Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() De teneur in de media is wel meer anti-allochtoon geworden, hoor. Zelfs 'kwaliteitskranten' als de Volkskrant laten tegenwoordig zonder enige schroom de nationaliteit en afkomst van een persoon in het nieuwsbericht blijken, iets dat in het pre-Pimtijdperk nog onmogelijk was. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als ik alle smerige vieze hebzucht en oneerlijkheid en/of geweld zie in de wereld dan heb ik het goed recht om boos, nee laaaiend te worden. Vooral in dit smerige vieze hypocriete kutlandje. We hebben het godverdomme hier HET ALLERBESTE VAN IEDEREEN OP DE HELE WERELD!!!! wanneer gaan we nou is inzien dan?! en gaan we andere mensen helpen in plaats van zeiken over zielige kleine dingetjes... ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Neuh, ik denk helemaal niet de boel te kunnen doorzien, nogmaals ik geef alleen maar mijn mening en mijn kijk op zaken. Ik heb wel ooi is wat op internet rondgesnuffeld over feiten over allochtonen en dat allemaal voor een werkstuk uitgeprint dus weet wel genoeg algemene zaken, maar weinig cijfers. En die 5% is ook maar een groffe schatting van een bepaald moment gok ik. |
![]() |
|
De teneur in de media is wel meer anti-allochtoon geworden, hoor. Zelfs 'kwaliteitskranten' als de Volkskrant laten tegenwoordig zonder enige schroom de nationaliteit en afkomst van een persoon in het nieuwsbericht blijken, iets dat in het pre-Pimtijdperk nog onmogelijk was.
![]() Ik zie het probleem eigenlijk niet om de nationaliteit van iemand te noemen, het is volgens mij niet strafbaar ![]() Je discrimineert ook niet als je iemand zijn nationaliteit zegt, je geeft alleen maar verslag... een feit. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Op het moment dat dus heel veel mensen gaan denken dat alle Marokkanen crimineel zijn, dan gaat de opvatting van mensen teveel van de werkelijkheid verschillen. Mensen krijgen via de media nu éenmaal niet het complete beeld en zijn makkelijker te beïnvloeden. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik zit hier niet tussen een groep: 1. mensen die wat te vertellen hebben 2. mensen die gemiddeld een hoger IQ hebben als 100 3. die uberhaupt iets afweten van sociale systemen en politieke consequenties dus... ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Hmm, dan heb je weinig te zoeken hier, want de enige die je dan hoef te verdedigen ben je zelf, sinds jij een minderheid bent, omdat jij jezelf als einstein ziet en de rest als hersenloze schepsels ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() kbedoelde jou niet hoor.. maar nee ik heb niet de hoogste achting over de mensen hier op het forum, terwijl ik dan al aan het generaliseren ben,.. kun je naaagaan. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Neuh, voelde me niet aangesproken, maar ik heb een gruwelijke hekel aan mensen die zichzelf "hoger" zien in vergelijking tot de "rest" (welke rest je ook bedoeld) ps: Ik geef je groot gelijk wat betreft de MEESTE hier op het forum, die hun hersenen overal hebben behalve hun hoofd of ze wel hebben, maar ze niet gebruiken of ze in een potje sterk water bewaren boven hun bed ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik wil nog even terugkomen op mijn standpunten waar ik dit topic mee geopend heb. De kritiek op mijn punt van 'de wereld is van iedereen' is terecht. Zeker wanneer je, zoals wij doen, een kapitalistisch systeem aanhoudt (en het kapitalisme is, ben ik bang, het minst slechte economische systeem). Ik wil alleen wel mijn punt verdedigen dat wij onze rijkdom (althans ten opzichte van anderen) voornamelijk te danken hebben aan ons koloniale verleden.
'Dat is gewoon gelul' sprak Nare man en 'totale onzin' zei Professor2 en daar ben ik het niet mee eens. Ik heb nadrukkelijk gezegd: "...voornamelijk te danken aan...". Ik zal niet beweren dat kolonialisme de enige reden van onze rijkdom en hun armoede is, maar ik ben er van overtuigd dat dit wel de voornaamste reden is. Wij Nederlanders hebben bijvoorbeeld Indonesië 'gevormd', een mix van allemaal groepen die elkaar niet kunnen luchten. Vind je het gek dat ze het daar nu met veel geweld bij elkaar proberen te houden? En dan wil ik even dat iedereen de Atlas erbij pakt, bij voorkeur GB 52, dan kan ik aan de hand van wat kaartjes nog wat laten zien. Neem de kaart van Afrika staatkundig (148/149). Zie je alle rechte lijnen? Die zijn door de koloniale machten samen overeengekomen en met een liniaal getrokken. Naar mijn mening één van de redenen van de vele burgeroorlogen daar. Kijk nu eens naar 193A, koloniën in 1937. Leg deze kaart eens over 195A, BNP p/inwoner. (gecorrigeerd naar koopkracht!) Dat kan toch geen toeval zijn? Volgende vraag wordt dan: is dit allemaal zo erg? Ik heb twee goede punten gelezen: - De mens is nou eenmaal egoistisch, vindt nare man en daar heeft hij eigenlijk wel gelijk in - ze zijn daar in de derde wereld niet persé ongelukkiger, zei iemand en dat vindt ik mooi gezegd want geld maakt niet gelukkig! Toch? en Skyrise...kalmeer een beetje. Het is niet waar wat je zegt over dit hele forum. Ik kom hier nooit, heb alleen dit topic geopend en het verbaasd me dat het niveau hier behoorlijk hoog ligt. (hier en daar vast ook wel met een IQ boven de 100 en enige benul van sociale systemen en hun politieke consequenties!) En Shitonya: schijnbaar moeten er bij jou aardig wat frustraties uit. Besef wel dat ik begon over asielzoekers. Helaas worden de begrippen asielzoekers en allochtonen nog wel eens verward. De allochtonen die hier wonen, en zich al dan niet voortplanten met een al dan niet uit hun land van herkomst gehaalde bruid, zitten hier nou eenmaal en die kun je niet weg sturen... Verder is inderdaad het meeste wrange aan het uitzettingsbeleid het feit dat de nederlandse overheid gefaald heeft een goede asielprocedure te handhaven. En, inderdaad nare man, zijn mijn stellingen een beetje hippiestellingen. Maar een discussie lok je niet uit met middle-of-the-road standpunten dacht ik zo...! Ten slotte...zaterdag 10 april is er een demonstratie op de dam georganiseerd door platform Keer het Tij. De demonstratie is voor een ruimer pardon, en dus niet voor het afschaffen van ons asielbeleid en het open gooien van de grenzen. Dus...als je het niet mee eens bent wat hier in Nederland gaat gebeuren, kom dan 10 april om 2 uur naar de Dam in Amsterdam! groetjes Floris
10 april 14:00 op de dam! zie www.keerhettij.nl en www.ikzegpardon.nl
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
[QUOTE]Floriskortie schreef op 25-03-2004 @ 12:35:
En Shitonya: schijnbaar moeten er bij jou aardig wat frustraties uit. Besef wel dat ik begon over asielzoekers. Helaas worden de begrippen asielzoekers en allochtonen nog wel eens verward. De allochtonen die hier wonen, en zich al dan niet voortplanten met een al dan niet uit hun land van herkomst gehaalde bruid, zitten hier nou eenmaal en die kun je niet weg sturen... ![]() Hmmjah I know, ik was weer eens off topic gerold wat ik al eerder heb gezegd, mijn excuses nog daarvoor. Misschien dat dat inderdaad aan wat opgekropte frustratie's lag ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
[QUOTE]Floriskortie schreef op 23-03-2004 @ 17:39:
[B]Dit wil ik graag kwijt: - De wereld is van iedereen, wij 'Nederlanders' bezitten niet dit stukje aarde waarop wij wonen. Daarom kunnen wij niet andere mensen weigeren hier te komen wonen. Als de wereld niet van iedereen is, en wij daarom mensen niet kunnen weigeren ze hier op te nemen, hoeven we ze helemaal niet op te nemen hier. Dan moeten die asielzoekers niet weg uit hun land van herkomst, want de mensen door wie ze worden verdreven hebben niet het recht hun uit dat land te zetten. Als de wereld al van niemand is, dan draai je het probleem om. Je pakt het niet bij de kern aan, vind ik. En trouwens, gewoon even een vraagje. Vind je dat we ons hele land moeten openstellen voor asielzoekers, ook al hebben ze geen reden om te vluchten. Moeten we al ons groen, al onze mooi, en vooral kleine, stukjes natuur die we nog hebben, opgeven? |
![]() |
|
![]() |
het zou niet slim zijn de hele wereld voor iedereen te beschouwen.. dan functioneerd het helemaal niet... In verschillende afgegrensde gebieden kan er met regels nou eenmaal meer opgezet worden.
Ik ben eigenlijk helemaal niet voor een strengere pardonregeling, hiermee wordt het misschien voor buitenlanders nog aantrekkelijker hier te komen als ze een grotere kans hebben hier te blijven. Nederland is Nederland en we moetren wel een beetje conservatistisch blijven, en in ieder geval onze eigen cultuur in stand houden... |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Rapport over Schipholbrand Mark Almighty | 192 | 25-10-2006 15:38 | |
Uitzetting! Boontjuh | 9 | 19-06-2004 16:53 | |
'Uitkeringen alleen voor Nederlanders' Plusmarktboy | 150 | 02-04-2004 16:48 | |
Vrije tijd |
forumbazen: fuck ya'll br4m | 27 | 19-08-2003 18:24 | |
plannen minister Nawijn NN | 251 | 13-09-2002 14:15 |