Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-03-2004, 13:00
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Ik vind de rechtenstudie ook niet echt wetenschappelijk. Het bestaat voornamelijk uit casus oplossen en vrijwel niet uit het doen van onderzoek. In de hele studie zit zelfs niet eens een vak over methoden van onderzoek of iets dergelijks.

Verder kun je Nijs de invoering van het BaMa-systeem niet echt verwijten. Daar is haar voorganger verantwoordelijk voor.

Overigens vind ik dat juristen door de lange traditie van de rechtenstudie wel een volwaardige titel verdienen.
Oud 21-03-2004, 13:28
NN
NN is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef op 21-03-2004 @ 14:00:
Ik vind de rechtenstudie ook niet echt wetenschappelijk. Het bestaat voornamelijk uit casus oplossen en vrijwel niet uit het doen van onderzoek. In de hele studie zit zelfs niet eens een vak over methoden van onderzoek of iets dergelijks.

Verder kun je Nijs de invoering van het BaMa-systeem niet echt verwijten. Daar is haar voorganger verantwoordelijk voor.

Overigens vind ik dat juristen door de lange traditie van de rechtenstudie wel een volwaardige titel verdienen.
Je kan Nijs de uitvoering van de BaMa met dure topmasters, e.d. wel kwalijk nemen.

(En dat doe ik ook. )
Oud 21-03-2004, 13:44
Gaea
Gaea is offline
Ik heb het helemaal gehad met die varkensachtige trien
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 16:28
El Kim
El Kim is offline
Wie niet... d'r ballonnetjes moeten eens lekgeprikt worden
Oud 21-03-2004, 16:33
Verwijderd
Citaat:
Vincent Vega schreef op 21-03-2004 @ 14:00:
Dat is in de volgende jaren wel anders. Het gaat trouwens ook maar net om hoe je het zelf wilt inrichten. Als jij niet wetenschappelijk bent aangelegd kun je gewoon alles stampen en die casus oplossen, dan haal je met zesjes alles en kun je lekker gaan werken. Maar als je grote liefde de wetenschap is (zoals van mij) dan kom je vanzelf wel in aanraking met vakken als rechtstheorie, metajuridica en leer je onderzoek doen. Hangt van je eigen instelling af, als je gewoon veel contact hebt met hoogleraren en laat merken dat je geïnteresseerd bent in de wetenschap dan kom je er vanzelf wel.

In elk geval is rechten inderdaad geen wetenschappelijke studie voor die kneuzen die de knop omzetten zodra ze de collegezaal verlaten, en die de bibliotheek beschouwen als een enge plek waar je niet komt tenzij het strikt noodzakelijk is. Maar dat volk mag toch wel afvallen van mij.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 19:00
Psychedelic
Psychedelic is offline
Ha! Ik denk dat er een heleboel elitaire ballen zullen zijn die moord en brand schreeuwen als zij "hun" rechten- of geneeskundestudie wordt gedegradeerd tot een magere hbo-opleiding. Bovendien hebben zij genoeg invloed op deze studies vanuit hun beroepsverenigingen. Dit plan van staatssecretaris Nijs komt dus nooit verder dan fase proefballon.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 19:15
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 10:55
Gaea
Gaea is offline
Citaat:
Psychedelic schreef op 21-03-2004 @ 20:00:
Ha! Ik denk dat er een heleboel elitaire ballen zullen zijn die moord en brand schreeuwen als zij "hun" rechten- of geneeskundestudie wordt gedegradeerd tot een magere hbo-opleiding. Bovendien hebben zij genoeg invloed op deze studies vanuit hun beroepsverenigingen. Dit plan van staatssecretaris Nijs komt dus nooit verder dan fase proefballon.
Dus alle mensen die rechten of geneeskunde studeren zijn elitaire ballen.

Grow up!
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 19:01
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Psychedelic schreef op 21-03-2004 @ 20:00:
Reageren

Regels voor berichten