Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-02-2004, 14:51
paco de taco
paco de taco is offline
ik vind kanker maar een ...... woord
verder maakt het me niet zo veel uit hoe dat nummer is, het is toch wel beter als menig ander nummer op tv.
en het geld wat er aan verdient word gaat naar een goed doel dus ja.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-02-2004, 15:10
Gus
Gus is offline
Ik begrijp jullie punt niet helemaal... Wat doet die Dinand nou helemaal verkeerd? Hij schrijft een liedje na de dood van z'n vrouw en hij geeft geld aan een goed doel. Nou is dat in sommige culturen misschien een soort van provocatie, maar ik ben er persoonlijk weinig ondersteboven van.

Als ze een liedje maken voor de kindertjes in Afrika in 't algemeen is het óók niet goed ("Do They Know It's Christmas", dat soort rare liedjes) dus misschien moeten we voortaan niet wachten tot er iemand dood gaat en gewoon meteen geld storten.

Idee: de s.com muziekpagina start een verkoopactie van oordopjes. Als je die koopt en instopt hoeft je het nummer "Dreamer" nooit te horen (100% soundproof) en het geld gaat alsnog naar dat goede doel.
Oud 06-02-2004, 15:15
rickert
rickert is offline
damn wat een eikels zitten er hier op dit forum zeg...! Die dinand is helemaal kapot van de dood van zijn vrouw...neemt gewoon echt een mooi en emotioneel nummer op...probeert met dat nummer andere mensen van kanker te redden (opbrengst singel) en dan wordt er hier weer gezeken jaa commercieel...eigen populariteit...al die opbrengst gaat na een stichting dus wat nou commercieel...? Ik vinnut egt niet kunenn hoe jullie daar op reageren..hoe zou jij t vinden als je nu een beroemd artiest bent...je vrouw verliest...een nummer schrijft uit liefde voor haar en dan te horen krijgt : ach man je doet het voor je eigen populariteit...
Oud 06-02-2004, 15:22
Verwijderd
Ik vind het ook bagger, en ik vind dat die vrouwe wel erg veel media aandacht krijgt terwijl ze vrij weinig gepresteerd heeft, maar desondanks gaat het geld van dat nummer naar een goed doel, end at is iets wat ik mooi vind, ongeacht die mevrouw, of die kneus van een dinand.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 15:31
Verwijderd
Als ie zo graag geld wil geven aan het kankerfonds, waarom betaald ie dat dan niet van zijn eigen veel te riante salaris in plaats van een klotenummer op de markt brengen waar geluidsblinde mensen voor moeten betalen?
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 15:51
Verwijderd
Citaat:
birthmark schreef op 06-02-2004 @ 10:29:
vet! een discussie met inhoud op muziek!

komt dat zien!
jaja, als ik wat begin....
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 16:03
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Beetje jammer dat het meteen afgezeken moet worden!

Ik vind het een mooi nummer dat hij gewoon heeft opgedragen aan zijn vriendin. Waarschijnlijk is dit zijn manier van verwerken; een nummer schrijven...
Ik denk dat hij het heeft uitgebracht als laatste eerbetoon... Daarnaast is er veel reactie geweest op de dood van Guusje en dit is dan een mooie reactie terug!

