Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-02-2004, 22:53
JUH
JUH is offline
De vraag is natuurlijk of je ouders het niet toevallig wel weten maar er niks van zeggen...
want als je dan erover gaat liegen... das altijd net iets erger he...
Oud 14-02-2004, 01:07
Verwijderd
Citaat:
Sithan schreef op 13-02-2004 @ 13:44:
In vredesnaam...waarom studeer je Recht als je geweten het in zo'n geval al laat afweten
Begin ajb niet tegen mij over geweten en al helemaal niet in verband met recht, want die twee dingen onderling en samen in dit verband hebben werkelijk geen donder met elkaar te maken.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2004, 09:20
Verwijderd
Citaat:
Pannekoeketrut schreef op 11-02-2004 @ 00:22:

ik zou zeggen; bek dicht en genieten van je rijbewijs halen.
Ik zou er niet van kunnen genieten als ik wist dat ik het haalde door te liegen. Je licht je ouders op voor veel geld, ik zou daar absoluut niet van kunnen genieten.

Ik ben het eens met miekmuis en Balance (en vast nog wel met meer ).

Citaat:
Balance schreef op 13-02-2004 @ 23:12:
sinds wanneer zijn sigaretten even duur als rijlessen?
Ligt er aan hoeveel je rookt en hoeveel rijlessen je nodig hebt.

Ik vind de regeling btw belachelijk. Vaak werkt het ook niet, je ziet zat vaak dat mensen toch gaan roken (en daarbij ook nog gaan liegen om dat rijbewijs) of, wat iemand al zei, ze beginnen direct na hun achttiende verjaardag. Wat heeft zo'n regeling dan voor zin?
Met citaat reageren
Oud 14-02-2004, 09:49
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 14-02-2004 @ 10:20:
Ik vind de regeling btw belachelijk. Vaak werkt het ook niet, je ziet zat vaak dat mensen toch gaan roken (en daarbij ook nog gaan liegen om dat rijbewijs) of, wat iemand al zei, ze beginnen direct na hun achttiende verjaardag. Wat heeft zo'n regeling dan voor zin?
Wij hebben thuis ook die regeling, maar ik rook niet omdat ik dat zelf niet wil en dat ik dan mijn rijbewijs krijg van mijn moeder is mooi meegenomen toch? Maar toch vind ik wel dat het iets heeft. Je zet er iets tegenover, en aangezien er tegenwoordig veel mensen geneigd zijn om gewoon mee te doen en ook te gaan roken... ik hoor mensen ook wel eens zeggen: Heb jij nog nooit gerookt? Ook niet een trekje om te proberen? Jeetje, wat knap..
Zelf vind ik dat niet, maar voor hun is dat blijkbaar wel knap.. Je ouders hebben het beste met je voor en hopen je op deze manier te stimuleren niet te roken..
Met citaat reageren
Oud 14-02-2004, 11:57
ZerO
ZerO is offline
Citaat:
shut*up schreef op 13-02-2004 @ 11:07:
beetje te veel films gekeken? of gewoon weinig vertrouwen in mensen....
Allebei.
Bovendien zijn ouders echt niet achterlijk.
Oud 14-02-2004, 12:00
Verwijderd
Citaat:
Loontjuh schreef op 14-02-2004 @ 10:49:
Wij hebben thuis ook die regeling, maar ik rook niet omdat ik dat zelf niet wil en dat ik dan mijn rijbewijs krijg van mijn moeder is mooi meegenomen toch? Maar toch vind ik wel dat het iets heeft. Je zet er iets tegenover, en aangezien er tegenwoordig veel mensen geneigd zijn om gewoon mee te doen en ook te gaan roken... ik hoor mensen ook wel eens zeggen: Heb jij nog nooit gerookt? Ook niet een trekje om te proberen? Jeetje, wat knap..
Zelf vind ik dat niet, maar voor hun is dat blijkbaar wel knap.. Je ouders hebben het beste met je voor en hopen je op deze manier te stimuleren niet te roken..
Tuurlijk is het mooi meegenomen, maar het is bij jou kenneijk toch ook niet de hoofdreden om niet te gaan roken. En ik denk dat het vaak zo werkt, de mensen die niet willen roken doen het toch niet en de mensen die het wel willen doen het toch wel (voor hun achttiende en dan soms met liegen en anders vrij snel na hun achttiende).

Mijn ouders hadden die regeling niet. Ik heb nooit gerookt en zal het ook nooit doen. Ik heb btw wel de rijlessen ed van mijn ouders gekregen (het rijbewijs krijg je niet, dat haal je, vind ik ).
Met citaat reageren
Oud 14-02-2004, 13:05
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-02-2004 @ 02:07:
Begin ajb niet tegen mij over geweten en al helemaal niet in verband met recht, want die twee dingen onderling en samen in dit verband hebben werkelijk geen donder met elkaar te maken.
Dat doe ik wel Aangezien daar alle rotzooi mee begint...
Dat geldbelustheid hier blijkbaar belangrijker wordt dan afspraken nakomen, heeft wel degelijk te maken met wat recht is en al helemaal met het geweten...

Geweten en recht liggen op 1 lijn, als we geen geweten hadden dat overeenkomt met wat algemeen wordt ervaren als rechtvaardig, hadden we nooit een rechtsstaat kunnen ontwikkelen waarvan hier in Nederland sprake is...

Hoe dan ook neemt dat niet weg dat ik van jou beter had verwacht dan het bekritiseren van de afspraak ipv het nakomen ervan.
Oud 14-02-2004, 16:39
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 14-02-2004 @ 02:07:
Iedereen weet dat juristen geen geweten hebben, je word erop getraint de waarheid te verdraaien in belang voor wie je dient
Met citaat reageren
Oud 14-02-2004, 16:42
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 14-02-2004 @ 17:39:
Iedereen weet dat juristen geen geweten hebben, je word erop getraint de waarheid te verdraaien in belang voor wie je dient
Walgelijk eigenlijk, maar t is helaas wel zo
Oud 18-02-2004, 17:03
In_stilte
In_stilte is offline
Voor de geïnteresseerde; Ik heb het eergisteren verteld. Geen ruzie en hij was gewoon blij dat ik het eerlijk vertelde.

Daar gaat het rijbewijs.... maar wel terecht
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 22:41
Verwijderd
Citaat:
In_stilte schreef op 18-02-2004 @ 18:03:
Voor de geïnteresseerde; Ik heb het eergisteren verteld. Geen ruzie en hij was gewoon blij dat ik het eerlijk vertelde.

Maar je hebt nu wel een zuiver geweten
Het zou me niets verbazen als jeje rijbewijs voor je verjaardag krijgt
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 22:49
Verwijderd
Citaat:
In_stilte schreef op 18-02-2004 @ 18:03:

Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 20:32
Tha#1ChiLL
Tha#1ChiLL is offline
ik vind het zowiezo zielig als ouders blackmailen met roken, en dat voor hun als hun kinderen

als je niet wilt dat ze roken, verbied het ze dan, maak het ze ander duidelijk

je mag een rijebewijs als je stopt met roken, wat een bs!

en als je daarna weer gaat roken? pikken ze dan je rijbewijs in?

En als je van je 14de tot je 17de rookt en je stopt dan? dan een rijbewijs, nee tegenstander

roken is stom
Reageren

Regels voor berichten