Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-02-2004, 00:31
Avondel
Avondel is offline
Citaat:
Sithan schreef op 23-02-2004 @ 12:06:
A. Dat hij graag een bron ziet van kennis en niet van horen zeggen iets wenst aan te nemen. Of dat nu om de overleving van zaadcellen gaat of dat er in Nieuw-Guinea nieuwe apen zijn ontdekt, doet helemaal niet ter zake.
B. Dat stelt ze in haar reply, mocht je die tenminste gelezen hebben.
C. Was voor jou bedoeld, maar ik had geen zin om te gaan lopen kloten met quotes. Dus dan maar zo.
D. Niet alles wat uiteindelijk toch gedaan wordt, hoeft positief beoordeeld te worden lijkt me...
E. De reply was gericht op mij, dus logischerwijs betrek ik dat op mijn eigen reactie...
F. Kortom je verdedigend betoog is nog niet waterdicht als je t mij vraagt.

G. Ik 'zeik haar af' omdat haar reactie een bepaalde toon bevat die mij niet aanstaat.

H. Gebruik je toevallig 2 namen in 1 topic?
Nou sithan je overtreft me helemaal. Ik heb ook een beetje overdreven gereageerd merk ik wel. Ben erg koppig. Maar mijn excuses hiervoor.
H) Nee, maar kayce is wel mijn zus. Vandaar die aanval... hehe
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 08:09
anja
anja is offline
Het maagdenvlies bestaat wel degelijk. Alleen is het niet echt een vlies in de letterlijke zin, meer een weefselrand.

Gelezen op www.menstruatie.net:

Citaat:
Als ik tampons gebruik, scheurt mijn maagdenvlies dan? Ben ik dan geen maagd meer?

Het maagdenvlies, of ook wel hymen genoemd, is een dwarse plooi van het slijmvlies van de vagina, die de opening van de vagina gedeeltelijk afsluit. In het midden is een opening aanwezig met een doorsnede ter grootte van een vinger. Uit deze opening vloeit het menstruatiebloed weg. Normaal scheurt het maagdenvlies in bij de eerste seksuele betrekkingen (de 'ontmaagding'). Dit gaat - afhankelijk van de grootte en stugheid van het hymen - gepaard met een scherp stekende pijn en bloedverlies.

De grootte van de opening in het maagdenvlies verschilt van persoon tot persoon. Bij sommige vrouwen is de opening zo groot, dat er nauwelijks een hymen kan waargenomen worden. Meestal is de opening echter kleiner dan de grootte van een volgezogen tampon, en scheurt het vlies dus automatisch in bij het eerste tampongebruik. Dit werd bevestigd door een studie van Emans, Wood, en Allred in 1994. In hun onderzoek bleek de grootte van de opening in het hymen bij tampongebruiksters merkelijk groter geworden dan bij vrouwen die exclusief maandverband gebruiken.

Door het inscheuren van het hymen kan het inbrengen en verwijderen van de eerste tampons pijnlijk verlopen. Bovendien kunnen er op deze manier voor moslimmeisjes problemen ontstaan, aangezien deze worden geacht een intact maagdenvlies te hebben voor ze huwen.

Wie bang is dat zijn maagdenvlies scheurt, gebruikt dus beter geen tampons.

Regels voor berichten