Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-01-2004, 11:43
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
Aragnabite schreef op 26-01-2004 @ 19:08:
Nee.. volgens mij ging het erom dat de rechter haar ontoerekeningsvatbaar kon verklaren.
Hm ja dat zou ook kunnen maar dat heeft daar ook wel een beetje mee te maken..
Oud 31-01-2004, 18:12
miss-suus
miss-suus is offline
was het wel de moeite waard om te kijken?
of deed het toch triggen?
Oud 31-01-2004, 18:56
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
miss-suus schreef op 31-01-2004 @ 19:12:
was het wel de moeite waard om te kijken?
of deed het toch triggen?
nou, toen ik haar zag, met alle respect hoor, maar het schrok me af...
maar ik vond het een heel zielig en erg verhaal.
het zal niet als trigger werken, iig niet bij mij.
Oud 31-01-2004, 18:57
Quiana
Quiana is offline
Verschilt ook wel per persoon, of het triggert of niet, denk ik.

Er zijn ook mensen die wél getriggerd kunnen worden door
extreem lage gewichten ed...
Oud 31-01-2004, 19:01
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Quiana schreef op 31-01-2004 @ 19:57:
Verschilt ook wel per persoon, of het triggert of niet, denk ik.

Er zijn ook mensen die wél getriggerd kunnen worden door
extreem lage gewichten ed...
ja, daar heb je ook wel gelijk in idd...
maar mij triggerde het niet.
en als mir hier komt, gaan we het dus samen kijken, omdat ze niet echt alleen wilde kijken, ik hoop ook niet dat het haar triggert.
Oud 31-01-2004, 19:29
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 31-01-2004 @ 20:01:
ja, daar heb je ook wel gelijk in idd...
maar mij triggerde het niet.
en als mir hier komt, gaan we het dus samen kijken, omdat ze niet echt alleen wilde kijken, ik hoop ook niet dat het haar triggert.

Het enige wat jij kan doen is haar helpen relativeren, er samen over praten, dingen naar de "positieve kant" ombuigen, denk ik.
Oud 31-01-2004, 21:37
miss-suus
miss-suus is offline
ik ben nu dus aan het twijfelen of het niet beter was geweest als ik toch had gekeken
Oud 31-01-2004, 22:48
Ephese
Ephese is offline
Kan iemand me uitleggen in welke zin zoiets triggerend kan zijn?
Een, geef toe, lichaam dat niet mooi is omdat het alleen bot is, kans op dood, geen geluk, geen leven.. Is dat iets om naar uit te zien?
Ik hoop dat iemand me dit kan verduidelijken, ergens is er een klein Ietsje in me, dat ik het wel snap, maar ik kan het niet voor mezelf onder woorden brengen.
Is het misschien het ultieme controle gevoel of iets dergelijks?

Deze vraag is natuurlijk ook niet triggerend bedoeld, als je er iets slechts aan overhoudt, reageer er dan niet op..
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 07:37
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
miss-suus schreef op 31-01-2004 @ 22:37:
ik ben nu dus aan het twijfelen of het niet beter was geweest als ik toch had gekeken
Waarom zou het beter zijn dan?

En dan nog, je kunt er nu vrij weinig meer aan doen...
Oud 01-02-2004, 07:39
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Ephese schreef op 31-01-2004 @ 23:48:
Kan iemand me uitleggen in welke zin zoiets triggerend kan zijn?
Een, geef toe, lichaam dat niet mooi is omdat het alleen bot is, kans op dood, geen geluk, geen leven.. Is dat iets om naar uit te zien?
Ik hoop dat iemand me dit kan verduidelijken, ergens is er een klein Ietsje in me, dat ik het wel snap, maar ik kan het niet voor mezelf onder woorden brengen.
Is het misschien het ultieme controle gevoel of iets dergelijks?
Mooi is een relatief begrip.

Wat voor de één misschien afschuwelijk en afstotend is,
kan voor de ander een beeld van perfectie, een streven/verlangen naar zijn.
Oud 01-02-2004, 15:46
miss-suus
miss-suus is offline
Citaat:
Quiana schreef op 01-02-2004 @ 08:37:
Waarom zou het beter zijn dan?

