Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() alleen de kemphanen zijn goed want die rappen voor een kratje bier ![]() ![]() in wat voor utopia leef jij anyway.. ![]()
||
Citaat:
maar er zijn ook genoeg artiesten die geld verdienen EN ook nog hun eigen stijl houden.. kijk maar naar Blackalicious of Apathy bijvoorbeeld, ze zitten bij een major label maar ze zijn niks veranderd, ze verkopen alleen meer via beter promotie, niks mis mee toch??? dat juich ik alleen maar toe, als een groep als atmosphere met de muziek die zij maken doordringt tot MTV dan kan ik daar alleen maar blij mee zijn.. En zo is het toch net zo met een band als The Roots, of een artiest als Common.. die gasten van Outkast verkopen platina hits, maar hebben nooit hun muziek aangepast ala black eyed peas..maar omdat ze meer geld verdienen dan de gemiddelde MC horen ze er niet bij??
|
ik denk dat als je er zoveel mee verdient je geld verdient met je hobby, je maakt van je hobby je beroep. en opzich is dat zeker niet slecht, dat doen meer mensen, maar je kan er ook verwent en arrogant van worden en je teveel op dat geld gaan richten zoals veel rappers die op tv komen doen, daardoor word de muziek dan vaak ook weer minder omdat ze een breder publiek aan proberen te trekken.
er zijn ook dj's/mc's e.d. die net genoeg verdienen om van te leven, of net niet genoeg en er nog een baantje bij hebben, dat is toch oke maar het moet gewoon niet doorslaan en zo erg om het geld gaan. en ik weet ook dat in amerika dagelijks o.a. definitive jux en atmosphere op mtv komt terwijl hier bijna niemand het kent, daar heb ik ook gewoon dezelfde mening over. als er clips komen en verder alles gewoon hetzelfde blijft vind ik het oke, je brood ermee verdienen is ook oke maar het moet gewoon niet teveel om het geld gaan draaien.
||
Citaat:
En ja dat van die atmos' clip, dat hoeft voor mij niet zo, ik vind het leuker als een goeie band een beetje anoniem/"underground" blijft en dan bedoel ik natuurlijk niet echt underground en anoniem, ze mogen zeker bij een major zitten en geld verdienen, maar ik vind het gewoon leuker als die muziek niet zo bekend is bij het grote(mainstream) hip-hop publiek, zoals mos def, anticon, non phixion, company flow en ga zo maar door.... En dat atmosphere hun stijl niet zou veranderen, en gewoon hun ding blijven doen is het gewoon goed, als het maar niet opeens ge-hypt wordt door het mainstream publiek, want dan bestaat de kans er dat we soortgelijke BEP toenstanden krijgen... Maar laten we in godsnaam hopen van niet ![]() Stoere ava trouwens ![]()
||
Citaat:
![]() Der zijn genoeg phatte bands die bij een major zitten en opzich toch wel de kaviaar voor op het brood ermee verdienen maar de muziek lijdt daar niet onder, ze doen het niet om het geld maar vinden het gewoon leuk om hun ding te doen, en lopen helemaal niet naast hun schoenen, en dat is alleen maar toejuichbaar ![]()
||
Citaat:
en wat het verdienen van geld betrefd, het blijft een simpele kwestie van vraag en aanbod, als artiesten (en dat kan iedereen zijn) bekender worden bij een groter publiek (dus nog niet commercieel oid) kun je in principe meer gaan vragen voor optredens, simpel economisch regeltje. Je zal ook een behoorlijk bord voor je kop hebben om niet meer te vragen/krijgen als je de kans hebt....maar dat wil nog niet zeggen dat iemand (Opgezwolle in dit geval) commercieel wordt....dat is in mijn ogen pas wanneer je muziek zo gaat maken dat je wéét dat het verkoopt, maar zo lang je "je-eigen-ding" blijft doen....nix mis mee toch?
Laatst gewijzigd op 16-03-2004 om 23:23. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
trouwens:
Donderdag 24 maart EFFENAAR - EINDHOVEN AANVANG - 19:30 uur DAMAGE - € 12,- - Committee Gunmen (Postmen, E-Life, U-n.i.q., Sonny D) - ADHD (Brainpower, Man!e, TLM en Dicecream) - D-Men - VSOP - Opgezwolle eindelijk iets in de buurt ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
MAJA ik ga vanavond naar opgezwolle, eindelijk <3 |
Advertentie |
|
![]() |
|
|