Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
Blind
Als ik niks hoor zit ik echt opgesloten in mezelf als ik niks zie niet + Geluiden hebben meer emotionle betekenis voor mij ik kan muziek heel mooit vinden en er blij van worden bij iets zien heb ik dat niet
|
Verwijderd
|
Blind.
Ik ben bang in het donker, toch liever blind dan doof. Lezen is alles voor mij, maar muziek is nog meer voor mij. Stemmen, geluiden betekenen meer voor mij dan wat ik kan zien. Ik héb immers al dingen gezien, ik kan me er wat bij voorstellen, je kan blijven dromen en dingen zien ook al ben je blind, omdat dat in je verbeelding en fantasie blijft. Stemmen hoe die vroeger klonken, van overleden mensen bijvoorbeeld, kan ik me niet meer herinneren, wel de beelden. Ik zou niet in een wereld kunnen leven zonder geluid, echt niet... |
![]() |
|
Verwijderd
|
doof,
ik geniet heel erg van de geluiden om me heen, maar ik geniet veel meer van de beelden om me heen. En aangezien ik niet doof geboren ben, en dus plotseling doof zou worden, weet ik hoe het vogeltje fluit. Dus als ik een vogeltje zie vliegen weet ik wat voor geluid ie maakt, dus kan ik me daar iets bij voorstellen. Dat kun je natuurlijk ook andersom zeggen, maar ik zie het vogeltje toch liever vliegen dan dat ik em hoor fluiten ![]() |
![]() |
|
doof 100%
blind lijkt me zeker nog veel irrytanter en zwaarder mee te leven je ziet niks van de wereld en weet niet wie er voor je staat en waar je mee praat doof je ziet meer van de wereld en je volgt heb ik zo'n gevoel meer dan iemand die blind is terwijl je toch niks hoort,maar toch. ik heb me die vraag zelf ook wel is gesteld maar ik kom toch steeds weer op doof uit.. ik bedoel als ik nu doof zou worden dan weet ik hoe iets hoort en hoe het eruit ziet en wat je te wachten staat maar als je blind bent heb je dat allemaal niet.. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik ben zelf zwaar slechthorend dus ik denk dat ik weet waar ik over praat (al weet ik het niet 100 % zeker
![]() ik denk dat je went aan de situatie waar je in zit....je leert namelijk met je beperkingen leven....iemand die blind is is blij dat hij nog kan horen ...ik ben blij dat ik nog kan zien.... punt is dat je geluid nog kan waarnemen als je doof bent door de trilingen...licht kun je niet meer waarnemen als je blind bent...het lijkt me ook interessant om de mening van een blinde of zwaar slechtziende te horen ![]()
||
Citaat:
Ik weet het niet, wat ik zou kiezen. Blind, dan zie je de mooie dingen niet meer, kan je geen tv kijken, smaakt je sigaret niet meer, ben je heel afhankelijk. Je hebt nog altijd braille.... Doof, dan hoor ik de zalige muziek niet meer en is het moeilijker te communiceren, alhoewel dit wel nog zou lukken op i-net. Je hebt nog altijd gebarentaal.... |
![]() |
||
Citaat:
Ik werkte op een school voor doven en ik heb vandaag nog 'gepraat' met een doof meisje. Ik kan helemaal geen gebarentaal, en zij kan mij niet horen, maar toch begrijp ik haar, met behulp van handen en voeten. Ook praat ik gewoon tegen haar, zodat ze een beetje kan liplezen. Met wijzen en gebaren kom je een heel end, zo'n probleem is dat niet. En ik vind het ook super om te zien hoe dove kinderen en jongeren omgaan met het feit dat ze doof zijn. Zo erg hoeft het echt helemaal niet te zijn!
|
![]() |
Als ik aan mijn gevoel denk, zeg ik onmiddelijk blind. Zonder muziek...nee. Als je blind bent heb je ook nog communicatie met mensen. Alleen als ik naar de feiten kijk...doof. Je bent dan wel eenzaam, omdat je vaak denkt dat er over jou gepraat en gelachen word...je hoord niet dat er mensen van achter aankomen, maar je kan nog even op eigen houtje de stad in, zelf even naar de bioscoop, even een boek pakken, wat schrijven, forummen. je bent veel minder afhankelijk. Je kan zelf veel meer.
Maar voor de mensen die dit forum lezen en het even uitproberen, dan heb je nog geen idee. Als je je ogen stijfdicht knijpt is het net alsof je blind bent, maar bij jezelf weet je dat je zo weer kijkt dus is het niet erg. En als je je oren dicht doet hoor je je bloed, hart en eigen stem nog, dus uitprobern heeft geen zin...naja...boeiend Doof dus...alleen geen muziek zou ik afschuwelijk vinden...
|
Verwijderd
|
Doof, mijn oom is doof en kan ondanks deze handicap toch heel veel doen. Hij rijdt zelfs auto en heeft een goede baan. Een grote vriendenkring, waaronder veel dove mensen die kunnen met elkaar heel goed communiceren.
Als je blind bent worden de dingen als autorijden en een baan hebben toch al een stuk moeilijker. Communiceren zal makkelijker zijn omdat je goed kunt praten en luisteren, maar bedenk wel dat je de gezichtsuitdrukkingen zult missen! Mensen kunnen zich daardoor sneller anders voordoen, doordat je de oprechtheid niet in de ogen kunt aflezen bijvoorbeeld. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Blind of doof? Verwijderd | 28 | 02-02-2013 19:02 | |
De Kantine |
liever blind of doof? GUANO APES!! | 114 | 04-02-2006 16:33 | |
Lichaam & Gezondheid |
Wat heb je liever? KiMZz | 27 | 09-09-2005 20:42 | |
De Kantine |
Anne, de wereld is niet mooi Rodion | 52 | 13-02-2005 13:12 | |
De Kantine |
Wat vind je ervan als een toekomstige minister-president blind of doof zou zijn? Conan the Librarian | 11 | 22-05-2003 10:10 |