En wees blij dat de opbrengsten naar een HEEL GOED doel gaan en dat hij het niet in eigen zak stopt!
Oud 06-02-2004, 16:08
Verwijderd
Hallo het gaat hier om het nummer heh, niet om de goede bedoelingen erachter. Iemand kan wel de meest rechtschapen morele en humane beweegredenen hebben maar als het nummer een onwijs zeiknummer is, zoals hier het geval is... schiet het nog niet op.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 16:11
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
rickert schreef op 06-02-2004 @ 16:15:
hoe zou jij t vinden als je nu een beroemd artiest bent...je vrouw verliest...een nummer schrijft uit liefde voor haar en dan te horen krijgt : ach man je doet het voor je eigen populariteit...
dan zou ik gewoon een nieuwe vrouw kopen
Oud 06-02-2004, 16:27
Sjoerd
Sjoerd is offline
Zo'n mooi liedje is dat!
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 17:17
TommytheCat
TommytheCat is offline
beetje zo'n candlelight tekst. hij zal het wel goed bedoelen, maar die tekst is mij toch echt te cheesy.
Oud 06-02-2004, 18:27
Mindfields
Mindfields is offline
Ik vind het geen geweldig nummer, maar ik vind het dat de opbrengst naar de kankerbestrijding gaat.
Oud 06-02-2004, 18:43
Artus
Artus is offline
als ie een nummer schrijft om het te verwerken, mij best
maar om t meteen uit te brengen, jeez.. zoals ik zal zei, zo krijgt hij lekker de aandacht en zij niet
Oud 06-02-2004, 19:06
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Artus schreef op 06-02-2004 @ 19:43:
als ie een nummer schrijft om het te verwerken, mij best
maar om t meteen uit te brengen, jeez.. zoals ik zal zei, zo krijgt hij lekker de aandacht en zij niet
Daarom komt hij ook zo vaak voor in de clip...
Oud 06-02-2004, 19:07
Artus
Artus is offline
boeie
Oud 06-02-2004, 19:09
Montoya
Montoya is offline
Uhmm dit is zijn manier van verwerken denk ik en 't is totaal niet commercieel..'t is Dinands nummer en niet Kane..en voor 't geld hoeft die 't niet de doen dus goed dit nummer
Oud 06-02-2004, 19:36
Escapism
Escapism is offline
ik vind het een beetje raar om te zeggen dat t commercieel is ofzo

for fuck's sake, z'n vrouw is dood en hij zou denken aan geld?!?!

dat de egdachte dat t em daarom gaat alleen al in je opkomt
Oud 06-02-2004, 19:38
Escapism
Escapism is offline
+ denk ik dat mensen die ook iemand verloren hebben aan kanker er misschien best wat aan kunnen hebben

nummer zelf doet me overigens niet zoveel
Oud 06-02-2004, 19:44
86dagreed
86dagreed is offline
Wat sommigen van jullie schijnen te vergeten is:

als iemand overlijdt hebben mensen een bepaalde rouwverwerking nodig. Vaak uiten ze hun verdriet door een song te schrijven, te schilderen, vakantie gaan( ertussen uit dan)enz.
Dinand is een schrijver, en ik denk dat hij sowieso al veel teksten schrijft, dus hij uit zijn verdriet op deze manier.

NU is hij ook nog muzikant, dus ene nummer is dan snel gemaakt.
Jullie gaan ervanuit dat hij het uit commercieel oogpunt doet, maar jullie kunnen niet in zijn gedachten kijken of weten wat hij denkt, en zo creeer je wel een bepaald beeld van iemand wiens vrouw net overleden is.

Ik weet niet. ik vind dinand normaal een onuitstaanbare klootzak vanwege zijn voorkomen. Maar ik denk dat dit op zich niet zo slecht is, aangezien de opbrengsten naar kankerfonds gaan: hij wil waarschijnlijk niet dat iemand nog zo'n lijdensweg als zijn vrouw heeft doorstaan (dat zou ik een begrijpelijke reden vinden).

Hij is in de positie het nummer meteen met clip uit t ebrengen, dat werkt in het voordeel van de kankerbestrijding, want zodoende kan er extra geld in het laatje van die stichting worden gebracht.

Ik zet normaal ook wel mijn vraagtekens als een nummer aan iemand is opgedragen, vaak mislukt het (kijk de SNOT - Tribute CD of Korn nummers), maar hier zit toch ook een andere insteek achter.

ps: undeclinable schreef hier ooit een grappig nummer over: cheap success.
Oud 06-02-2004, 19:53
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
AePiE schreef op 06-02-2004 @ 16:31:
Als ie zo graag geld wil geven aan het kankerfonds, waarom betaald ie dat dan niet van zijn eigen veel te riante salaris in plaats van een klotenummer op de markt brengen waar geluidsblinde mensen voor moeten betalen?
gelukkig weet jij alles van z'n financiele situatie en ook hoeveel hij aan het kankerfonds gegeven heeft
Oud 06-02-2004, 20:28
forumfreakie
forumfreakie is offline
Het idee vind ik wel erg mooi. De tekst is ook mooi, maar heb het nummer nog niet gehoord. Ben hem nu aan het downloaden.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 20:53
battlestar
battlestar is offline
Citaat:
86dagreed schreef op 06-02-2004 @ 20:44:
Wat sommigen van jullie schijnen te vergeten is:

als iemand overlijdt hebben mensen een bepaalde rouwverwerking nodig. Vaak uiten ze hun verdriet door een song te schrijven, te schilderen, vakantie gaan( ertussen uit dan)enz.
Dinand is een schrijver, en ik denk dat hij sowieso al veel teksten schrijft, dus hij uit zijn verdriet op deze manier.

NU is hij ook nog muzikant, dus ene nummer is dan snel gemaakt.
Jullie gaan ervanuit dat hij het uit commercieel oogpunt doet, maar jullie kunnen niet in zijn gedachten kijken of weten wat hij denkt, en zo creeer je wel een bepaald beeld van iemand wiens vrouw net overleden is.

Ik weet niet. ik vind dinand normaal een onuitstaanbare klootzak vanwege zijn voorkomen. Maar ik denk dat dit op zich niet zo slecht is, aangezien de opbrengsten naar kankerfonds gaan: hij wil waarschijnlijk niet dat iemand nog zo'n lijdensweg als zijn vrouw heeft doorstaan (dat zou ik een begrijpelijke reden vinden).

Hij is in de positie het nummer meteen met clip uit t ebrengen, dat werkt in het voordeel van de kankerbestrijding, want zodoende kan er extra geld in het laatje van die stichting worden gebracht.

Ik zet normaal ook wel mijn vraagtekens als een nummer aan iemand is opgedragen, vaak mislukt het (kijk de SNOT - Tribute CD of Korn nummers), maar hier zit toch ook een andere insteek achter.

ps: undeclinable schreef hier ooit een grappig nummer over: cheap success.
hier ben ik het mee eens
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 22:31
Verwijderd
Ik heb de post van Osiris en reacties daarop even verwijderd. Beetje vriendelijker mag best
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 22:44
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
ik vind het liedje saai, maar het einde is heel lief

en ach. denk je nu echt dat iemand van wie zijn vrouw net is overleden, zo'n liedje maakt om geld te verdienen? kom op zeg.
Oud 06-02-2004, 23:45
Verwijderd
waar issie te luisteren/downen dan? *lives in cave*
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 23:59
Unique Clone
Unique Clone is offline
tjah, alsof er veel geld binnenkomt met een tribute.... not
Oud 07-02-2004, 04:25
Verwijderd
http://www.kane.nl
vond ik wel heel erg lief... ik bedoel het was tenslotte zijn vrouw. Het liedje, ik denk dat het voor hem meer verwerken is, niet echt om geld te verdienen. hij is idd iemand die schrijft, een muzikant, ik denk niet dat hij het gedaan heeft om geld te verdienen.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 08:46
Verwijderd
Vind het helemaal geen goed nummer
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 09:58
Verwijderd
ik vind het wel een mooi liedje eignelijk, vind het alleen stom dat op het eind die huwelijksvoltrekking van hun gedraaid word. Kreeg ik naar gevoel over. En die clip vind ik ook heel raar, met al die beelden van haar. Maar ik vind het liedje wel mooi
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 11:27
Verwijderd
Citaat:
Pebbles schreef op 06-02-2004 @ 23:31:
Ik heb de post van Osiris en reacties daarop even verwijderd. Beetje vriendelijker mag best
waarom? mag ik m'n mening niet meer uiten, wat een onzin alsof iedereen maar ff medelijden moet hebben met die loser.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 12:26
Verwijderd
Citaat:
Osiris schreef op 07-02-2004 @ 12:27:
waarom? mag ik m'n mening niet meer uiten, wat een onzin alsof iedereen maar ff medelijden moet hebben met die loser.
dat zal het wel niet zijn popje, meer hoe je het doet.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 12:37
Verwijderd
Citaat:
Rogue schreef op 07-02-2004 @ 13:26:
dat zal het wel niet zijn popje, meer hoe je het doet.
de mensen van tegenwoordig kunnen ook nergens meer tegen.

popje
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 13:17
love.the.sunset
love.the.sunset is offline
Ik vind het een mooi nummer (en dat terwijl ik over het algemeen niet eens van Kane hou)... ik ga er vanuit dat het al voor het overlijden van Guusje geschreven is... maar toch...
Oud 07-02-2004, 13:17
Maurice
Maurice is offline
Citaat:
PardonMe schreef op 06-02-2004 @ 13:01:
Ik vind het een mooi initiatief.. Er zijn nog zoveel mensen die moeten knokken tegen kanker en onlangs heb ik dat van wel heel erg dichtbij mee moeten maken..
Er kan zo extra geld worden ingezameld voor meer onderzoeken, wie weet hebben we er uiteindelijk allemaal wat aan..

Ik snap trouwens niet dat iedereen altijd zo moet schoppen tegen de commercie.. who gives a fuck!?
mjah slechts mijn mening.. schop lekker verder..

Ik heb het liedje trouwens niet gehoord..
eens. zonder commercie geen underground, alternatievelingen.

Citaat:
Artus schreef op 06-02-2004 @ 13:44:
tuurlijk vind ik t kut als er iemand doodgaat aan kanker, of waar dan ook dan, maar ik heb t idee dat de aandacht meer op die bananendrol van kane komt te liggen ipv op haar
hij komt zeker 0 keer voor in de clip ja.

Citaat:
Gus schreef op 06-02-2004 @ 16:10:
Ik begrijp jullie punt niet helemaal... Wat doet die Dinand nou helemaal verkeerd? Hij schrijft een liedje na de dood van z'n vrouw en hij geeft geld aan een goed doel. Nou is dat in sommige culturen misschien een soort van provocatie, maar ik ben er persoonlijk weinig ondersteboven van.

Als ze een liedje maken voor de kindertjes in Afrika in 't algemeen is het óók niet goed ("Do They Know It's Christmas", dat soort rare liedjes) dus misschien moeten we voortaan niet wachten tot er iemand dood gaat en gewoon meteen geld storten.

Idee: de s.com muziekpagina start een verkoopactie van oordopjes. Als je die koopt en instopt hoeft je het nummer "Dreamer" nooit te horen (100% soundproof) en het geld gaat alsnog naar dat goede doel.
woehaha.
Oud 07-02-2004, 13:46
miekmuis
miekmuis is offline
Ik vind jullie een beetje puberaal hoor. Die man is net zijn vrouw en de moeder van zijn kindje verloren. Op zo'n moment denk je niet aan geld, of status.

Iedereen schreeuwd meteen dat het onterecht is dat zij wel zoveel aandacht krijgt en jullie dode oma's niet. Maar daar is naar mijn mening een vrij simpele verklaring voor. Als jullie oma overleid, kan dat de rest van Nederland niks schelen, niemand kende haar immers. Guusje Nederhorst was ondanks dat ze al tijden niet meer in beeld was, een BN'er en had dus fans.

Daarnaast is de gemiddelde Nederlander ook gewoon niet in de positie om een nummer met slip uit te brengen en hij wel.

Ik vind het nummer niks, maar de clip best mooi. Ik kan me er echt niet druk om maken.
Oud 07-02-2004, 19:23
Artus
Artus is offline
ik neuk moeders in de cunt
Oud 07-02-2004, 19:38
Verwijderd
Ben het met Escapism eens.
En Guusje was geen geweldig actrice, maar ze was wel de sweetheart van de Nederlandse soap.
Vandaar de massale media aandacht.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 22:01
jet
jet is offline
misschien was dit nummer meer voor 'de vrouw van'

dan voor 'de soapster met die zanger'

ik denk dat hij het ook had geschreven als ze trees had geheten en onbekend was geweest
Oud 10-02-2004, 15:09
Shox
Shox is offline
nou ik vind ut een prachtig en heel lief dat die dit nummer voor haar geschreven/uitgebracht heeft, en bovenal is het een heel goed en gevoelig nummer, telkens als ik em weer luister, maakt het ook wel wat is mij los, jaaaa ik ga van dit nummer houe...
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 20:17
Co
Co is offline
Mooi of niet mooi:

Aan het eind van het nummer, hoor je 2 mensen de eed afleggen. Marco vs Barbara
De stemmen komen aardig overeen met Guusje en Dinand
Áls ze het zijn, waarom gebruiken ze andere namen?
Áls ze het NIET zijn, dan vallen ze totaal buiten het lied

Weet iemand hier meer over?!
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 20:18
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
Co schreef op 10-02-2004 @ 21:17:
Mooi of niet mooi:

Aan het eind van het nummer, hoor je 2 mensen de eed afleggen. Me Marco vs Me Barbara

JA WA WOR HIER VERZWEEG"N?
Oud 10-02-2004, 20:19
Agnčs
Agnčs is offline
Citaat:
Mooi of niet mooi:

[SIZE=3]Aan het eind van het nummer, hoor je 2 mensen de eed afleggen. Me Marco vs Me Barbara
Áls ze het NIET zijn, dan vallen ze totaal buiten het lied[/SIZE]

Dinand's echte naam is Marco en Guusje's echte naam is Barbara.
Oud 10-02-2004, 20:19
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Citaat:
Mooi of niet mooi:

Aan het eind van het nummer, hoor je 2 mensen de eed afleggen. Marco vs Barbara

Dinand en Guusje zijn niet de echte namen.( denk soort artiestennaam)

Marco en Barbara wel.
Oud 10-02-2004, 20:30
Verwijderd
bekijk allemaal maar weer is even de site van kane
hij is aangepast.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 20:31
battlestar
battlestar is offline
Citaat:
86dagreed schreef op 10-02-2004 @ 21:18:
JA WA WOR HIER VERZWEEG"N?
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 20:43
Co
Co is offline
Citaat:
Dukko schreef op 10-02-2004 @ 21:30:
bekijk allemaal maar weer is even de site van kane
hij is aangepast.
i'll see
but still no answer on my question
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 21:44
battlestar
battlestar is offline
jawel lees nou eens een paar posts boven je
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 12:55
Co
Co is offline
Citaat:
*BattleStar* schreef op 10-02-2004 @ 22:44:
jawel lees nou eens een paar posts boven je
ik moet helaas bekennen dat die posts boven mij niet geheel betrouwbaar over komen op mijn persoontje

misschien kan dat veranderen als *Squarelty* en/of IEMOW-KOR hier een bron bij vermelden

Laatst gewijzigd op 11-02-2004 om 12:59.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 14:12
Verwijderd
Citaat:
Co schreef op 11-02-2004 @ 13:55:
ik moet helaas bekennen dat die posts boven mij niet geheel betrouwbaar over komen op mijn persoontje

misschien kan dat veranderen als *Squarelty* en/of IEMOW-KOR hier een bron bij vermelden
Het is gewoon echt zo, ik hoorde het op MTV news of een uitzending van diezelfde strekking. Je hoort toch ook dat het hun stemmen zijn. Paronoia beetje overbodig hier
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 15:29
Co
Co is offline
Citaat:
Milk schreef op 11-02-2004 @ 15:12:
Het is gewoon echt zo, ik hoorde het op MTV news of een uitzending van diezelfde strekking. Je hoort toch ook dat het hun stemmen zijn. Paronoia beetje overbodig hier
er is gewoon weinig waarheid tegenwoordig
voor je het weet, proberen de snoodaards je een poets te bakken

Laatst gewijzigd op 11-02-2004 om 15:38.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten