Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-03-2004, 15:42
Dolores
Dolores is offline
Citaat:
stout! schreef op 03-03-2004 @ 16:18:
Eerlijk gezegd vind ik het wat mooier als er een vetlaagje overheen zit, dat het een beetje zacht is. Zo'n harde buik met alleen maar 'droge' spieren vind ik heel onaangenaam. Zoals jij je buikje beschrijft, klinkt het echt perfect.
Kun je geen foto posten?
Ja idd, het lijkt mij nu juist ook best wel perfect
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 16:22
Daevrem
Daevrem is offline
Voor z'n sixpack moet je twee dingen doen, spieren sterk maken en zorgen dat er niet teveel vet is. Dat vet weghalen is naar mijn mening niet nodig.

Om de spieren sterk te maken doe je buikspieroefeningen.

Om vet weg te halen cardio-oefeningen zoals hardlopen en zwemmen.

Ik zou dus 2 of 3 keer peer week hard gaan lopen en dan iets verder dan 5 kilometer. Je moet je langer dan 20 minuten inspannen voordat je vet gaat verbranden.

Misschien kun je je dieet wat aanpassen door nog iets minder vet te eten, geen vlees of anders alleen vis en kip. Of 2 keer per week kip/vis en de rest van de week enkel groenten/pasta/aardappels/rijst/noodles.

Maar waarschijnlijk is het de moeite niet waard. Je kunt beter twee keer per week hard gaan lopen, een keer fitness en thuis wat oefeningen doen en dan heb je ook tijd om een boek te lezen. Je hersenen hebben ook krachttraining nodig.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 17:34
meh?
meh? is offline
[QUOTE]-Octavius- schreef op 01-03-2004 @ 22:23:
[B]Hoe mooi vindt jij 't dan..?

jama ik weet nie oe u buik er nu uit ziet eh (stuur is foto )

wat vind je mooier een, strak 6-pack buikje, of een 6-pack met een laagje vet er over heen..?

oe dik is het laagje vet ikbedoel hoe kan da nu 6-pas buikje met laagje vet.; kan et me echt niet voorstellen zenne
Oud 07-03-2004, 19:44
Daevrem
Daevrem is offline
Ik denk niet dat veel mensen je bericht kunnen ontcijferen.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 16:38
Verwijderd
Citaat:
dionnetje schreef op 03-03-2004 @ 16:42:
Ja idd, het lijkt mij nu juist ook best wel perfect
same here
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 17:44
dathomaz
dathomaz is offline
Citaat:
Drizzt schreef op 27-02-2004 @ 07:05:
Ik heb het niet over verwaarlozen, maar over minderen in koolhydraten. Daarbij is het persoonlijk; ieder lichaam reageert anders. Je zult altijd groenten moeten blijven eten. Het dieet van de TS is echter niet zo aangepast dat hij voldoende laag in koolhydraten zit. Aardappels (tenzij het zoete zijn) en macaroni kunnen beter achterwege gelaten worden als je af wilt vallen. Koolhydraten moeten altijd complex zijn en ik blijf erbij dat minder koolhydraten = sneller resultaat. Zou ook graag horen waarom je sneller afvalt als je veel groenten eet.
Ik zal het wel even uitleggen.
Als je veel groenten eet, dan ga je op een gegeven moment vol zitten. Het zelfde geldt voor pasta, hierbij ga je naar een gegeven moment ook volzitten.

vb:
Maandag eet je allen 500gram groenten, je zit vol.
Dinsdag eet je ook 500 gram, maar dan alleen pasta. Je zit vol.

Groenten is veel, veel en veel minder kcal dan pasta. Daardoor val je sneller af als je veel groenten eet.
Als je veel groenten eet, zul je daarna weinig honger mee hebben voor wat anders en dus zal je minder snel nog een extra maaltijd pakken, zoals een koolhydraten maaltijd( aardappelen, rijst, spaghetti).
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 17:59
dathomaz
dathomaz is offline
Citaat:
-Octavius- schreef op 26-02-2004 @ 20:48:
Uhm, ik zal me ff semi-voorstellen,
ik ben een jongen van 18 jaar, leef tamelijk gezond, ben tamelijk gespierd (geen eigendunk, tis gewoon zo.. ), maar zit met 1 probleempje..

Ik train Dagelijks mijn buikspieren, en dan niet zo'n beetje ook, maar echt hard, maar het lijkt alsof ik geen resultaat boek omdat er (naar mijn opinie) een 'laagje vet' overheen zit..
als ik héél hard aanspan dan zie je ook wel het beruchte 6-pack ding, maar mja, als ik niet span, dan zie je 't amper..

Ik vind dit best wel een probleem, en vraag me af wat ik het beste kan doen in jullie ogen..

Ik fitness 2 keer per week, en train thuis met Halters en mijn Buik zonder hulp-middelen, Ik eet 6 dagen per week normaal (lees aarappels met groente en een brok vlees/ Macaroni/andere wazige pasta),
Ik drink 1½ - 2½ liter water per dag, en loop 5km hard 1 dag per week,
Ik eet me lam aan wortels enzo, ik snoep amper, en als het snoepen is neem ik pepermunt (waardeloze info maybe)..

