Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-07-2004, 14:50
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Citaat:
Alexanchez schreef op 14-07-2004 @ 11:50 :
Ik kom zojuist terug uit Hurghada... Ik vertel later wel hoe het was...
Ben ik ook geweest... welk hotel zat je en hoe vond je het?
Oud 15-07-2004, 17:17
Alexanchez
Alexanchez is offline
Ik ging een weekje naar Hurghada in Hor Palace. Het was natuurlijk weer te kort maar dat hadden we wel verwacht. Ik ben o.a. naar Cairo geweest, heb met quads door de Sahara gereden en heel erg veel gesnorkelt. We zijn naar speciale plekken gegaan om te snorkelen met een boot, we zaten op plekken waar je ook veel duikers zag. Murene's gezien van bijna 2 meter lang en nog veel meer tropische vissen. Dat was echt geweldig. Cairo is ook erg mooi, al zijn bijvoorbeeld de piramides veel te touristisch. Het land zelf is erg mooi en het weer is iets te warm. Maar over het algemeen vond ik het dus erg leuk en het was ook niet zo heel erg duur geloof ik. Ik had van te voren vrijwel precies verwacht wat ik ook echt te zien kreeg dus dat was ook wel mooi. (ik had hoge verwachtingen)
Oud 21-07-2004, 11:37
YPrue
YPrue is offline
Citaat:
Alexanchez schreef op 15-07-2004 @ 18:17 :
Ik ging een weekje naar Hurghada in Hor Palace. Het was natuurlijk weer te kort maar dat hadden we wel verwacht. Ik ben o.a. naar Cairo geweest, heb met quads door de Sahara gereden en heel erg veel gesnorkelt. We zijn naar speciale plekken gegaan om te snorkelen met een boot, we zaten op plekken waar je ook veel duikers zag. Murene's gezien van bijna 2 meter lang en nog veel meer tropische vissen. Dat was echt geweldig. Cairo is ook erg mooi, al zijn bijvoorbeeld de piramides veel te touristisch. Het land zelf is erg mooi en het weer is iets te warm. Maar over het algemeen vond ik het dus erg leuk en het was ook niet zo heel erg duur geloof ik. Ik had van te voren vrijwel precies verwacht wat ik ook echt te zien kreeg dus dat was ook wel mooi. (ik had hoge verwachtingen)
Was het eigenlijk erg druk daar?
Oud 21-07-2004, 23:30
MikeyMo
MikeyMo is offline
Lex, je vergeet de Steenvissen en de egelvissen yo.
Oud 23-07-2004, 11:32
Alexanchez
Alexanchez is offline
Citaat:
YPrue schreef op 21-07-2004 @ 12:37 :
Was het eigenlijk erg druk daar?
Ja, in Hurghada vel touristen en veel verkopers. In Cairo kom je werkelijk alles tegen.
Oud 23-07-2004, 11:33
Alexanchez
Alexanchez is offline
Citaat:
MikeyMo schreef op 22-07-2004 @ 00:30 :
Lex, je vergeet de Steenvissen en de egelvissen yo.
Pff...
Oud 27-07-2004, 10:04
Thinker
Thinker is offline
Wat je ook niet mag vergeten, is altijd checken als je water koopt of het plastiek van de dop vastzit. Tanden poetsen moet ook gebeuren met fleswater.

Ook opletten in zwembaden, zwem met je mond dicht ;-)

Nog iets over dat afdingen. Als je een vierde betaalt van de originele prijs, ben je ongeveer goed. Het zal nog altijd veel zijn in vergelijking met wat een egyptenaar zou betalen, maar soit.

Wat je ook eens moet doen, is rondrijden in een kalesh. Da's gegarandeerd volle pret. Het verkeer in Egypte is gewoon ZALIG. Ik snap nog altijd niet hoe ze met vier op 1 fiets kunnen. Hun engels is trouwens ook schattig. "Yo wan egytan bofrrriend?"
Oud 28-07-2004, 20:19
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Citaat:
Thinker schreef op 27-07-2004 @ 11:04 :
Tanden poetsen moet ook gebeuren met fleswater.
Je kan natuurlijk ook overdrijven he
Ik bedoel; opletten, ok... maar een klein beetje water kan geen kwaad; ieder mens heeft ook nog iets als weerstand, dus dat komt heus goed als je je tanden met kraanwater poetst. Je moet het verder gewoon niet drinken...
Oud 30-07-2004, 09:30
YPrue
YPrue is offline
Ik ben net terug uit Egypte, en het was echt heel erg fantastisch! Ik raak er maar niet over uitgepraat. Er zaten erg veel leuke en aardige mensen op de boot (ook van mijn leeftijd) en we hebben erg gelachen. En de gids, Aladin, was gewoon de beste gids die ik ooit gehad heb! Die man is echt leuk.
Later vertel ik wel wat meer.
En, ik ben helemaal niet ziek geworden, het eten was erg lekker!

