Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-03-2004, 20:58
LeRatLuciano
LeRatLuciano is offline
hallo opgezwolle vraagt niet zoveel als een jay-z ofzo hoor

en als je er niet heen wilt dan ga je toch niet...de mensen die het dope vinden komen toch wel en als hun dope dingen blijven doen krijgen zij ook wel betaald

en in bepaalde gevallen is een groot circus gewoon bijvoorbeeld bij bekendere artiesten die teveel mensen trekken en ze dus daarvoor grotere zaal nodig hebben voor 1.meer publiek en 2. meer geld

maar geld speelt een rol en zal altijd wel een rol blijven spelen, zonder geld zou jij ook niet de muziek kennen die je luisterd.

Rat
Oud 11-03-2004, 21:37
ESCO
ESCO is offline
Precies Atmoshere krijgt meer geld als Opgezwolle, maar dat mag wel een beetje bekrompen niet.
Oud 12-03-2004, 10:25
Fog
Fog is offline
dat vind ik net zo dom. alleen reiskosten e.d. is logisch.
Oud 15-03-2004, 20:15
Fog
Fog is offline

Oud 15-03-2004, 20:25
Cheops
Cheops is offline
Citaat:
Annuhhhhh schreef op 15-03-2004 @ 21:15:
[afbeelding]

alle rappers zijn hoeren
alleen de kemphanen zijn goed want die rappen voor een kratje bier

in wat voor utopia leef jij anyway..
Oud 15-03-2004, 20:31
Fog
Fog is offline
boeiend een beetje geld is logisch maar niet belachelijk veel.

ik haat het als mensen doen alsof ze je niet begrijpen.
iedereen die in de muziek zit die ik spreek denkt er net zo over

Laatst gewijzigd op 15-03-2004 om 20:35.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 20:46
Metal
Metal is offline
Ik vind opgezwolle eerlijk gezegd niks, sorry jongens

En dat met atmosphere met die clip, dat vind ik eerlijk gezegd ook wat minder, ik bedoel kijk naar de black eyed peas, vroeger vond ik ze echt super dope, het was gewoon noemenswaardige "native tongue" en kijk nu, dat is toch triest...
Nu zeggen ze zelf opeens, als ze zich indenken dat je ook met minder moeite toch veel shinen kan verdienen, dat hip-hop gewoon commerciël hoort te zijn, flikker dan gewoon op en maak gewoon music for the masses, maar val mij er niet mee lastig

Áls atmossphere de kant van BEP op zou gaan zou dat eufemistisch gezegd dóód en dóód zonde zijn, maar dat is mijn mening....

Verder ben ik het voor het grootste gedeelte met annuhhh eens, wij denken volgens mij ongeveer het hetzelfde
Oud 15-03-2004, 20:51
LeRatLuciano
LeRatLuciano is offline
Citaat:
[][afbeelding][/url]

Sorry miss right maar als je een mc vraagt die ze brood ermee verdient waarom hij rapt is het een verschil met vroeger
het begon als hobby en bezigheid en als je er van kan leven dan is dat toch geweldig

waarom denk je dat talib kweli zo boos is omdat zijn niet gemonteerde werk is gejat > steel je zijn brood op tafel !

en hier lijken veel artiesten misschien niet commercieel maar reken maar dat het amerikaanse artiesten thuis wel commercieel bezig zijn, liever dope muziek en dat hun veel geld verdienen dan dealen en hustlen op straat

Rat

Laatst gewijzigd op 15-03-2004 om 20:53.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 20:58
Cheops
Cheops is offline
Citaat:
Metal schreef op 15-03-2004 @ 21:46:
Ik vind opgezwolle eerlijk gezegd niks, sorry jongens

En dat met atmosphere met die clip, dat vind ik eerlijk gezegd ook wat minder, ik bedoel kijk naar de black eyed peas, vroeger vond ik ze echt super dope, het was gewoon noemenswaardige "native tongue" en kijk nu, dat is toch triest...
Nu zeggen ze zelf opeens, als ze zich indenken dat je ook met minder moeite toch veel shinen kan verdienen, dat hip-hop gewoon commerciël hoort te zijn, flikker dan gewoon op en maak gewoon music for the masses, maar val mij er niet mee lastig

Áls atmossphere de kant van BEP op zou gaan zou dat eufemistisch gezegd dóód en dóód zonde zijn, maar dat is mijn mening....

Verder ben ik het voor het grootste gedeelte met annuhhh eens, wij denken volgens mij ongeveer het hetzelfde
groepen als Black Eyed Peas zijn juist het schoolvoorbeeld van hoe het juist niet moet, die passen hun formule aan om alleen maar te verkopen,poppetjes van de platenmaatschappij..
maar er zijn ook genoeg artiesten die geld verdienen EN ook nog hun eigen stijl houden..
kijk maar naar Blackalicious of Apathy bijvoorbeeld, ze zitten bij een major label maar ze zijn niks veranderd, ze verkopen alleen meer via beter promotie, niks mis mee toch??? dat juich ik alleen maar toe, als een groep als atmosphere met de muziek die zij maken doordringt tot MTV dan kan ik daar alleen maar blij mee zijn..
En zo is het toch net zo met een band als The Roots, of een artiest als Common..
die gasten van Outkast verkopen platina hits, maar hebben nooit hun muziek aangepast ala black eyed peas..maar omdat ze meer geld verdienen dan de gemiddelde MC horen ze er niet bij??
Oud 15-03-2004, 21:19
Fog
Fog is offline
ik denk dat als je er zoveel mee verdient je geld verdient met je hobby, je maakt van je hobby je beroep. en opzich is dat zeker niet slecht, dat doen meer mensen, maar je kan er ook verwent en arrogant van worden en je teveel op dat geld gaan richten zoals veel rappers die op tv komen doen, daardoor word de muziek dan vaak ook weer minder omdat ze een breder publiek aan proberen te trekken.

er zijn ook dj's/mc's e.d. die net genoeg verdienen om van te leven, of net niet genoeg en er nog een baantje bij hebben, dat is toch oke maar het moet gewoon niet doorslaan en zo erg om het geld gaan.

en ik weet ook dat in amerika dagelijks o.a. definitive jux en atmosphere op mtv komt terwijl hier bijna niemand het kent, daar heb ik ook gewoon dezelfde mening over.

als er clips komen en verder alles gewoon hetzelfde blijft vind ik het oke, je brood ermee verdienen is ook oke maar het moet gewoon niet teveel om het geld gaan draaien.
Oud 15-03-2004, 21:21
Metal
Metal is offline
Citaat:
Cheops schreef op 15-03-2004 @ 21:58:
groepen als Black Eyed Peas zijn juist het schoolvoorbeeld van hoe het juist niet moet, die passen hun formule aan om alleen maar te verkopen,poppetjes van de platenmaatschappij..
maar er zijn ook genoeg artiesten die geld verdienen EN ook nog hun eigen stijl houden..
kijk maar naar Blackalicious of Apathy bijvoorbeeld, ze zitten bij een major label maar ze zijn niks veranderd, ze verkopen alleen meer via beter promotie, niks mis mee toch??? dat juich ik alleen maar toe, als een groep als atmosphere met de muziek die zij maken doordringt tot MTV dan kan ik daar alleen maar blij mee zijn..
En zo is het toch net zo met een band als The Roots, of een artiest als Common..
die gasten van Outkast verkopen platina hits, maar hebben nooit hun muziek aangepast ala black eyed peas..maar omdat ze meer geld verdienen dan de gemiddelde MC horen ze er niet bij??
Dat van dat geld, ben ik het ook niet mee eens, ik ben wel tegen patserig/arrogant dat is veroorzaakt door massa succes, of hoe je het ook wilt noemen... Dat nu ze opeens een hele hoop geld verdienen zich opeens illusies gaan maken, dat hoeft voor mij niet zo....

En ja dat van die atmos' clip, dat hoeft voor mij niet zo, ik vind het leuker als een goeie band een beetje anoniem/"underground" blijft en dan bedoel ik natuurlijk niet echt underground en anoniem, ze mogen zeker bij een major zitten en geld verdienen, maar ik vind het gewoon leuker als die muziek niet zo bekend is bij het grote(mainstream) hip-hop publiek, zoals mos def, anticon, non phixion, company flow en ga zo maar door....

