Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-03-2004, 10:51
TommytheCat
TommytheCat is offline
Citaat:
Tricks' schreef op 17-03-2004 @ 11:16:
*zucht* Nee, er waren geen andere rockbands groot in de tijd dat Nirvana groot werd. Zodra zij dat werden kwamen er ook andere bands op.
Uhm, dat is niet helemaal waar. Nirvana heeft er inderdaad mede voor gezorgd dat er een nieuwe stroming mainstream werd, maar er waren genoeg grote rockbands indertijd.
Oud 17-03-2004, 11:05
Tricks'
Tricks' is offline
Citaat:
TommytheCat schreef op 17-03-2004 @ 11:51:
Uhm, dat is niet helemaal waar. Nirvana heeft er inderdaad mede voor gezorgd dat er een nieuwe stroming mainstream werd, maar er waren genoeg grote rockbands indertijd.
zoals?
Oud 17-03-2004, 12:58
TommytheCat
TommytheCat is offline
guns n roses, metallica, bon jovi..
Oud 17-03-2004, 14:18
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
Tricks' schreef op 17-03-2004 @ 12:05:
zoals?
ik heb zelden hier zo'n irritant betweterig ventje gezien, die tegelijkertijd geen zak verstand ervan heeft.
Hoe subjectief is een rolling stone, en wat voor een kutblad is dat anyway.

mag ik even vragen waar jij nu naar luisterd en of Soundgarden een belletje doet ringelen?
Oud 17-03-2004, 14:31
TommytheCat
TommytheCat is offline
Citaat:
86dagreed schreef op 17-03-2004 @ 15:18:

mag ik even vragen waar jij nu naar luisterd en of Soundgarden een belletje doet ringelen?
ja maaarrr.. Soundgarden zou uiteraard nooit bekend geworden zijn zonder Nirvana
Oud 17-03-2004, 14:48
RockGuru
RockGuru is offline
Citaat:
TommytheCat schreef op 17-03-2004 @ 15:31:
ja maaarrr.. Soundgarden zou uiteraard nooit bekend geworden zijn zonder Nirvana
Nee zeker niet

Zonder Nirvana zou Soundgarden er nooit geweest zijn.

Dus alle mensen, aanbid Nirvana en als je dat niet doet moet je naar Avril Lavigne luisteren!

Dit is natuurlijk ironie, Nirvana heeft misschien wel een kleine rol gespeeld in de doorbraak van Soundgarden, maar die band zou er zelf ook wel zijn gekomen.

Laatst gewijzigd op 17-03-2004 om 14:51.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 14:53
dark princess
dark princess is offline
Nou ik vind nirvana WEL goed...
en idd oud nieuws dat ie wilde stoppen met nirvana...maja mvr. Love is dol op publiciteit en geld dat haar kant op gaat/rolt.
Oud 17-03-2004, 15:03
RockGuru
RockGuru is offline
Oh Nirvana IS ook goed. Alleen vind ik de verering te ver is doorgeslagen. Maar dat zal ook wel komen doordat die Courtney de hele tijd zit door te zeuren over Kurt.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 15:06
TommytheCat
TommytheCat is offline
Ach, het is gewoon de perfecte 'alternatieve' rockband om mee beginnen. En aangezien de meeste mensjes in hun pubertijd zitten als ze fan worden, wordt er nogal vaak overdreven beweerd hoe geniaal het wel niet is. Het feit dat Cobain er zo lekker uitzag helpt uiteraard ook wel wat. Ik neem het ze niet kwalijk. Er is slechtere muziek en na verloop van tijd worden interesses wel verlegd. En de muziekpers? Die moet tegen de muur gezet worden
Oud 17-03-2004, 15:07
RockGuru
RockGuru is offline
Citaat:
TommytheCat schreef op 17-03-2004 @ 16:06:
Ach, het is gewoon de perfecte 'alternatieve' rockband om mee beginnen. En aangezien de meeste mensjes in hun pubertijd zitten als ze fan worden, wordt er nogal vaak overdreven beweerd hoe geniaal het wel niet is. En het feit dat Cobain er zo lekker uitzag helpt uiteraard ook wel wat. En de muziekpers? Die moet tegen de muur gezet worden
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 15:58
Verwijderd
Stierenschijt, zowel het artikel als de reacties die hier gepost worden.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 18:16
Tricks'
Tricks' is offline
Citaat:
86dagreed schreef op 17-03-2004 @ 15:18:
ik heb zelden hier zo'n irritant betweterig ventje gezien, die tegelijkertijd geen zak verstand ervan heeft.
Hoe subjectief is een rolling stone, en wat voor een kutblad is dat anyway.

