Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-03-2004, 20:38
Verwijderd
Citaat:
Talon schreef op 21-03-2004 @ 21:37:
heel herkenbaar loontjuh
*knuft*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-03-2004, 18:51
Spray rebel
Spray rebel is offline
Ik heb ook een relatie van 4 maanden net achter de rug.. Nou ja het is over en voorbij.. Ik ben haar in het begin gaan negeren.. Zij kwam naar mij toe en ging poeslief doen en ze deed net nog of we iets hadden.. Terwijl we samen hadden besloten dat het gewoon niet ging en zij definitief een einde aan had gebreid.. Nou en dan ging ze zo doen.. Ik wilde best vrienden blijven met haar maar ik heb haar toch duidelijk gemaakt dat eerst de verliefdheid moet wegebben want anders blijf ik aan haar denken.. Nou ja het lukt me tot nu toe goed en de verliefdheid is heel erg gezakt al en zeker nu ik weer andere meiden ontmoet.. Dus na 4 weken kan ik misschien weer eens probeen wat meer contact te leggen.. Ik had iig geen zin om gelijk vrienden te blijven want dat zou teveel voor me zijn en zouk teveel verdriet hebben.. Dan lijkt het net of die persoon je elke keer weer moed geeft van goh ja misschien word het toch wel wat en daar had ik geen zin in..
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 18:57
Verwijderd
@ Spray rebel:
Ja, dat kan zijn, maar ik denk dat dat ook aan je instelling ligt en aan de manier hoe jij met de situatie omgaat
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 19:03
ironflower
ironflower is offline
ik heb dat heel erg meegemaakt het:

het is wel over maar nog niet voorbij...

Even samengevat:

We hadden een relatie van ongeveer 3 jaar, door allemaal kleine irritaties hadden we besloten om her uit te maken, en we zouden beste vrienden blijven. Dit werden we ook, en de eerste week voelde gewoon ook zo...maar we bleven kroelen..kusjes geven etc etc..Dus meer dan gewoon vrienden zijn. We belden bijna elke dag, en we hadden het er ook over dat als het gewoon zo door zou gaan dat het dan mss weer wat zou worden, maar dat we alles zijn loop wel zouden laten gaan. We hebben ook seks gehad in de maand...
Maar na een maand dat het uit was kwam ik erachter dat hij een ander meisje leuk vond...en terwijl ik 10000 keer had gevraag of ze alleen vrienden waren. Hij had dus keihard gelogen en ik wou echt even geen vrienden meer met hem zijn. Dat deed hem heel erg pijn. Nja, hij ging dus een beetje met dat meisje afspreken enzo, maar terwijl beleven wij ook nog met elkaar om gaan als meer dan vrienden. Dit wist dat meisje niet. Komende paar maanden waren echt rot....
Maar toen had hij op een gegeven moment echt besloten om nu echt niets meer met me te doen enzp...maar dat lukte niet. En uiteindelijk besloot hij om met ons beide niet echt een soort van realtie te hebben.
Wij groeiden echter tpch steeds meer naar elkaar toe, het werd steeds weer leuker, gezelliger etc etc
En sinds vorige week hebben we weer wat.

het is dus ongeveer 5 mnd uitgeweest...maar écht uitgeweest is het nooit...

En dat gedoe met dat meisje zit me nog steeds wel dwars en heeft een stukje vertrouwen in hem wel weg gehaald.
Oud 23-03-2004, 19:08
Verwijderd
Citaat:
ironflower schreef op 23-03-2004 @ 20:03:
En dat gedoe met dat meisje zit me nog steeds wel dwars en heeft een stukje vertrouwen in hem wel weg gehaald.
Dat kan ik me voorstellen. Wat moeilijk.
Wat vind hij ervan?

*knuft*
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 19:16
ironflower
ironflower is offline
Hij snapt gelukkig wel dat ik daar toch best wel mee zat/zit.
En het is niet zozeer met dat ene meisje waar ik nu nog ´bangig´voor ben. Maar hij heeft een goede vriendin, en door al dat gedoe ben ik soms best onzeker of het dat wel alleen is..

Maar gelukkig kunnen we er goed over praten, en hij doet echt heel erg zijn best om het vertrouwen en gevoel weer helemaal terug te winnen, dus dat is echt heel erg lief.

