Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-01-2004, 19:09
LaResistance
LaResistance is offline
Ik stort me in het begin altijd met volle overgave op mijn studieboeken maar na een paar maanden slaat de verveling toe en voel ik mij beklemd door de schoolbanken. Ik zou er graag een jaar tussen uit gaan om ergens in een totaal andere omgeving ongebonden kennis en praktijkervaring op te doen. Ik heb geen zin in een geplande reis maar gewoon op de gok met m'n rugzak. Niet zo'n "standaard" jaar Australië voor de uitdaging maar het Midden Oosten lijkt me wel wat, of Zuid-Amerika...

Iemand die dit gedaan heeft of van plan is? Ervaringen?
Oud 23-01-2004, 22:11
LaResistance
LaResistance is offline
0
Oud 23-01-2004, 22:14
Verwijderd
Het lijkt me dat je na een jaar iets anders doen nog moeilijker met school kan beginnen, eigenlijk.

Maar ik ben het nog nooit van plan geweest dus ik kan je niet helpen.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 22:18
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 23-01-2004 @ 23:14:
Het lijkt me dat je na een jaar iets anders doen nog moeilijker met school kan beginnen, eigenlijk.

Maar ik ben het nog nooit van plan geweest dus ik kan je niet helpen.
Ja maar ik ben wel van plan te blijven leren dat jaar. Maar volkomen onafhankelijk van een instituut, dat werkt voor mij het beste. Hoe ik daarna verder zou gaan weet ik ook nog niet. Maar omdat ik nu ook nog geen enkele clue heb van wat ik eens zal gaan doen lijkt me dit wel een nuttige tijdopvulling.
Oud 23-01-2004, 23:14
Shredder
Shredder is offline
Als je nu niet met een opleiding bezig bent zal het volgens mij niet veel kwaad doen, alleen als je al midden in een opleiding zit zou ik het niet aanraden.
Als het weekend voorbij is denk ik al shit morgen weer school dus als je er dan een jaar tussenuit bent geweest zal dat nog wel iets erger zijn, of misschien ook wel minder wie weet
Oud 24-01-2004, 11:05
Scatterbrain
Scatterbrain is offline
Ik heb er ook aan gedacht om er eerst een jaar tussenuit te gaan voordat ik met mn studie ga beginnen, maar ik ben idd bang dat ik dan niet meer gemotiveerd genoeg zal zijn.. maar aan de andere kant is 't misschien wel goed om even wat anders te doen dan school en ben je na dat jaar des te gemotiveerder om je studie weer op te pakken en 't zo snel mogelijk af te maken zodat je er vanaf bent..
Oud 24-01-2004, 12:16
Yolcu
Yolcu is offline
Ik loop ook al een tijdje rond met het idee om er eerst een jaartje tussenuit te gaan, voor ik verder ga studeren. Helaas is er (in mijn leven) één beperkende factor: de financiën!

Dus ik denk dat ik toch maar 'gewoon' verder ga studeren en dan in het tweede of derde jaar van m'n studie een jaartje of een semester aan een universiteit in het Midden Oosten ga studeren.

Ik kan je dus niet echt helpen: ik zit zo'n beetje in hetzelfde schuitje. Maar ik houd dit topic wel in de gaten..
Oud 24-01-2004, 12:31
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Unique schreef op 24-01-2004 @ 13:16:
Ik loop ook al een tijdje rond met het idee om er eerst een jaartje tussenuit te gaan, voor ik verder ga studeren. Helaas is er (in mijn leven) één beperkende factor: de financiën!

Dus ik denk dat ik toch maar 'gewoon' verder ga studeren en dan in het tweede of derde jaar van m'n studie een jaartje of een semester aan een universiteit in het Midden Oosten ga studeren.

Ik kan je dus niet echt helpen: ik zit zo'n beetje in hetzelfde schuitje. Maar ik houd dit topic wel in de gaten..
Over de financiën zit ik niet zo in ook al ben ik geen rijke stinkerd, ik zie dit wel zitten en ik denk niet dat het veel geld hoeft te kosten. Een jaartje studeren in Syrië ofzo dat lijkt me wel wat, als Bush zich dan een jaar in kan houden met z'n oorlogsdreigementen tenminste...Heb jij al een bepaald land op het oog? Connecties? Want hoe gaat het als je daar eenmaal aankomt, waar kun je terecht?
Oud 25-01-2004, 14:46
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 24-01-2004 @ 13:31:
Over de financiën zit ik niet zo in ook al ben ik geen rijke stinkerd, ik zie dit wel zitten en ik denk niet dat het veel geld hoeft te kosten. Een jaartje studeren in Syrië ofzo dat lijkt me wel wat, als Bush zich dan een jaar in kan houden met z'n oorlogsdreigementen tenminste...Heb jij al een bepaald land op het oog? Connecties? Want hoe gaat het als je daar eenmaal aankomt, waar kun je terecht?
Naja alles waar ik naar gekeken heb kost toch wel veel geld.. ik zou graag naar Turkije, Egypte, Iran of Marokko willen. Ik heb familie in Egypte die me eventueel zouden kunnen helpen bij van alles (zij spreken ook Arabisch). Zelf spreek ik een beetje Turks maar geen Arabisch. In Marokko zou ik me nog een beetje kunnen redden met Frans.

