Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
pff..anders antwoorden we allemaal ff precies tegelijk met dezelfde grap.. ![]()
|
Mp3's zijn idd een ramp voor de kleinere labels. Maar je kunt het ook als een vorm van promotie zien. Als je een band echt goed vindt, dan koop je meestal toch wel de betere originele cd's. Ikzelf iig wel. Ik heb een paar jaar geleden een groot aantal bands leren kennen doormiddel van napster en audiogalaxy. Zolang mensen maar cd's blijven kopen van de bands die ze echt gaaf vinden, dan is er niets aan de hand imo.
|
Ok, praktijkvoorbeeld.
Anderhalf jaar geleden ben ik samen met vrienden een label begonnen. De eerste twee cd's hebben we laten drukken in oplages van 1000 stuks (een veel te enthousiaste schattig, maarja, we waren enthousiast ![]() Omdat een label als doel heeft muziek te promoten (en omdat ons geld op was) hadden we besloten onze derde release in mp3 vorm uit te brengen. De eerste maand zouden we de mp3's exclusief via Soulseek verspreiden en daarna zouden de mp3's voor iedereen toegankelijk maken op onze website. Gedurende die eerste maand op Soulseek was die cd het meest opgevraagde bestand op soulseek. Ik kan geen schatting maken hoe vaak het album in totaal is gedownload van verschillende mensen, maar het zou me niet verbazen als het op z'n minst zo'n duizend keer gedaan is. Dat zijn duizend mensen die onze muziek hebben gedownload en waarschijnlijk hebben beluisterd. Sinds we de muziek een jaar geleden openbaar maakten op onze site is de cd maarliefst 15000 (vijftienduizend) maal gedownload van onze primaire server. Dat is meer dan je als klein label ooit zult kunnen drukken, laat staan kunt verkopen. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
wahahahahahahahahahaha noem mij 1 fatsoenlijke doorgebroken band die volledig bestaat uit conservatorium en/of rockacademy leerlingen
||
Citaat:
Verder een kwestie van aankondigingen (op de juiste mailinglists, fora e.d.) en vooral reviews op verschillende sites. Ik begrijp dat niet ieder label zo'n achterban heeft: hiermee hebben wij enorm geluk gehad. Dat het met positieve reviews en gratis toegankelijke muziek beter promoten is, lijkt misschien een open deur en.. ehm.. dat is het ook. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
maar ze zijn pas op de rack academie gegaan nadat ze dat hitje hadden, dacht ik
|
Mp3s heersen... De bestandsgrootte is vergeleken met de .wav zooi erg klein. En de kwaliteit is in de meeste gevallen (goed zoeken) gewoon cd kwaliteit.
Mp3 spelers zijn niet kansloos ![]() Ikzelf heb een Mp3discman en ben er erg tevreden mee, gewoonf ff een cdtje branden met 130 nummers erop, handig geordent in aparte mappen. Ook prachtig voor op vakantie nu hoef ik nog maar iets van 13 cd's mee te nemen om al mijn nummers bij me te hebben... Maar het downloaden van mp3's is stout en het mag niet!!! Dus jongens pas op wat je zegt hier... gisteren hadden ze mn buurjongen te pakken... hier is pic gemaakt vanuit mn slaapkamerraam... er kwam een bus aangereden waarvan de achterkant openging en er vijf man uit stormden... ze hebben zijn harde schijf meegenomen en al zijn illegale cd's in beslag genomen ![]() Geld verdienen al die muziekanten wel genoeg met het geven van concerten... Een beetje goed kaartje als je vooraan wilt staan kost meestal al iets van 50 / 60 euro... En wat ik nog wilde zeggen is dat ik zwaar veel respect heb voor Radioheadanne... wow damned conservatorium??? als je daar op zit dan ga je het helemaal maken inderdaad!!! Totaal geen behoefte aan gevoel in de muziek, nej neem gewoon een dure opleiding en je komt er wel!!!
Laatst gewijzigd op 29-02-2004 om 15:51. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
Dump de playlist mmuddy | 83 | 17-06-2004 00:06 | |
Muziek |
Luister nu! Verwijderd | 256 | 09-01-2004 10:22 | |
Muziek |
tips videoband | 72 | 05-12-2003 15:06 | |
Muziek |
Anti-Flags Terror State SSER | 31 | 21-10-2003 23:13 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Wederom politie-invallen bij KaZaA-gebruikers Defenderzzz | 30 | 04-06-2003 12:49 | |
Muziek |
playlist-topic Tombooo | 27 | 12-03-2003 23:28 |