Ik heb jou verhaal ook gelezen, denk best dat de komende tijd moeilijk is. Want bij een beste vriend stort je je hart uit over relaties, liefdesverdriet etc etc. Maar omdat je beste vriend je ex is, is dat soms best moeilijk. Dat was bij ons zo.
Oud 23-03-2004, 20:29
reel big bram
reel big bram is offline
Liefde is kut.. Je krijgt zo een leeg gevoel alst onverwachts over is.. De kleine dingen.. het bellen, knuffel als ze weggaat en noem maar op is weg. Ik mis het.. Zag 'r vandaag in de stad lopen en dacht dat ik over d'r heen was... Niet dus... Ik mis 'r ! Rotliefde !!

Bram
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 07:43
Verwijderd
Citaat:
ironflower schreef op 23-03-2004 @ 20:16:
Hij snapt gelukkig wel dat ik daar toch best wel mee zat/zit.
En het is niet zozeer met dat ene meisje waar ik nu nog ´bangig´voor ben. Maar hij heeft een goede vriendin, en door al dat gedoe ben ik soms best onzeker of het dat wel alleen is..

Maar gelukkig kunnen we er goed over praten, en hij doet echt heel erg zijn best om het vertrouwen en gevoel weer helemaal terug te winnen, dus dat is echt heel erg lief.

Ik heb jou verhaal ook gelezen, denk best dat de komende tijd moeilijk is. Want bij een beste vriend stort je je hart uit over relaties, liefdesverdriet etc etc. Maar omdat je beste vriend je ex is, is dat soms best moeilijk. Dat was bij ons zo.
Ja, herkenbaar. Er is hier ook veel gebeurd met een meisje.. Dus kan me heel goed inleven in je verhaal.
Ben er dus ook achter gekomen dat hij gelogen heeft tijdens onze relatie. Gewoon glashard.

Dat heeft me ook weer aan het denken gezet. Vertrouw hem wel, maar het laat me toch denken van: wat als ie me nou terug wil....

Goed dat hij zn best doet enzo. Dat moet zeker goed voelen. Dat is hier nooit echt ter sprake geweest. Ik deed bijna alles in mn eentje.. (jaja, wat wordt je realistisch na een breuk)

Het gaat echt goed met me. Had hem eergisteren weer een brief via de mail gestuurd. en hij mailde gisteren dus terug en het was zo tegenovergesteld aan wat ik verwachte. Ik verwachte dat hij zich aangevallen zou voelen en dus ook zo zou reageren etc.. Maar hij was juist hartstikke lief en heel erg beschuldigend naar zichzelf (iets waar ik hem nog over ga mailen, want ik vind t een beetje teveel van t goede ).
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 10:58
justakid
justakid is offline
Citaat:
reel big bram schreef op 23-03-2004 @ 21:29:
Liefde is kut.. Je krijgt zo een leeg gevoel alst onverwachts over is.. De kleine dingen.. het bellen, knuffel als ze weggaat en noem maar op is weg. Ik mis het.. Zag 'r vandaag in de stad lopen en dacht dat ik over d'r heen was... Niet dus... Ik mis 'r ! Rotliefde !!

Bram

tja soms heb je opeens van die terugvallen.. dan denk je he kut!
Oud 24-03-2004, 17:19
ironflower
ironflower is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 24-03-2004 @ 08:43:
Ja, herkenbaar. Er is hier ook veel gebeurd met een meisje.. Dus kan me heel goed inleven in je verhaal.
Ben er dus ook achter gekomen dat hij gelogen heeft tijdens onze relatie. Gewoon glashard.

Dat heeft me ook weer aan het denken gezet. Vertrouw hem wel, maar het laat me toch denken van: wat als ie me nou terug wil....

Goed dat hij zn best doet enzo. Dat moet zeker goed voelen. Dat is hier nooit echt ter sprake geweest. Ik deed bijna alles in mn eentje.. (jaja, wat wordt je realistisch na een breuk)

Het gaat echt goed met me. Had hem eergisteren weer een brief via de mail gestuurd. en hij mailde gisteren dus terug en het was zo tegenovergesteld aan wat ik verwachte. Ik verwachte dat hij zich aangevallen zou voelen en dus ook zo zou reageren etc.. Maar hij was juist hartstikke lief en heel erg beschuldigend naar zichzelf (iets waar ik hem nog over ga mailen, want ik vind t een beetje teveel van t goede ).
Ik heb ook wel heel erg getwijfelt of het wel verstanding was om weer iets met hem te nemen. Aan de ene kant had ik namelijk zoiets van, je echt niet leuk met mij en mijn gevoelens omgegaan en me gewoon echt veel pijn gedaan. Maar aan de andere kant hou ik gewoon zoveel van hem, en bleek steeds wel dat gewoon alleen vrienden zijn niet werkte.
We hebben wel allebei gezegd wat we anders willen in deze nieuwe relatie, zodat we gewoon de irritaties willen voorkomen. Want we waren beide bang dat die er weer snel zouden zijn, maar tot nu toe is alles weer heel gezellig.

