Ben ik nu wreed?

Daarnaast eet ik regelmatig tofou ( ) en van die vega-burgers. Die vega-burgers gaan nog maar dat tofou is net rubber!

Laatst gewijzigd op 12-02-2004 om 12:56.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 14:34
Verwijderd
Citaat:
koekiemonstertje schreef op 12-02-2004 @ 13:53:
dat tofou is net rubber!
Als mijn moeder tofu klaarmaakt is het juist net hondenbrokjes. Ruikt ook naar hondenbrokjes dan.

Misschien kun je tofu op meerdere vieze manieren klaarmaken... er schijnen ook lekkere manieren te zijn, ooit in een restaurant had ik tofu die lekker smaakte.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 19:03
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
DiGiTracker schreef op 09-02-2004 @ 14:31:
Ik eet alles wat ik lekker vind klaar
Dus eventueel als je mensen eens proeft dat je dat ook eet?
Oud 12-02-2004, 19:07
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
koekiemonstertje schreef op 12-02-2004 @ 13:53:
En vis? Ben je als vis-eter ook een moordenaar?

Ik eet bijna elke dag vlees of vis..... Het is allemaal biologisch en ik krijg geen schuldgevoel ofzo....Ben ik nu wreed?

Ik heb eerlijk gezegd nog nooit gehoord van biologische vis.
Of bedoel je dat vis vrij zijn en dat ze daarom 'goed' zijn? Dan heb je het verschrikkelijk fout. Aangezien ook veel vis uit kweekvijvers komt en die ook allerlei gemanipuleerd hormonenvoedsel krijgen enzo.
De vis die gewoon gevangen word, dat is schadelijk voor zeebodem, de visstand en er gaan vele vissen dood door de visserij.
Kan je niet 'biologisch' noemen. Als je de regels gaat gebruiken die zorgen dat iets 'biologisch' genoemd mag worden, dan komt dat er denk niet voor in aanmerking.

Citaat:
Daarnaast eet ik regelmatig tofou ( ) en van die vega-burgers. Die vega-burgers gaan nog maar dat tofou is net rubber!
Dat ligt net aan hoe je tofu maakt. Er zijn denk zoveel verschillende manieren/combinaties hoe je het kan maken. Ik vind het wel lekker. Lekker gekruid maken enzo.
Oud 13-02-2004, 23:34
Lionheart
Ik ben het niet.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 07:56
cannonball
cannonball is offline
Dat tofu/soja/tempeh niet smaakt ligt natuurlijk aan de kok, of bedoel je dat het anders smaakt?>
Oud 20-02-2004, 19:09
Bhasj
Bhasj is offline
Ik had gisteren voor het eerst een vegetariër te eten. Ik heb een tijd in de keuken gestaan, en een (al zeg ik het zelf) heerlijke vegetarische maaltijd op tafel gezet. Ik had, als full-time vleeseter, eigenlijk verwacht dat ik achteraf niet tevreden zou zijn. Niets is echter minder waar. Ik denk dat ik maar eens wat minder vlees ga eten...
Oud 20-02-2004, 20:49
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
NyteWolf schreef op 12-02-2004 @ 13:45:
Dat is ook weer onzin. Dat is niet het hebben van principes in het algemeen, maar principes hebben met het betrekking tot het eten van vlees. Dan kan je niet zeggen dat iemand in het algemeen geen principes heeft.
Ik zeg ook niet dat diegene geen principes in het algemeen heeft. Ik doelde natuurlijk op principes met betrekking tot vlees eten, aangezien het daarom gaat in dit topic.

wijsneus
Oud 20-02-2004, 23:51
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Bhasj schreef op 20-02-2004 @ 20:09:
Ik had gisteren voor het eerst een vegetariër te eten. Ik heb een tijd in de keuken gestaan, en een (al zeg ik het zelf) heerlijke vegetarische maaltijd op tafel gezet. Ik had, als full-time vleeseter, eigenlijk verwacht dat ik achteraf niet tevreden zou zijn. Niets is echter minder waar. Ik denk dat ik maar eens wat minder vlees ga eten...
Oud 20-02-2004, 23:54
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Ik heb ooit een paar filmpjes gezien. Over hoe dieren behandeld worden. En eh, ik kan de link nog wel opzoeken, maar daar word je echt NIET vrolijk van.
Oud 21-02-2004, 02:37
Verwijderd
ik vindt het echt jammer dat vegatariers het meestal zo hard van de daken moeten schreeuwen, of het aan de kerkklok hangen ofzoiets..
doe je ding maar ik hoef die onzin niet te weten. vlees is veel te lekker en daar proost ik op
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten