Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-03-2004, 21:01
Artus
Artus is offline
Citaat:
Xizang schreef op 03-03-2004 @ 20:32:
[afbeelding]

De Ibanez JEM 7VSBL
jammer van dat handvat
Oud 03-03-2004, 21:38
Blues
Blues is offline
Citaat:
Xizang schreef op 03-03-2004 @ 20:32:
[afbeelding]

De Ibanez JEM 7VSBL
Zeker mooi speeltje, zou dat ding graag 'n keer in m'n handjes willen hebben
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 02:55
Daevrem
Daevrem is offline
Citaat:
snees schreef op 03-03-2004 @ 12:02:
Volgens mij is dat praktisch onmogelijk. Maar de piano vergelijken met een mondharmonica is dan ook oneerlijk, omdat je de mondharmonica niet voor klassieke muziek gebruikt, maar vnml. voor blues. [NB: kijk uit met het woord harmonica, de trekharmonica is een heel ander instrument.]
Je kunt op de meeste instrumenten wel dat soort passages spelen. Met de mondharmonica ben je dus gelimiteerd tot maar een aantal soorten muziek. De mondharmonica heeft voordelen en nadelen. De nadelen zijn vooral muzikaal van aard terwijl de voordelen vooral practisch zijn(klein, heel erg draagbaar, goedkoop enz).

De vergelijking met bijv een piano vind ik niet oneerlijk. Het zijn toch beide instrumenten? En ik zou het niet echt een semi-instrument noemen. Het is gewoon een instrument, maar wel een soort side-kick instrument.

Ik wil trouwens ergens een Mridangam kopen. Weet iemand of die te koop zijn in nederland? Het is een zuid indisch percussieinstrument. En als we het over India hebben. Zoiets als de Sarangi heb ik nog nooit eerder gehoord, echt een uniek insturment en zeker zeer bizar voor het westerse oor.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 12:59
Blues
Blues is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 04-03-2004 @ 03:55:
Je kunt op de meeste instrumenten wel dat soort passages spelen. Met de mondharmonica ben je dus gelimiteerd tot maar een aantal soorten muziek. De mondharmonica heeft voordelen en nadelen. De nadelen zijn vooral muzikaal van aard terwijl de voordelen vooral practisch zijn(klein, heel erg draagbaar, goedkoop enz).

De vergelijking met bijv een piano vind ik niet oneerlijk. Het zijn toch beide instrumenten? En ik zou het niet echt een semi-instrument noemen. Het is gewoon een instrument, maar wel een soort side-kick instrument.

Ik wil trouwens ergens een Mridangam kopen. Weet iemand of die te koop zijn in nederland? Het is een zuid indisch percussieinstrument. En als we het over India hebben. Zoiets als de Sarangi heb ik nog nooit eerder gehoord, echt een uniek insturment en zeker zeer bizar voor het westerse oor.
Ik zal 's in de muziek winkel voor je kijken.
Misschien op EBay of Amazon?
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 21:41
Daevrem
Daevrem is offline
Zijn er in nederland geen winkels gespecializeerd in exotische instrumenten?
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 21:51
Carn
Carn is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 05-03-2004 @ 22:41:
Zijn er in nederland geen winkels gespecializeerd in exotische instrumenten?
Check de -betere- drum en percussie zaken. mischien hebben ze het niet staan, maar kunnen ze het wel bestellen.

3 merken die veel exotische percussie instrumenten produceren zijn LP (latin percussion) (www.lpmusic.com), Meinl (www.meinl.de) en remo (www.remo.com)

ik ben zo niet bekend met de Mridangam; mischien moet je even proberen om de "engelse naam" daarvan te vinden. Mischien heeft het instrument ook een andere naam in een ander land.
Oud 05-03-2004, 23:03
Daevrem
Daevrem is offline
In het nederlands heet het 'trommel'. Het wordt eigenlijk alleen gebruikt in carnatische muziek maar is daar dan wel een van de drie belangrijkste percussieinstrumenten samen met de kanjira en de ghatam. De mridangam is wat de tabla voor hindustaanse muziek is.

Laatst gewijzigd op 05-03-2004 om 23:09.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 00:01
Artus
Artus is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 06-03-2004 @ 00:03:
In het nederlands heet het 'trommel'. Het wordt eigenlijk alleen gebruikt in carnatische muziek maar is daar dan wel een van de drie belangrijkste percussieinstrumenten samen met de kanjira en de ghatam. De mridangam is wat de tabla voor hindustaanse muziek is.
kortom een exotische trommel?
Oud 06-03-2004, 12:14
RadioheadAnne
RadioheadAnne is offline
elektrische viool
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten