Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() oja dat zwijn heb ik niet dood gereden, stel dat ik een kras opp me bumper zou krijgen ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
de islam daarintegen zou ook aan het groeien zijn. jammer dat ik nooit veel van het boedhisme hoor, maar daar lijken er nu wel opeens veel van te zijn en de humanisten, tsja, atheisten zijn er toch hget meest (ik zeg Christenen, want als het om aantallen gaat kunnen de protestanten en katholieken opeens heel goed door een deur)
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik had ook jodendom. (Bij mij zat 'ie wel goed.) Raakvlakken: islam ( ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik ben overtuigd moslim en toch kreeg ik dus als uitslag Jodendom. Best grappig..
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Humanist....
Verbaast me niets, ben als mormoon (heiligen der laatste dagen) gedoopt, maar ben het met te veel niet eens en voel me dan dus niet op mijn gemak. Ik heb de tijd niet om welke godsdienst dan ook te beoefenen, want geef toe, het kost tijd!? Ik wil best in een God (of iets in die trand) geloven, maar ik combineer het met de evolutietheorie. "God" heeft voor de (oerknal) en evolutiegezorgd, tenminste "zijn loop gelaten". Naja, Humanist dus. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar dat gaat ook op voor de bijbel.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Raadpleeg deze stroming Deze stroming sluit het best aan bij jouw levenswijze: boeddhisme.
Raadpleeg de stroming voor meer informatie. Raadpleeg deze stroming Raadpleeg deze stroming De volgende religies en stromingen die hieronder staan afgebeeld hebben ook raakvlakken met jouw levenswijze: humanisme en islam. Raadpleeg de stroming voor meer informatie.
|
Verwijderd
|
Boeddhisme - Boeddha Het boeddhisme is geen godsdienst, maar een levenswijze. Het uiteindelijk doel is het bereiken van Verlichting. Meditatie is daarbij een cruciaal hulpmiddel. Volgens boeddhisten is het leven een proces van constante verandering met de geest als allesbepalende factor. Boeddha is geen naam, maar een titel. De titel werd 2500 jaar geleden voor het eerst gegeven aan een 35-jarige man die Verlichting bereikte. Boeddha is dus geen god maar een mens.
Dat had ik wel gedacht. Raakvlakken met Humanisme ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Opdracht: Ken jezelf, probeer je dromen eens op te schrijven...
Grappig, opschrijven doe ik ze niet, maar ik ben al wel een tijdje bezig om taferelen uit mijn dromen na te tekenen ![]() Opdracht: Eet meer fruit... Oeps, ja idd, dat doe ik al een tijdje erg slecht ![]()
|
Vreselijk slechte test. Van atheïsme en agnosticisme hebben ze zeker nog nooit gehoord daar?
Humanisme klopt over het algemeen heel aardig, maar dat ik niet in een God geloof, wil niet gelijk zeggen dat ik de mens centraal stel... Verder schijn ik raakvlakken te hebben met het jodendom en het boeddhisme. Zullen wel heel kleine raakvlakjes zijn dan... |
![]() |
|
|