Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-09-2004, 18:04
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
Daangerous schreef op 25-09-2004 @ 17:36 :
dan zou ik naar deze film gaan als ik jou was
Oke!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-09-2004, 18:21
Parabola
Parabola is offline
Geweldige film
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 19:36
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik ben ook echt ontzettend benieuwd naar deze film. Being John Malkovich en Adaptation vond ik allebei geweldige films, De clips van Gondry vind ik er mooi uitzien en de acteurs zijn ook .
Ik word een beetje moe van alle mensen die zeggen dat ze 'm niet willen zien vanwege Jim Carrey. Jim heeft al lang bewezen dat 'ie niet alleen een bekkentrekker is, maar dat 'ie ook heel overtuigend dramatische rollen kan spelen (truman show, Man on the moon, The Majestic).
Oud 25-09-2004, 21:24
Sadachbia
Sadachbia is offline
hoi!

ik heb hem al een poos geleden in de sneak gezien, ik vond hem niet zo....
Oud 26-09-2004, 18:04
TwistedJunkie
TwistedJunkie is offline
Ik heb hem ook een tijdje trug in de sneak preview gezien. In het begin had ik zoiets van......wtf, maar als je de film eenmaal doorhebt, is het echt een goede film.
Ik vond Jim Carrey en Kate Winslet erg goed
Oud 26-09-2004, 18:13
Freshh~
Freshh~ is offline
shit, hij draait helemaal niet in haarlem
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 19:36
Verwijderd
goeie film. niet geweldig maar ook zeker niet slecht.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 19:59
the tourist
the tourist is offline
Ik wil hem graag zien, ik ben benieuwd.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 14:13
Verwijderd
Gisteren gezien, wauw, erg mooi.

In het begin vond ik hem wel een beetje verwarrend, en er waren dingen die ik niet meteen snapte. Ik wil hem nog eens zien
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 20:12
lovetear
lovetear is offline
Een van de beste films die ik dit jaar heb gezien . Prachtige film.
Oud 30-09-2004, 21:37
Drez
Drez is offline
Ik vond hem best vet, al waren er wel een paar stukjes die ik wat minder vond, maar toch een geslaagde film, lekker vaag en een niet heel erg standaard einde.
Oud 01-10-2004, 12:24
Pinkish Dress
Pinkish Dress is offline
Ik heb 'm dinsdag gezien.

- Super -
Oud 22-07-2005, 00:26
Carn
Carn is offline
upje, gisteren eindelijk eens zitten kijken, zeer sterke film. Ik denk overigens wel dat het voor mensen die zelf een (langere) relatie hebben gehad een andere film is. Iets wat de film meteen ook sterk maakt omdat iedereen er denkik iets anders uit kan halen.
Oud 22-07-2005, 00:34
Dinalfos
Dinalfos is offline
Nou eh.....Ik wilde even zeggen dat mijn mening van pagina 1 niet is veranderd enzo. En dat het dus een erg ingenieuze film is enzo. Ennuh.....major up. Enzo.
Oud 22-07-2005, 08:46
Auryn
Auryn is offline
Ik vond hem slecht.
Oud 22-07-2005, 08:58
Onlyme
Onlyme is offline
Citaat:
Auryn schreef op 22-07-2005 @ 09:46 :
Ik vond hem slecht.
Want?
Oud 23-07-2005, 03:28
Carn
Carn is offline
Als je deze film slecht vind dan zegt dat meer iets over gebrek aan levenservaring dan aan filmkennis, no pun intended.
Oud 23-07-2005, 10:48
Verwijderd
Oh ja. Ik heb hem nu nog steeds niet gezien, als ik zo de meningen in dit topic lees word ik wel weer nieuwsgierig.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 11:56
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Carn schreef op 23-07-2005 @ 04:28 :
Als je deze film slecht vind dan zegt dat meer iets over gebrek aan levenservaring dan aan filmkennis, no pun intended.
Zucht...
Leuk toch altijd, "filmkenners" die jou wel eens even gaan vertellen wat je van iets moet vinden

Ik heb deze film een tijdje terug ook gezien en ik vond hem dan misschien niet slecht, maar ook zeker niet zo enorm goed als iedereen zegt dat 'ie is. Ingenieus plot (misschien iets té), goed geacteerd, meer niet. Dat is gewoon mijn mening, kun je niet gewoon iemand een mening laten hebben zonder diegene meteen op het persoonlijke vlak aan te moeten vallen ("als jij die en die mening hebt, nou dan zal je wel..." *barf*)?
Oud 23-07-2005, 12:00
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
M@rco schreef op 23-07-2005 @ 12:56 :
Zucht...
Leuk toch altijd, "filmkenners" die jou wel eens even gaan vertellen wat je van iets moet vinden

Ik heb deze film een tijdje terug ook gezien en ik vond hem dan misschien niet slecht, maar ook zeker niet zo enorm goed als iedereen zegt dat 'ie is. Ingenieus plot (misschien iets té), goed geacteerd, meer niet. Dat is gewoon mijn mening, kun je niet gewoon iemand een mening laten hebben zonder diegene meteen op het persoonlijke vlak aan te moeten vallen ("als jij die en die mening hebt, nou dan zal je wel..." *barf*)?
Doe maar even rustig. We zijn hier niet het muziekforum. Bijna iedereen respecteert je mening.
Oud 23-07-2005, 12:48
Carn
Carn is offline
Citaat:
M@rco schreef op 23-07-2005 @ 12:56 :
Zucht...

Uhm, ik doel helemaal niet op de filmkennis en beschouw mijzelf ook niet als zodanig Ik probeer te zeggen dat mensen die zelf bijvoorbeeld een lange relatie gehad hebben misschien (veel) meer uit de film kunnen halen dan iemand die het gewoon objectief bekijkt.
Oud 23-07-2005, 13:09
Verwijderd
Vond em erg goed maar binnekort nog maar eens kijken en dan wel goed opletten.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 13:25
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Carn schreef op 23-07-2005 @ 13:48 :
Uhm, ik doel helemaal niet op de filmkennis en beschouw mijzelf ook niet als zodanig Ik probeer te zeggen dat mensen die zelf bijvoorbeeld een lange relatie gehad hebben misschien (veel) meer uit de film kunnen halen dan iemand die het gewoon objectief bekijkt.

Sorry, dan was het misschien niet helemaal eerlijk om mijn post aan jouw adres te richten.
Oud 23-07-2005, 21:47
Verwijderd
Citaat:
Carn schreef op 23-07-2005 @ 13:48 :
Hier ben ik het heel erg met je eens.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 00:20
Auryn
Auryn is offline
Ik had het misschien niet zo goed geformuleert: Ik vind hem niet maar ik hou niet van dit soort films. Ik weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen, ik vond 'm gewoon te warrig ofzo.

PS; ik begrijp niet goed wat het te maken heeft met gebrek aan levenservaring...
Oud 24-07-2005, 09:24
legatus
legatus is offline
Citaat:
Auryn schreef op 24-07-2005 @ 01:20 :
PS; ik begrijp niet goed wat het te maken heeft met gebrek aan levenservaring...
Dat begrijp je later in je leven wel.
Oud 24-07-2005, 10:50
Auryn
Auryn is offline
Citaat:
legatus schreef op 24-07-2005 @ 10:24 :
Dat begrijp je later in je leven wel.
Oud 25-07-2005, 15:26
ZerO
ZerO is offline
Citaat:
Ik had het misschien niet zo goed geformuleert: Ik vind hem niet maar ik hou niet van dit soort films. Ik weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen, ik vond 'm gewoon te warrig ofzo.
och je houd niet van nadenken zeg dat dan
Oud 25-07-2005, 19:40
battlestar
battlestar is offline
Citaat:

