![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik bedoel; opletten, ok... maar een klein beetje water kan geen kwaad; ieder mens heeft ook nog iets als weerstand, dus dat komt heus goed als je je tanden met kraanwater poetst. Je moet het verder gewoon niet drinken...
||
Citaat:
Je kunt in Egypte rustig alleen maar euro's meenemen, want de ervaring die ik deze zomer gemaakt heb, is dat veel mensen gewoon liever euro's dan Egyptische Ponden willen hebben. Op de entreekaartjes van de bezienswaardigheden staan wel de prijzen in Egyptische Ponden aangegeven. Ik weet niet of je daar wel met euro's kunt betalen, omdat bij onze reis de excursies inclusief waren. Is dat bij jullie niet zo? Het visum kun je inderdaad gewoon wel in euro's betalen. En pinnen bij de banken met je pinpas kun je daar ook (mits je een pinpas hebt waar je mee in het buitenland kunt pinnen). Vraag gewoon even bij de bank na of je met jouw huidige pasje in het buitenland kunt pinnen. Zo niet, kun je een nieuw pasje bestellen (met behoud van pincode).
||
Citaat:
Bij onze reis zijn een aantal excursies bij de reissom inbegrepen, piramides, west-Thebe en het Philae-eiland. De rest is facultatief en moet je dus zelf terplekke betalen. Ook moeten we zelf voor eten 's middags en 's avonds zorgen, dus ik weet niet of die restaurantjes daar ook liever euro's willen? De reisorganisatie raad aan op €200 p.p. p/week te rekenen wat betreft eten en excursies. Ik zie het eerlijk gezegd niet zo zitten om met €400 rond te lopen. Weet jij trouwens hoeveel je voor je (digitale) camera moet bij betalen bij de bezienswaardigheden? Als ik nog iets wil weten, vraag ik het nog wel. Alvast bedankt voor je antwoorden ![]() |
![]() |
||
Citaat:
In de Vallei der Koningen (ik neem aan dat je dat met West-Thebe bedoelt) mag je in de graven zelf niet fotograferen. Buiten de graven wel. Bij de Hatschepsut-tempel kun je ook gewoon voor niks met je fototoestel komen. Voor een fototoestel vragen ze geen vergoeding. Ook op het Philae-eiland niet. Je hoeft toch ook niet het hele bedrag mee te nemen? Neem gewoon een beetje geld mee en laat de rest in een kluisje. Zitten jullie in een hotel? De excursies kosten echt maar een paar euro. Ik raad je aan om niet alleen te gaan eten. Neem in ieder geval iemand mee. Let ook op met waar en wat je gaat eten. Hier een paar entreeprijzen (in Egyptische Ponden): - Karnaktempel: 20 Pond - Luxortempel: 20 Pond - Vallei der Koningen: 30 Pond - Philae-tempel: 20 Pond - Lord Kitchener-eiland: 5 Pond - Hatschepsut-tempel: 12 Pond - Kom Ombo-tempel: 10 Pond - Horus-tempel: 20 Pond
Laatst gewijzigd op 09-09-2004 om 17:18. |
![]() |
||
Citaat:
Als je nog meer vragen hebt, stel ze maar. ![]()
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Wereldarmoede Gatara | 5 | 27-06-2007 10:18 | |
Algemene schoolzaken |
Buitelandse student Guimaraes | 1 | 20-08-2006 15:24 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
[Egypte] explosies aan Rode Zee Gatara | 146 | 29-07-2005 13:55 | |