Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-03-2004, 00:49
Q
Q is offline
Musicman Stingray is een waar genot voor de oren, maar let wel, er zijn replica's in omloop die zeer goed in de buurt komen van het unieke stingray geluid (en dat voor de helft van de prijs).

Zelfs heb ik het niet zo op Fender, dus ik zou persoonlijk als ik moest kiezen voor de Musicman gaan. Maar een bas is iets heel persoonlijks, wat de een fijn vind om op te spelen vind de andere helemaal niks.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-03-2004, 10:51
Unwritten-Law
Unwritten-Law is offline
Stingray's spelen heel relaxed vind ik, hou persoonlijk meer van het geluid van een Fender, 900 euro heb je er een die je prima kan gebruiken voor optredens enz. trouwens als je wat goedkopers zoekt ipv zo'n stingray zou ik voor OLP gaan, die komt heel dicht in de buurt, en het scheelt aanzienlijk in prijs..
Oud 21-03-2004, 11:01
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Reel Big Nothin schreef op 20-03-2004 @ 17:38:
Ik heb nu een Duitse bouwer gevonden en die maakt echt de beste basgitaren die ik ooit gehoord heb! 1 persoon en hij bouwt en stelt alles zelf af, zelfs de pre-amp wordt aangepast per gitaar.
Is dat niet heel duur? (Hoe heet ie trouwens?)
En proficiat.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 11:17
SanderThomas
SanderThomas is offline
Citaat:
Unwritten-Law schreef op 21-03-2004 @ 11:51:
Fender, 900 euro heb je er een die je prima kan gebruiken voor optredens
k Heb zelf een hele fijne voor 499 en die redt het ook wel met optredens hoor
Oud 21-03-2004, 11:28
Unwritten-Law
Unwritten-Law is offline
met een extreem slechte bas is ook nog alles goed te maken, als je een beetje goede versterker hebt, en iemand achter de knoppen die dr verstand van heeft kan je met een squier van 100 euro nog wel een vette bass sound maken al het dan wel "ietsjes" lastiger word
Oud 21-03-2004, 11:46
Rieno
Rieno is offline
Citaat:
Rhinus schreef op 21-03-2004 @ 12:01:
Is dat niet heel duur? (Hoe heet ie trouwens?)
En proficiat.
Die bouwer heet börjes/boerjes........en de prijzen staan erbij...die van mij zal iets van 1600/1700 gaan kosten, omdat ik die hals van birdseye maple wil hebben en er een kleurtje op moet komen.

en bedankt
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 12:11
SanderThomas
SanderThomas is offline
Citaat:
Unwritten-Law schreef op 21-03-2004 @ 12:28:
met een extreem slechte bas is ook nog alles goed te maken, als je een beetje goede versterker hebt, en iemand achter de knoppen die dr verstand van heeft kan je met een squier van 100 euro nog wel een vette bass sound maken al het dan wel "ietsjes" lastiger word
Juh, maar die van 499 van mij is wel een Fender
Oud 21-03-2004, 12:31
Q
Q is offline
Citaat:
Unwritten-Law schreef op 21-03-2004 @ 12:28:
Ja dat is ook waar En andersom natuurlijk, met een extreme bass kan je op elke gare versterker goed geluid krijgen.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 12:51
Notorious P.I.S
Notorious P.I.S is offline
Citaat:
Unwritten-Law schreef op 21-03-2004 @ 11:51:
Stingray's spelen heel relaxed vind ik, hou persoonlijk meer van het geluid van een Fender, 900 euro heb je er een die je prima kan gebruiken voor optredens enz. trouwens als je wat goedkopers zoekt ipv zo'n stingray zou ik voor OLP gaan, die komt heel dicht in de buurt, en het scheelt aanzienlijk in prijs..
Dude, OLP is echt KUT als je er een musicman langshoud. Slecht afgewerkt, bagger geluid. Bah.
Oud 21-03-2004, 12:53
Rieno
Rieno is offline
Citaat:
Notorious P.I.S schreef op 21-03-2004 @ 13:51:
Dude, OLP is echt KUT als je er een musicman langshoud. Slecht afgewerkt, bagger geluid. Bah.
absoluut mee eens....als je dan toch een goedkope(re) oplossing wilt, ga dan voor de SUB...afwerking staat zeker niet gelijk aan de Stingray, electronica ook niet, maar de klank is voor een groot deel hetzelfde
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 13:15
Notorious P.I.S
Notorious P.I.S is offline
Citaat:
Reel Big Nothin schreef op 21-03-2004 @ 13:53:
absoluut mee eens....als je dan toch een goedkope(re) oplossing wilt, ga dan voor de SUB...afwerking staat zeker niet gelijk aan de Stingray, electronica ook niet, maar de klank is voor een groot deel hetzelfde
Het enigste verschil tussen een sub en een "echte" stingray is de lak. Hout is hetzelfde, electronica is hetzelfde. En ik vind de afwerking van de sub zeker niet in de schaduw staan van een "echte" stingray, het viel me 100 procent mee.
Oud 25-03-2004, 12:51
Rieno
Rieno is offline
GOed...even mijn uiteindelijke beslissing....het wordt toch een Stingray 4 snaar met 3bandsEQ

Misschien dat ik er nog een jazz-element in laat zetten voor het reggae werk...kijken hoe de bas zich houdt op dat soort momenten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten