Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-05-2004, 19:17
Coral
Coral is offline
Neej, het trekt me totaal niet.
Oud 22-05-2004, 23:14
Verwijderd
Nee, Turkije trekt me totaal niet. Massatoerisme
Oud 23-05-2004, 12:24
Dzjes
Dzjes is offline
Zijn er hier al mensen in Kusadasi geweest? Ik ga deze zomer en ik ben eigenlijk wel benieuwd als er iemand bezichtig-tips heeft ofzo, laat maar komen (pm mag ook altijd..)
Ik ga trouwes naar het 'egeria beach club'-hotel
Oud 23-05-2004, 19:14
ceylan
ceylan is offline
Citaat:
Dzjes schreef op 23-05-2004 @ 13:24 :
Zijn er hier al mensen in Kusadasi geweest? Ik ga deze zomer en ik ben eigenlijk wel benieuwd als er iemand bezichtig-tips heeft ofzo, laat maar komen (pm mag ook altijd..)
Ik ben er al een paar keer geweest, en het is daar echt heel mooi. Echt mooie stranden en natuurlijk is er s'avonds heel wat te beleven. Dat zal je dan wel zien, je zal je daar in ieder geval niet vervelen!
Oud 24-05-2004, 14:01
Verwijderd
ik ga dit jaar voor het eerst naar turkije.. naar marmaris. vanaf 9 augustus voor twee weken.. hmm.. heb er wel zin in hoor
Oud 03-06-2004, 10:14
.Pure
.Pure is offline
Citaat:
Dzjes schreef op 23-05-2004 @ 13:24 :
Ik ben er 2x geweest, zomer 2001 en zomer 2002. Was erg leuk, anders gingen we ook geen 2e keer
1e keer zaten we meer in het centrum, 2e keer aan het strand (toch beter!). Maar het is dus een erg leuke plaats waar je je iig niet hoeft te vervelen (denk ik!).
Een jeep-safari is erg leuk om te doen, je gaat dan met een aantal jeeps door de bergen touren zeg maar, ondertussen picknicken/bbq-en. Erg leuk.
Een boottocht is ook erg leuk om te doen! Je gaat dan gewoon een aantal baaien af, waar je kan zwemmen enzo.
We zijn ook naar Ephese geweest, dat is leuk als je wel van culturele dingen houdt, het zijn opgravingen dus. Wel indrukwekkend.
Oud 03-06-2004, 14:42
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Mensen... beetje naïef om te zeggen dat Turkije een mooi land is en de Turken aardige mensen zijn, als je alleen maar in de (massa-)toeristen-kust-plaatsen bent geweest. Natúúrlijk laten ze daar alles van hun mooiste kant zien, anders zouden ze geen toeristen trekken.
Turkije zal vast een mooi land zijn en de Turken vast gastvrij, aardig enz, maar dit kan je pas oordelen als je iets verder het land Turkije in bent geweest dan alleen het strand en de disco...
Ik ga zondag naar Turkije naar Side, lekker toeristisch dus -want daar heb ik helemaal niets tegen-, maar mij zul je dan niet snel horen zeggen dat het land Turkije zo geweldig is. Ik weet namelijk dat ik pas kan oordelen over het land, als ik ook echt iets van de authenticiteit heb meegekregen ipv dat ik een hele week omringd door zatte jongeren en Duitsers met bierbuiken heb gezeten...
Oud 03-06-2004, 14:53
Mexx_M
Mexx_M is offline
Turkije is gewoon een mooi land en de mensen zijn erg vriendelijk en beleefd! Ik ben 3x in Hisaruno geweest, klein plaatsje tussen Fethiye en Oludeniz. Vanuit daar hebben we een auto gehuurd en zijn ze gewoon een beetje 'echt' Turkije ingereden. De toeristische plaatsen kun je dus echt NIET vergelijken met die kleine dorpjes verder in het land. We hebben daar bij echte Turkse mensen gegeten en in een of ander oud maar gezellig slaapding met 3 kamers overnacht Maar de mensen blijven ook daar aardig en het is daar alleen maar mooier...

Begin augustus weer Turkije.. Side deze keer! Kun je toch wat gezelliger uitgaan enzo... en vanuit daar huren we wel weer een auto om zelf een beetje rond te kijken
Oud 04-06-2004, 17:12
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
Mexx_M schreef op 03-06-2004 @ 15:53 :
[..]We hebben daar bij echte Turkse mensen gegeten [..]
Ghihi
Bij 'echte' Turkse mensen?
Oud 07-06-2004, 19:17
sexylexy
sexylexy is offline
Ik ben in Istanbul geweest en ik vond het leuk
Oud 12-06-2004, 13:50
enigszins
enigszins is offline
Ik ben gisteren net terug gekomen van mijn 1e Turkije-vakantie en het was geweldig! Het was een reis van 1 week en ik heb 3 dagen een rondreisje gemaakt, (met een leuke gids) naar Pamukale (kalkrotsen), Fethiye (rotsdorp), een kloof, een tapijtenknoperij en we hebben een moskee bezocht. Turkije is echt een supermooi land, we zijn door de bergen heen getrokken tijdens de rondreis en dat was echt schitterend. De laatste drie dagen zaten we vlak bij Antalya en daar hebben we lekker aan het zwembad gelegen en nog wat dorpjes in de omgeving bezocht. Daarnaast ben ik ook nog naar de Haman geweest en heb daar genoten van een Turks bad, een massage en van de sauna De Turken zijn zeker wel aardig en beleefd, ook buiten de toeristische stadjes. In de toeristische steden wordt je alleen constant aangesproken door verkopers, ook in de tapijten knoperij hing er de hele tijd iemand om je heen met de vraag of je soms tapijten wilde kopen, beetje irritant eigenlijk. Ik heb in totaal 4 hotels gehad en die waren allen erg mooi en luxe, de obers zijn verschrikkelijk aardig en je kan veel lol met ze hebben. Er zaten in ons hotel echt enorm veel Russen, maar eigenlijk was dat niet echt een minpuntje, wij hebben veel lol om ze gehad. Het weer is er ook geweldig (al hoewel ik 1 dag regen heb gehad!). Het enige minpuntje is de Turkse keuken, die staat mij niet echt aan, maar smaken verschillen natuurlijk. Al met al kan ik zeggen dat ik echt een fantastische week heb gehad, de cultuur, de natuur, alles heeft echt enorme indruk op me gemaakt en ik ben er zeker van dat ik hier nog vaker ga terug komen!
Oud 13-06-2004, 11:34
Yvat
Yvat is offline
Ik ga dus dit jaar met een vriendin mee die al eerder in Turkije is geweest. Haar moeder beweerde dat je een paspoort nodig hebt maar achterop m'n ID kaart staat dat je er ook mee naar Turkije kan. Wie heeft er gelijk?
Oud 13-06-2004, 13:02
enigszins
enigszins is offline
Citaat:
Yvat schreef op 13-06-2004 @ 11:34 :
Ik ga dus dit jaar met een vriendin mee die al eerder in Turkije is geweest. Haar moeder beweerde dat je een paspoort nodig hebt maar achterop m'n ID kaart staat dat je er ook mee naar Turkije kan. Wie heeft er gelijk?
Mijn moeder beweerde hetzelfde, maar we hebben het even her en der gevraagd, en men zei dat je dus ook met je ID kaart kon. Dus ben ik een week geleden met mn ID Kaart naar Turkije gegaan en het werd gewoon geaccepteerd hoor...
Oud 13-06-2004, 22:12
Yvat
Yvat is offline
Citaat:
enigszins schreef op 13-06-2004 @ 14:02 :
Mijn moeder beweerde hetzelfde, maar we hebben het even her en der gevraagd, en men zei dat je dus ook met je ID kaart kon. Dus ben ik een week geleden met mn ID Kaart naar Turkije gegaan en het werd gewoon geaccepteerd hoor...
ok mooi zo
Oud 15-06-2004, 09:25
angel--1987
angel--1987 is offline
naja k ben 2 keer in toeristische plaatsje geweest(gumbet)
en al vanaf de eerste keer hebben wij contact met de jongens en eigenaar vand at restaurant!
echt zoow cool, om met de jongens te mailen of te msnen!
over hun ávontuurtjes'met de nederlandse en engelse vrouwen!

tis zoow grappig....maar ze zijn daar dus echt wel gastvrij daar hoef je neit helemaal voor naar t binnen land!
Oud 28-06-2004, 17:07
Verwijderd
@Bellenblaas: Ik ga dit jaar ook naar Side, hoe was het???
Oud 30-06-2004, 15:41
.Pure
.Pure is offline
Citaat:
Yvat schreef op 13-06-2004 @ 12:34 :
Je kan gewoon met een ID hoor, heb er ervaring mee
Oud 30-06-2004, 15:43
.Pure
.Pure is offline
Citaat:
Lisanne schreef op 28-06-2004 @ 18:07 :
@Bellenblaas: Ik ga dit jaar ook naar Side, hoe was het???
Side is een wat kleiner plaatsje, niet echt super toeristisch, maar wel veel Duitsers , heel mooi zandstrand, heel mooi cultureel stadje, leuk centrum. Uitgaan weet ik niet.. (Ik spreek namens mijn moeder )
Oud 01-07-2004, 09:46
Verwijderd
Citaat:
Bloss0m schreef op 30-06-2004 @ 16:43 :
Side is een wat kleiner plaatsje, niet echt super toeristisch, maar wel veel Duitsers , heel mooi zandstrand, heel mooi cultureel stadje, leuk centrum. Uitgaan weet ik niet.. (Ik spreek namens mijn moeder )
Duitsers? Nooooooooooooooooooooo.....!
Oud 01-07-2004, 21:34
Djessieka
Djessieka is offline
veel duitsters dan kennen we net zop goed naar duitslanbd gana
Oud 02-07-2004, 11:23
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Citaat:
Lisanne schreef op 01-07-2004 @ 10:46 :
Duitsers? Nooooooooooooooooooooo.....!
Ik heb geen last van Duitsers gehad eigenlijk. Dat schijnt 'vroeger' (=15 jaar geleden) wel zo geweest te zijn, maar nu stikte het er van de Nederlanders.
Oud 02-07-2004, 11:35
Verwijderd
Dinsdag ga ik naar Marmaris...
Ben vakanties in een tent op primitieve campings gewend
Maar ik heb er wel heel veel zin in!
Ben ontzettend benieuwd...
Wat we iig gaan doen (naast luieren en zwemmen enzoo..) is Pamukkale en Efeze bezoeken en een boottochtje.

Iemand nog speciale tips?
Advertentie

Regels voor berichten