Maar goed.. om dit waig in elkaar gestoken verhaal samen te vatten:

Wat doe ik aan dat laagje vet, boven mijn buikspieren?

Thnx Alvast..

Als eerste laat je je vetpercentage meten en reken je VVM uit.

Hier even snel een paar tips om dat laagje vet weg te werken.

1. Drink zo'n 3 a 3,5/4 liter water per dag.

2. Train 2 a 3 keer in de week met gewichten.

Trouwens, zit je op een sportschool. Zoja,
doe dan mee met RPM. Zeer goed voor je vetverbranding.

3. Ga eens 2 of 3 x in de week hardlopen/zwemmen/fietsen e.d. Als je dit doet, dan dit dan s'ochtends op een leg maag.
Waarom?Nou, dat leg ik je nog uit. Moet nu naar mijn werken.
Tot be continued.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2004, 13:01
-Octavius-
-Octavius- is offline
Ik zit inderdaad op fitness, en zwem ook regelmatig.. (naja, 4keer per maand )
Oud 17-03-2004, 17:41
dathomaz
dathomaz is offline
Citaat:
dathomaz schreef op 08-03-2004 @ 18:59:

Als eerste laat je je vetpercentage meten en reken je VVM uit.

Hier even snel een paar tips om dat laagje vet weg te werken.

1. Drink zo'n 3 a 3,5/4 liter water per dag.

2. Train 2 a 3 keer in de week met gewichten.

Trouwens, zit je op een sportschool. Zoja,
doe dan mee met RPM. Zeer goed voor je vetverbranding.

3. Ga eens 2 of 3 x in de week hardlopen/zwemmen/fietsen e.d. Als je dit doet, dan dit dan s'ochtends op een leg maag.
Waarom?Nou, dat leg ik je nog uit. Moet nu naar mijn werken.
Tot be continued.
Ik heb even een uitgebreid iets over dat sporten op een lege maag opgezocht, http://www.adversus.nl/fitness/ochtend.html.

Maar let op: Als je op een lege maag gaat sporten en je voelt je niet lekker worden, dan gelijk stoppen en niet meer op een lege maag sporten.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 21:56
-Octavius-
-Octavius- is offline
dude, u roCk..
Oud 18-03-2004, 11:30
Drizzt
Drizzt is offline
Als je op een lege maag gaat sporten om vet te verbranden en je wilt je spiermassa behouden, neem dan wat weiproteine met water voor je begint.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 08:39
ESCO
ESCO is offline
Citaat:
Ik zal het wel even uitleggen.
Als je veel groenten eet, dan ga je op een gegeven moment vol zitten. Het zelfde geldt voor pasta, hierbij ga je naar een gegeven moment ook volzitten.

vb:
Maandag eet je allen 500gram groenten, je zit vol.
Dinsdag eet je ook 500 gram, maar dan alleen pasta. Je zit vol.

Groenten is veel, veel en veel minder kcal dan pasta. Daardoor val je sneller af als je veel groenten eet.
Als je veel groenten eet, zul je daarna weinig honger mee hebben voor wat anders en dus zal je minder snel nog een extra maaltijd pakken, zoals een koolhydraten maaltijd( aardappelen, rijst, spaghetti).
Eindelijk iemand die er wat verstand van heeft.
Oud 19-03-2004, 15:17
dathomaz
dathomaz is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 07-03-2004 @ 17:22:
Voor z'n sixpack moet je twee dingen doen, spieren sterk maken en zorgen dat er niet teveel vet is. Dat vet weghalen is naar mijn mening niet nodig.

Nou, dat vet weg halen is wel DEGELIJK NODIG.
Volgens mij heb ik het al eens eerder gezegd, hoe lager je in vet percentage zit, hoe beter je spieren zichtbaar zijn.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2004, 19:33
Daevrem
Daevrem is offline
Ik bedoel dat het vet niet weg hoeft omdat dat de spieren niet zichbaar hoeven te zijn.
Oud 23-03-2004, 10:58
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Drizzt schreef op 18-03-2004 @ 12:30:
Als je op een lege maag gaat sporten om vet te verbranden en je wilt je spiermassa behouden, neem dan wat weiproteine met water voor je begint.
maar je lichaam gaat toch eerst vet verbranden mag ik hopen en daarna pas die spiermassa?
Oud 23-03-2004, 15:12
Drizzt
Drizzt is offline
Citaat:
Daster schreef op 23-03-2004 @ 11:58:
maar je lichaam gaat toch eerst vet verbranden mag ik hopen en daarna pas die spiermassa?
Nope.. andersom.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 10:29
Verwijderd
mijn vriend heeft ook zo'n buik en ik kan er maar 1 ding over zeggen

jammie
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 13:11
dathomaz
dathomaz is offline
Citaat:
Drizzt schreef op 23-03-2004 @ 16:12:
Nope.. andersom.
Dit is NIET waar.
Als jij vet wilt verliezen, zul jij ook wat spiermassa verliezen.
Dit verlies je gelijktijdig, de verhouding hiervan in % is afhankelijk van rust, trainingsschema en voeding. Je kan als je vet wilt verliezen, grotendeels je spiermassa behouden.

Maar je verliest niet eerst je spiermassa en daarna pas je vetmassa.

Dat is volkomen onzin.!!!!!!
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten