Advertentie | |
|
![]() |
||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Hoewel in de zaak van de Baltische staten de Sowjet-overheid het gewoon te druk had om ook nog een afvallige periferie onder controle te houden. Dit zou eventueel ook een reden voor een vreedzame afscheiding kunnen zijn. Trouwens, ik zuig alles ter plekke uit mijn duim en voor zover ik weet bestaat er geen enkele wetenschappelijke onderbouwing voor mijn ideen ![]()
Laatst gewijzigd op 16-03-2004 om 11:47. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Laatste bericht: een zuidwestelijke provincie van Georgie wil zich afscheiden... Het gaat maar door. ![]()
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
Bij een dictator maak ik altijd de vergelijking met vroeger, een koning die een land bestuurt. Het volk kan er weldegelijk tegen in opstand komen, maar democratisch een koning kiezen is er niet bij. Toch was het idee van een koning niet eens zo slecht, als hij maar verstand van zaken had. Daar hadden ze een enorme opleiding voor. Toen was de functie ook vooral veldheer etc. en die invulling is toch steeds meer geevolueerd. Maar een slecht systeem is het niet. Een dictator klinkt alleen veel harder en afstandelijker (link hitler) en dus is het per definitie fout... Maar ok, ik zie het nut van een democratie wel in.
||
Citaat:
|
Dictatuur hoeft in principe niet zo'n ramp te zijn, nee. Het probleem ligt 'm vooral in het lage niveau van de burgerrechten. De FSB heeft weer bijna net zoveel macht als de KGB. Onder het mom van de "staatsveiligheid".
Dat, en de gebrekkige voorzieningen voor minderbedeelden.
|||||
Citaat:
Op een klein niveau worden communistische gemeenschappen gewoon geplunderd. Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Poetin mag dan erg van de media houden, in Nederland zit 85% van de journalisten ook bij de PvdA (om over Italië nog maar te zwijgen) Er stonden meerdere kandidaten op de lijst en de Koerillen-archipel is al jaren gesloten. Kortom, een democratische verkiezing waarbij de overgrote meerderheid heeft gekozen voor Poetin. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Een democratische verkiezing?? ![]() Zijn tegenstanders worden in de media met de grond gelijk gemaakt, of onderdrukt (verdwijning Rybkin). De meerderheid heeft gekozen omdat ze alleen maar negatieve dingen hoorden over de tegenstanders van Poetin, terwijl zijn positieve kanten werden benadrukt.
|||
Citaat:
![]() Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Verder hebben India en China een groter inwonertal, en was de Sowjetunie groter.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En India en China zijn ook niet bepaald welvarend... |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|