![]() |
|
De andere was vol.
![]()
|
![]() |
||
Citaat:
Als je weet dat het als een trigger werkt bij jou, moet je het niet doen. En als je het wel doet, zou ik een goede vriendin vragen te komen....die je kan helpen relativeren etc...
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
ik ga dat programma op nemen, en kijken wanneer ik het aan kan. Want ik denk dat het heel triggerend kan werken, en ik niet weer wil gaan lopen kloten met eten. Ik heb heelveel mazzel gehad, mijn vriendin had het door dat ik niet meer zo veel at en is me toen gaan verwennen, met dingen die ik super lekker vond en daardoor wel at. Want als ik alleen was at ik niks met iemand er bij wel iets.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
ik vind het eig nogal spijtig dat er over andere eetstoornissen niet zo veel info te vinden is. en gewoon over eetstoornissen algemeen, zonder er een naam op te plakken want er zijn er blijkbaar ook een heleboel die niet in het hokje an, bn of bed te passen zijn.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En er zijn er nog wel een paar, maar anorexia, boulimia en bed hebben, denk ik, de meeste mensen en zijn daardoor de bekendste...dat zal ook wel de reden zijn dat daar het meeste informatie over te vinden is. Laatst gewijzigd op 25-01-2004 om 19:41. |
![]() |
|
![]() |
Hier kan je een verhaaltje over orthorexia lezen. Misschien interessant.
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Herkende je, jezelf in bepaalde dingen van het meisje?, waarin b.v.?
||
Citaat:
![]() Dat meisje zei een paar keer: "Ik wil niet meer afvallen, maar ook niet meer aankomen." Dat herken(de) ik wel heel erg. Mijn moeder keek ook mee, ze heeft me heel vaak gevraagd of ik echt wel normaal eet, omdat ze me nooit ziet eten (doordeweeks woon ik op kamers) en omdat ik nooit zoutjes en chips eet, als dat op tafel staat (geen zin in). Ze ging ook demonstratief appels schillen en zo ongeveer aan mij voeren onder dat programma. En toen ik zei dat ik, na 10 stukken, wel genoeg had, werd ze chagrijnig.
||
Citaat:
![]() Ik schrok overigens behoorlijk van het gewicht dat ze op het laatst had. Ik ken wel mensen met anorexia.. maar 29 kilo...? *ril*
||
Citaat:
![]() Ik vond het trouwens heel erg dat die vader continu naar dat meisje zat te kijken terwijl ze aan het eten was. Ik zou echt weigeren om aan tafel te zitten, als mij zoiets zou overkomen. En dat hij boter en meer melk in de aardappelpuree gooide en meer suiker in de pudding... het is vast normaal in zo'n situatie, maar ik vond het gemeen. ![]()
||
Citaat:
En van die boter en meer melk.. Ik vond het ook wel een beetje gemeen. Had echt zoiets van "Als dat mijn ouders waren! ![]()
||
![]() |
Citaat:
bij haar is het voort gekomen uit een depressie en ik was toen ook depressief en dat was het enige wat te controleren viel eten. Het niet willen afvallen maar ook niet willen aankomen heel erg. Ik weeg nu dan 60-65 eindelijk maar ik woog twee jaar geleden 55 kilo met dezelfde lengte en meer activiteit. Maar ik heb nooit trucjes uitgehaald met eten!! |
![]() |
||
Citaat:
bovendien vind ik hetook zo raar als mensen in hokjes worden geplaatst...
||
Citaat:
Maar volgens mij wel.. Want als je hier door Anorexia in het ziekenhuis komt in zo'n mate adviseren ze volgens mij sowieso de ouders een opname of iets dergelijks. Terwijl zij gewoon naar huis mocht en 1 keer in de week therapie kreeg. En ze werd maar steeds lichter en lichter.. totdat ze dus weer in het ziekenhuis (dit keer speciaal ziekenhuis) terecht kwam.. ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
In de documentaire werd ook gezegd dat het meisje absoluut niet naar een psychiatrische kliniek wilde omdat ze dan haar toekomst (het werken met kinderen) kon vergeten. Als ik me het goed herinner.. Daarom ging ze dus aanvankelijk naar een gewoon ziekenhuis, kwam daar aan tot ong 43 kilo, mocht naar huis, viel af tot 29
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() vreselijk dat achterdochtige gedoe |
![]() |
||
Citaat:
|
Hm, ongecensureerd
![]() Ik mis het, denk ik. Ik denk er met gemengde gevoelens aan terug, het was heel fijn, alleen het herstellen niet. Dat eeuwige gevoel van aanstellerij dat erna kwam, heb ik soms nog, en dat doet me het erger missen. Wat ik wel beter vind, is dat ik nu weer gewoon kan sporten zonder van m'n stokje te gaan en dat ik redelijk tevreden ben met mijn lichaam. Ik denk dat ik het altijd wel zal blijven missen en dat vind ik jammer. Dat heerlijke gevoel van licht zijn, van leeg zijn. Niet uit te leggen... en dit klinkt waarschijnlijk best stom. ![]() |
![]() |
|
|