Ik heb een beetje rondgekeken op internet bij universiteiten in het Midden Oosten en ik merk dat die universiteiten totaal niet ingesteld zijn op buitenlandse studenten. Vaak hebben ze niet eens een Engelstalige website. En dan ben ik ook nog een vrouw.. in Iran zou ik gesluierd over straat moeten..

Al met al dus een hoop hindernissen, maar ze zijn allemaal goed te overwinnen, met een beetje doorzettingsvermogen. Toch weet ik (net als jij denk ik) niet echt waar ik moet beginnen. Het is voor de meeste mensen niet echt voor de hand liggend om naar het Midden Oosten te gaan. Australië, Groot-Brittannië en de VS zijn een stukje meer voor de hand liggend. Daarom zijn er genoeg organisaties die je kunnen helpen met een verblijf in één van deze landen, maar niet bij een verblijf in het Midden Oosten. Jammer genoeg. Maar als je nog tips hebt..?

Ik heb trouwens veel gelezen over Syrië, is echt een mooi land
Oud 25-01-2004, 17:39
NN
NN is offline
Ik weet het niet zeker, maar als je wat anders wilt en ook wilt blijven leren, misschien is een jaartje studeren in het buitenland dan iets?
Oud 25-01-2004, 21:39
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
NN schreef op 25-01-2004 @ 18:39:
Ik weet het niet zeker, maar als je wat anders wilt en ook wilt blijven leren, misschien is een jaartje studeren in het buitenland dan iets?
Niet het hele topic doorgelezen?

(hij zegt zelf al dat ie wel een jaartje wil studeren)
Oud 26-01-2004, 13:43
Verwijderd
Citaat:
LaResistance schreef op 23-01-2004 @ 20:09:
Niet zo'n "standaard" jaar Australië voor de uitdaging
Waarom die ?
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 14:40
Heleeeeen
Heleeeeen is offline
Ik denk dat je als je weg bent geweest en je bent weer terug je nog ongemotiveerder bent, dus ik denk dat je het beter na je studie kunt doen
Oud 26-01-2004, 18:05
hansjuh
hansjuh is offline
Ik heb een jaartje in zuid afrika gewoont en ik kan het je echt aanraden om een jaartje ertussen uit te gaan!
Het is echter wel fijn als je je opleiding hebt afgerond (tenzij je aan je laatste opleiding bezig bent, dan maakt het niet zo veel uit)
Misschien dat ik dit jaar ook nog eens een tijdje ertussenuit ga, maar ik weet nog niet hoe en wat en of ik uberhaupt wel ga.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 11:07
INViCTuS
INViCTuS is offline
To LaResistance :

Hoe kom je in weet ik het wiens naam erop om naar Syrie te gaan dan? Het is in mijn ogen niet het meest voor de hand liggende land om te gaan studeren o.i.d wel?!

Als ik er tussenuit wil wat zeker wel een optie is lijkt mij Canada in eerste plaats wel wat.
Oud 27-01-2004, 13:24
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
INViCTuS schreef op 27-01-2004 @ 12:07:
To LaResistance :

Hoe kom je in weet ik het wiens naam erop om naar Syrie te gaan dan? Het is in mijn ogen niet het meest voor de hand liggende land om te gaan studeren o.i.d wel?!

Als ik er tussenuit wil wat zeker wel een optie is lijkt mij Canada in eerste plaats wel wat.
Het Midden Oosten trekt mij zowiezo al aan in tegenstelling tot een land als Canada of Australië. Dat zal wel een kwestie van smaak zijn. Ik heb er heel veel over gelezen en Syrië lijkt me een fascinerend land met wel degelijk vele studie mogelijkheden. Ik ben nu een beetje Arabisch aan het leren want de taal vormt nog een struikelblok maar praktijkervaring zal daar wel verandering in brengen.
Oud 27-01-2004, 14:44
Martine1986
Martine1986 is offline
ik ken ook een paar mensen die er een jaar "tussenuit" zijn gegaan.. en die zijn allemaal niet meer gaan studeren, ookal waren ze dat allemaal ECHT van plan
maja, hangt er per persoon vanaf, lijkt mij ook wel leuk, maar denk niet dat ik dan nog de motivatie heb om nog te gaan leren
Reageren

Regels voor berichten