Citaat:
Vincent Vega schreef op 21-03-2004 @ 14:00:
Ik vind de rechtenstudie ook niet echt wetenschappelijk. Het bestaat voornamelijk uit casus oplossen en vrijwel niet uit het doen van onderzoek. In de hele studie zit zelfs niet eens een vak over methoden van onderzoek of iets dergelijks.
|
Dat is in de volgende jaren wel anders. Het gaat trouwens ook maar net om hoe je het zelf wilt inrichten. Als jij niet wetenschappelijk bent aangelegd kun je gewoon alles stampen en die casus oplossen, dan haal je met zesjes alles en kun je lekker gaan werken. Maar als je grote liefde de wetenschap is (zoals van mij) dan kom je vanzelf wel in aanraking met vakken als rechtstheorie, metajuridica en leer je onderzoek doen. Hangt van je eigen instelling af, als je gewoon veel contact hebt met hoogleraren en laat merken dat je geïnteresseerd bent in de wetenschap dan kom je er vanzelf wel.
In elk geval is rechten inderdaad geen wetenschappelijke studie voor die kneuzen die de knop omzetten zodra ze de collegezaal verlaten, en die de bibliotheek beschouwen als een enge plek waar je niet komt tenzij het strikt noodzakelijk is. Maar dat volk mag toch wel afvallen van mij.