Maar hij heeft dus gelogen tijdens jullie relatie, was dat niet een moeilijke tijd dan? Of is het daarna uit gegaan?

Ik hoop dat jullie iig goede vrienden blijven!
Oud 24-03-2004, 19:39
Verwijderd
Citaat:
ironflower schreef op 24-03-2004 @ 18:19:
Ik heb ook wel heel erg getwijfelt of het wel verstanding was om weer iets met hem te nemen. Aan de ene kant had ik namelijk zoiets van, je echt niet leuk met mij en mijn gevoelens omgegaan en me gewoon echt veel pijn gedaan. Maar aan de andere kant hou ik gewoon zoveel van hem, en bleek steeds wel dat gewoon alleen vrienden zijn niet werkte.
We hebben wel allebei gezegd wat we anders willen in deze nieuwe relatie, zodat we gewoon de irritaties willen voorkomen. Want we waren beide bang dat die er weer snel zouden zijn, maar tot nu toe is alles weer heel gezellig.

Maar hij heeft dus gelogen tijdens jullie relatie, was dat niet een moeilijke tijd dan? Of is het daarna uit gegaan?

Ik hoop dat jullie iig goede vrienden blijven!
ja, hij heeft gelogen ja.
Maar dat had ik hem vergeven.
Nu het uit is kwam ik dus via dat meisje waar ik het over had erachter dat hij dus weer heeft gelogen, maar dit keer nog glasharder had gezegd dan die keer daarvoor. Die keer daarvoor had ik namelijk vaag iets aangegeven en hij had daar niet echt rekening mee gehouden enzo, en nu had ik het heel duidelijk aangegeven en hij wist dat het heel belangrijk voor mij was en hij houdt zich er dus niet aan, achter mijn rug om, want ondertussen zei hij wel dat hij het echt niet deed. Meerdere keren zelfs.

Ja, dat zet je wel even aan het denken. Ik heb echt een hele moeilijke tijd gehad in onze relatie. En nu gaat hij dan helemaal van: zit meer met de dingen die ik allemaal fout heb gedaan
tijdens ons hele relatie.. en jah dat zijn er nog wel wat.. snap ook werkelijk niet waarom je nooit
bij me weg bent gegaan..
ach ben niet echt het perfecte vriendje wat er rond loopt
haha das nog zacht uitgedrukt! ben gewoon waardeloos geweest.. heb je veel onnodig pijn gedaan.
Alles wat ik kan zeggen is sorry dat dat ik nooit rekening heb gehouden met jou.. nooit genoeg
aan jou heb gedacht.. naja kortom sorry dat ik te kort schoot als vriend..

Dus nu heb ik gereageerd:
Zeg niet dat je waardeloos bent geweest, want dan zeg je meteen dat onze relatie waardeloos was. Je hebt me pijn gedaan, daar heb je gelijk in. Maar ik heb jou ook pijn gedaan, en ook onnodig pijn gedaan. Maarja, pijn is nooit nodig, toch? Je hebt wel rekening met me gehouden! Je hebt wel aan me gedacht! En je bent niet te kort geschoten als vriend! Ga je nou niet dingen verwijten die niet nodig zijn. Ik verwijt ze je niet, waarom doe jij dat dan wel?

We zien t wel.. Maar het zet me allemaal wel aan het denken.. En kan nu objectiever naar onze relatie kijken..
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 20:22
Arox
Arox is offline
Volgens mij wordt het meer jouw topic Loontjuh

Eingelijk had ik beter dit hele topic niet kunnen lezen. (maja te nieuwsgierig)
Het haalt voor mij alle pijnlijke herinneringen weer naar boven, terwijl ik juist het idee had het eindelijk afgesloten te hebben.

Allemaal zo herkenbaar, ook wij hebben geprobeerd vrienden te blijven, maar dit maakte me helemaal gek en dus heb ik 2maanden geleden besloten om het contact te verbreken. Erg pijnlijk maar het is sindsdien wel stukken beter gegaan.