ik hou ook van jou hor. Achja, ik kan er gewoon heel erg slecht tegen als mensen zitten te zeuren en echt geen gelijk hebben. En misschien was Soundgarden er wel gekomen zonder Nirvana. In iedergeval is grunge en Seattle gehyped doordat Nirvana doorbrak. Vette kans dat geen enkel Subpop groepje anders ergens was gekomen.

en als je even nakijkt hoe het ging met groepen als guns n roses, metallica, bon jovi in de tijd dat Nirvana doorbrak dan zie je dat die op dat moment behoorlijk waren weggezakt. Axl Rose heeft destijds nog verklaard jaloers te zijn op Nirvana daarom.
Oud 17-03-2004, 18:20
TommytheCat
TommytheCat is offline
ik dacht toch echt dat The Black Album en Use Your Illusion in '91 werden uitgebracht hoor
Oud 17-03-2004, 20:33
FaZ
FaZ is offline
haha wat een bullshit
Oud 17-03-2004, 20:49
nivava
nivava is offline
Citaat:
IEMOW-KOR schreef op 13-03-2004 @ 12:51:
Kurt Cobain overwoog Nirvana te verlaten 13-03-2004

Nirvana-zanger Kurt Cobain, die in 1994 op 27-jarige leeftijd zelfmoord pleegde, overwoog in de maanden voor zijn dood Nirvana te verlaten en toe te treden tot de band Hole van zijn vrouw Courtney Love. Dat blijkt tot nog toe niet gepubliceerde interviewfragmenten die het Britse muziektijdschrift Uncut vrijdag publiceerde.

Het interview met Cobain stamt uit augustus 1993, acht maanden voor de dood van Cobain, die onder meer zegt dat hij het liefst uit Nirvana zou stappen om samen te spelen met Courtney. Als ik met Hole speel heb ik het gevoel een beter contact met de andere bandleden te hebben. Op de CD 'Live Through This' van Hole heeft Cobain overigens een kort gastoptreden. Uncut publiceert dinsdag het volledige interview met Cobain.

In het vraaggesprek zegt hij ook liever herinnerd te willen worden als singer-songwriter dan als voorman van de Grunge-beweging. Ik zou graag akoestische gitaar spelen en net als Johnny Cash of zo en gezeten op een stoel in mijn eentje muziek maken, aldus Cobain.

Enkele maanden na het in Frankrijk opgenomen interview gaf Nirvana overigens een geroemd akoestisch optreden in een van de afleveringen van MTV-Unplugged. Van dat televisie-optreden is ook een CD uitgebracht.

misschien is het alwel gezegd en deze topic, maar waar heb je deze informatie vandaan?
Oud 17-03-2004, 20:51
FaZ
FaZ is offline
Blablabla beter contact met muzikanten in hole , lik mijn reet.. Novoselic was zijn beste vriend
Oud 17-03-2004, 21:08
June bug
June bug is offline
Citaat:
nivava schreef op 17-03-2004 @ 21:49:
misschien is het alwel gezegd en deze topic, maar waar heb je deze informatie vandaan?
Blabbermouth dacht ik? dat ik t daar had zien staan?

Citaat:
FaZ schreef op 17-03-2004 @ 21:51:
Blablabla beter contact met muzikanten in hole , lik mijn reet.. Novoselic was zijn beste vriend
Naja, dat bleek aan t "einde" ook wel mee te vallen, maar puur door de invloed die de heroine op Kurt Cobain hadden, ik kan me herinneren uit Heavier than heaven dat Kurt en Krist een ruzie hadden op t vliegveld omdat Krist er net zoals veel mensen op bleef hameren dat Kurt met heroine moest stoppen e.d. De tijd voor Kurt's dood sprak hij Dave en Krist volgens mij bijna niet.

Laatst gewijzigd op 17-03-2004 om 21:11.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 09:06
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Jezus, who cares. Cobain was in die tijd zo ver heen dat als Love hem had gevraagd heroine rechtstreeks in z'n oogballen te injecteren, hij dat met plezier had gedaan.
Waarom wordt zoiets eigenlijk "ineens" na tien jaar ontdekt?

En Tricks' is full of shit.
Oud 18-03-2004, 13:35
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
June bug schreef op 17-03-2004 @ 22:08:
Naja, dat bleek aan t "einde" ook wel mee te vallen, maar puur door de invloed die de heroine op Kurt Cobain hadden, ik kan me herinneren uit Heavier than heaven dat Kurt en Krist een ruzie hadden op t vliegveld omdat Krist er net zoals veel mensen op bleef hameren dat Kurt met heroine moest stoppen e.d. De tijd voor Kurt's dood sprak hij Dave en Krist volgens mij bijna niet.
wat zegt dat dan over hun vriendschap? Krist was in elk geval een grotere vriend van Cobain als Dave Grohl, die er pas later bij kwam. Krist Cobain hadden al in verschillende bandjes gezeten, voor Nirvana, en waren altijd beste vrienden geweest (Kurt Cobain: Diaries) dat is wat ik er van weet.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 13:49
FaZ
FaZ is offline
idd!
Oud 18-03-2004, 18:41
June bug
June bug is offline
Citaat:
Daangerous schreef op 18-03-2004 @ 14:35:
wat zegt dat dan over hun vriendschap?
Citaat:
FaZ schreef op 17-03-2004 @ 21:51:

Citaat:
Daangerous schreef op 18-03-2004 @ 14:35:
Krist was in elk geval een grotere vriend van Cobain als Dave Grohl, die er pas later bij kwam. Krist Cobain hadden al in verschillende bandjes gezeten, voor Nirvana, en waren altijd beste vrienden geweest (Kurt Cobain: Diaries) dat is wat ik er van weet.
dat klopt ook, ik heb t ook alleen over de laatste maand of 2 maanden voordat Cobain doodging, over die periode ging namelijk het hele topic ook.
Oud 18-03-2004, 20:46
FaZ
FaZ is offline
Tjah , als verslaafde kan je jezelf niet in de hand houden
Oud 18-03-2004, 21:44
attrib
attrib is offline
*zucht* ik vind het toch zoooo jammer dat er altijd zoveel gezeikt wordt over nirvana.

nirvana is een band die ik het meeste vind hebben in muziek dan al die andere bands die geen spirit houden. ik blijf er nog altijd bij dat nirvana iets magisch heeft in hun muziek. en tjah, jullie denken er toch anders over, so be it maar ikzelf ben enorm geinspireerd door nirvana.

en kurt... ik vind het allemaal zo vaag over al die verhaaltjes dat hij nirvana wou verlaten. ik denk dat courtney gewoon bezig is om kurt helemaal uit te melken ofzo.. waarvoor weet ik niet, maar zo'n idee heb ik.

en ik zie hier FaZ al zeggen dat krist kurts beste vriend was. idd... er was NOOIT geen miscommunicatie of iets in die buurt.. of beter contact, idd... my ass... en kurt was altijd ontevreden geweest over de drums totdat dave kwam. toen was hij pas zwaar tevreden, dave was de drummer die nirvana perfect maakte.

woorden van Krist:
"It seems like the magazine believes it has license to use Kurt's name to illustrate any point it wants to make. A few months ago it was a reefer madness, anti-drug hysteria article against Seattle. Now they dig up Kurt to slam one of our exemplary community leaders. This belligerence and disrespect annoys me."
-- in de tijd toen de rollingstone ook weer geruchten ging vertellen...

en after all, toen rond de tijd van Kurts dood waren ze bezig met een nieuw album met liedjes die zeker nog wel super vet zouden worden.. als je novoselic en grohl mag geloven. dus lijkt me allemaal sterk...
Oud 18-03-2004, 21:48
attrib
attrib is offline
Citaat:
June bug schreef op 17-03-2004 @ 22:08:
Blabbermouth dacht ik? dat ik t daar had zien staan?

"I can't dwell on Nirvana.
I can't spill my guts. It's too personal and again, I can't dwell on it. I guess I'm the little bass player who can't. Chugga, chugga, choo, choo. Wow that was a rush. I'm embarassed! There is too much pain. I'm over the daily "grief waves" but still go through feelings of confusion, anger, regrets, missing him and alot of times a feeling of beautiful loving feelings for my friend. Fuck this is enough. Next time I'll upload so my software can tell me when i am repeating words too often."

naja, laat ook maar...
Oud 19-03-2004, 11:51
Malfunction
Malfunction is offline
Krist Novoselic de grote vriend ?

Dylan Carson (of was het Carlson?). Die gast die het geweer kocht.

Feit is dat Nirvana dood was voordat hij zelf moord pleegde. Waarschijnlijk zou dat allemaal wel weer goed komen als hij dat niet gedaan had maar op het moment dat hij het dood was Nirvana al uit elkaar.

Ben er al weer een tijdje uit. Keer op opfriscursus
Oud 19-03-2004, 13:50
attrib
attrib is offline
Krist Novoselic was zekers Kurts beste vriend. en ze waren niet uitelkaar...

anyway Pim.. jij ook actief op iduna forum?
Oud 20-03-2004, 16:27
Ocharme ik
Ocharme ik is offline
Citaat:
NERD schreef op 13-03-2004 @ 13:07:
Waarschijnlijk vallen de verkoopcijfers van Courtney's nieuwe album tegen.
Reageren

Regels voor berichten