Laatst gewijzigd op 30-07-2004 om 09:36.
Oud 27-08-2004, 14:27
balen
balen is offline
hoi
ik ben in 2001 in egypte geweest. Was geweldig. De leukste vakantie tot nu toe. We zaten eerst een week op een 5sterreen cruiseschip. Je kan elke dag uitstappen en met een gids alle tempels bezoeken. Wij hebben de karnaktempel de luxor tempel de edfutempel en de komobotempel en het dal der koningen gedaan. Er ging steeds een gids mee om alles uiteleggen. Hij praatte engels maar mijn vader vertaalde alles. Je was dan ongeveer een halve dag in de tempel en de rest zonnen op het dek of zewemmen in het zwembad. De hygiene viel best mee. Gewoon niet uit de kraan drinken en geen ijs en water op sraat kopen. Daar kan samanella in zitten omdat af en toe de stroom uitvalt. Verder gewoon je laten inenten. Daarna zijn we naar hugada geweest een badplaats. Een privestrand en alleen zwemmen en zonnen. OOk nog naar de piramides geweest. Was de leukste vakantie allertijden.
Oud 08-09-2004, 18:26
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Gelukkig allemaal positieve verhalen in dit topic. Ik ga in januari 2 weken met Djoser naar Egypte, Nijlvallei en Rode Zee. Nu staat er in het informatieboekje dat je veel dingen in euro's moet betalen, o.a. visum bij aankomst op het vliegveld, maar ook voor sommige excursies. Ik wil natuurlijk niet te veel contant geld in euro's mee hebben, dus hoeveel zal ik meenemen? En kun je daar gewoon pinnen met je pinpas?
Oud 08-09-2004, 22:37
YPrue
YPrue is offline
Citaat:
Missy1234567890 schreef op 08-09-2004 @ 19:26 :
Gelukkig allemaal positieve verhalen in dit topic. Ik ga in januari 2 weken met Djoser naar Egypte, Nijlvallei en Rode Zee. Nu staat er in het informatieboekje dat je veel dingen in euro's moet betalen, o.a. visum bij aankomst op het vliegveld, maar ook voor sommige excursies. Ik wil natuurlijk niet te veel contant geld in euro's mee hebben, dus hoeveel zal ik meenemen? En kun je daar gewoon pinnen met je pinpas?
Bereid je maar alvast voor op een grote drukte in Egypte (bij de bezienswaardigheden en dergelijke). In de winter is Egypte heel erg volgeboekt.
Je kunt in Egypte rustig alleen maar euro's meenemen, want de ervaring die ik deze zomer gemaakt heb, is dat veel mensen gewoon liever euro's dan Egyptische Ponden willen hebben. Op de entreekaartjes van de bezienswaardigheden staan wel de prijzen in Egyptische Ponden aangegeven. Ik weet niet of je daar wel met euro's kunt betalen, omdat bij onze reis de excursies inclusief waren. Is dat bij jullie niet zo?
Het visum kun je inderdaad gewoon wel in euro's betalen. En pinnen bij de banken met je pinpas kun je daar ook (mits je een pinpas hebt waar je mee in het buitenland kunt pinnen). Vraag gewoon even bij de bank na of je met jouw huidige pasje in het buitenland kunt pinnen. Zo niet, kun je een nieuw pasje bestellen (met behoud van pincode).
Oud 09-09-2004, 16:51
Missy1234567890
Citaat:
YPrue schreef op 08-09-2004 @ 23:37 :
Bereid je maar alvast voor op een grote drukte in Egypte (bij de bezienswaardigheden en dergelijke). In de winter is Egypte heel erg volgeboekt.
Je kunt in Egypte rustig alleen maar euro's meenemen, want de ervaring die ik deze zomer gemaakt heb, is dat veel mensen gewoon liever euro's dan Egyptische Ponden willen hebben. Op de entreekaartjes van de bezienswaardigheden staan wel de prijzen in Egyptische Ponden aangegeven. Ik weet niet of je daar wel met euro's kunt betalen, omdat bij onze reis de excursies inclusief waren. Is dat bij jullie niet zo?
Het visum kun je inderdaad gewoon wel in euro's betalen. En pinnen bij de banken met je pinpas kun je daar ook (mits je een pinpas hebt waar je mee in het buitenland kunt pinnen). Vraag gewoon even bij de bank na of je met jouw huidige pasje in het buitenland kunt pinnen. Zo niet, kun je een nieuw pasje bestellen (met behoud van pincode).
Ja, ik weet dat het er dan heel druk is, maar ik hou echt niet van die extreme hitte in de zomer, vandaar dat ik ook maar in de winter ga.
Bij onze reis zijn een aantal excursies bij de reissom inbegrepen, piramides, west-Thebe en het Philae-eiland. De rest is facultatief en moet je dus zelf terplekke betalen. Ook moeten we zelf voor eten 's middags en 's avonds zorgen, dus ik weet niet of die restaurantjes daar ook liever euro's willen? De reisorganisatie raad aan op €200 p.p. p/week te rekenen wat betreft eten en excursies. Ik zie het eerlijk gezegd niet zo zitten om met €400 rond te lopen. Weet jij trouwens hoeveel je voor je (digitale) camera moet bij betalen bij de bezienswaardigheden?
Als ik nog iets wil weten, vraag ik het nog wel. Alvast bedankt voor je antwoorden
Oud 09-09-2004, 17:12
YPrue
YPrue is offline
Citaat:
Missy1234567890 schreef op 09-09-2004 @ 17:51 :
Ja, ik weet dat het er dan heel druk is, maar ik hou echt niet van die extreme hitte in de zomer, vandaar dat ik ook maar in de winter ga.
Bij onze reis zijn een aantal excursies bij de reissom inbegrepen, piramides, west-Thebe en het Philae-eiland. De rest is facultatief en moet je dus zelf terplekke betalen. Ook moeten we zelf voor eten 's middags en 's avonds zorgen, dus ik weet niet of die restaurantjes daar ook liever euro's willen? De reisorganisatie raad aan op €200 p.p. p/week te rekenen wat betreft eten en excursies. Ik zie het eerlijk gezegd niet zo zitten om met €400 rond te lopen. Weet jij trouwens hoeveel je voor je (digitale) camera moet bij betalen bij de bezienswaardigheden?
Als ik nog iets wil weten, vraag ik het nog wel. Alvast bedankt voor je antwoorden
In de zomer is het ontzettend goed uit te houden. Veel mensen beweren dat het niet uit te houden is, maar dat is echt niet zo.

In de Vallei der Koningen (ik neem aan dat je dat met West-Thebe bedoelt) mag je in de graven zelf niet fotograferen. Buiten de graven wel. Bij de Hatschepsut-tempel kun je ook gewoon voor niks met je fototoestel komen. Voor een fototoestel vragen ze geen vergoeding. Ook op het Philae-eiland niet.

Je hoeft toch ook niet het hele bedrag mee te nemen? Neem gewoon een beetje geld mee en laat de rest in een kluisje. Zitten jullie in een hotel? De excursies kosten echt maar een paar euro.

Ik raad je aan om niet alleen te gaan eten. Neem in ieder geval iemand mee. Let ook op met waar en wat je gaat eten.

Hier een paar entreeprijzen (in Egyptische Ponden):
- Karnaktempel: 20 Pond
- Luxortempel: 20 Pond
- Vallei der Koningen: 30 Pond
- Philae-tempel: 20 Pond
- Lord Kitchener-eiland: 5 Pond
- Hatschepsut-tempel: 12 Pond
- Kom Ombo-tempel: 10 Pond
- Horus-tempel: 20 Pond

Laatst gewijzigd op 09-09-2004 om 17:18.
Oud 10-09-2004, 12:21
Missy1234567890
Dank je wel! Met welke organisatie ben jij eigenlijk geweest?
Oud 10-09-2004, 16:55
YPrue
YPrue is offline
Citaat:
Missy1234567890 schreef op 10-09-2004 @ 13:21 :
Dank je wel! Met welke organisatie ben jij eigenlijk geweest?
Ik ben samen met mijn moeder met Neckermann geweest. We hebben een Nijlcruise gemaakt (van Luxor naar Aswanen weer terug), en alles was echt perfekt geregeld!
Als je nog meer vragen hebt, stel ze maar.

Regels voor berichten