Het feit dat de film je niet aanspreekt zegt eigenlijk al dat je je niet in de personages kan inleven, en dat inleven is o.a. een kwestie van levenservaring
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 02:15
Metal
Metal is offline
net gezien

WAUW

erg mooi, fucking indrukwekkend.

deze moeten mijn ouders ook zien<3
Oud 08-09-2005, 08:28
sgaapje
sgaapje is offline
Citaat:
ZerO schreef op 25-07-2005 @ 16:26 :

Ik vind het echt een geweldige film! 2 keer gezien, en de 2e keer kijken zet dingen toch wel wat beter op zijn plaats.. je kunt er dan opeens meer uithalen
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 14:04
Verwijderd
ik heb em 4 keer gezien. De eerste keer was ie geweldig, doodstil met open mond zitten kijken. De 2e keer nog beter omdat ik toen de details van het begin beter kon begrijpen. De derde keer werd ie wat langdradig, en de 4e keer zat ik niet meer op te letten. Voor mij dus echt een film die ik niet nog es hoef te zien
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 15:14
nochtans
nochtans is offline
ik heb em pas 2x gezien en ik vind em prachtig, dus dat moet ik zo houden?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 15:16
Verwijderd
Citaat:
nochtans schreef op 08-09-2005 @ 16:14 :
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 17:34
Stevill
Stevill is offline
nog steeds niet gezien, Voor straf maar op dvd kopen alsie al uit is that is.
Oud 08-09-2005, 21:20
reine claude
reine claude is offline
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef op 08-09-2005 @ 18:34 :
nog steeds niet gezien, Voor straf maar op dvd kopen alsie al uit is that is.
Ligt al een maand of 4 in de rekken.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 12:59
Verwijderd
Citaat:
nochtans schreef op 08-09-2005 @ 16:14 :
tsja... ik vind em ook nog steeds tof, maar ik hoef em voorlopig niet te zien verder. probeer de film een derde keer en kijk maar of het bevalt he
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 13:24
Ace Ventura
Ace Ventura is offline
Nu al 5 x gezien ofzo..en elke x ist weer volop genieten...uniek in zijn grootsheid..
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 13:57
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Als je de flim niet goed vindt heb je of gebrek aan levenservaring of je kan niet nadenken. Toemaar.

(ik vind het een goede film en heb 'm meer dan eens gezien, maar ik krijg jeuk als mensen hun verschil van smaak uitleggen als een gebrek van de ander.)
Oud 25-09-2005, 00:38
Metal
Metal is offline
Vanavond weer gekeken (drie weken geleden zag ik hem voor het eerst). Ik had hem gehuurd om samen met mijn ouders te kijken, maar die gaven er na bijna een uur de brui aan, wat me irriteerde. Deze film is kunst. Grootsheid ten top. Elke keer dat je hem ziet zijn er nieuwe dingen die je intrigeren. Emoties die vloeien. Plaatvervangende schaamte, geluk, verdriet, ongeloof, herkenning. Echt fantastisch mooi, iedereen zou deze film moeten kijken. Deze film laat zien hoe mooi maar tegelijkertijd ook hoe moeilijk liefde kan zijn.<3

KUNST IN ZIJN MEEST PURE VORM.
Oud 25-09-2005, 01:14
Metal
Metal is offline
Citaat:
ZerO schreef op 25-07-2005 @ 16:26 :

Als ik mijn reactie van een paar weken geleden zag.
Mijn ouders wilden hem ook niet zien, ze vonden hem te abstract, of ze wilden niet nadenken ofzo.

Trailer is btw ook, hij geeft niet te veel prijs.
Ik vind zelf ook cool dat dat nummer van the korgis gebruikt wordt(everbody's gonna learn sometime)
aan het einde dus. Dat nummer is zo mooi.

Verder zijn de acteerprestaties subliem. Ik raakte meer dan eens ontroerd van Carrey. Toen hij vertelde in het begin 'dat zijn leven niet zo interessant was'
Winslet komt ook zeer overtuigend over. fantastisch complex, maar ook mooi typetje speelt ze in deze film
Oud 25-09-2005, 13:35
Smobbo
Smobbo is offline
Sommige mensen willen gewoon een film kijken om ff lekker simpel vermaak te hebben. Voor die mensen is deze film gewoon niet bedoeld, voor hen is James Bond bedacht .
Dat wil nog niet zeggen dat deze mensen niet genoeg levenservaring hebben...
De veroordelingen waar men hier mee smijt slaan dan ook nergens op (imho).

Ik heb de film zelf pas 1 x gezien, en toen zat ik niet op te letten, dus voor mij kwam hij wat wazig over. Om de één of andere reden was hij wel leuk om te kijken, omdat het zo abstract is misschien, achja ik ga em binnenkort nog een x serieus kijken.
Oud 25-09-2005, 17:52
Ndimension
Ndimension is offline
Ik vond het een achterlijke film, net zoals al die films van Charlie Kaufman. Na een minuut of 20 wilde ik al liever met mijn kop tegen de muur bonken, maar de recensies waren zo goed, dat ik wel moest blijven kijken om te zien wat er zo goed aan was.
Maar goed, deze film zal wel bedoeld zijn voor de mensen die zo graag intellectueel willen lijken, als ik zo de reacties lees hier.
Oud 25-09-2005, 18:02
Verwijderd
Citaat:
Ndimension schreef op 25-09-2005 @ 18:52 :
Ik vond het een achterlijke film, net zoals al die films van Charlie Kaufman. Na een minuut of 20 wilde ik al liever met mijn kop tegen de muur bonken, maar de recensies waren zo goed, dat ik wel moest blijven kijken om te zien wat er zo goed aan was.
Maar goed, deze film zal wel bedoeld zijn voor de mensen die zo graag intellectueel willen lijken, als ik zo de reacties lees hier.
*proest*
Met citaat reageren
Oud 25-09-2005, 18:37
Type
Type is offline
Citaat:
Vooral prachtig dat je onderbouwt waarom je 'm zo slecht vond.
Maar dat zal wel niet horen bij een post die enkel gericht is op het onderuit schoffelen van andermans mening...
Oud 26-09-2005, 09:46
TommytheCat
TommytheCat is offline
Citaat:
Zo'n complex verhaal was het nochtans niet hoor.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 16:07
Ndimension
Ndimension is offline
Citaat:
Vooral prachtig dat je onderbouwt waarom je 'm zo slecht vond.
Het slechts een mening, of ben ik soms de enige die er geen betoog op na houdt?

Citaat:
Zo'n complex verhaal was het nochtans niet hoor.
Zeg ik dan ergens dat het verhaal complex is?

Het enige mooie aan de film vond ik deze zin van Joel "Why do I fall in love with every woman I see who shows me the least bit of attention?".

Dat is zo herkenbaar. Voor de rest, tja, misschien wat te kritisch met mijn gegeven mening. Laat ik het dan zo zeggen: deze film is niet geschikt voor mij, ik houd niet zo van die abstracte onzin. De film deed me op een of andere manier denken aan museum De Pont, te Tilburg, waar een geel schilderij, een 20 meter lang kolenpad en een betegelde vuilcontainer als kunst worden beschouwd.
Oud 26-09-2005, 22:11
Verwijderd
Citaat:
Ndimension schreef op 26-09-2005 @ 17:07 :
Laat ik het dan zo zeggen: deze film is niet geschikt voor mij, ik houd niet zo van die abstracte onzin. De film deed me op een of andere manier denken aan museum De Pont, te Tilburg, waar een geel schilderij, een 20 meter lang kolenpad en een betegelde vuilcontainer als kunst worden beschouwd.
En dat vind ik dan weer een prachtig museum.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 00:13
Verwijderd
Citaat:
Correctie: die intellectueel zijn.

Maareh, kun je nog een beetje proberen uit te leggen waarom je er niks aan vond?
Je zegt immers dat je het te abstract vond, maar de film was verre van abstract.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten