Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
De vader van mn beste vriendin zegt ook wel iets in de geest van dat ik gewoon met de pot mee moet eten als ik bij hun eet.(Ik skip altijd t vlees) Maar het is mijn keuze en dan heb ik dus geen behoefte aan mensen die me ompraten. Een kennis van me die is dan ook vegetarisch, en die denkt erover om weer vlees te eten omdat ze bloedarmoede heeft, en er erg slecht uitziet tegenwoordig. Die wilt niet dat ze er medisch slechter van wordt. Maar dat kan ik dan nog wel begrijpen. Maar om het gewoon op te dringen.. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() En op wat hierboven is gezegd: Eten wat de pot schaft, daarb ne ik het mee eens. Dat je iets (bijvoorbeeld het vlees) laat staan, best, maar als er een keer vrijwel alleen vlees wordt gegeten (fondue bijvoorbeeld) en mijn familie daar bijna geen groente/salade e.d. bij maakt, dan zou ik zeggen: ajuus ga maar thuis vreten. oftewel: dat jij moeilijk wil doen met je eten, kun je niet een andere familie aandoen, dus apart voor je gaan koken moet er niet in zitten. en ter preventie: ik beweer nergens dat iemand dat wel beweert ![]() |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
En het mag best dat ze rekening gaan houden met, dat iemand vegetarier is, is heel gewoon. En het word ook steeds gewoner. Over veganisten doet men denk nu nog wat moeilijk, omdat men vaak niet goed weet wat het inhoud. En waarom iemand het is. Citaat:
Zo kan je nog een hele rij doorgaan etc. En trouwens waarom noem je het 'moeilijk' doen? Het is vaak alleen een kwestie van iets weglaten. En bij avondeten is dat voornamelijk vlees wat weggelaten moet worden.
|
![]() |
Ik heb nog nooit van mijn leven een hap vlees gehad
![]() Vis wel, tot mn 6e, ben daar toen ook uit mezelf mee gestopt. Over mij verbazen mensen zich ook vaak als ze zien dat ik 1.80 ben en bijna nooit ziek ben. ![]() En dan toch blijven zeggen dat het ongezond is....pff...
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar goed, maar waarom wel vis? Kom je uit een pescotarisch gezin ofzo???
|||
Citaat:
Citaat:
Zoals ik al zei is het geen probleem als het gaat om een kwestie van iets weglaten. Ik heb niks tegen vega~s an sich. Dus kom nou maar hier een groentetaart eten, eet ik jouw stukkie vlees wel op >: P Ach de reden waarom ik misschien wel enigzins fel tegen vega~s ben is omdat ik een hekel aan groente heb, zo ranzig ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
Allergie is iets wat lichamelijk negatief effect heeft. Ok misschien iets anders dan vegetarier zijn, maar na een tijd vegetarier zijn en dan vlees eten, dat kan niet goed voor je maag/darmen zijn. Dat maakt het dan ook lichamelijk hoewel dat bij ieder anders is. Maar verder zou je vegetarisme misschien als allergie kunnen omschrijven. Hoewel allergie niet het juiste woord is. Het gaat ermeer om dat je afkeer hebt voor een bepaald iets en dat kan geestelijk ook niet goed zijn als je maar meot eten wat de pot schaft enzo. Maar goed ik kan wel begrijpen dat men niet anders wil koken enzo. En bij fondue enzo heb je meestal nog wel salade enzo erbij. En barbecue/fondu enzo, dat is wel iets waar bij oorsprong niet alleen vlees hoort, maar ok, als iemand alleen een vleesbarbecue doet, dan zal ik er niet zijn. Daarnaast zou je voor barbecue voor mij een heel apart ding moeten hebben om op te gooien, want op een gezamelijk rooster, dat weiger ik ook ![]() Citaat:
Ik hou trouwens ook niet van groenten ![]() Hebben we toch wat gemeen ![]()
|
k ben ook zins erg kort vegetarier (1 week ongeveer) (na het lezen van de forum
![]() k at eerst wel vlees omdat k er nooit echt over na heb gedacht... ![]()
|||
Citaat:
Over het punt dat een vega~ maag geen vlees aankan. Daar heb je zelf voor gekozen ![]() Citaat:
![]() Het zou pas echt een probleem worden bij een toekomstige partner die vegetarier zou zijn... brr moet er maar niet aan denken, dan is er een dilemma ben ik bang ![]() Ja hebben we ies gemeen, voor de rest zijn we als god <-> satan, water <-> vuur, een sociaal persoon <-> mijn buurvrouw (wat een tang hehe) j/k |
![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
Zelfs de geur hoef ik niet in de buurt te hebben. Al dat vlees, dan word ik beetje misselijk van. Heb ik ook niet meer trek in mijn eigen eten. brrr... Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
ik werd 'bekeerd' tijdens mijn aardrijkskunde toets; met vlees verbruik je 5x zoveel grond als met graan oid
en ik vind het ronduit schandalig hoe mensen dieren behandelen. bovendien zitten al die ziekten in vlees me niet heel lekker en een prettige bijkomstigheid is het feit dat je de kans op kanker verkleint. zo. ![]() |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Maar ik hield er dus iig niet echt van. Maar ik ken ook genoeg mensen die vegetarier/veganist zijn die vlees lekker vonden en er vroeger veel van at. Het is dus meestal niet de smaak die mensen vegetarier laat worden, maar het is een protest tegen hoe het tot stand komt. Als je gaat indiepen in onze industrie en de effecten, dan moet je op zijn minst toch wel minderen met vlees. Niet alleen voor de dieren, maar ook voor het milieu en voor de mensen (voedselprobleem). Citaat:
|||
Citaat:
![]() (niet dat je me overtuigd hebt, maar dan heb ik gewoonweg wat meer inzicht in 'groente only zooi' en kan ik voortaan meteen als tegenargument gebruiken dat het echt niet te vreten is en dat ik het geprobeerd heb ![]() Citaat:
|
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Ze moeten de afrikanen een steuntje in de rug geven en niet alles bepalen voor hun. Medicijnen veels te duur, daar en er word vooral 'foute' medicijnen verkocht of medicijnen waarvan al verbeterde versies zijn etc. Afrika een chaos, ja, dat kan. Vooral de voedseldistributie is niet goed. Wat in afrika verbouwd word kopen de 'amerikanen' enzo allemaal op voor grotendeels het vee. En dan moet er ook nog monden in afrika gevoed worden. Ik vraag me af wie nou schuldig moet bevonden worden... Citaat:
Alleen moet de vegetariers/veganisten in de gewone supermarkt nog vaak op de enummers letten enzo. Welke producten wel en niet geschikt zijn, dat ben ik aan het verzamelen. En heb daarvoor een projectje opgezet: *reclame* www.vegantastic.nl *reclame* ![]() Citaat:
![]() Nee, ok, de vrouwen koken nog wel vaker, dat klopt wel. Er worden iig afspraken onderling gemaakt. En de ene die eet dan thuis gewoon niet vlees en dan alleen buitenshuis of de ander kookt het apart.
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het enige probleem zit dan nog in de mentaliteit van mensen, maar als mensen bewuster worden van alles wat ze doen, dan gaat het straks eenvoudig. Als men bewuster bezig zijn, dan zal men ook eerder letten op dingen en gaan er verhaal achter zoeken. Zoals vragen stellen over het eten of vragen over waar die mooie schoenen vandaan komen etc.
||
![]() |
Citaat:
Deze stap komt misschien ooit wel als men heel bewust is geworden. Maar nu is het denk iets wat bij de meeste al helemaal niet aan de orde is. En misschien een hele grote stap, die niet iedereen zomaar neemt in ene.
|
Ik eet ook vrij weinig vlees, bijna alleen maar kip, rund, en vis. In de eerste plaats omdat ik ander vlees gewoon niet echt lekker vind.
Ik heb een paar keer geprobeerd vegetariër te worden, maar het is me niet gelukt, omdat ik het gewoon te lekker vind. Heel zwak ik weet het, maar ja, ik ben er gewoon gek op.
|
Ik eet sinds een jaar of twee ook geen vlees meer, van de ene op de andere dag had ik geen excuus meer om vlees/vis te eten. En daar ben ik nog steeds blij om
![]()
|
Ik ben ongeveer 4 jaar vegetarisch geweest. Het kwam eigenlijk opeens dat ik dat wou. Ik vond vlees overbodig, en eigenlijk heb je het ook helemaal niet nodig. Er zijn genoeg andere dingen die je ervoor in de plaats kan eten. Ik at ook geen vis meer. En ik vond het ook slecht hoe al die beesten afgeslacht werden. Dat heb ik dus 4 jaar volgehouden.
En toen ben ik wel weer vlees gaan eten, ik denk dat het ongeveer een half jaar geleden is dat ik daar weer aan begonnen ben. En nu heb ik zoiets van dat het eigenlijk niet perse meer hoeft, alleen is het best moeilijk om opeens weer vegetarier te worden, want ik vind vlees eigenlijk best lekker hehe.. Maargoed, misschien ga ik het binnenkort wel weer es proberen. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
En vis? Ben je als vis-eter ook een moordenaar?
Ik eet bijna elke dag vlees of vis..... Het is allemaal biologisch en ik krijg geen schuldgevoel ofzo....Ben ik nu wreed? Daarnaast eet ik regelmatig tofou ( ![]()
Laatst gewijzigd op 12-02-2004 om 12:56. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Misschien kun je tofu op meerdere vieze manieren klaarmaken... er schijnen ook lekkere manieren te zijn, ooit in een restaurant had ik tofu die lekker smaakte. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit gehoord van biologische vis. Of bedoel je dat vis vrij zijn en dat ze daarom 'goed' zijn? Dan heb je het verschrikkelijk fout. Aangezien ook veel vis uit kweekvijvers komt en die ook allerlei gemanipuleerd hormonenvoedsel krijgen enzo. De vis die gewoon gevangen word, dat is schadelijk voor zeebodem, de visstand en er gaan vele vissen dood door de visserij. Kan je niet 'biologisch' noemen. Als je de regels gaat gebruiken die zorgen dat iets 'biologisch' genoemd mag worden, dan komt dat er denk niet voor in aanmerking. Citaat:
|
![]() |
Ik had gisteren voor het eerst een vegetariër te eten. Ik heb een tijd in de keuken gestaan, en een (al zeg ik het zelf) heerlijke vegetarische maaltijd op tafel gezet. Ik had, als full-time vleeseter, eigenlijk verwacht dat ik achteraf niet tevreden zou zijn. Niets is echter minder waar. Ik denk dat ik maar eens wat minder vlees ga eten...
||
Citaat:
wijsneus
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |