Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-02-2004, 16:56
Emilia
Emilia is offline
Mijn vaders vader is al overleden, maar verder heb ik al m'n grootouders nog. Zelfs nog mijn twee overgrootmoeders. En ik heb nog mijn overovergrootmoeder gekend.
Mijn grootvader wordt 75 denk ik en is nog heel actief; hij is nog beroepswielrenner geweest en hij is nog steeds in topform (voor zijn leeftijd ).
Mijn ene oma is wel een beetje een zaag, maar ze is wel lief en ik ben een beetje haar lievelingetje.
Mijn andere oma zie ik niet zo vaak, maar die is ook nog actief en zij zorgt voor haar moeder, die 94 is.
En mijn andere overgrootmoeder woont in een rusthuis sinds ze een tweetal jaar erg ziek is geweest, maar nu is ze weer helemaal gezond. Met haar heb ik wel een speciale band. Het schijnt dat ik heel erg op haar lijk (ook qua karakter ) en we schrijven vaak brieven (in het Frans).
Ben wel blij dat ik nog zoveel familie heb!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-02-2004, 17:38
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Mijn opa is 91 en die is geniaal. De rest is dood, dus daar heb ik ook weinig problemen mee.
Oud 08-02-2004, 17:54
Verwijderd
heb 1 opa en twee oma's. mijn 1e oma is een leuk mens, en donderdag 80 geworden. kan ik het goed mee vinden mijn andere oma heeft een hersenbloeding gehad, zit in een rolstoel, maar is wel helemaal bij de wekker. ze is een schat. mijn overgebleven opa is de grootste pessimist, beste kok, liefste man, en geweldige echtgenoot die ik ken.

t zijn allemaal typische mensen, maar wel schatten.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 18:30
blacky
blacky is offline
Allebei mijn opa's en oma's leven nog. Ze zijn wel lief hoor en ze zeuren nooit ergens over en het is altijd wel gezellie om op bezoek te gaan en ze hebben allebei i-net met msn.
Oud 08-02-2004, 19:12
Lunae
Lunae is offline
'k heb nog een opa en een oma, en ze zijn echt heel erg lief!
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 19:13
the tourist
the tourist is offline
Ik heb geen opa´s en oma´s meer. Ze zijn allemaal al zo´n 10/15 jaar dood en ik kan me niet veel van ze herinneren.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 19:15
grensgeval
grensgeval is offline
heb 1 oma... de rest van dat soort meuk is ammel dood

zij is wel kickuh, maar nogal oud, dus kan niets meer... ze kan wel zeuren.... en ze vraagt altijd of ik uitgeweest ben.. en als k ja zeg, dan krijg ik altijd kruidenthee
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 19:26
Verwijderd
Opa moeders kant: gewoon een lieve man, die je oud ziet worden, veel verdriet heeft omdat zn vrouw heel ziek is, maar die man is geweldig. Hij is gewoon koppig, eigenwijs en dat maakt hem gewoon leuk. Ik kan ook altijd met hem lachen

Oma moeders kant: Nu heel ziek, heb ik een hele goede band mee die de laatste tijd wel wat verslechterd, ook omdat ze zo ziek is. Zij is echt alles gewoon voor mij, omdat ik respect voor haar heb, wat ze gedaan heeft in haar leven, wat ze gedaan heeft voor mij. Ik ging, toen ze nog niet ziek was, daar elke vakantie logeren en gingen we koekjes bakken, koken, uren door het bos wandelen, 's morgens heel vroeg altijd samen koffie drinken en de krant lezen, ik e-mailde met haar, ik vertel(de) haar alles. Ze is gewoon geweldig voor mij. Ik vind het dus heel kut dat ze ziek is.

Opa vaders kant: Ik heb niets met de opa van mijn vaders kant, mijn pake eigenlijk is Fries. Toen ik nog jonger was, vond ik hem niet zo erg, maar ik word nu als hij er is nogal gek van hem. Ik weet niet, ik mag hem niet zo.

Oma vaders kant: Geldt eigenlijk hetzelfde voor als mijn pake, mijn oma van vaders kant noem ik beppe. Ik vind haar ook niet geweldig. Vind het eigenlijk ook nooit leuk als ze er zijn, wil ze altijd het liefste weer weghebben . Mensen zijn gewoon niet geintereseerd in mij, wat ik doe, mijn familie enz.enz. bijvoorbeeld; ik heb wel een keer of 100 moeten vertellen wat voor school ik doe, en watvoor profiel en niet omdat ze oud worden dat ze het niet meer weten, maar ze luisteren gewoon niet. Dat kan ik niet hebben.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 21:14
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Heb nog 2 oma’s en 1 opa. Een oma zie ik nooit meer, daar heeft meer dan de helft van de familie mee gebruiken. Mijn andere opa en oma zijn best schatten. Iedere week ff een uurtje heen. Ze proppen je vol met allerlei lekkernijen. Wat kleinkinderen betreft ben ik wel een van hun favorieten ja, maar voor hun was ik het eerste kleinkind, das altijd iets speciaals. Mijn opa is wel kankerpatiënt maar die heeft al zoveel gezondheidsproblemen gehad. Mijn oma is nog kerngezond. Leuke mensen dus.
Oud 08-02-2004, 21:23
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Ik heb helemaal geen opa of oma gehad, ze zijn alle vier overleden voor ik geboren was.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 21:25
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
de opa en oma van me vaders kant zie ik nog vrij regelmatig ze worden alleen oud en beginnen over men kleding te zeuren enzo. Verder vinden ze het wel goed dat ik voor mijn mening uit kom enzo

men andere opa en zen vrouw zie ik niet zo veel meer omdat ik die vrouw gewoon totaal niet mag en zij mij niet... ze vind me niet netjes genoeg enso terwijl die opa vroeger mijn favo was.....
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 17:39
hi
hi is offline
Sorry ik heb er helemaal niet bij stilo gestaan dat je ook geen opa en oma's meer kan hebben
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 19:22
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Kheb geen opa's meer

mn Nederlandse oma zie ik wel zo nu en dan. Mijn Tsjechische oma alleen als ik daarheen op vakantie ga.
Oud 09-02-2004, 19:24
Tofke_H
Tofke_H is offline
Oma's heb ik niet meer.
Mijn opa aan de ene kant begint oud te worden, begint dingen te vergeten... Stond ik vroeger wel goed bij, maarja, oude mensen doen vreemd ofzo.
Andere opa zie ik steeds minder. Hoe ouder ik word, hoe minder.. maar dat is dan ook niet mijn favoriet.
Oud 09-02-2004, 20:31
forumfreakie
forumfreakie is offline
Ik heb alleen nog twee oma's.

De 1 is wel lachen, de ander echt zo'n ouwe zeur, maar wel aardig hoor.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 21:10
Verwijderd
Ben ik dan de enige die geen van haar grootouders echt leuk vind?
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 07:49
Tandpasta
Tandpasta is offline
Ik heb helemaal geen grootouders meer.
Reageren

Regels voor berichten