Alleen zie ik haar nog wel eens tijdens het uitgaan of moet ik aan haar denken als ik "ons" liedje hoor. Erg moeilijke momenten, maar gelukkig ben ik dan nooit alleen. Ik kan altijd bij vrienden/vriendinnen langs.
Oud 24-03-2004, 20:36
Verwijderd
Citaat:
Arox schreef op 24-03-2004 @ 21:22:
Volgens mij wordt het meer jouw topic Loontjuh

Eingelijk had ik beter dit hele topic niet kunnen lezen. (maja te nieuwsgierig)
Het haalt voor mij alle pijnlijke herinneringen weer naar boven, terwijl ik juist het idee had het eindelijk afgesloten te hebben.

Allemaal zo herkenbaar, ook wij hebben geprobeerd vrienden te blijven, maar dit maakte me helemaal gek en dus heb ik 2maanden geleden besloten om het contact te verbreken. Erg pijnlijk maar het is sindsdien wel stukken beter gegaan.

Alleen zie ik haar nog wel eens tijdens het uitgaan of moet ik aan haar denken als ik "ons" liedje hoor. Erg moeilijke momenten, maar gelukkig ben ik dan nooit alleen. Ik kan altijd bij vrienden/vriendinnen langs.
*schaamt zich* *zegt tegen Gast: sorry!*

@ Arox:
Ja, wat vervelend. Maar je weet nu iig wel dat je er nog niet helemaal mee klaar bent.
Ik merk persoonlijk (ja hoor, daar begin ik weer) dat het mij wel helpt om er over te praten enzo. Al is het maar op het forum. Dat vind ik ook makkelijker, want dan hoef ik niemand niet aan te kijken en kan ik er net zo lang over doen als ik wil en desnoods dingen wissen.. In een gesprek kan dat niet.
Het is ook wel fijn om hier te zien dat mensen het herkennen. In mijn omgeving kent eigenlijk bijna niemand het gevoel.

ik snap dat het ook pijnlijk is om het contact te verbreken. Ik zou dat echt niet willen nu, of hij moet het aangeven.
Volgende week donderdag is hij jarig.
Ik vroeg hem of hij wel wou dat ik kwam, of dat hij zoiets had van: ik wil dat wijf ffies niet zien en in mijn buurt hebben.
Toen begon ie alles voor mij in te vullen van: dat ligt aan jou? jij wordt al verdrietig als je met me praat.. Ik had echt zoiets van: hoe kom je daar nou bij! En bovendien is het JOUW verjaardag..

Maar ik ga dus en ik heb er wel zin in. Ik ga iets eerder zodat ik nog met de hond kan wandelen..

We zien t wel

Allemaal sterkte!
Kus
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 20:38
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Ik wou iedereen die met de problemen in deze topic te kampen heeft graag sterkte wensen. Verder heb ik niet veel nuttigs toe te voegen hieraan.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 20:46
Verwijderd
Citaat:
Sponstanietje schreef op 24-03-2004 @ 21:38:
Ik wou iedereen die met de problemen in deze topic te kampen heeft graag sterkte wensen. Verder heb ik niet veel nuttigs toe te voegen hieraan.
*knuffelt*

Heb je een keer niet iets gezegd wat ik al heb gezegd
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 21:16
Arox
Arox is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 24-03-2004 @ 21:36:
Verhaal
Blijkbaar ben ik er nog niet helemaal over heen dus Praten helpt wel maar dat doe ik eigenlijk niet (meer). Ik negeer/onderdruk het nu, vooral nu het niet meer zo extreem is. Ik wil mijn vrienden er niet teveel meer mee lastig vallen. Forum is voor mij eigenlijk nog beangstigender. (bang om bekenden tegen te komen die dit lezen)

En ik kan je zeggen contact verbreken doet pijn, ontzettend veel pijn, maar voor mij was er gewoon geen andere optie meer.
Oud 24-03-2004, 22:42
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 24-03-2004 @ 21:46:
*knuffelt*

Heb je een keer niet iets gezegd wat ik al heb gezegd
Ik denk vast dat je hetzelfde hier had gezet als jouw relatie nog wel 'aan' was.

(Spons.. Wees nou een keer niet zo stront-eigenwijs! )
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 22:49
Gast
Gast is offline
Citaat:
*schaamt zich* *zegt tegen Gast: sorry!*
Niet nodig, ik lees dit ook nog regelmatig en kben blij dat er hier meer zijn die met begrip naar elkaar het hart kunne luchten, ipv het onbegrip dat ik van de buitenwereld lijk te krijgen...

Al met al begin ik ook steeds meer dinge in te zien, kkijk als het ware niet meer met zo'n verdraaide blik de relatie. De verliefdheid is inmiddels behoorlijk weggezakt. En ik voel me nu ook wel een stuk beter. Maar dat haalt niet weg dat ik op momenten dat ik me rot of vervelend voel en als er veel tegen zit enz. ik toch dan kleine stukje...'liefde' mis... Ik heb begin van de week ook best wel last gehad van een terugval ofzo. Maar kheb er redelijk met haar over kunnen praten en ze stond ook direct voor me klaar toen k ff iemand nodig had dus das wel fijn...en tegelijkertijd heel krom.

Maar goed, drie maanden zijn ook niet zoveel, dus kprobeer het voor mezelf ook weer niet te dramatiseren. (Is me zo ook maar vertet door onbegrijpende ouders, daar niet van...maar toch) Kspreek dr nu nog steeds best veel, en ga ook weer samen met dr stappen dit weekend. Maar echt hoop opdoen doe ik inmiddels niet meer, al betrap ik mezelf dr nog regelmatig op dat ik me regelmatig met dr bezig hou in me hoofd...

Maar nogmaals bedankt voor de lieve reacties hier allemaal! Heel veel sterkte, ik leef echt met jullie mee...

Citaat:
Blijkbaar ben ik er nog niet helemaal over heen dus Praten helpt wel maar dat doe ik eigenlijk niet (meer). Ik negeer/onderdruk het nu, vooral nu het niet meer zo extreem is. Ik wil mijn vrienden er niet teveel meer mee lastig vallen. Forum is voor mij eigenlijk nog beangstigender. (bang om bekenden tegen te komen die dit lezen)
Ik was eerst ook best bang dat andere bekenden dit zouden lezen, maar ik ben bij mezelf nagegaan...So What? Kmerk dat dit één van de betere manieren is om over m'n gevelens te praten, de kans dat j hier een bekende die er iets te maken mee heeft tegen komt lijkt mij vrij klein, en dan nog hoeft dat niet negatief te zijn. Ik neem niet aan dat evt. vreinden die dit zouden lezen het vervolgens slecht met je voor zullen hebben. Ik wil je niet pushen, maar als je dr echt zo mee zit kan je denk ik beter je hart luchten, dan het laten opkroppen...? Ma goed..iig ook veel sterkte!
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 11:49
Verwijderd
Citaat:
Sponstanietje schreef op 24-03-2004 @ 23:42:
Ik denk vast dat je hetzelfde hier had gezet als jouw relatie nog wel 'aan' was.

(Spons.. Wees nou een keer niet zo stront-eigenwijs! )
Bedoelde t als grapje
Vind je wel lief

*knuft*
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 13:57
Arox
Arox is offline
Citaat:
Ik was eerst ook best bang dat andere bekenden dit zouden lezen, maar ik ben bij mezelf nagegaan...So What? Kmerk dat dit één van de betere manieren is om over m'n gevelens te praten, de kans dat j hier een bekende die er iets te maken mee heeft tegen komt lijkt mij vrij klein, en dan nog hoeft dat niet negatief te zijn. Ik neem niet aan dat evt. vreinden die dit zouden lezen het vervolgens slecht met je voor zullen hebben. Ik wil je niet pushen, maar als je dr echt zo mee zit kan je denk ik beter je hart luchten, dan het laten opkroppen...? Ma goed..iig ook veel sterkte!
Laat ik het zo zeggen: het jaar 2003 was een echt rampjaar voor mij. Het verhaaltje over mij en mijn ex, wat ik hierboven heb gepost is maar een klein deel van wat er vorig jaar allemaal gebeurd is. En om nou steeds weer alles uit te moeten leggen is zo'n karwei, halverwege het verhaal snappen de meeste mensen/vrienden mij al niet meer. Ik heb wel verschillende pogingen ondernomen, maar nooit iemand gevonden die het ECHT begreep (dat gevoel heb ik gewoon) en dus praat ik er niet over.
Oud 25-03-2004, 15:45
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 25-03-2004 @ 12:49:
Bedoelde t als grapje
Vind je wel lief

*knuft*
En ik als semi-grapje.

*schudt de hand en verlaat deze topic voordat ie teveel off-topic raakt*
Met citaat reageren
Advertentie