Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar ja zin van voortplanten in de zin van het organisme is het bereiken van broedsucces zodat genetisch materiaal doorgegeven wordt. Maar wat daar uiteindelijk de zin van is.. Chemische processen op gang houden misschien. Streven naar een een evenwicht tussen alles. Kwaitnait... Maar als je van elke vraag gaat vragen wat de zin ervan is kom je nooit ergens. |
![]() |
|
Een heel goed boek uit de bijbel is natuurlijk.. Prediker, lekker nuchter..
beetje conclusie zou zijn.. Alles is zinloos, geniet van je leven doe waar je zin in hebt, als je het maar voor God kan verandwoorden.. Maar echt DE ZIN van het leven is moeilijk te beandwoorden Afcource.. Als misschien wel vrij simpel andwoord geef ik me zelf maar dat God Adam en Eva op aarde deed om ze gewoon vet te laten genieten....(de rest zal jullie vast wel door extreem veel cristenen verteld zijn.. dat laat ik dus achter wegen..graag zelfs!) Prediker zegt ook: het is niet God die het de mens moeilijk maakt, het is de mens die het hem zelf moeilijk maakt.... Maar genieten en het leven leven lijkt me al iets om aan vast te houden.... en niet al te moeilijk doen(?)
||
Citaat:
een steen heeft misschien geen zin, maar wel een oorzaak. zoek de zin van de oorzaak maar uit, en je hebt de zin van de steen. maar mi is de oorzaak toevallig, en DAN is er geen zin van een steen dat geld niet voor leven. want, voor de zoveelste keer: je bekijkt het leven vanuit jezelf, jou eigen referentiekader. je hebt alleen jou visie, en dus kun uje enkel vanuit jou visie oordelen over het leven, en dus kun je zelf de zin (lees: jouw zin)van het leven bepalen.
||
Citaat:
ik heb er veel over gedacht dat mijn hele jeugd alleen maar herinneringen zijn enzo, dus is het hele leven alleen maar herinneringen. Maar als dat al klopt, dan nog IS het leven herinneringen. de zin van leven is dan Leren, want je herinnert je alleen dingen die je leert. (merk op dat leren wmb niet slechts betekent dat wat je op school doet)
||
![]() |
Citaat:
het heeft inderdaad allemaal geen zin. en hier maak je je niet zo druk om, als je ook echt gelukkig bent. op momenten dat je eigenlijk minder gelukkig bent, komen dit soort vragen (bij mij ten minste) weer boven en kan je je er ook echt druk om maken. gelukkig zijn is een gemoedsrust waar je bij prettig bij voelt. Iets, waar JaJ al (te) vaak op heeft gewezen. JaJ blijft er tot in het irritante aan toe, op wijzen dat geluk het uiteindelijke doel is, omdat ' het wel lekker voelt'. Je hierbij neerleggen is natuurlijk niet echt iets wat mensen die filosofisch aangelegd zijn zullen doen. Zij willen immers alles verklaren en doorgronden, maar goed.. het doel van het instinct is voortplanting. het doel van het verstand zou dan gelukkig zijn zijn. bij gebrek aan beter...
|
![]() |
wat trouwens echt vreemd is. als je je niet neer kunt leggen bij het feit dat gelukkig worden het uiteindelijke doel is en je je daar echt druk om maakt en dus eigenlijk ongelukkig van wordt. Dan zul je moeten accepteren dat gelukkig worden het doel is. Pas als je daar mee kunt leven, kun je ook gelukkig te worden.. klein btje paradoxiaal is et wel..
||
Citaat:
Als je verstand zegt: het voelt goed dus het is goed, ondanks alle maatschappelijke nadelen die er aan vastzitten, dan baseer je je mening niet op je verstand(en dan bedoel ik met verstand de feitelijke, niet op gevoel maar op praktijk gebaseerde kant van het verhaal), maar op je gevoel. Of je iets goed of slecht vind ligt aan of je het doet, als je het doet ondanks dat de norm is dat je het niet doet, vind je het blijkbaar zelf niet zo slecht. Ik denk dat ik me verkeerd heb uitgedrukt een paar posts eerder. Iedere mening die je hebt heeft te maken met je hersenen, maar in plaats van verstand had ik misschien beter maatschappelijke acceptatie ofzo kunnen gebruiken. Excuus ![]()
||
Citaat:
![]() weekje weggeweest? ook naar rome gegaan? gefeliciteerd trouwens
|
![]() |
Ik ben het eens met Metellicat dat er geen echte zin in het leven is als je niet geloofd in God.
Ik weet zelf nog niet echt of ik geloof in God, maar hier ben ik het wel mee eens. Maar je kan wel jezelf een doel stellen in het leven en daar dan echt voor gaan. Zomaar een beetje in het rond leven is toch ook niet alles? Ik bedoel alleen maar genieten is leuk hoor, maar ik denk toch dat je wel IETS moet doen in dit leven, iets nuttigs, iets voor iemand anders.
|
Naar mijn idee heeft het leven geen zin, althans niet op grote schaal, ik ben niet zo arrogant om te zeggen dat ik van wereldbelang ben, is er dan een zin?
Individueel kun je je leven wel een zin proberen te geven, maar dat er een echte zin IS, daar geloof ik niet in, je moet er gewoon maar het beste van maken
||
Citaat:
|
nah het leven kan geen zin hebben; iets heeft alleen zin omdat het voor iets anders nuttig is (een pen om mee te schrijven, een mens om er voor andere te zijn). als het namelijk nergens toe dient is het zinloos. alleen als alles voor elkaar zin heeft, dan dient het geheel (alles dus) nergens meer voor. dus is alles zinloos, inclusief het leven.
oh well, voor mensen die in god geloven en dus zullen claimen dat alles in dienst staat van god of zoiets doms, waar dient god dan voor??
||
Citaat:
zin hebben is altijd in de ogen van iemand ja, maar dan heeft je leven toch zin zodra je dat zelf vind?
||
Citaat:
![]() En was ik maar naar rome geweest, ik had mezelf even een computerverbod opgelegd om te leren voor mijn herkansing. En bedankt ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
er zijn verschillende meningen, feiten en theorieën over:
maar mijn mening feit theorie is: Je leeft om dood te gaan, en je gaat dood om weer te leven. In die tussentijd moet je zorgen op bepaalde basisregels: -Plezier, om niet depressief te raken, zelfmoord te plegen, in de stress te raken -Eten en Drinken, om alles te kunnen blijven doen, dus je lichaam in werking te houwe. -Lichaam, Wat neerkomt op hygiene, comfort, kleren, etc, etc. >>Daarvoor hebben de mensen met elkaar onbewust iets bedacht/uitgevonden: De Markt, de economie dus.. Zo konden we de aarde in balans houden, En dat iedereen z'n kost moest verdienen om dingen te kopen, zoals eten en plezier. |
![]() |
||
Citaat:
ruik ik hier reincarnatie?
||
Citaat:
vrolijk blijven is misschien wel een doel, maar kan ook een middel zijn om te leven. eten en drinken is interactie met het millieu om het systeem werkend te houden, en dat IS leven. hygiene is ook het systeem netjes houden, en dus onderdeel van leven. dus alleen geluk kan eventueel een doel zijn, want dat hangt dan ook van jezelf af
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Het leven zelf is zinloos. Zoals al gezegd; als je niet in een hemel, walhalla, paradijs, nirvana, whatever geloofd, dan is er al helemaal geen zin van het leven.
Maar we leven nou eenmaal dus is de zin van het leven: "De levenscyclus volbrengen" Wat betekent voortplanten. Voortplanten = seks, Seks is meestal genieten. De zin van het leven is dus: genieten van het leven. Ook al is al het leven zinloos. Volg je me nog? Ik mezelf niet meer ![]() |
![]() |
|
![]() |
de zin van het leven is overleven
(leven = overleven) think about it economie, geld etc. = allemaal om het leven te vergemakkelijken plezier, kennis = ook vergemakkelijken, kennis op doen = (soms indirect soms helemaal niet) middel om te overleven, meestal om het leven te vergemakkelijken. alles wat we doen draait terug op het leven de zin van het leven is om te overleven |
![]() |
||
Citaat:
ooit van het woord synoniemen gehoord? je zegt: de zin van het leven is leven think about it
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Is de vraag moeilijk? Versimpel 'm dan.
Het is net wiskunde, simpel dus ![]() Wat geeft het leven zin... Geen idee. Wat geeft een pen zin... Een pen heeft opzichzelf geen zin. Tenzij... Er iemand is die de pen gebruikt om te schrijven. Dan betekent de pen iets voor een ander en geeft daarmee zin aan zijn eigen bestaan. Okee, begrepen? Terug naar de eerste vraag, wat geeft het leven zin... Het leven heeft dus pas zin als het leven iets betekend voor een ander. Ik bedoel als niemand jou bestaan zou missen, dan is het zinloos. Maar kijk om je heen. Wat geeft alles dan zin. Als dit ALLES is, dan is er NIETS waaraan het zin kan geven. Sommige zeggen dan God. God geeft dit alles zin, maar ja wat geeft God dan zin?
||
Citaat:
aha, ik heb alleen zin als iemand vind dat ik zin heb. vraag: ben ik zelf iemand? als god geen zin heeft wil dat nog niet zeggen dat mensen die zin hebben voor god geen zin hebben. anders is die pen ook meteen nutteloos @ Xia: woei ![]()
||
Citaat:
nah, ik snap denk ik wel wat je wil zeggen, maar toch
||
![]() |
Citaat:
pff.. beetje andermans post gaan doorstrepen ![]()
||
Citaat:
Geleefd dus ![]() Ontopic: Ik ga mee in een visie die hier in het begin ergens werd gepost. Dat het uiteindelijk geen zin heeft, maar wel in menselijk kader. Ik geloof dat je leeft om 1) te leren (uitgaande ervan dat reďncarnatie bestaat). Dat je verschillende erge dingen door wil maken zodat je weet hoe het is om dat te hebben en dat je dus leert omdat je een ervaring erbij hebt. 2) Geluk brengen, zowel bij jezelf als bij anderen. Maar dat kan je ook meer als een taak zien. Uiteindelijk zal iedereen sterven (of opnieuw incarneren als je daarin gelooft), en is alles wat hij heeft meegemaakt vergeten. De dingen die hij heeft geleerd en het geluk dat hij heeft meegemaakt. Daarom denk ik dat het uiteindelijk geen zin heeft.
||
Citaat:
*duikt weg voor eerste steen* heey, ik zei toch sorry?
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De zin van het leven wolvin_26 | 204 | 09-03-2007 08:50 | |
De Kantine |
zin van het leven hi | 76 | 14-12-2004 16:21 | |
Eten & Drinken |
De zin van het leven aan tafel Verwijderd | 5 | 22-06-2004 21:50 | |
zin van het leven Kleurboek | 27 | 30-01-2003 18:09 | |
De Kantine |
Laten we eens uitgebreid praten over de zin van het leven... kHebTrekInWatLekkers | 47 | 07-11-2002 18:08 | |
Antwoord op de vraag zin van het leven jbtq | 5 | 08-07-2002 12:00 |