En dan nog, je kunt er nu vrij weinig meer aan doen...
zodat ik miss ergens een belletje kon horen rinkelen
Oud 18-02-2004, 15:05
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Vanmiddag om 17.00 op rtl4:
Aperitivo met als onderwerp eetstoornissen.
Oud 18-02-2004, 16:44
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Aragnabite schreef op 18-02-2004 @ 16:05:
Vanmiddag om 17.00 op rtl4:
Aperitivo met als onderwerp eetstoornissen.
ben ik ff blij dat ik het nu pas lees
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 16:46
Quiana
Quiana is offline
Ik heb het begin gezien, maar vond het niet heel bijzonder...
Beetje doorsnee verhaal. (of is dat later nog verandert?)
Oud 21-02-2004, 13:07
Snow White
Snow White is offline
Ik heb het programma op rtl 4'onze dochter eet niet' gezien en bij mij heeft het erg triggerend gewerkt.
Het is namelijk zo, dat dit programma erg sensatiegericht was. Ik vond het niet om aan te zien, en alleen de allerernstigste gevallen worden belicht.Zo ook in andere programma's. Zo loop je het gevaar dat jonge meiden of vrouwen gaan denken dat zij geen anorexia hebben of een serieus eetprobleem, omdat ze niet onder de zoveel kilo zitten of een sonde in hun neus hebben. Dat is niet waar het om gaat. Je kunt ook heel ongezonde gedachtes hebben als je op een gewoon gewicht zit.

Op dit moment ben ik nog steeds aan het worstelen. Het is geen makkie. Soms heb ik het idee, dat het nooit meer overgaat. Maar ik houd moed, al weet ik soms niet waar ik dat vandaan moet halen.

Liefs Maaike
Oud 23-02-2004, 09:56
Verwijderd
Dit weekend heb ik dat meisje ('k weet niet meer of het al ergens stond, maar goed) die nu opgenomen is weer gezien, ze ziet er echt veel en veel beter uit, lichamelijk, maar geestelijk ook. Ze lacht weer echt, niet meer als een boer met kiespijn. Ze ziet er nu gewoon echt leuk uit (al mag er nog wel een flink aantal kilo's bij, maar goed, dit is al ). 'k vind het echt heel knap van d'r.

@SW: We moeten weer eens afspreken.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 10:38
moenbase
moenbase is offline
het nare is ook zo dat bv boulimia niet aan de buitenkant te zien is. anorexia is te herkennen, met boulimia is dit zoveel moeilijker. de meesten zullen het echter ook blijven ontkennen dat ze een es hebben. en 'altijd' maar die achterlijke illusie van veel mensen dat het om eten gaat...
Oud 23-02-2004, 17:22
Fantôme
Fantôme is offline
gister kreeg ik dus te horen dat een meisje die altijd bij ons in de pauze zit anorexia heeft. dat is wel ff slikken enzow. Eigenlijk niet verwacht, maar ik had het misschien, als ik er meer op zou letten, kunnen weten. Ik had haar de hele zomervakantie niet gezien, en toen ze weer op school kwam was ze zo ontzettend afgevallen (ik hoor mezelf nog tegen een vriendin zeggen van: 'wow, is dat M, wat heeft die voor n dieet, dat wil ik ook! ) stom he?! zo stom... bah. echt achterlijk dat ik het niet heb opgemerkt. en ze at ook nooit echt in de pauze, een hapje, en dan ging het broodje het zakje weer in.... en als iemand snoep had was zij degene die nooit nam (en ik maar denken van; 'wat goed, dat ze van dat snoep af kan blijven!) en ze heeft vet veel tussenuren (nu blijkt dat ze een jaar in twee jaar doet...) al dat soort dingen. dus @ moenbase... ik heb zelfs anorexia niet eens herkent....
Oud 23-02-2004, 17:31
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 23-02-2004 @ 18:22:
dus @ moenbase... ik heb zelfs anorexia niet eens herkent....
Achteraf gezien vallen alle puzzelstukjes dan wel in elkaar zo te lezen... Maar als je er niet op bedacht bent ed, of er gewoonweg niet echt aan denkt, is het ook moeilijk om te herkennen denk ik.

Bovendien hoeft het niet eens altijd zo te zijn dat het zo
aanwezig is dat je het echt kan herkennen ed...
Oud 23-02-2004, 17:48
Verwijderd
Citaat:
Quiana schreef op 23-02-2004 @ 18:31:
Achteraf gezien vallen alle puzzelstukjes dan wel in elkaar zo te lezen... Maar als je er niet op bedacht bent ed, of er gewoonweg niet echt aan denkt, is het ook moeilijk om te herkennen denk ik.

Bovendien hoeft het niet eens altijd zo te zijn dat het zo
aanwezig is dat je het echt kan herkennen ed...
Idd. Bovendien ben je geen hulpverlener, waarom zou je het moeten herkennen? Ik denk niet dat je jezelf schuldig hoeft te voelen of zelfs maar iets hoeft te verwijten of wat dan ook.

En eetstoornissen zijn niet voor niks zo veradelijk, mensen kunnen het vaak heel lang heel goed verbergen voor anderen (en voor zichzelf).
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 20:41
moenbase
moenbase is offline
Door een schoolvriendin/klasgenote zal het ook minder snel opgemerken, dan iemand die erg close is met haar en haar gewoon weg heel weinig/bijna-niets ziet eten. (bijvoorbeeld: mama...)
Bij boulimia is het verbergen vaak met makkelijker, maar dat maakt de ziekte ook juist zo eigenaardig...
Oud 02-03-2004, 15:55
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Ik wilde eerst een nieuw topic open, maar ik dacht dat het hier misschien ook goed kon. Hoop niet dat jullie dat erg vinden..

Ik besefte wel al een tijdje van mezelf dat er iets niet klopte met mijn eetgedrag, maar toch vond ik mezelf nog altijd anders dan mensen met "echt" een eetstoornis.
Nu heb ik sinds vorige ook "echt" een eetstoornis.. (Ik heb er met mijn psychotherapeut over gesproken en nu is het dus "officieel" zeg maar )
Ik heb er nogal moeite mee met het feit dat het beestje nu een naam heeft.

Zijn er meer mensen die dit herkennen?
Oud 02-03-2004, 16:03
miss-suus
miss-suus is offline
Citaat:
Aragnabite schreef op 02-03-2004 @ 16:55:
Ik wilde eerst een nieuw topic open, maar ik dacht dat het hier misschien ook goed kon. Hoop niet dat jullie dat erg vinden..

Ik besefte wel al een tijdje van mezelf dat er iets niet klopte met mijn eetgedrag, maar toch vond ik mezelf nog altijd anders dan mensen met "echt" een eetstoornis.
Nu heb ik sinds vorige ook "echt" een eetstoornis.. (Ik heb er met mijn psychotherapeut over gesproken en nu is het dus "officieel" zeg maar )
Ik heb er nogal moeite mee met het feit dat het beestje nu een naam heeft.

Zijn er meer mensen die dit herkennen?

ja, ik herken het ook. kheb het al toch zo'n 2 jaar officieel al denken veel mensen, zoals me familie en school dat het al over is , maar dat is het dus niet. kleer er wel steeds beter mee omgaan maar toch wordt het steeds moeilijker.. ik wil er wel vanaf maar iig ook weer niet, tis best lastig...

ik heb steeds meer van die momenten dat ik niet meer zie zitten.. en gewoon instort... en steeds weer die gedachte bij het eten is niet leuk meer.. maar het voelt ook weer goed

kweet niet of je dit wel snap. beetje stom verteld
Oud 02-03-2004, 16:23
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
miss-suus schreef op 02-03-2004 @ 17:03:
ja, ik herken het ook. kheb het al toch zo'n 2 jaar officieel al denken veel mensen, zoals me familie en school dat het al over is , maar dat is het dus niet. kleer er wel steeds beter mee omgaan maar toch wordt het steeds moeilijker.. ik wil er wel vanaf maar iig ook weer niet, tis best lastig...

ik heb steeds meer van die momenten dat ik niet meer zie zitten.. en gewoon instort... en steeds weer die gedachte bij het eten is niet leuk meer.. maar het voelt ook weer goed

kweet niet of je dit wel snap. beetje stom verteld
Ik snap het wel.. vooral die laatste zin...

Heb jij hulp ervoor?
Oud 02-03-2004, 16:44
miss-suus
miss-suus is offline
Citaat:
Aragnabite schreef op 02-03-2004 @ 17:23:
Ik snap het wel.. vooral die laatste zin...

Heb jij hulp ervoor?
okeej

nee, kheb er geen hulp voor
Reageren

Regels voor berichten