![]() |
|
Kweenie of het hier hoort maargoed, anders maar naar de kantine
hier op deze site kun je via een quiz laten testen welke religie het beste bij je past. ![]() ![]() http://cgi.ncrv.nl/cgi/ncrv/spiritus/index.htm Jodendom - Mozes De joodse godsdienst, die zo'n 4000 jaar geleden ontstond, kent één God: Jahweh. Hij heeft de wereld geschapen en hij beloont het goede en straft het kwade. Op de berg Sinaï kreeg Mozes de wet van God op twee Stenen Tafelen (de Tien Geboden). Het heilige boek van de joden is de Thora. Zaterdag (Sabbat) is de wekelijkse rustdag en ze houden zich aan spijswetten die onder andere het eten van varkensvlees verbieden. meer informatie: jodendom.pagina.nl ik koos een opdracht , gevoel en verstandsectie, en de opdracht was:Verdiep je in een goed kinderboek. klopt wel bij mij, heb er pas 1 gelezen en die raakte me wel ![]() die vragen zijn ook wel leuk. |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Islam - Mohammed Islam betekent 'overgave' (aan Allah). De regels voor de islam werden rond 610 geopenbaard aan Mohammed en na zijn dood vastgelegd in de Koran, het heilige boek. De simpelste samenvatting van de islam is: er is geen godheid buiten Allah en Mohammed is zijn profeet. De plichten van de gelovigen tegenover Allah worden de vijf pijlers genoemd: de geloofsbelijdenis, het gebed, (5 x per dag), de armenbelasting, het vasten en de pelgrimstocht naar Mekka (de Hadji).
De volgende religies en stromingen die hieronder staan afgebeeld hebben ook raakvlakken met jouw levenswijze: humanisme en katholicisme. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Deze stroming sluit het best aan bij jouw levenswijze: humanisme.
Raadpleeg de stroming voor meer informatie. Raadpleeg deze stroming Raadpleeg deze stroming De volgende religies en stromingen die hieronder staan afgebeeld hebben ook raakvlakken met jouw levenswijze: boeddhisme en islam. Raadpleeg de stroming voor meer informatie.
|
Deze stroming sluit het best aan bij jouw levenswijze: boeddhisme.
De volgende religies en stromingen die hieronder staan afgebeeld hebben ook raakvlakken met jouw levenswijze: islam en humanisme Had ik eigenlijk niet verwacht, weet ook niet of ik hier veel waarde aan moet hechten . Mijn eigen antwoorden stonden er niet altijd bij.
|
zowww, ik ben humanist, en stoot mijn hoofd tegen de vlakken boeddhisme en katholiscisme
ik ben wel tevreden ![]() hoewel, misschien had ik niet zo lomp moeten zijn en die geestverschijning in het hotel gewoon een stoel moeten aanbieden. de helft van de vragen stond mijn antwoord natuurlijk niet bij en voor de rest voeg ik me eensgezind achter nare man ![]()
|
Protestantisme
Raakvlakken: Islam en Hindoeisme Mja, die eerste 2 had ik niet echt verwacht...ik bid bijv. nooit etc. Had eerder hindoeisme verwacht omdat ik in reincarnatie geloof...maarja...hehe...misschien niet qua principes, maar qua levenshouding dat ik dan wel protestants ben....ik moet me dr maar eens in verdiepen en dan kom ik er misschien achter mijn levensgrondhouding best overeenkomt met de grondhouding van het protestantisme of zo. Ik weet nog te weinig van het protestantisme af... |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
heb je echt dat er uit gekregen? dan is die test goed ![]() (hoe denkt een protestant eigenlijk over grasmaaien?)
|
![]() |
Humanisme - Socrates Het humanisme is een levensbeschouwing die de mens centraal stelt. Humanisten geloven niet in een god, maar in het zorgvuldig en gewetensvol omgaan met anderen, de wereld en jezelf. De term 'humanisme' is nog niet zo oud, maar al in de Oudheid waren er mensen die 'humanistische' ideeën formuleerden. Zo zei Socrates: "Ik weet niets, en zelfs dat weet ik nog niet zeker." Volgens hem kunnen mensen pas bewust op zoek gaan naar echte waarheid en deugd als zij beseffen dat hun weten een illusie is.
Ik had ook raakvlakken voor het hindoeisme en protestantisme. |
![]() |
||
Citaat:
|
Bij mijn kwam humanisme er uit met raakvlakken boeddhisme en protestantisme. Vond het verder een hele grappige quiz. Wat een vragen joh.
Wat is grasmaaien? Zorgen voor de natuur. Onthoofden van levenslustig medegras. Pure luxe en geluk. Een opdracht. Een ontzettend vervelende klus. Zal ik maar voor b gaan.... ![]()
|
Deze stroming sluit het best aan bij jouw levenswijze: jodendom.
De volgende religies en stromingen die hieronder staan afgebeeld hebben ook raakvlakken met jouw levenswijze: islam en katholicisme.
||
Citaat:
![]() ![]()
|
|