Idols
Je hebt totaal geen uitstraling. Het klonk als een valse kat. Het is nep. Je hebt het gewoon niet. Het is een slechte karaoke performance. Jij zal nooit een idol worden. Zing maar rustig door onder de douche, want een douchekop kan je tenminste niet uitlachen.
Het standaard verhaal. Je krijgt een nummer, kan een tijd wachten tussen de rest van de arme zieltjes en ziet steeds weer een arm schaap de wei verlaten totdat het jou beurt is. Je weet wat je te wachten staat, maar niks weerhoudt je ervan om je muil open te trekken. Zelfs geen vier gevaarlijke leeuwen.
En dan stap je vol goede moed de arena in en je ziet de leeuwen je al aanstaren met een hongerige blik in hun ogen die je elk moment kunnen verscheuren.
Nadat je dromen zijn bedrog van Marco Borstflato hebt gezongen wacht je geduldig op de jury. Zal je doorgaan en nog maandenlang voor aap staan voor de Nederlandse televisie, gestalkt worden door 14 jarige meisjes en eindigen als homo met roze bril? Of zou je binnen enkele zinnen al meteen worden afgeslacht? Ik gok het tweede. De ene zegt: “Ik vond dromen zijn bedrog al een slecht nummer, maar nu jij het hebt gezongen verander ik van mening. Het is een mooi nummer, maar jij zingt het afschuwelijke lelijk.” En een ander zegt: “Ja, inderdaad, dromen zijn bedrog, dus droom maar lekker verder, toedeledokie.”
Daar ga je dan, het idols avontuur is voor jou helaas, of moet ik zeggen “gelukkig”, afgelopen. Want anders zou je straks ook in de naaldhakken van Alice Appelhoes staan en de grond ingeboord worden om uiteindelijk in tranen uit te barsten door alle emotie die over je heen komt. Dat verklaard meteen hoe Alice ooit zo ver is gekomen. Steeds als iemand “over haar heen” ging, kreeg ze weer een smsje. Maar ja, op een gegeven moment heeft iedereen haar wel een keer gehad en gingen ze maar over naar Marlies maagdenvlies. Dat ze nog steeds vrijgezel is, is wel te begrijpen als ze alleen maar ganzen op zich af krijgt. Tja, soort zoekt soort zeg ik altijd maar.
Een tijdje geleden had ik gelezen dat die gekke Britten gaan beginnen met een politieke Idols. De winnaar mag dan meedoen aan de eerst volgende verkiezingen. Echt, de hele wereld wordt besmet door het Idols virus. Straks houdt Nederland nog een Pim Fortuin Idols. De winnaar wordt dan doodgeschoten door een mileu activist.
|