En dat atmosphere hun stijl niet zou veranderen, en gewoon hun ding blijven doen is het gewoon goed, als het maar niet opeens ge-hypt wordt door het mainstream publiek, want dan bestaat de kans er dat we soortgelijke BEP toenstanden krijgen...
Maar laten we in godsnaam hopen van niet

Stoere ava trouwens
Oud 15-03-2004, 21:25
Metal
Metal is offline
Citaat:
Annuhhhhh schreef op 15-03-2004 @ 22:19:
als er clips komen en verder alles gewoon hetzelfde blijft vind ik het oke, je brood ermee verdienen is ook oke maar het moet gewoon niet teveel om het geld gaan draaien.
precies

Der zijn genoeg phatte bands die bij een major zitten en opzich toch wel de kaviaar voor op het brood ermee verdienen maar de muziek lijdt daar niet onder, ze doen het niet om het geld maar vinden het gewoon leuk om hun ding te doen, en lopen helemaal niet naast hun schoenen, en dat is alleen maar toejuichbaar
Oud 16-03-2004, 08:09
ESCO
ESCO is offline
Citaat:
company flow

Die zijn toch al een tijdje uitelkaar.
Oud 16-03-2004, 08:11
R
R is offline
Citaat:
ESCO schreef op 16-03-2004 @ 09:09:
Die zijn toch al een tijdje uitelkaar.
yup
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 18:11
Metal
Metal is offline
Citaat:
R schreef op 16-03-2004 @ 09:11:
yup
fuckhole menen jullie dat nou

Ik ben weer es niet op de hoogte....

Wilde el-p soms verder werken aan zijn solocarriere???
Oud 16-03-2004, 18:54
Fog
Fog is offline
company flow is al sinds 2000 uit elkaar. idd omdat ze met hun eigen projecten verder wouden....
Oud 16-03-2004, 23:16
R-J-N
R-J-N is offline
Citaat:
Annuhhhhh schreef op 07-03-2004 @ 17:00:
...vinden zichzelf echt geweldig. heb een hekel aan arrogantie en patserig gedrag.
maar in principe hoort dat voor een deel bij hiphop, bragging & bralling, maar goed, Opgezwolle vind ik wel vet, zeker de productie van Deliq. Ze hebben een andere draai gegeven aan de "Nederhop"

en wat het verdienen van geld betrefd, het blijft een simpele kwestie van vraag en aanbod, als artiesten (en dat kan iedereen zijn) bekender worden bij een groter publiek (dus nog niet commercieel oid) kun je in principe meer gaan vragen voor optredens, simpel economisch regeltje. Je zal ook een behoorlijk bord voor je kop hebben om niet meer te vragen/krijgen als je de kans hebt....maar dat wil nog niet zeggen dat iemand (Opgezwolle in dit geval) commercieel wordt....dat is in mijn ogen pas wanneer je muziek zo gaat maken dat je wéét dat het verkoopt, maar zo lang je "je-eigen-ding" blijft doen....nix mis mee toch?

Laatst gewijzigd op 16-03-2004 om 23:23.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 23:21
funest
funest is offline
Citaat:
[afbeelding]

heh hangt dat niet in de ekko>?
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 09:35
Cheops
Cheops is offline
trouwens:

Donderdag 24 maart
EFFENAAR - EINDHOVEN
AANVANG - 19:30 uur
DAMAGE - € 12,-

- Committee Gunmen (Postmen, E-Life, U-n.i.q., Sonny D)
- ADHD (Brainpower, Man!e, TLM en Dicecream)
- D-Men
- VSOP
- Opgezwolle

eindelijk iets in de buurt
Oud 19-03-2004, 14:17
Verwijderd
Citaat:
Annuhhhhh schreef op 15-03-2004 @ 22:19:
ik denk dat als je er zoveel mee verdient je geld verdient met je hobby, je maakt van je hobby je beroep. en opzich is dat zeker niet slecht, dat doen meer mensen, maar je kan er ook verwent en arrogant van worden en je teveel op dat geld gaan richten zoals veel rappers die op tv komen doen, daardoor word de muziek dan vaak ook weer minder omdat ze een breder publiek aan proberen te trekken.

er zijn ook dj's/mc's e.d. die net genoeg verdienen om van te leven, of net niet genoeg en er nog een baantje bij hebben, dat is toch oke maar het moet gewoon niet doorslaan en zo erg om het geld gaan.

en ik weet ook dat in amerika dagelijks o.a. definitive jux en atmosphere op mtv komt terwijl hier bijna niemand het kent, daar heb ik ook gewoon dezelfde mening over.

haha jij denkt zeker dat die gasten van opgezwolle na hun optreden naar hun villa in wassenaar gaan? ik kan je vertellen dat stick it onlangs ontslagen is als schoonmaker en heel graag die baan terug wilde om dat hij anders de huur nie kon betalen en dat delic zn huis is uitgekickt omdat hij een te grote huurachterstand had, en dat is echt neit omdat hij van het geld een mercedes had gekocht

MAJA

ik ga vanavond naar opgezwolle, eindelijk <3
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten